Lokakuun löpinöitä!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heips,

päätin sitte kuitenkin hinata itteni junaan joten täällä Joensuun suunnalla ollaan [:)] Eilen olin ihan kuitti, ku toi 7h istuminen junassa söi hitusen verran voimia. Supistelikin tosi kivasti sitten illalla, vaikka luulis, että ei pelkkä istuminen voi noin rasittaa. No lupasin ittelleni, että tämä oli sitte viimeinen reissu tänne ennen pojan syntymää. Opettajatki ollu tänään aika myötämielisiä, ku olen käyny pyytelemässä etätehtäviä. Yksikin sanoi, että voisin hoitaa niitä myöhemminkin, mutta kyllä ne sitten hoitaa, ku ei vaan tarvi enää nuin kauaa tuolla junassa istua.

Tämä viikko nyt täällä erossa kissusta ja miehestä [:(] No ainakin poika on matkassa mukana ja piristää mua potkuillaan. Eilen taas vaan oli niin koomista, ku tän raskauden aikana on niin kovin herkkä, niin minähän itkin junassa ihan solkenaan, ku pitää olla omasta kullasta neljä yötä erossa.... Että semmoista!

Siiri, juu ei meidän kannata nuista rempoista huolehtia. Kyllä ne hyvin menee ja vauvat on tyytyväisiä, vaikka seinät ei oiskaan viel täysin valmiit, kuhan saisin vaan sen lämpöisen veden, ettei tarvi aina keittää vettä [:D]

Mutta nyt pitäisi ottaa rennostikin tällä viikolla, josko löytäisin jonku lähtee mun kanssa tänään leffaan, niin sais nollata aivoja [:)]

msj, uskon et väsyttää, teillä on siellä kädet täynna vaikka teitä on 2 hoitamassa [:)] Mutta joo, menee täälläkin helposti tunti syöttöihin, kun vaihetaan vaippaa ja lämmitellään maitoa yms.. ja poitsu syö 3h välein *huokaus* Meillä on vielä toi nenämahaletku, mutta se ei oo enää oikeestaan käytössä, joten huomenna kun on aika Jorvin lastenpolille niin kysäsen saisko sen ottaa pois. Onks teillä alotettu toi FerInSol? Kun meillä alotettiin anemian hoitamiseen jo viime viikolla, ja tuntuu et poika ollu paljon kiukkusempi sen jälkeen.. Oisko vähän mahavaivaa tms.

On kyllä niin jännää, kun toisilla on jo vauvat maailmassa! Ihana lukea pikkuisista, kuinka he kotioloissa pärjäävät [:)]. Mä varasin itselleni nyt vielä yhden ultran yksityiseltä raskausviikolle 38. Haluan kuitenkin noin arvion pojan painosta, ettei sitten tarvitse sitä murehtia kun synnytys on käsillä. En siis päässyt synnytystapa-arvioon, koska kaikki tuntuu näin käsikopelolta olevan ok. Onhan se kyllä toki niinkin, että jos mulle olisi annettu aika, se olisi taas joltain toiselta pois.
Huh, mahtaa olla tosiaan nuo 7h junamatkat aikamoisia koitoksia, Tarunen! Mä oon huomannut, että just istuminen aiheuttaa mulle eniten supistuksia. Sitten kun taas touhuaa ja on jalkojen päällä, niin supistelut tulevat vasta viiveellä illasta. Mulla se verestävä vuoto jäi siihen yhteen päivään. Saa sitten nähdä, oliko se mahdollisesti jo limatulppaa vai mitä. Esikoisesta kun en sitä bongannut ollenkaan eikä siitä tullut mitään vuotoja missään vaiheessa.
Meillä ei edelleenkään ole sänkyä vauvalle! Sairaalakassi on pakattu osittain ja vauvan vaatteet laitoin nyytiksi turvakaukaloon.
Mä oon alkanut joka yö näkemään unta että juoksen maratoonin! Onkohan se enne tulevasta synnytyksestä. Sitä synnytystä kun monesti verrataan maratonin suorittamiseen.

[font="trebuchet ms"]Huhheli huijaa!
Takapiha haravoitu ja muutenki siistitty, koti siistitty ja nyt olo on niinku selkään saaneella [:D] Mutta olipa kiva olla ulkona, vaikkakin tuuli oli varmaan 1400km sekunnissa [8D] Nyt tunnelmoidaan ukkelin kans kumpiki omilla koneilla kynttilän valossa, ah niin romanttista [:D] Nooh, tässä illan piälle lämmitetään sauna niin pääsee kunnolla rentoutuun <3

Oot kyllä Tarunen sitkeä nainen, kun jaksat istua noin pitkiä aikoja junassa!

