Lokakuun löpinöitä!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä niin toivon kyllä, et imetys onnistuu ja vie nää kilot pois kans multa! ..20kg raja häämöttää ja vaihdetaan kohta jo kertaalleen kymmenlukuja vaa'assa (on jo iltaturvotuksissa pari kertaa vaihdettu) [&o] ..ja mä oon nyt niin yrittäny syödä terveellisesti, olla napostelematta, juonu paljon vettä ja syöny ihan vaan parina päivänä vähän herkkua - silti tää kilo per viikko tahti näyttää vaan jatkuvan, huomenna neuvola ja mua niin hävettää nousta siihen vaa'alle! En kyllä tänään syö mitään!! Juon vaan kahvia ja käyn hakee vielä apteekista paketillisen ulostuslääkettä ja paskon kilot pihalle ennen huomista! ..pitäsköhän napata vähän luumusosetta vielä matkaan, ni kyllä lähtee kuonat liikkeelle [:D][:D]

satu' totaalinen naurunpyrskähdys lukiessani tuota sun tekstiä. Oikeesti varmaan ärsyttävä tilanne, mutta älä huoli, kyllä se paino lähtee ku vauva syntyy ja imetys alkaa [:)] Ei muuta ku tyytyväisenä vaan puntariin ja jos täti valittaa, niin sano sille, että no menepäs itte ja katsotaan mitä se puntari sulle näyttää [:D]

Mie suunnittelen, että lähtisin käymään elokuvissa... Pitänee mennä herätteleen mies päikkäreiltä ja kysyä, josko se haluis lähteä viemään kultaansa kattoo napapiirin sankarit [:)] Toinen ihan väsyny, ku se oli mun kanssa tänään jo kaupoilla koko päivän..

Miun on tunnustettava, että odotan kanssa toden teolla, et imetys onnistuu. Mulla ois ihannepainoon nyt matkaa parikytä kiloa, joten ainakin 15 on pakko saada pois , mielellään koko 20. Jotain 15 kg on tullut JO tähän mennessä raskautta. Mutta ei stressata asiasta turhaan...oon huomannut et yksin kaveri, joka nyt sai vauvan, lakkasi itkemästä kilojaan ku vauva syntyi. Sillä lienee muutakin ajateltavaa. Kuulemma isoimmat mietinnät sitä, et riittääks maito vauvalle, pitäskö syödä lisää et maito heruis paremmin jne.
Sanoi myös neuvoksi, et kannattaa kotona sopia etukäteen, kuka hoitaa mitäkin kotihommia. Et ei välttämättä miehet automaattisesti ala tehdä enemmän niit kotitöitä, kun et itse yhtäkkiä pääsekään tissinantamissessioista ruokaa laittamaan..tai tiskaamaan...tai siivoamaan...tai pyykkäämään...

Mun mies lähti kahdeks viikkoa etelä-suomeen reissuun...kuntoutukseen. Hieman hirvittää, et pitää olla kaks viikkoa yksin kotona.
Voi että mulla onkin jo ikävä sitä... :(

jännittää.. [&:] huomenna oyssiin ultraan. en tiiä miksi jännittää mutta jännittää. lauantaina käytiin oulussa ostoksilla ja ajettiin samalla oyssin kautta että osataan oikeesta ovesta sisään kun sen aika tulee, nii aloin itkemään ku pelotti ja jännitti [:(] joskus raskauden puolen välin aikaan mietin että vaihtasinko oyssiin mutten sit vaihtanu, nii nyt sitte pelkään synnyttää siellä [&:] huoh..

Voi Tarunen, olen kyllä vähän kateellinen että pystyt vielä tässäkin vaiheessa ajatella istuvasi elokuvissa! Siis minulta ei onnistuis ilman vessataukoja ja paikkojen puutumista! Halu olis kyllä sitäkii suurempi! Haluisin nähdä just ton Napapiirin sankarit! Kerrohan sitte mitä tykkäsit!

Vielä olis viikko odoteltava ennenkun pääsee sinne synnytystapa-arvioon ultraan! Toivottavasti ne sanoo että joo täältä se on jo tulossa, jalat auki vaan! Alkaa käydä nimittäin elämä vähän rankaks täällä kotona tuon esikoisen kanssa kun kenkien laitto ja muu vaatteitten kanssa pelaaminen on jo vähän haasteellista! Ja potta hommat! Ei taivu ei! Onneks sentään uhma on vähän laantunu että ei tarvii kestää sitä kiukkuilua kokoaikaa! Toinen on kyllä oikein hienosti ollu ja osannu jopa piristää äitiä hassuilla jutuilla ja kovasti yrittää itse hoitaa pukemiset ja muut! Harmi että mummot ja muut on niin kaukana niin ei saa oikein apujakaan tänne kotiin! Miehellä tosin on vuorotyö niin onneks on välillä useemmankin päivän putkeen kotona!

ermu, kävin kattomassa ton napapiirin sankarit ja se oli loistava! kyllä sai nauraa [:D] 

Oon ehkä vähän turhamainen, mut mua pelottaa jo valmiiks hiustenlähtö synnytyksen jälkeen. Joskus 4 vuotta sitten, kun lopetin vahvemmat e-pillerit, kävi hirveä kato ja masennuin ihan siitä. En halua sellasta enää [&:]. Tukka kyllä kasvoi takas, täytyy vaan yrittää muistaa se nyt!

