Lokakuun löpinät

Soitin op:lle ja siellä sanottiin että siihen ekan vuoden maksuttomaan on laitettu erityiskulujen omavastuuksi 0 e ja sen takii hinta korkee.. sen ekan vuoden jälkeen voi ne omavastuut muokata ja hinta siten halvempi..eli väärä hälytys :D
 
Mekin saatiin kuin saatiinkin kaksosille op:n vakuutus. Ensin tuli hylsy mutta soitin sitten ja pyysin uusintakäsittelyä kun terveysselvityksessä oli yksi vähän epäselvä kysymys kun meillä on mono-di raskaus ja kysymyksessä kysyttiin onko yhteinen istukka ja vesipussi. No onhan meillä yhteinen istukka mutta omat vesipussit. Vastasin kyllä koska ei vastaaminenkin tuntui jotenkin väärältä. Onneksi meidän tapauksessa vakuutus pystyttiin kuitenkin myöntämään ja on nyt voimassa. Pitää muokkailla tosiaan niitä omavastuita sun muita sitten ilmaisjakson jälkeen jotta saa hinnan vähän alemmaksi.
 
Jäykkäkouristus rokotetta ei minullekaan ole nyt alettu laittamaan, sanoi neuvolasta että vasta synnytyksen jälkeen. Mennyt 7/16 umpeen minulla.

Tuota influenssa rokotetta en ole koskaan ottanut. Nyt mietinnässä miehen kanssa mitä tehdään....
 
Tietääkö joku edullista kuvaajaa Tampereen seudulla? Haluaisin mahakuvan ja vastasyntyneen kuvan. Ja tosiaan kuvat itselleni, eikä niin että pitää kuvaamon kautta tilata joka kuva kalliilla. Eli esim. jonkun tuttu valokuvausopiskelija kävis hyvin!
 
Mahanahka tosta navan yläpuolelta on alkanu kiristää ihan huolella. :-/ tosi inhottavan tuntuista ja nyt on kyllä hankintalistalla jonkinlainen tukivyö. Onko kellään mitään hyviä ehdotuksia/kokemuksia minkäänlaisista tukivöistä? Mietin sitä Anitan babybelt:iä mut mitenköhän sen koon pystyis arvioimaan? Oliskohan ainut, et kävis liikkees kokeilee ja sit yrittäis löytää nettikirppikseltä ku ei viittis hirveesti satsata siihen..
 
Ne Anitat on aika isoa kokoa. Oon normaalisti M/L tai 38/40, mutta siitä vyöstä XS on sopiva.
 
Tietääkö joku edullista kuvaajaa Tampereen seudulla? Haluaisin mahakuvan ja vastasyntyneen kuvan. Ja tosiaan kuvat itselleni, eikä niin että pitää kuvaamon kautta tilata joka kuva kalliilla. Eli esim. jonkun tuttu valokuvausopiskelija kävis hyvin!

Tammikuussa 2015 treella Studio Dettani kuvasi sillai, et kuvaus itsessään ei maksanut mitään. Hinta määräyty sen mukaan kuinka monta kuvaa, missä koossa ja missä muodossa (paperi vai kuvatiedosto) halusi ostaa.
Koevedosten yhteydessä sai valita.
 
Studio Dettanissa oli kaikki kuvaukset 45€ ja sit maksetaan halutuista kuvista siihen päälle. Mä varaan sinne ajan. Tosin otan lapsi-paketin 120€, johon kuuluu mulla raskaus+vastasyntyneen kuvaus+1v-kuvaus ja paketin mukana saa yhden kuvakollaasin noista kolmesta kuvauksesta.
Kiitos vinkistä Sakara!
 
Kuinka paljon kannattaa tarjota avant merkkisestä rintapumpusta ja pulloje steriloijasta käytettynä? Sitä en älynnyt kysyä että onko pumppu käsi- vai moottorikäyttöinen
 
Kuinka paljon kannattaa tarjota avant merkkisestä rintapumpusta ja pulloje steriloijasta käytettynä? Sitä en älynnyt kysyä että onko pumppu käsi- vai moottorikäyttöinen
Mä en ostais ees käytettynä kun must tollasia ei oo kiva jonku vieraan käyttäminä ottaa käyttöön.. mut tutulta ehkä.. mut mitä ne maksaa uutena ni ehkä puolet siitä? Riippuen kuinka vanhoja ovat? Ja onko kaikki osat ehjiä ja toimivia? Vai pitääkö joitain osia esim ostaa uusia..
 