Aika on ihan kuin pysähtyny. Ennen se riensi suhinalla eteempäin, mutta nykyään nää päivät ja ennenkaikkea viikot menee niin hitaasti.. Juokse aika, juokse! [:D] Haluan jo niin vauvan omaan kainaloon!
Supistuksia/vesien menoa ootellessa.. Odottavan aika todellakin on PITKÄ!

Mä jo väsyin pelkästään tosta Melelan touhuamisen lukemisesta [:D] Vielä olis viikko koulua ja sitten enää maanantaisin. Laskettuun aikaan viisi viikkoa. Nyt on vaan tullut väsymys ja pitkästä aikaa otan päikkärit joka päivä.

Siirille vinkiksi, kun meet hankkimaan sitä turvakaukaloa niin varmista, että sen voi laittaa pakettiautoon! Esim. meillä on turvakaukalo, jonka voi laittaa vain takapenkille eli ei pakuun eikä pelkääjän paikalle. Ja sama rajoitus on useissa muissakin. En nyt muista miks se meni näin, kun me ei oltu sitä ite hankkimassa.

Tietysti jos on tuttuja keltä voi lainata turvakaukaloa tai hätätapauksessa autoakin, niin ei tarvi sitten stressata sitä, että ehtiikö hankkia heti. En haluu mitää lisästressiä missään tapauksessa tuottaa. Ota rennosti! [:)]

Hatunnosto Taruselle pitkistä junamatkoista ja ylipäätään siitä, että jaksat vieläkin keskittyä opiskeluihin [:)]

Ja melela, mistä ihmeestä sulla tuota virtaa oikein riittää?? Tuolla touhuamisella luulisi vauvelin syntyvän jo eteiseen[:D] En kyllä usko, että jos tuohon rataan jatkat, niin parin viikon päästä enää yhtenä kappaleena oisit[:)]

Mulla on vielä kaksi työpäivää jäljellä, jaksaa jaksaa..! Ensin sitä mammalomaa odottaa, sitten varmaan viikon verran tyytyväisenä nukkuu päikkäreitä ja laittaa paikkoja valmiiksi, ja sen jälkeen veikkaan sen tylsyyden ja odottelemiseen kyllästymisen iskevän. Musta kun tulee mökkihöperö noin sadasosasekunnissa[:D] Mutta nyt vielä osaa vaan haaveilla niistä pidemmistä aamu-unista. Ja siitä,  kun kello ei herätä 5.45, vaikka uni tulee vasta 23-> ja öisin herää potenssiin tsiljoona, jos ei vessaan niin muuten vaan silmät rävähtää auki ja sitten valvotaan..[:@]

melela, sinä sitten jaksat [:)] Tosin itsestäkin tuntuu, että enempi jaksaa, ku saa kotona tehdä ja olla remontissa apuna. Se istuminen tosiaan on jotain ihan yli voimia vievää, outoa...

No tämä viikko on viimeinen täällä päin suomea, ku tänään viimeinenkin opettaja lupasi hankkia nettiyhteyden luokkaan, jolloin saan viimeiset harjoitukset tehdä suoraan kotoa käsin koneella nettikameran välityksellä, ihanaa!!!! Viimeiset luennot oiski 26.11, ja la oli 29.11, uskon, että poika pistää opiskelut poikki jo aiemmin, mutta saan varmaan jättää kokonaan luennot ja harjoitukset väliin ku olen synnärillä, ei viiti sinne mitään nettikameraa pistää [:D]

tarunen: juu ehkä ne vauvat ei vielä remonteista välitä [:)] 

soittivatpa tänää sitte äippäpolilta.. synnytän sittenki oyssissa. tuo mun pulssi niitä on mietityttäny ku välillä kohoaa ja hakkaa hulluna ja sitte on ihan normaali... että jos synnytyksessä sit tuleeki jotaki nii onpahan varmasti osaavat sydänlääkärit paikalla.. sisätautilääkäri ei löytäny sille mitää syytä ja ois vissiin antanu synnyttää raahessa.. mutta anestesialääkäri oli sanonu et parempi mennä oyssiin... saattavat kutsua vielä tutkimuksiin sinne vaan se ei oo varmaa...

tänää on tuntunu pikkusia supistuksia.. oon ihan mielissää [:D] onhan niitä jo ootettukki [:D] vielähän tän ei tarvis syntyä, mutta kiva ku tuntuu et jotaki tapahtuu [:)] jänskää [:)]