Ette muuten TIEDÄ kuinka ihanaa on nukkua yö ilman että tarvii juosta vessassa 2h välein! [:D]

No joo, kiitos kaikille onnitteluista tuolla toisessa ketjussa. Tänään ompi itsellä kotiutuspäivä ja kyllähän se sydäntä kylmää kun juniorin joutuu sairaalaan jättämään. Kaikki on tosi hyvin pojalla, harjoittelee syömistä pullosta (vaihtelevalla menestyksellä, suurin osa maidosta menee vielä nokkaletkuun) ja ompa tuo tissilläkin käynyt haistelemassa muutaman kerran. Lähinnä aika kuluu kuitenkin nukkuessa, vissiin kintaalla olevat bilirubiinit tekevät jätkän kovin uniseksi mutta sinivalohoidolta on toistaiseksi kuitenkin vältytty. Painokin kääntyi nousuun eilen alun putoamisen jälkeen joten pikkuhiljaa kotia kohti.

Ihana Sassykissa et pääset ite ainakin omaan kotiin ja toivotaan et poitsukin pääsis pian mukaan.. siihen asti voimia ja koita levätä ja kerätä voimia tulevaan :) ?

Nyt sitten vain Sassykissa lepoa siellä kotona ennen kuin pienokainen tulee kotiin [:D].
Eilen illalla tämä vauveli päätti jälleen kääntyä kyljeltään köllimään. Asennosta ei voinut erehtyä, kun supistusten aikana vatsan yläosaan jäi tyhjää ja alas myös. Keskellä olikin sitten pelastusrengas ja kantapäät tuntui toisella kyljellä ja kädet toisella[:@]. Valvoin koko yön, kun ajattelin vain sitä, että joudun kohta sektiolla synnyttämään, mitä en todellakaan haluaisi [:(]. Raskausviikko 36 siis alkaa huomenna ja nyt jos koskaan pitäisi pienokaisen päättää missä asennossa meinaa loppuajan olla.
Esikoisen kanssa (luultiin, että toista lasta me ei saada, kun ensimmäistäkin tehtiin 7 vuotta) ajattelin synnytyssalissa, että koskaan en enää saa kokea synntystä. Lähinnä sitä jännitystä siitä, kun huomaa supistusten olevan niitä oikeita synntyssupistuksia. Myöskin sitä tunnetta kun olet monta tuntia kärvistellyt ja tiedät, että kohta saat siitä ihanan vauvan rinnalle. Nyt kun sitten kuitenkin tulin raskaaksi, sitä haluaisi vielä kerran kokea koko sen kipuhelvetin ja jännityksen, mitä synnytys on. Siksi murehdin tuota sektiota niin paljon.
Mutta ylläri olikin taas neuvolassa. Vauva olikin asettunut uudestaan raivotarjontaan. Tosin, jos vielä kerran kääntyy tällä viikolla, pitää heti olla yhteydessä synnärille, jotta voidaan varmistaa asento ja mahdollinen kääntäminen suoritta.
Joka tapauksessa näyttää siltä, että tämäkin vauva jää esikoisen tavoin kiinnittymättä ja hyvin korkealle. Se siis tietää pitkää avautumisvaihetta ja pitkää ponnistusvaihetta. No eipähän ole kovin kiire synnärille kun sen aika koittaa [:D]

Toivottavasti teillä Sassykissa on lyhyt matka sairaalaan niin pääset aina ikävän iskiessä äkkiä kullanmurun luo [:)] Ihanaa että vauvalla on edelleen kaikki hyvin!

Hei tuli tässä mieleen näitä "vanhan kansan ennusmerkkejä" lapsen sukupuolesta. Kun sanotaan, että poikaa odottaville tulee alavatsalle se linea negra, eli tumma hormoniviiru...pitääkö teillä pojua odottavat/odottaneet paikkansa tai ootteko kuulleet muilta?

Ja toinen juttu: sanotaan, että tyttöä odottavat kärsisivät loppuraskauden aikana pahoinvoinnista..mulle iskee aina välillä samanlainen etova olo kuin alkuraskaudessa...eikä me siis tiedetä kumpi on tulossa...

Ai niin ja sekin vielä että jos maha on leveä ja alhaalla niin tulis tyttö tai jos maha on kapea ja pysty niin sit poika. Mä saan jatkuvasti kuulla että mulla on poikamaha kun on tämmöinen puikula [:D] vaan kun ei ole sitä tummaa viivaa...

Näähän on siis näitä juttuja jotka voi olla ihan sattumaa oikeaan osuessaan [;)] mutta kertokaas kokemuksia!

