Lokakuun löpinöitä!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
heräsin kesken unien yhtäkkiä siihen että n. 3viikkoo ja meillä on vauva... mutta.. meillä ei edelleenkään oo sitä turvaistuinta! eikä kunnollista autoa missä sitä kuskata.. pakettiautoon ei varmaan ihan mikä vaan käy?? ja kylppäri on vieläki pahasti kesken [:(] voi hemmetin hemmetti!!!!! [:(]  anteeksi :( miksi piti jättää kaikki viime tippaan?????

Huh, tänä aamuna tuli aamupissan mukana hieman veristä vuotoa. En tiedä, joko voi limatulppa lähteä irtoamaan vai mistä vuoto johtui. Eilen olin synttäreillä, niin mulla oli alushousut ihan märät. Luulin sitä kyllä vain lirahteluksi[:)]. Mutta samaisena aamuna tuli myös tunnin verran menkkamaisia tuntemuksia selkäpuolelle, ei niinkään harkkarisupistuksia, mitkä tuntuvat mahan puolella. Tänään on taas supistellut noita harkkareita vatsanpuolelle tasaisen tappavasti. Mutta tuo verenvuoto hieman mietityttää. Tosin nyt se on loppunut mutta täytyy seurailla. Vielä olisi kuitenkin laskettuun aikaan viisi viikkoa. Onko muilla ollut vuotoja?

Ihanaa msj että ootte päässeet kotiin koko porukka [:)] Pikkuisia ja suloisia murusia [:)]

Miimi eikös sellanen pieni verenvuoto ole ns normaalia kun kohdunkaula on nyt viimeisillä viikoilla niin "verevä" ? [8|] Pitää sitä toki seurata ja aina voit soittaa neuvolaan.

Mulle on iskenyt nyt tylsyys! Mulla ei oikein ole muka mitään tekemistä vaikka varmasti aina jotain kaappia vois puunata puhtaaksi tai jotain muuta tosi mielenkiintosta [:D] Mutta jotenkin ei huvita enkä saa yksin aikaseksi lähettyä edes ulkoileen... [>:] Syntyis nyt jo tämä meiän pikkuruinen niin vois käydä vaunulenkillä...

Onko teillä mitään aavistuksia/veikkailuja/tuntemuksia miten teiän synnytys käynnistyy? [:)] Vesien menolla vai supistuksilla? Mä oon nyt saanut päähäni että mulla varmaan menee vedet [:D] Olisinkin just jossain kaupan kassalla tai muuta [:D] Vois siinä olla kaupantätillä kummastunut katse ja mulla varmaan vielä kummastuneempi [:D] Mä niin odotan jo synnytystä!
Ootteko muuten perehtyny minkä verran kivunlievitykseen? Mä oon sitäkin miettiny mutta mä en osaa päättää mitä toivois.. Tai siis no sittenhän sen tietää miltä sillä hetkellä tuntuu ja mitä haluaa, mutta oishan se kiva kun ois jo etukäteen jonkinlainen toive.. Kun mä en oikein osaa ees päättää mitä mieltä oon esim epiuduraalista... [8|] Kun en haluais olla tuntematta mitään mutta toisaalta en kyllä halua ihan hulluna kärsiäkkään... [8|] Aqua-rakkuloista en oo kuullu mitään kokemuksia mutta ilokaasua aion pyytää ainakin.
Olikos täälä kukaan muu menossa TAYSiin synnyttään?

Heippa! Mulle sanottiin neuvolassa että heti soitto neuvolaan tai synnärille jos tulee veristä vuotoa! Varsinkin kun on ollu jo niitä supistuksiakin aikasemmin! mutta kyllä kannattaa aina soittaa jos yhtään siltä tuntuu!

Minä aijon pyytää ehdottomasti epiduraalin kun sellasen sain esikoista synnyttäessänikin. Tosin minullakaan ei ole niistä muista kuin sitten spinaalista kokemusta joka ei syystä tai toisesta leikkauspöydällä sitten tehonnutkaan! Mutta epiduraalista jäi oikein hyvät muistot! Ilokaasua kyllä ajattelin tälläkertaa myös kokeilla!Huiiii! Aika käy vähiin!

Ai niin, noista aqua-rakkuloista oon kuullu vaan sen verran että sattuu kuulemma ihan hirveesti kun ne laitetaan, jopa enemmän kuin supistukset mutta sitte jälkeenpäin helpottaa!