En mä aina jaksa touhuta noin paljon ku eilen. Pitkästä pitkästä aikaa oli virtaa jotenka päätin käyttää ne virrat hyödyksi. [:)] Mutta se kostautui, tottakai. Yöllä piti joka kerta itkun kans nousta vessaan, issiasta jomotti niin vietävästi! Mutta onneksi ei enään..
Mä ittekki mietin, että saa nähä että alkaako jotain tapahtuun ku touhuilin niin kovasti. Mutta supistuksia ei kuulunu eikä näkyny, "menkkakipua" ja muuta oli sitte niidenki edestä.
Mulla väsyttää kans nykyään enempi kuin ennen. Mutta oon niin pässi, etten osaa nukkua päiväunia vaikka väsyttäs. En oo vieläkään varmaan sisäistäny sitä tosiasiaa, että mä saan nukkua, mun pitää nukkua, ei oo pakko olla koko päivää hereillä, mökin ei tartte olla aina tip top kunnossa jne.. Huomaan itessäni suorittaja tyypin piirteitä aika voimakkaasti. Siitä ku pääsis eroon, niin wow! [8D]
Tänään neuvolaan, kaks viikkoa onki vierähtäny ku oon viimeks omalla neukkutätillä käyny. Jänskättää kuin paljon paino noussu nyt tälläkertaa..

On se jännä miten joinakin päivinä riittää virtaa vaikka mihin ja sitten heti seuraavana paivänä voi olla ihan poikki! Me on vielä tänään heiluttu laminaattien kanssa ja ehkäpä saadaan lattia kuosiin ennen iltaa [8|]
Alkoi kyllä äsken niin kamalAsti koskea nivusiin että mies jo ärähti että "enkö minä sanonu että heti lopetat jos alkaa kipuilla!" Kultarakas on vaan huolissaan... No mutta tää pikku lepo helpotti heti ja tiedän jo, että huomisen voin huilailla. Perjantaille annoin jo varoituksen, että loput remppakamat SIT KANS HOMMATAAN että saadaan huone valmiiksi [:)]

[:@][:@][:@] Mulla oikeasti palaa hermo kohta ihan totaalisesti. Yrittäny aamun saaha kiinni sairaalasta jotaki ihmistä joka tietäs asioista jotaki. Eli siitä vesirokon vasta-aine määritys hommasta. Noh oon ny tässä puhunu vissiin koko sairaalan henkilökunnan kans talonmiestä mukaan laskematta. Jokainen käskee soittamaan sinne ja sinne ja sitte ko sinne soitat sanotaan, että miksi tänne soitat. Perkele [:@] Nyt viiminen jonka kans puhuin pisti soittopyynnön jollekki jonka piti soittaa jo toista tuntia sitte takas. Ja jossaki välissä selvis, ettei se määritys edes ehdi tulla sen ajan sisällä ku se lääkitys pitäis alottaa eli 7vrk. Menee kuulemma ens viikolle. Jaa no mitä se ny enää sitte auttaa ko aika on jo menny umpeen [&:]
Kaiken lisäksi on tässä ollu tosi kipeä olo eilisestä saakka. Nyt varmaan kuumetta ku niin hutera olo. Eli tässä vissiin pitää vaan odottaa, että se rokko vauvalle menee ja pelätä sitte sitä, että miten se pikkuseen vaikuttaa. Että kiitosta vaan sinne sairaalaan.

Carina79, kurja tuollainen! Luulisi niiden siellä sairaalassa tietävän, mutta välil tuntuu, että itte tietää paremmin. No toivotaan, että vauva voi hyvin ja säilyy vain sillä, että saa samalla sulta vasta-aineet, joten ei sitten itte enää kärsi vesirokkoa koskaan. Tosi kurja saada muutenkin aikuisena joku tuollainen rokko! Ittelläni oli viime vuonna enterorokko ja lääkäris vaan väitettiin, että se tarttuu vaan pieniin lapsiin.. no joo uskoivat, ku menin näyttää, että en sitte kävelly tai koskenu mihkään kuukauteen ku ensi tuli näpyt ja sitten lähti nahka käsistä ja jaloista. Ihan kiva.

Täällä ollu tylsä päivä [:D] Gradua viimeistelly koko päivän ja eilisen ja vasta puolessa välissä tarkistusta mennään! No kun saan sen käsistäni niin se menee enää yhdelle opettajalle tarkistukseen ja sitten jätänkin sen valmiina... Ihanaa! Viel ku vähä jaksais sen kanssa rutistaa! Ikävä kotiin oman kullan luo!

nobody, meillä kans alotettiin FerInSol ja kyl huomannu ett mahan vetäny kovalle ja sitä sit itketään. kävin eilen ostaa maithappobakteeria, katotaan auttaako yhtään. Mites pääsittekö nenämahaletkusta eroon? Mä soitin tänään kättärille ja kysyin ett saanko poistaa sen, kun pienempikin poitsu syö niin hyvin ja sain luvan poistaa[:D].

