Lokakuun löpinöitä!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No mä oon tänään siivonnu ja käyny lenkillä ja nytten meen kohta saunaan mutta ei ainuttakaan harkkasupparia edes oo koko päivänä tullu [:@] Lenkistä kiitokseksi tuli kyllä hyvä mieli ku sain itteni tonne tuuleen käveleen edes sen säälittävän lyhyen lenkin, mutta alaselkäki ihan jumissa. 

Mä en oo käynyt lenkillä enää pitkään aikaan! Jos ei sitten shoppailua lasketa lenkiksi [:D]. Ootteko muuten miettineet isänpäivälahjoja? Meillä on se laskettuaika siis 16.11 ja isänpäivä 14.11. Toki kun on jo tuo toinen pikkumies kotona, jotain pitäisi perheen isukille hankkia, mutta mitä? Omalle isälle olen jo ostanut kirjan. Tosi vaikee keksiä mitään, kun meillä mies ei perusta kirjoista, koruista ym. mitään. Ja just käytiin hälle shoppailemassa vaatteita ja noita tuoksuja, joten nekin on nyt sitten unohdettava. Hän ei myöskään harrasta mitään, joten siihenkään ei voi ostaa mitään.... Mä tuun hulluks, kun en keksi mitään millä muistaa! Tosin, jos isänpäivälahjaksi saisi uuden vauvan niin se osuisi mukavasti [:)]. Mutta sen varaan ei varmaan kannata laittaa. Meillähän esikoinen syntyi mun syntymäpäivänä, vaikka menikin kaksi viikkoa yli lasketun ajan, se oli varsinainen synttärilahja!

Isäinpäivälahjat... niin. Mun mies ei perusta edes vaatteista, joten ostin hänelle tuoksun. Mutta hmm. Keskustelua yleisesti, mitä siis miehelle voi ostaa lahjaksi muutenkin? mulla on tulosa lähiaikoina isänpäivä, miehen synttärit ja sit heti joulu. Mitä kaikkea miehelle voi ostaa? Toi Säteen ehdottama lahjakortti ois aika jees kanssa.
Entä onko tylsää ostaa jotain jota oikeasti tarvii vai pitäskö sen olla jotain luxusta/ylimääräistä? Sen tiedän, et synttärilahjaksi ostan uuden kellon. Mut muut lahjat: AIVAN HUKASSA:

Itse ainakin pidän sellasista hemmottelulahjoista, tai sit jostain uniikista (viimeksi sain käsintehdyn kuksan).

Mitä miehelle siis voi ostaa ylipäätään? Ideat loppuu just nuihin koruihin ja kelloihin ja tuoksuihin.
Ajattelin käydä ostamassa itse itselleni joululahjan: yöasun ja vartalovoiteita. :]... tiedän et synnytyksen jälkeen kaipaan hemmottelua!

Juu itsekin oon miettinyt noita isänpäivä lahjoja. Vaikeeta... naisille on jotenkin aina helpompi ostaa kuin miehille. Tänä vuonna ajattelin miehelle ostaa isänpäivälahjaksi uuden tyynyn, kun vanha on todella kulahta ja huono. Ja mies aina valittelee että pää tulee kipeeksi. Omalle isälle onkin sitten vaikeampi keksiä, toivottavasti keksin jotain mukavempaa kuin pitkätkalsarit ja sukat. [;)] (apua! alle 2vko:a laskettuun aikaan!!)

Lahjoista...minä kysyn aina suoraan että mitä mies mahtais tarvita/haluta. Joskus nää ns. hemmottelulahjat on menny NIIN pieleen kun ei se semmosista perusta tuo reiska [:D]
Nyt on varmaankin saamassa lahjaksi metsurin saappaat tai lämpöhaalarin tai akkuporakoneen - tosi romanttista [:D][:D][:D]
Synttärit rakkaalla onkin vajaan kahden viikon päästä ja "hyvällä lykyllä" isänpäivälahjaa ei vielä tarvii miettiäkään. Joulua odotellessa...

Joo parempi kysyä suoraan kuin arvuutella.Mut itse oon sellanne et miehen pitää ite valita lahja jonka antaa, en halua tietää et no niin nyt kun toivoin tota hiustenkuivaajaa, saan sen. Haluan yllätyksiä.