Kuinka paljon kannattaa tarjota avant merkkisestä rintapumpusta ja pulloje steriloijasta käytettynä? Sitä en älynnyt kysyä että onko pumppu käsi- vai moottorikäyttöinen
Yhdessä ihan max. nelisen kymppiä posteineen (jos pumppu käsikäyttöinen), sähköpumpusta voisin maksaa yksisteen saman verran. Riippuen tietysti kunnosta ja iästä.
 
Ja niissä sanotaan ohjeissa et ne on yhdelle ihmiselle tarkoitettuja! Pullojen steriloija on eri asia siitä en näe syytä et miks ei vois ostaa käytettynä ( korjatkaa viisaammat!!). Pumppuja saa käsikäyttösinä ihan edullisesti (20-40€) esim. Jollyroomista. Osa kestää varmuudella konepesun ( esim. Just se avent) mut halpiksista en oo varma!
 
Just tilasin Jollyroomilta alennuksesta Beemoon manuaalisen pumpun, ku oli n.20€ pikkasen senttejä päälle. Jotenki ällöttää ajatus kiertopumpusta...vaikka ne osat vois keittää tai pestä koneessa. Toisaalta taas, kun ei tiijä miten pumppailu edes onnistuu ja tuleeko maitoo, yms..niin en kehdannu mitää 100€ sähkökäyttöstä hankkia. :) Nyt tuo pumppu odottelee tuol imetystyynyn kans käyttöönottoa...saa nähä miten käy! Aion kyl molemmat säästää edelleen vaikka nyt ei onnistuiskaa imetys.... :)
 
Mulle olis yks lysti, onko käytetty vai ei, kun kerran osat voi ja pitää keittää. Mullakin kaverin vanha Avent-rintapumppu. Mut en mä mitään steriloijaa ostais, kun ei tiedä onko tarvetta pulloille. (Mä siis nyt rohkeasti optimistina oletan, että imetys on ensimmäinen vaihtoehto). Koska satunnaiset tuttipullon käytöt hoituu ihan keittämällä. Ja sit vois vaan ärsyttää, kun tuli taas yks turha kone keittiöön pölyttymään..
 
Mä ostin sellaisen mikrosterilointipömpelin, kun palasin töihin ja töissä pumppasin. Täällä ei ollut keittolevymahdollisuutta, mutta mikro siis löytyy. Tykkään kyllä, että se on näppärä, kun ne pumpun osat voi sitten vaan jättää sinne sisään siihen asti, kun seuraavan kerran käyttää. Ei tartte nostella kattilasta kuivumaan ja sen jälkeen miettiä miten säilyttää puhtaana yms. Toi on siis vaan muovinen pömpeli, johon laitetaan pohjalle vettä, päälle ritilä, ritilälle ne steriloitavat roinat, kansi päälle ja 3 min mikrossa.

Meillä syötiin aika vähän pulloa, joten kotona en kaivannut tuota aiemmin, mutta nyt kun se on, niin varmaan käytän enempi sitä. Pumppailin esikoisen kanssa varuiksi aina vähän varastoa, että pääsi isikin joskus syöttämään. Ei se ihan nappiin mennyt, kun ei esikoiselle pullo oikein kelvannut missään välissä. Mutta hörpyttämällä yms. sai aina joskus jonkun iltavapaan.
 
Ja Anjuskan kanssa samaa mieltä, että ilman muuta käytetty ok. Kaikki ne osat pitää desinfioida (keittää) joka tapauksessa. Maitoa se vain on. En osaa noista olla neuroottinen. Antaisin omalle vauvalle esim. kaverin maitoa ihan huoletta. Tai luovutettua maitoa tms.
 
Ja Anjuskan kanssa samaa mieltä, että ilman muuta käytetty ok. Kaikki ne osat pitää desinfioida (keittää) joka tapauksessa. Maitoa se vain on. En osaa noista olla neuroottinen. Antaisin omalle vauvalle esim. kaverin maitoa ihan huoletta. Tai luovutettua maitoa tms.

No mun kohdalla ei oo ainakaa kyse maidosta. Voisin myös antaa omalleni muiden maitoa, mut jotenki miellän pumpun samaksi, ku alushousut. Vaikka olis pestyt ja puhtaat, mutta käytetyt kalsarit, niin en lainais kaverilta. Mulla on outoja hygieniajuttuja ja tiedän sen...ukkoki ihmettelee, ku tietyissä asioissa on kauheen tarkka hygienikko ja toisissa jutuissa taas en yhtään! :grin
 
Takaisin
Top