Neuvolatäti kävi meil kotona tänään. Se on tosi mukava, mut tuntu ettei se keskosista hirveesti tiedä mitään...Mut onnex sitä voi soitella sairaalaan koska vaan jos tulee jotain kysyttävää.

On kyl hauskaa lueskella tääl tekstei, ku suurin osa höpöttelee viel raskaudesta ja sit me muutamat vaihdetaan jo vauva kuulumisia[:D]

Juu, otettiin letku pois [:)] Jännä miten koko pojan yleisilme muuttu samalla.. Meil on kans tosi ihana neuvolatäti, mut ei sekään tosiaan taida kauheesti keskosista tietää, tai ainakaan pienistä. Mut juu, onneks voi soittaa sekä polille että osastolle Jorviin.

Pitäisköhän kohta tehä oma vauvaketju meille vauvautuneille? Siinämielessä kiva kun meillä pojat melkeen samanikäiset, 4 päivää iässä ja 1 päivä kehitysiässä (jos muistan oikein) eroa [8D]

nyt on sitte taas kaks huolta vähemmän [:)] saatiin kahet vaunut ja turvakaukalo [:)] toiset vaunut menee mummulle. pääsispä jo käyttämään niitä [:)]

Mun täytyy nyt avautua semmosesta asiasta, että käykö teidän miehet viihteellä vielä näillä viikoilla? En tiiä, oisko täällä ollut aiemmin puhetta asiasta..?
Mun mies ei oo nyt pariin viikkoon ollut baarissa, mutta eilen ilmoittikin, että ois lähdössä perjantaina toiseen kaupunkiin (100 km päähän) kaverin luo käymään. No, ne käymiset yleensä tiedetään. Eikä sieltä oo yöllä mitään kulkuyhteyksiä paitsi taksi. En sitten ihan asiaa niellyt, hermostuin aika pahasti. Muutenkin nyt ollut mieli herkkä tulevan sydänultran takia ja itkeskellyt. Hänen mielestään vauva ei synny vielä vaan tässä on kuukausi aikaa...no joo. Just ku lääkäri sanoi, ettei välttämättä mee enää kauaa eikä tässä oo ees kuukautta la:aan [:(] No sovittiin, että pyytää kaverinsa meille käymään eikä kuulemma juo paljoa (?). Muuten ok, mut epäilen tuota viimeistä [:@] Hermo kireällä jo valmiiks.

Kuulostaa myttö78 vähän ikävältä tuo sun tilanne [:-] Kyllä miehes pitäis ottaa huomioon, että laskettu aika on jo noinkin lähellä ja sä olet varmasti herkillä.
Mun mies ei baareile muutenkaan ja on ollut jo kauan sillä linjalla että ei enää kännejä kotonakaan, ottaa vaan yhden oluen tai viskin että jos iskee tilanne päälle niin uskaltaa lähteä rattiin.

Heippatirallaa!
Vielä yhtenä kappaleena, huoh! [8D] Yö meni loistavasti!  PIIIITKÄSTÄ aikaa nukuin niinki hyvin, ettei tarvinnu ku 2 kertaa käydä vessassa! Pisin väli ilman nousuja oli 5,5h!!! Mutta sen kyllä huomas ku aamulla nous ylös [8D] Lonkat ja issias niin jumissa ku vaan pysty olemaan ja rakko räjähtämäisillään [:D][:D]
Aamulla pieni kävelylenkki tehty, sämpylät paistettu, pyykkiä pesty ja nyt seuraavaksi pullataikinan kimppuun. Jos pyöräyttäs muutaman korvapuustin. Nam! Pitää käyttää taas hýödyksi tää energiapiikki [:)]

Eilen sain kivan yllätyksen mieheltä. Tuli kotiin nättiäkin nätimmän cymbidium-orkidea kimpun kans <3 Rakastan orkideoita! Ja tuota miestä <3 Huomenna tulee yhdessäoloa 2v. joten oisko vaikka sen kunniaksi käyny ostaan vaimolle kukkia, vaikka eipä tuo tainnu muistaa että huomenna on "vuosipäivä" ku siitä mainittin [:D]

Piti vaihteeksi vaihella vauvan kotiutumisvaatteet taas uusiksi kassiin [8D] Monestikkohan vielä kerkiän venkslata ennen lähtöä? [:D] varmaan monesti...

