Lokakuun löpinät

Mun esikoiselle annettiin 1 vrk ikäsenä joko korviketta tai luovutettua äidinmaitoo en tiiä kumpaa ja en kyselly mitä ne oli antanu. Pullot oli meilläkin vähällä käytöllä ja ihan kattilassa on steriloitu. Tiedän äitejä jotka antaa pullomaitoa ja keittää kaikki kattilassa päivittäin.
 
Onko nuissa sähkökäyttöisissä rintapumpuissa eroja? Philips Aventista oon kuullut hyvää mutta hintakin on melkoinen. Onko tästä tai muista merkeistä kokemuksia?
 
Meillä oli esikoisen aikaan käsikäyttöinen Philips Avent. En kaivannut sähkökäyttöistä, käsin pumppaus oli tosi helppoa.
 
Mulle olis yks lysti, onko käytetty vai ei, kun kerran osat voi ja pitää keittää. Mullakin kaverin vanha Avent-rintapumppu. Mut en mä mitään steriloijaa ostais, kun ei tiedä onko tarvetta pulloille. (Mä siis nyt rohkeasti optimistina oletan, että imetys on ensimmäinen vaihtoehto). Koska satunnaiset tuttipullon käytöt hoituu ihan keittämällä. Ja sit vois vaan ärsyttää, kun tuli taas yks turha kone keittiöön pölyttymään..

Sitä mun siskokin sanoi steriloijasta, et ehkä olin jotenkin olettanut että niitä pulloja sais olla koko ajan keittämässä. Eli pelkän pumpun meinaan ostaa :)
 
Mulla on Aventilta sekä käsikäyttöinen että sähköpumppu, molemmat ihan toimivia. Manuaalisen ostin alkuun, kun pumppaaminen oli ihan satunnaista (eikä pullo vauvalle kelvannut), sähköisen hankin lisäksi sitten kun aloitin työt ja piti pumpata monta kertaa päivässä.
 
Miul on ollu medelan käsikäyttönen ja sähkökäyttöinen, oon tykänny, ainut mikä niin on vähän kova äänisiä ollu :) mut hinta- laatusuhteeltaan ok, kun on jo 3 muksuu kestäny, niin ei kovin kalliiks oo tullu yhen kohalla :)
 
Olin viime perjantaina neuvolassa ja puhuttiin neuvolatädin kanssa vauvan tulevasta syntymäpäivästä, joka tulee näillä näkymin olemaan 19.1 :) Suunniteltu sektio siis luvassa kahden kiirreellisen jälkeen. Onko jollain muulla suunniteltu sektio luvassa? Vähän ehkä mietityttää, että päivä on vain 5 päivää ennen laskettua aikaa, että pysyykö pieni yksiössään siihen asti... Itselle olisi ehdoman tärkeää, että mies pääsisi tähän viimeiseen synnytykseen mukaan :Heartred
 
AI 5 päivää ennen la vasta suunniteltu sektio? Mulla oli viimeks vedet menny jo 8 päivää ennen la :rolleyes: Toihan kuulostaa lupaavalta. Mulla todnäk suunniteltu sektio mut sitä ennen vielä synnytystapa-arvio joulukuussa. Viimeks poju ei mahtunu syntymään.
 
Tätä minäkin vähän mietiskelen. Meidän kakkonen syntyi 4 päivää ennen laskettua aikaa, et aika täpärälle menee... No tarvii vielä keskustella lääkärin kanssa synnytystapa-arviossa. Olisikin hauskaa, jos viikolla siitä siirrettäisiin aiemmaksi, kun silloin on miehen syntymäpäivä :Heartred Täällä siis suunnitellut sektiot tehdään aina torstaisin eli joko 12 tai sitten tuo 19 päivä ovat itselle lähimmät :)
 
Mut kai ne tekee sen sektion vaikka jouluyönä jos vedet menee tai tilanne muuten vaatii sillon. Eikö ne joulun pyhät päivystä ihan normaalisti?? No väkee voi olla vähempi kun arkena ja ilman jotain syytä ei pyhänä varmaa käynnistellä/ tehä suunniteltuja sektioita. Ja eiköhän se synnärin puhelinnumero oo myös pyhinä käytössä ettei siinä oo hätää. Ja kai siellä on pyhinäkin päivystävä lääkäri.
 