Musta oli hauska kun kysyin mieheltä et "tarviisko sulle ostaa uusia vaatteita?"
mies: "miks? ootko sitä mieltä että mulla ei ole tarpeeksi vaatteita? vai etkö pidä niistä?"
Minä: "ei kun muuten vain"[8|]
mies: "vähän sama kuin mä kysyisin sulta että rakas, haluaisitko uuden TV:n tai auton" (en välitä tai tajua ollenkaa et miks pitäis olla jotain uutta autoa tai tv:tä tai muuta TURHAA :D

Repesin tolle. Että ei tosiaan kannata olettaa, että miehellä on samat halut ja tarpeet materiassa, lahjatoiveissa tms.
Mies on näin:
"VAATTEITA"[:'(]

[:D][:D][:D]

Täällä ollan piakkoin suuntaamassa synnytysvalmennukseen, saas nähdä onko hyödyllinen vai turha reissu, varsinkin tuon miehen kannalta. Mielenkiinnolla odotan sitä. Mua jotenki huojensi huomata, että huomenna laskettuun aikaan ois 1kk aikaa, eli ihan hyvä tilanne vauvelilla on vaikka ulos tulisikin. Nyt ollaan muutaman päivän päässä esikoisen viikoista, joten eiköhän se tästä [:)]

Noista lahjoista..vaikeita ovat! Miehellä oli reilu viikko sitten synttärit ja ostin sille uuden ipodin kun sen vanha mp3-soitin kremppasi, keksin lahjan jopa itse kerrankin. Nyt nämä tulevat isäinpäivä- ja joululahjat onkin sitten vaikeampia. Yleensä olen kysynyt, että mitä tarvit ja ostan sitä, ja sen lisäksi jotain pientä kivaa mitä mies ei tiedä saavansa. Joululahjaostokset on pakko suunnitella etukäteen ja ostaa listalta, ei varmaan ole silloin aikaa pyöriä kaupoissa loputtomiin kun nälkäinen vauveli odottelee kotona [&:]

ainii ja isänpäiväki!! sovittiin ettei joululahjoja toisillemme osteta.. mutta isänpäivähän on asia erikseen [:)] jos kysyn et mitä se haluu nii se sanoo et en mitää. mitähän sitä keksis...? [8|]

Voi että! Minä oon ihan hullu lahjojen ostelija! Täsä  nyt muutama juttu mitä olen ostanu miehelle synttäri ja isänpäivä lahjaksi!

- isämukeja pari erilaista ja sisällä karkkia (perinteinen)
- t-paita jollain isää ylistävällä tekstillä ja yksi pojan itse sormiväreillä "maalaama"
- huumori kravatti
- sukkia ja kalsareita viivi & wagner tai simpsonit teemalla (tykkää niistä hulluna)
- neuloin ite villasukat ja kirjailin niihin jotain meijän omia insidejuttuja
- leveä hopeinen sormus ja kaiverrus tietty
- rannekello
- muita vaatteita mitä oon huomannu sen kattelevan esim. karvavuorellinen takki
- kalastusvälineitä (harrastaa)
- oma itse tuunattu rattikelkka (onneks huumorintaju riittää)
- kirjoja
- DVD pakkauksia esim. simpsonit
- DVD elokuvia
- Cditä mistä tykkää mutta ei vielä omistanu
- Mp3 soitin

Oho, ovikello, tuli vieraita! Noh, eiköhän siinä tullu jo jotain ideaa! Lista kyllä vielä jatkuis mutta pitää lopettaa! Tiedän, oon hullu! Nytkin ostin kaksi isänpäivälahjaa ja kaksi synttärilahjaa! Annan toisen aina ennakkoon kun en meinaa malttaa odottaa!

Hyvä ku Ermu laittanu tollasen listan, siitähän saa ideoita ken tarttee niitä :)
Mä tykkään ostella lahjoja, mutta toisinaan se on kieltämättä vaikea keksiä mitä ostaa. Mutta nyt tuntus olevan helppo ostaa isänpäiväksi joku pikkunen juttu tulevalle isukille, sentään ensimmäinen isänpäivä tulossa  ü Uskallan luottaa siihen että  nyytti on tuhisemassa kotona isänpäivään mennessä. [:)]
Joululahjoista sen verran, että onneksi oon melkein kaikille kummilapsille jo ostanu lahjat, ja miehen lahjat on ideoitu valmiiksi niin ei tartte sit kaupoissa kierrellä ja yrittää keksiä. Akkuporakoneen ainaki ostan, sitä ois monesti tarttenu ittekki [:D] Sooda stream konetta (en tiiä kirjotetaanko se noin mut kuitenki) kovasti himoitsee, jotenka sellanen täytyypi siis hankkia..

Asiasta toiseen, ruvennu taas hirvittään, että kuin isoksi vauva kerkiää vatsassa kasvaa,kun tuntuu ettei se vielä oo syntymässä! Huomenna on onneksi neuvola ja aattelin että pyydän päästä vielä kerran ultraan äitipolille. Ois mukava myös tietää, että onko tuolla alakerrassa tapahtunu mitään edistystä!

