Lokakuun löpinöitä!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
satu' ymmärrän kärvistelys erittäin hyvin. Mulla oli ex mies kans semmonen jolle viina maistui ja aina piti saada pää täyteen. Ärsytti ihan sikana sitten ku siit piti aina valittaa. Tuntui, että mikä minä olen aikuista ihmistä vahtimaan. No eipä tarvi sitä enää vahtia. Onneksi tuo nykyinen kulta ei juurikaan käytä alkoholia <3 Se on hyvä tänne välillä purkaa mieltään. Saa kummasti höyryjä ulos, ku oikein avautuu, kuten itsekin tässä taannoin [:D]
Nyt olenkin ihmetelly, että miten musta on tullu tämmönen herkkä, että korkeintaan itken, mutta en raivareita enää saa. No hyvä vain niin! Tosin viime yönä näin sellaista unta, että tappelin siskoni kanssa ja se suutuspäissään poltti sytkällä mun paitaan reijän [:D] Ei sais enää illalla soitella ihmisille, ku tulevat uniin ja viel perin merkillisellä tavalla. [:D]

No mutta ihanaa.... huomenna pääsee kotiin oman kullan luo ja tänään meinaan käydä leffassa [:)]

Munkaan mies ei hirveesti baareissa viihdy, mitä nyt joskus harvoin käy kaveriporukassa pämppäämässä, mutta on sille täällä kotona maistunut joskus vähän munkin sietokyvyn yli..Ei nyt joka viikonloppu tai joka toinenkaan, mutta varsinkaan nyt raskausaikanan en oo kestänyt kännihäröilyä yhtään, joten oon kyllä ilmassut mielipiteeni aika vahvasti vaikkei mua aina ole uskottukaan.. Ei mua sellainen muutaman juominen viikonloppuisin oo haitannut, mutta joskus sillä on mennyt tosiaan reippaamminkin ja sekös on ottanut kaaliin. Sitä samaa minäkin olen hokenut, että aikuisen miehen ei enää tarvi riekkua kännissä, ja tosiaan vauva-aikana EI olla kännissä yhtään kotona. No kuitenkin, nyt komensin, että lokakuusta alkaen ajokunto on oltava koko ajan, ja ennen varpajaisia ei pisaraakaan tipu kielen päälle. Kumma kyllä, ei tullut vastaansanomisia [:D]

Meillä viinanjuonti loppui kesällä. Tai siis mun miehellä.
Itse asiassa se haki siihen apua ja nyt on ollut 4 kk raittiina.
Hän on oikeasti kova juomaan ja viinaa/kaljaa meni pahimmillaan (sen Sinkkuvuosina) sadasta kahteensataan annosta viikossa.
Nyt on täysin vesiselvä.
Meidän perheessä on sopimus siitä, että meidän kotona ei juo Kukaan, ei edes vieraat. Tää on alkoholivapaata aluetta. Lisäksi oon tehnyt selväksi, että jos mies joskus alkaa juomaan, en jää lapsen kanssa samaan asuntoon sitä katsomaan. Siinä vaiheessa mies hakee apua ja asumusero.
Me käydään molemmat juttelemassa ryhmissä asioista, AA ja al-anon (läheisille) on ollut suuri apu.

Suosittelen kertomaan miehille avoimesti siitä, miltä tuntuu kun toinen juo. vaikka se ei teidän mielestä olisi alkoholismia, jos se on häiritsevää, siitä saa sanoa. Ette välttämättä voi muuttaa miehenne juomatapoja, mutta tehkää selväksi, mitä sallitte. Jos mies tekee jotain joka ei teille sovi, teillä on oikeus sanoa siitä asiasta.

Mie olen oppinut välittämään itsestäni. En salli miehen juoda. En voi pitää häntä raittiina mutta olen tehnyt selväksi sen, että niin kauan on sama katto pään päällä kun molemmat on raittiita.
Meiän perheessä ei kohtuukäyttö onnistuisi. Se lähtisi käsistä ja siitä ei seuraisi mitään muuta kuin pahaa.

Voimia teille.