Mulla tulossa myös suunniteltu sektio ja täällä ilmeisesti perjantait leikkuu päiviä. Mulla vaihtuu viikot aina lauantaisin niin mitenhän lienee leikkaavatko vasta sillon la:ta edeltävänä päivänä vai jo viikkoa aiemmin, en tiedä. Mutta toki jos tilanne vaatii niin sitähän leikataan millonka vaan!
 
Juu kyllä päivystetään mutta suunnitellut sektiot siis tehdään aina torstaisin. Ja jos joutuu aiemmin tulemaan niin tulee kiireellinen sektio, jolloin mies ei pääse mukaan :/
Mahdollisimman lähellä laskettua aikaa tietääkseni leikkaavat, ellei merkit viittaa siihen, että olis aiemmin tulossa. Tiedä sitten...
 
Näin tänään pitkästä aikaa entistä työkaveria joka on koulutukseltaan kätilö. Hän tunnusteli mun mahan ja kertoi missä asennossa vava on, epäilykseni siis osoittautuivat oikeaan asennosta :D Kasvot on selkään päin oikean rinnan alla ja on poikittain niin että jalat vasemmalla nivusen yllä :D Tuntu luksukselta kun ei olla vielä neuvolassa asentoja katsottu..
 
Juu kyllä päivystetään mutta suunnitellut sektiot siis tehdään aina torstaisin. Ja jos joutuu aiemmin tulemaan niin tulee kiireellinen sektio, jolloin mies ei pääse mukaan :/
Mahdollisimman lähellä laskettua aikaa tietääkseni leikkaavat, ellei merkit viittaa siihen, että olis aiemmin tulossa. Tiedä sitten...

Miksi mies ei pääse mukaan kiireelliseen sektioon? Meillä kyllä pääsi ja ainoa tilanne, jossa käsittääkseni mies joutuu odottamaan ulkona on hätäsektio kun äiti nukutetaan.
 
Miksi mies ei pääse mukaan kiireelliseen sektioon? Meillä kyllä pääsi ja ainoa tilanne, jossa käsittääkseni mies joutuu odottamaan ulkona on hätäsektio kun äiti nukutetaan.
Jos joudutaan nukuttamaan? Onko eri sairaaloissa eri käytännöt? Meillä ainakin oli kiireellisessä sektiossa mies mukana
 
Kiireellinen ja elektiivinen eli suunniteltu sektio tehdään puudutuksessa kun taas hätäsektio tapahtuu aina nukutuksessa. Hätäsektio on tilanne jossa on oikeasti jo hätä joko äidillä tai vauvalla.
 
Meillä ei pääse mies mukaan kiireelliseen sektioon, käytännöissä siis eroja :/ Kaksi kertaa siellä yksin olleena on sellainen olo, että tähän viimeiseen todellakin toivoisin oman miehen läsnäoloa.
 
Kiireellinen ja elektiivinen eli suunniteltu sektio tehdään puudutuksessa kun taas hätäsektio tapahtuu aina nukutuksessa. Hätäsektio on tilanne jossa on oikeasti jo hätä joko äidillä tai vauvalla.
Mutta jos leikkauksen yhteydessä ei selkäpuudutus onnistu ( yhdellä tutulla on jalkaleikkauksessa näin käynyt) hoidetaan operaatio nukutuksessa. Tämä on mahdollinen tilanne myös synnytyksessä. Perussääntö on kyllä et sektio tehdään puudutuksessa jos on kiireellinen tai elektiivinen.
 
Hätäsektio on ihan eri asia kun kiireellinen, siinä ei enää puudutuksia anneta kun suoraan nukutetaan...
 
Miten muilla sf-mitta? Miulla kun neuvolassa ihmetteli th-miten menee niin alhaalla(tänään rv 26+1 on 22cm).. itellä vaan nousee huoli onko kaikki mahassa kunnossa, toimiihan istukka kunnolla yms. Onko kellään kokemusta?! Aiemmissa 3:ssa raskauksissa ollu suurin piirtein päälle keskikäyrän ja hypänneet yläkäyrän päällekkin..
 
Takaisin
Top