Siiri kyl mä uskoisin että pakettiautoon käy ihan tavallinen kolmepistevöillä kiinnitettävä istuin. Sikäli mikäli autossa on vaan kunnon turvavyöt, eikä pelkästeen sellasta "keskipenkin vyötä" - jos tajuut mitä tarkotan? :D ..mutta siis nou panic, kyllä sä ehdit vielä  :)

Mä oon kivunlievitystä miettiny sen verran, et oon erittäin avoin kaikille kätilön tarjouksille ja ehdotuksille - PAITSI niitä aquarakkuloita en missään nimessä halua.. oon kuullu kaikilta niin kauheita kertomuksia niistä, ettei todellakaan tee mieli kokeilla. Laittaminen sattuu kuulemma ihan hemmetisti, eikä ne muutenkaan oo näille mun tuntemille tehonnu juuri yhtään. Epiduraalin haluan jos kivut on oikeesti sellaset ettei niitä kestä ja jos kätilö on sitä mieltä että se kannattaa.. toivon todella et saan jonkun kivan ja asiansa tuntevan kätilön, koska meinaan muutenkin mennä synnytykseen sillä asenteella, että mä en siitä mitään tiedä, joten luotan siihen että ammattitaitoset ihmiset opastaa mua ja kertoo mitä pitää tehä. [:D]

Hohhoijaa, eilen meni parisen tiimaa päivystyksessä istuessa. Kuultiin illalla, että perjantaisessa kyläpaikassa oli lapsella ollu vesirokko ja ite ku en oo sairastanu sitä lapsena. Noh soitin sitte synnytysosastolla, että pitääkö jotaki tehä asian eteen. Kätilö oli lääkärin kaa siellä neuvotellu ja sitte soittivat, että välittömästi päivystykseen hakemaan vasta-aine piikki ku on vaarallista vauvalle saada se rokko. Sinne menin ja se lääkäri oli vissiin parikymppinen ja ei tienny mistään mitään. Soitti sitte päivystävälle gynekologille ja sieltähän tulla sipsutti virolainen erittäin hoonoa soomea puhuva nainen.. [>:]
Synnärillä sanoivat, että ei muutaku se piiki ottaa vaan ja sillä selvä. Noh tää virolainen alkoi jauhamaan jostaki vasta-aine verikoe määrityksestä. Viikonloppuisin ei mitään määrityksiä täällä pysty tekemään ja se näyte lähtee sitte vasta maanantaina jonnekki huisin kuuseen. Sitä piikkiähän en sitte sen ihme solkkaajan takia saanu ja en muutenkaan ymmärtäny mitään mitä se omalla kielellänsä selvitti [:@] Sairaanhoitaja kävi sitte vaivihkaa kuiskuttelemassa, että soittaa maanantai aamuna neuvolaan ja pyytää sieltä se piikki. On kuulemma 72h aikaa se ottaa kontaktista.
Olin kyllä niin hiilenä siellä istuessa ja tuon eukon samalla jotaki viroa (vai mitä eestiä se sitte onki) jauhaessa. Kannattaa tuommosia ottaa töihin jotka ei osaa puhua maan kieltä [:@]

Mulle laitettiin  niit aquarakkuloita, laitto sattu niin hulluna ja mitään helpotusta en huomannu...eli ainakaan oman kokemuksen perusteella en suosittele...

satu: on meillä ihan oikeet turvavyöt :) ymmärsin mitä tarkotit :) kiitos [:)]

oon miettiny kans kivunlievitystä.. ja mulla sen verran matala kipukynnys on niin voipi olla että haluun kaiken mahollisen [:D] mutta en aquarakkuloita [&:] kuulostaa kamalalta [&:]

msj, paljon onnea kotiutumisesta! Aivan ihania poikia, suloisia [:)]

Mun pitäisi tänään lähteä taas Joensuuhun ja kiinnostus on miinus miljoona. Ei huvittaisi yhtään enää mennä sinne päin suomea tässä vaihees. Joutuu olla erossa miehestään ja kodista ja kissasta ja kaikista. Sitten viel tuo 7h junamatka niin ei kyllä nappaisi sitten ollenkaan! Enää jos tämän viikon siel ois, niin sais paljo aikaan, mutta kun ei vaan jaksaisi nappasta nyt ollenkaan!
Muuten täällä on kaikki oikein hyvin. Ollaan remppailtu sitä meidän taloa ja hyvältä se näyttää, vaikka enee on vaan purettu, mutta ku tietää millainen siitä tulee niin ihanaa <3 Mieskin on niin ihana ja huomioiva, että kyllä kelpaa.