Nyt korvapuustien kimppuun..

Heips,

meillä ei mies käy onneksi baareissa ollenkaan, joten saan olla siinä mielin hyvässä asemassa. Se osaa kyllä ottaa mut tosi hyvin huomioon, mutta itteä välillä oikein surkuttaa, ku ei se ole itte saanu vapaa aikaa musta, töistä tai remonteista nyt ollenkaan. Minä kun olen vile raskauden aikana ollut niin hellyydenkipeä, että huh huh! Ja uskon, että tää hellyydenkipeys vaan jatkuu kun vauva syntyy. Ei saisi liikaa vaatia mieheltään, mutta jotenkin sitä vaan kaipaa nyt niin kauheesti huomiota ja hellimistä [:)]

Ihana melela tuo sun miehes ku tuo kukkia [:)] juuri kaikkia tuollaisia pieniä huomion osoituksia sitä kaipaa. <3

Meil ei ukko juurikaan baarissa käy.. kotona sen sijaan saattaapi naukkailla välillä mun vittuuntumiseen asti. Väittää tosin kovin että sitte ku vauva syntyy, ni korkeintaan saunaoluen nautiskelee silloin tällöin - vähän kyllä epäilen.. Sen verran suuri tuo sen viinanhimo tuntuu välillä olevan.. varsinkin yövuoroputken jälkeen ei missään nimessä voi vaan nukkua, vaan ensimmäisenä töistä tullessa sihahtaa olut, koska ei muuten pysyis iltaan asti hereillä ja ei viitsi päivällä nukkua koska ei sitten yöllä sais unta. [:@] Eikä mua haittais jos sen yhen/kaks nappais, mua haittaa lähinnä se juomatapa - juodaan vaan ja ainoastaan siks et saadaan pää sekasin.. ja ihan mitä tahansa alkoholipitosta kaapista vaan löytyy - ei tartte olla ees hyvää, kuhan on promilleja [:'(] ..ja tissutteluhan jatkuu yleensä koko vapaiden ajan, varsinkin silloin kun mä olin töissä ni oli ihan turha olettaa et ukko olis ajokunnossa enää siinä vaiheessa ku mä pääsen töistä kotiin. Kyl se aina skarppaa jos mä jaksan nostaa raivarit noista sen päiväkännittelyistä, mut en jaksais olla kokoajan valittamassa jossei aikunen mies ite tajua. Työviikolla ei kyllä sitte juo ikinä tippaakaan ja on kyllä luvannu että on ajokunnossa kokoajan sitte ku päästään lähemmäs laskettua aikaa.. ja sen oon kyllä tehny selväks että vauvan lähellä ei sitte pätkässä olla ja mies on kyllä sanonu olevansa samaa mieltä mun kanssa.

..ja koska nyt miehestä alettiin paasaamaan ni paasataan nyt sitte kunnolla! Mua nyt ottaa taas tällä hetkellä niin kupoliin ton herran "marttyyrius". Meidän piti lähteä viemään yhdessä sen autoa korjaamolle, et päästään mun autolla takas ja mulla oli taas vaihteeks bad hair-day ja tappelin hiusteni kanssa kylppäris.. ukko tuli ovelle hokeen et "no joko mennään" ja tokasin vaan et jossei nyt osaa pitää päätään kiinni, ku mua vituttaa muutenkin, ni saa kyllä viedä autonsa keskenään ja kävellä kotiin.. (matkaahan on siis autolla sellaset 30min.. eli mitähän toi nyt olis kilometreissä?? [:D]). Niin se sit lähti ja sano että tulee sitte taksilla kotiin! [:@][:@] ..aaaaargh! ihan ku meillä perhana ei olis rahat muutenkin tiukilla.. tollaseenhan sitä sitte kannattaa tuhlata!! Enkä kyllä ihan periaatteessa lähde enää sen perään perkele.. omatpa on rahansa, jossei viiti viittä minuuttia odottaa hiljaa että mä saan itteni valmiiks vaa pitää oikein ärsyttämällä ärsyttää ja sit kehtaa loukkaantua jos pikkasen tuhahdan takas - voi raivokohtaus! [:@][:@] Meil ois tänään viimonen perhevalmennuskin, mut en tiiä huvittaako tommosen pissipään kanssa mihinkään lähtee.. mä osaan sitä vauvaa hoitaa kyllä ilman valmennuksiakii.

Ugrh. hormoonihirviö on puhunut! [:D]

Takaisin