Oon taas yrittäny tänä päivänä olla reipas. Koti tuli siivottua, vauvan vaunut toin sisälle ulkovarastosta ja laitoin ne valmiiksi et voi niissäkin vaavin tarvittaessa nukuttaa, ulkovarasto sai samalla uuden lookin ([:D]) kun innostuttiin sitä siivoileen, saunassakin kerkesin käydä ja mies teki mulle ihanan jalkahoidon <3 Nautin <3

Seuraavaksi suuntaanki nukkumaan. Jospa ens yö olis vähän edes parempi ku viime yö... I hope so!

Melela: ihana pätkä <3

Täällä on hurja siivous käynnissä. Kauhee vimma iski päälle. Mihin tahansa kattoo ni pakko käydä vähän rätin kanssa huiskimassa ja järjestelemässä :) Mut hyvähän tuo on. Täällä kyl ei mitään tuntemuksia et tää vauva joskus tahtois ulos. Aamulla oli kovat zembalot taas masussa ja muutama sukkapuikko ja nivusvihlasu, mut ei sit sen enempää. Sitä jo odottaa et miltä ne oikeet supistukset sit tuntuu, kivuttomat on jo ihan tuttu juttu. Noh, kai se viel joku pvä. Huomenna olis neuvola, ja toivon tosiaan et vauva olis edelleen rt niinku on ollu jo pitkän aikaa. Vika tikki ois jos se pentele ois kääntyny!

Mut nyt takas rätin pariin, ja kohta menee myös karjalanpaisti uuniin :) on kyllä ihan kotiäiti olo jo :)
Ihanata päivää kaikille!

Keksinkin ihan itse tuon isänpäivälahjan. Olin eilen kampaajalla ja sieltä sain idean. Miehellä on tosi kuiva iho ja näin syksyisin varsinkin heti huomaa, että alkaa iho kuivumaan myös päästä. Joten ostin hänelle lahjakortin parturiin, missä tehdään hiustenleikkuu ja kosteuttava hoito/pesu päänahalle ja päänhieronta [:)]. Tuo hierontalahjakortti (siis tavalliseen hierontaan) olisi muuten ihan hyvä juttu, mutta olen itse ammatiltani urheiluhieroja, joten ei huvita antaa ainakaan omaa työpanosta lahjaksi. Saan muutenkin ihan tarpeeksi tehdä sitä työkseni [:D]. Mies aina kyllä valittaa, että kotona ei saa koskaan hieronta.....

Mulla tuli eilen aivan jumalaton kipukohtaus vatsaan. Nostin esikoista huonossa asennossa ja ensin vain vihlas tuolta oikealta puolelta. Kun olin menossa sohvalle makaamaan, jäin puolittaiseen istuma-asentoon. en päässyt makaamaan, enkä nousemaan. Kipu oli todella kova! Jouduin kolmivuotiaalle esikoiselle sanomaan, että menee huutamaan miestä ulkoolta sisälle, kun sattui niin vietävästi. Kipua jatkui aina aamuyölle asti. En pystynyt nukkumaan kuin jalat koukussa. Aamulla soitin äippäpolille ja epäilivät että mun alavatsalta on saattanut pieni lihas revetä. Nyt vain sitten särkylääkettä naamariin ja lämpötyynytä tuonne alapäähän. Onneks vauva liikkuu ihan normaalisti, joten siitä ei ole vaaraa.

Kysyin muuten samalla kertaa tuota asiaa, että jos vauva ei ole kiinnittynyt ja lapsivesi menee, pitääkö tulla ambulanssilla sairaalaan. Ainakaan meillä ei synnärille tarvii ambulanssia. Kätilö sanoi, että heillä on viimeisen 20 vuoden aikana ollut yksi tällainen tapaus, missä napanuora oli luiskahtanut ulos. Jos vauva on kovin korkealla ja lapsivettä tulee todella paljon, riittää, että autossa laskee selkänojaa puolinojaavaan asentoon ja on siinä enemmän kylkiasennossa. Näin siis sain ohjeeksi synnäriltä.

Mä kysyin tänään neuvolakäynnillä terkalta, että miten sitten toimin jos sattuu lapsivedet menemään ja vauva ei oo kiinnittyny niin sain vastaukseksi että soita lanssi ja mee maaten..

Ja noin mä aattelinki toimia jos näin sattuu meikäläisen kohalla käymään..