Ai kauheeta kun meni maalihöyryt päähän, minen kyllä yhtään tykkää noista hajuista [:'(] pitää lähtä ulos tuulettamaan pääkoppa ettei peukkiskin mene ihan pöllyyn [:D]

Mulla tuli esikoisesta todella tumma viiva vatsan yli, mutta vasta viimeisillä viikoilla ja poika tuli :). Kätilökin sanoi heti synnärillä, että ompas komea poikaviiva. Nyt mennään siis raskausviikkoa 35+6 (poika tulossa) eikä viivaa vielä näy. Luulen, että se tulee taas näkyviin siinä viikolla 37-38.

Molemmista pojista on mulla ollut vatsa ihan edessä pystyssä, enkä ole levinnyt muualta. Tosin ystävälläni on myös poika tulossa ja hänellä taas on ihan erimallinen maha. Hän levisi keskivartalosta tasapaksuksi pötkyläksi heti.

Mulla on vatsassa ollu koko raskauden ajan se viiva. Ensin oli vaan navan alla mut nyt sitten on jo melkeen rintojen väliin asti. Ja vatsa on melkoisen iso, kapea puikula, eikä sitä suoraan edestä tai takaa näe.
Ja poika olis ultrien mukaan tulossa.

Ei mulla ainakaan oo ilmestyny linea negraa vaikka poika on tulossa. Ja mulla on etovaa oloa iltaisin sillon tällön, eli ei ainakaan mun kohdalla pidä tämä vanhan kansan ennustus sukupuolesta paikkaansa [:)] monet kyllä ovat sen perusteella veikanneet meille poikaa, koska takaapäin ei näy ollenkaan että oon raskaana [8D] Mun maha ei oo kyllä erityisemmin puikula, vaikka takaapäin ei huomaakkaan että ootan vauvaa. Eli ihan päälaelleen menee mun kohalla nämä vanhan kansan jutut [:D]

Jaahas, uus viikko ja uudet kujeet. 38+0. Alkaapi olla jo tiukat paikat tällä mammalla. Olo on kuin norsulla joka hädin tuskin p*skalle taipuu. [:D][:D]

Minulle ei esikoisesta tullu sitä viivaa mahaan vaikka poika tulikin, mutta maha oli just suoraan eteenpäin ja justiin sellanen poika maha! Ja nyt kun tyttö olis tulossa niin maha on levinny joka suuntaan ja muutenkin ollu paljon "hankalampi" raskaus kun aijemmin ja myös nyt loppuvaiheessa palannut tuo pahoinvointi, tosin ei yhtä pahana kuin alussa! Minun siskollani taas on kaksi tyttöä ja molemmilla raskauksilla tuli se viiva navasta alaspäin!

Ermu, tuo napapiirin sankarit oli musta tosi hyvä leffa, suosittelen [:)] Minä nauroin siellä ihan yli kovaa ku jotenki on viel nyt raskaana ihan yli paljon vahvemmat tunteet kaikesta ku normaalisti. Mun mieskin kattoi mua välillä ja naureskeli mun nauramisilleni ja ilmeisesti muutama muu myös [:D] No hauskaa oli ja kun ei juonu kauheesti niin ilman pissataukoakin selvittiin.

Jaahas ikkunamies tuli, pitää mennä tekeen ikkunakauppoja [:)]

Sassykissa, ihanaa ett pojalla kaikki hyvin ja toivottavasti pian pääsette kotiin.

Mulla oli raskausaikana maha niin ettei takaa huomannu ett oon raskaana, eli selvä poikamaha...ja myös viiva tuli jo aika aikasessa vaiheessa sekä navan ylä- että alapuolelle...niin ja sieltähän ne kaks poikaa sit tuli[:D]

Mullakin on linea negra navan ylä- ja alapuolella ja "poikamaha" vaikka tyttö pitäisi masussa killua. Esikoinen oli myös tyttö, ja hänestä oli myös "poikamaha" ja linea negra..että näin paljon nämä vanhat merkit pitävät paikkansa[:D] Niin ja pahoinvointiakin on joskus, mutta hyvin vähän, lähinnä närästää. Mutta kaikkihan meille poikaa povaa tämän mahan mallin perusteella ja minä vaan hymyilen vastaan typerästi, kun en sitä kovin monelle ole sanonut että kumpi on tulollaan[:)]

plääää, oksettaa. oon syönyt 9 porkkanaa tunnin sisään. [:D][:D] ihme himo tuli ja oli pakko lähtee kauppaan.

ja mä en jaksa myöskään olla enää raskaana, haluun jo olla yksin ylhäisessä kehossani.
nyt meinaan uhmata häpyluutani, sukkapuikkoja ja nivusiani ja lähtee lenkille. päätä särkee ja huominen neuvolan punnitus stressaa. [:D] saattaa olla että täälläkin päästään kilo/vk-kerhoon. ei haittaa kyl sinänsä yhtään, ei oo tullut vasta kun 8kg koko aikana, ja kyl ne viel joskus pois lähtee. toivotaan että imetyksestä on jotakin apua.

Takaisin