SAtu: meillä mies on kiukutellut tosi pienistä asioista. Meneeköhän nuilla ukoilla kanssa hormonit sekasin? välillä tuntuu et meidän talossa asuu murrosikäinen tyttö ja 5-v poika:D. Noh...kaikesta huolimatta, ihana mies: tänään tiskasi ja sain ottaa päikkärit. Eilen hieroi kipeää selkää ja teki iltapalaa<3. Tänään vei mut henkkamaukalle, sain ostaa uudet raskaushousut ja kun itkin läskejä (jotka on reisissä ja takamuksessa), mies jaksoi lohduttaa.Neuvolassa se on kans niin ihana, se tulee mukaan aina:).

Ihana se on.

Kellä kuulukaan masusta sellasta napsumista!?!? Muistelen, että joku kerto siitä täällä jollaki palstalla..
Tänään kuulin sellasen (ja mieskin kuuli sen ku istu vieressä) pienen napsauksen mahasta samalla ku vauva potkiskeli/liikutteli jalkaa..

mulla on kuulunu.. ja on kuulunu vaikka vauva ei oo liikkunukkaa..

tänää on alkanu harkkasuppareita tulemaan ihan urakalla... toisaalta oon ihan onnessaan.. mutta sitte taas mietin että joko se alkaa jotaki valmistelemaan...? pittääkö tässä jo pikkuhiljaa pakata laukkuja ja muutenki suunnata ajatukset sille mallille että oikeesti tää pittää synnyttää..? [&:] kipeitähän nää ei oo vieläkää.. onneksi.. [:)]

munkin maha napsuu, on napsunut jo hetken aikaa, joskus vaikka ei vauva liikukkaan. ja oon huomannut, että mun maha on alkanut tulla aina päivän päätteeks herkäks tosta yhestä kohasta, mihin tää tyyppi tuolla aina monottaa. [&:]

mun ukkoni ei sinänsä alkoholia käytä, mitä nyt yhen-kaks ottaa kun jalkapalloo kattelee. oonkin joskus sille huutanut siitä, että "mikset käy koskaan missään!" mutta en kyl nyt raskausaikana.
enemmänkin mua ärsyttää se, et kyseinen herra on alkanut harjoittelemaan nettipokeria. onneks ei millään järjettömillä summilla, mutta kyl se 5e/pv tuntuu kummiskin. [>:] olis rahanmenoo muuhunkin.
ei se niinä päivinä pelaa, kun mä oon siinä vieressä, mutta silloin, kun mä meen aiemmin nukkumaan yms.
se kyllä tietää mun mielipiteeni asiasta, mutta... jääräpää se on.
toivottavasti se ei kehittele mitään ongelmaa itelleen tosta.

Ootteko huomannu että se mahan napsuminen liittyy hengitysfrekvenssiin? Mulla kans napsu tossa vasemmalla ylämahalla, ilmeisesti suolessa ilmaa jota vauva painoi ylöspäin ja tietyssä asennossa aina hengittäessä kuulu semmonen naps kun se ilma vello siellä.

Heips, täällä ei maha napsu, mutta kipee on kyllä jostaki kohtaa aina välillä ku poika innostuu oikein kunnolla potkimaan vain yhteen tiettyyn kohtaan. Yritänki hellävaraisesti siirtää sen jalkaa pois siitä kohdasta johon sattuu ihan sikana, mutta aika päättäväinen tuo on, joten ei aina auta [:D] Nyt taasen istun ihan täydessä junassa ja aivan öhkö ähky olo kun poika änkee ittensä ihan kiinni mun kylkiluihin. No enää 6h junassa istumista [:@] Sitten onneksi kotona oman kullan luona [:)]

Täällä ei napsuta myöskään, mut maha tuntuu kyl siltä et olis mustelmia täynnä sisältäpäin! Niin kovat oli zumpailut viime yönä mahamakkaralla ?