Ihana tuo youtuben pätkä! Tuli vaan mieleen että entäs kun ne kaikki itkee yhtä aikaa [:D][:D][:D]

Mahoton miten voi väsyttää sinänsä ihana päivä. Pari ystävää lapsineen tuli kyläilemään ja oon ollut ihan poikki sen jäljiltä. Osaksi varmaan kun heräsin jo puoli seiskalta puuron keittoon ja leipomaan ja imuroimaan...mutta olipa ihanaa nähdä pitkästä aikaa kummityttöäkin kun on tämä sosiaalinen elämä pyöriny remonttikaupan ja postilaatikon välillä viimeset kaks viikkoa [:D]

Vaan nyt puuttuu peukkiksen huoneesta enää verhot, kehto (valmiina odottamassa vanhan kartanon puolella) ja lamput...huomenna jos laittelis pikkuvaatteet hyllyihin...

Perjantaina sitten synnytystapa-arvio, ja ystäväni mukaan (kolmesti kokemusta) täällä on ihan rutiinijuttu se kakkosreiän kautta tutkiminen, jee [:-]

Heips,

oi että sitä tuntee olevansa totaalisen naatti! Olen tänään kiertäny kaupoilla etsimässä taloon ulko-ovia ja sisälle vessaa. Eilen sain 13 ikkunafirmaa huudatettua ja päätettyä mistä tilataan ikkunat. Nyt on varmaan sitte oviki ja se vessa jo löytyny, mutten jaksa enää ees ajatella. Että se joka sanoo, ettei shoppialua lasketa lenkkeilyksi tai kuntoiluksi niin puhuu paskaa [:D] Minä olen ainakin ihan kuitti!

Noista miesten lahjoista. Mun on jotenkin hirmu helppo pohtia, mitä ostan miehelleni, kun se on vähän sellainen, että tykkää kaikesta ja varsinkin käytännöllisistä lahjoista. Tietty kaikki hieronta ym. lahjakortit on takuulla mukavia, mutta niiden lisäksi olen esim. kutonu miehelleni itte sukat (paljon vaadittu, ku oli sitte ekat sukut kymmeneen vuoteen ja osasihan mies sitte niitä hirmuisesti arvostaakin) Lisäksi noi peukaloisen lahjat on sitä samaa kaartia, mitä olen itte myös ajatellu, kun miehet nyt tykkää kaikista ihme koneista ja härveleistä [:D] Nyt innostuin ostaa h&m.ltä niit I <3 dad tuotteita ja taidampa pistää niitä miehelle isäänpäivälahjaksi [:D]

Miimi, kurja tuo sun kipu, toivottavasti menee pian ohitte.

Mun on pakko viel leipoa vähän tai no pakko ja pakko, mut haluan laittaa jotain, ku tulee vieraita. Sitte pistän kyllä maate ja olen ihan kuollu siihe asti ku vieraat tulee [:D]

Pitkästä aikaan hyvin nukuttu yö takana! Kylläpä se tekee ihmeitä [:D]. Esikoisen flunssa näemmä helpottaa, joten hänen takiaan ei tarvinnut viime yönä herätä kertaakaan ja meidän väliinkin änkes vasta aamulla kuuden jälkeen, kun muutenkin piti nousta. Ja nyt kun nukkui tyyny jalkojen välissä, helpotti liitoskivutkin tosi hyvin. Näin kun saisi nukuttua sitten tuonne synnytykseen asti, voisi olla pirteämpi aloittamaan taas nuo yöheräämiset. Välillä sitä kyllä miettii, että millä ilveellä sitä jaksaa näitä yöherämisiä, kun esikoisenkin (3-vuotta) kanssa saa vielä herätä. Onneks sentään saa olla kotona eikä tarvitse mennä kokopäiväiseen työhön vuoteen.

Me pidetään perjantai-lauantai ilmeisesti viimeinen lapsivapaa yö. Esikoinen menee mummulaan yöksi, tehdään hyvää ruokaa, saunotaan, jutellaan ja nukutaan toivottavasti hyvin. Lauantaina tehdään kimpassa suursiivo, jotta koti olisi sitten hyvässä kuosissa, kun vauva tulee taloon. Siitä onkin aikaa, kun ollaan oltu ihan kahdestaan.

VIelä ennen vauvan syntymää, pitäisi tehdä saunaremontti ja viimeisiä talon ulkoseinien panelointia. Mies tossa eilen tokas, että hänellä on viikon päästä tämän vuoden työt tehty!! Aivan ihanaa! Toki hänellä on tässä kotona puuhaa vaikka kuinka, mutta ei ole ottanut loppuvuodelle töitä ollenkaan, jotta voi sitten olla paljon kotona. Kuulemma loppiaisena taas aloittaa. Mikä helpotus [:)]. Nyt ainakin tietää, että esikoinenkin saa tarvitsemansa huomion, kun on kaksi aikuista jakamassa sitä. ja näin päästään tähän arkeen kiinni helpommin.

Takaisin