Siiri kyllä pakettiautoonkin saa istuimen. Meillä on toinen auto pakettiauto ja olen siitä ihan onnessani, ku saan rattaat ja vaunut sinne vaan heittämällä sisään. Ku kuljen vauvan kanssa kahdestaan niin käytän ehdottomasti sitä [:)] Äläkä huoli siit kylppäristä, meillä puuttuu kylppäristä viel seinät ja koko taloon ei tule viel lämmintä vettä, mutta olen silti ajatellu pärjätä, kyllä me ne valmiiksi saadaan vauvan syntymään [:)]

Miimi, mulla on ollu hiukan veristä valkovuotoa, mutta luulen sen johtuvan siitä, että olen ollu tuol rakennuksella ja touhannu aina välillä vähän liikaa, vaikka mies on kyllä yrittäny vahtia, etten vain tekis liikaa. Minkäs sille mahtaa, ku innostuu [:)] Toivottavasti siel kaikki hyvin. Täällä aina rauhoittuu, kun vaan ittekkin hoksaa rauhoittua.

Iines*, en muuten ole pohtinu ollenkaan että miten synnytys käynnistyy. Varmaan niin, etten edes itse ensi tajua, että se on käynnistyny [:D] Muutama kivuliaampi supistus ollu, mutta kauheesti elättelen toiveita, että sitten kun synnytys käynnistyy niin oisin niin kiiruinen, etten ehtisi vain kotona odotella ja tuskailla [:D]

Äh, mutta minä nyt tuskailen tuon lähdön kanssa, että menenkö vai enkö mene juna-asemalla... Ei kyl nappais yhtää. [:@]

Mä oon ollu tähän asti ilokaasua vastaan, mutta kätilö suositteli sitä kokeilemaan. Voi olla että siinä kipujen keskellä ottaa mitä vaan kunhan helpottaa :) 

Ihanat pojat msj! [:)] Komeasti ovat kasvaneet. Mites teillä arki lähtenyt rullaamaan?

Tätä äitiä vasyttää, ja oikeen urakalla... Mies yhä saaressa töissä arjet, joten noi yöheräämiset rupee pikkuhiljaa verottaa voimia. Noh, kyllä tää sairaalassa ravaamisen voittaa mennen tullen, ja onneks mulla on hyvät unenlahjat joten nukun sitten katkonaisesti puolillepäivin [8D]

tarunen: sepä kyllä että vaunut mahtuu hyvin [:D] jooo yritän kyllä olla ressaamatta tuota remppaa.. jotenki nyt vaan kaikki tuntuu vaikeelta ja ressaavalta [&:] vaan ehkä se tästä.. onnea teille remonttiin :) taitaa olla isompi ku meillä.. joten ehkä pitäs olla mun ressaamatta.. [:)]

Minä haaveilen, että synnytys käynnistyisi vesien menolla, sitten kun ei tarvitsisi arvailla että laantuukohan nämä supparit/ onko väärä hälytys. Mutta oon kyllä asennoitunut, ettei ne mee, ja puhkaistaan sitten kuten viimeksikin.

Carina79, kylläpä sielläkin taas arvotaan hoidon suhteen, pistää suututtamaan tuollainen ihme vitkuttelu [&:]

Taruselle voimia opiskelujen loppurutistukseen!

Niinhän se tinkerbell84 tuntuu, että lottoarvonnat olis välissä menossa.. Nyt ne ei sitte nauvolassakaan antaneet sitä piikkiä vaan odotetaan sen vasta-aine määrityksen tulokset. Kaikenlaisia hommia sitä voiki tulla näin raskaana ollessa. Vaarallista hommaa [8|]

nobody, kyllä tää kotona olo todella voittaa sairaalassa ravaamisen. Mulla nyt se onni ett äijä isyyslomalla, mut kyl noi rankat ajat on tiedos ku se töihin lähtee. Pojat syö nyt 3-4 tunnin välein ja syöttöihin saattaa mennä jopa 1-2 tuntia/kerta ett ei siin paljoo nukuta. Isompi poitsu on nyt pari päivää ollu kiukkunen kuin ampiainen, toivottavasti ohimenevää ettei koliikkia pukkaa.
Onks teil viel nenämahaletku käytös? Meillä neuvolatäti tulee huomen käymään kotona, ja jos pienemmän paino on noussu hyvin ni sit soitan kättärille ett saanko poistaa nenämahaletkun myös hänelt, ku ollaan vaan satunnaisesti jouduttu laittaa maito letkulla.

Takaisin