Mä kuulin tänään kurjia uutisia mun äidiltä.. pikkuveljen luokkakaveri oli kuollut eilen aivoverenvuotoon, vasta 10 vuotias poika. [:(] Muistutti kyllä taas elämän arvaamattomuudesta ja siitä, että jokainen päivä täytyy elää täysillä - ikinä ei voi tietää mitä seuraava päivä tuo tullessaan..

Mahamakkaralla [:D]

On nuo lasten kuolemat kyllä jotenkin erityisen kurjia aina kun niistä kuulee, vaikka toki ainahan kuolema on kurjaa iästä riippumatta. Mutta vanhalle sen "sallii" paremmin kuin pienelle, vasta elämänsä alussa olevalle. Se tuntuu olevan niin suuri vääryys pienelle lapselle[&o]

Huh, olipa se eilinen ilta semmosta että... Olin ihan varma, että yöllä tulee lähtö synnärille, mutta ei! Koko illan supisteli,juili ja poltteli.. Olo oli muutenkin erilainen ku ennen. Olin ehkä jo hieman onnessaan että jes, nyt ! Mutta EI! Kotona ollaan maha hellänä. [:@] 

Voisko melela tossa käynnistymisessä toimia se sama juttu kun raskautumisessakin, että kun asiaa ei ajattele niin -poks? Että kun nyt suunnittelet itelles kamalasti tekemistä nii,n ettei varmasti ois aikaa lähteä synnyttämään, niin eiköhän se sieltä ala könytä ulos kamalan hopun kera [:D] Voimia loppumetreille, sulla ne tosiaan alkaa jo olla!

Voimia melelalle loppumetreille! :) ..noita muiden kuukausien ketjuja kun on lueskellu, ni justiinsa noilla viikoilla monella on alkanu oikein kunnon harkkasupparit kiusaamaan.. saattavat kestää monta tuntia ja sit loppua kun seinään. Onhan se varmasti ärsyttävää kun aina "toivo herää" ja sit pettyy, mut muista että kyllä nuokin supparit jotain varmasti siellä alhaalla aikaiseksi saa! :) ..mä yritän asennoitua siihen et mennään vähintäänkin laskettuun aikaan ennenku peipi putkahtaa, sit oiskii vaan ilonen yllätys jos tuliskii aikasemmin ;) ..saas nähdä kuinka se onnistuu enää ku viikot lisääntyy ja kärsivällisyys loppuu [:D]

Ai että tuli tää mamma onnelliseksi ku pääseeki tänään hiusten laittoon [:D] Juurikasvu kohta puoleenväliin päätä.
Pienestä tässä on nämä ilot keksittävä [:D]

Noi on Carina noita elämän pieniä ihania iloja.. kuinka sitä voikaan pienet jutut saada hyvälle tuulelle [:)]

Tuolla lokakuisissa vierailin ja oli kiva lukea kuin lokamammoilla kilot karisee pelkästään imettämisellä!! Toivon omalle kohalle samaa [:D] Ja huimia kilo summia jääny jo laitokselle! 

Kyllä ne kilot on mullaki jääny melkein kaikki...mahasta huomaa ett oon ollu raskaana, mulla ei ennen ollu minkäänlaista mahaa nyt pikkunen kumpu, mut on sekin kokoajan pienentyny.
Mut sit tää ärsyttävä juttu, mulla lähtee hiuksia jo nyt niin hulluna, ei yhtään kivaa[:@]...

Mulla imetys vei kyllä tosiaan kilot mennessään esikoisen kohdalla! Mä kävin ihan ylikierroksilla kun imetin. Raskaudessa tuli painoa 10kg, jotka jäivät viikossa laitokselle ja sen jälkeen muutamassa kuukaudessa paino tippui vielä 8kg ja olin kyllä tosi laiha. Mutta syy oli vain imetyksessä. Aina kun aloin imettää hikosin kuin pieni porsas. Piti ottaa sukatkin jalasta pois ja kipollinen juotavaa viereeen, kun tuntui, että kuivun kokonaan siitä hienerityksestä. Nooh, heti kun imetys loppui, kilot tulivat takaisin lähtöpainoon, mikä kyllä oli ihan hyvä juttu.

Takaisin