Lokakuun löpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anhe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahimmassa tapauksessa useemman kuukauden....

Mut eikö toi vesirokkorokote rokotusohjelmaan ideana oo miljoonien säästö?? Et vanhempi ei joudu oleen sairaan lapsen kanssa kotona töistä poissa. Kauas sitä joutuu yhen kanssa suunnilleen oleen pois töistä ja jos lapsia on vaikka 3?

Mun mielestä terveyttä ei voi mitata rahassa. Se miltä koitetaan välttyä tulee kohdalle (tai kalliiksi) jossain toisessa muodossa. Minusta terveyttä ja rahaa ei voi mitenkään sulloa samaan lauseeseen. Mut kukin tyylillään! Mielipiteitä ja näkökulmia (!) on niiiiin monia :)

En mä tietenkään toivo, että kenenkää sairaudet venyy. Siihen mun näkökantani perustuukin, että kun perussairaudet sairastaa pois ja siitä vastustuskyky kasvaa niin ihan kaikki ei kohdalle jää pyörimään. Koskaan en ole kuullut, että perusterve esim.vesirokosta toipuisi viikkoa kauempaa. Influenssaa voi toki kuumeilla parikin viikkoa, mutta harvemmin varmaan joka perheenjäsen ihan omaan aikaansa. Useimmiten limittäin.

Terveyttä ei voi mitata tosiaan rahassa, mutta kun valitettavasti sitä rahaa tarvitsee elämiseen.
Tiedän useemman lapsen äidin, jolla lapset kovin sairasteli perättäin ja pakkohan hänen oli pois töistä olla, kun ei kipeetä lasta voi yksin jättää eikä hoitoon viedä, muutaman kuukauden aikana työpäiviä kerty tälle äidille vain 6pv. Työantaja meinasi hermostua tuohon äitiin, kun aina joutu olemaan pois töistä kipeen lapsen takia. Ja kyllä töissä käydessä valitteli, et lasku nippu vaan kasvaa ja raha pienenee, kun ei oo töissä ollu. Joten kyllä siinä sairastelussa se rahakin nousee tapetille, jos paljon sairastelee...

Eikö sitä vesirokostakin voi tulla esim. Korvatulehdusjälkitautina? Ja eikö se sairastaminen ollu jo tutkitusti et hetkellisesti alentaa vastustuskykyä. Itellä oli vesirokko 6-vuotiaana niin et ensin sisko, sit kun se parani minä ( onneks mummu asu lähellä niin oli meitä hoitamassa) sit tuli vielä molemmille mahatauti putkeen et jos ei mummu ois ollu auttamassa niin oltais me aika pitkään jouduttu pois oleen töistä ja päiväkodista. Ja se on totta et se vesirokkorokote ei sataprosenttisesti estä sairastumista mut tuleehan se lievempänä jos tulee ja öö eikö noi rokotteet anna ihan samanlaista vastustuskykyä kun sairastaminen. Senhän takia näitä perusrokotteita mitkä kuuluu rokotusohjelmaan mitä vauvavuoden aikana annetaan ja myöhemmin tehosteita

Ja kaikilla ei todellakaan ole isovanhempia lähellä et ne pystys hoitaan. Monillahan on isovanhemmat jo kuollu tai on iäkkäitä ja sairaita, asuu kaukana tai on työelämässä vielä tiiviisti kiinni. Ja ei kai sitä kukaan nyt mielellään oo kipeenä.

Alkoi maanantaina iriitti, eli värikalvon tulehdus. Tosi kipeä ja valonarka. Taaperon kanssa pitää jaksaa. Ei voi valitettavasti vaan olla pimeässä huoneessa... Aurinkolasit päässä ja tippaa silmään tunnin välein. Eiköhän tämä tästä.

Ja jatkan vielä et mua hirvittää jo sairauskierre päivähoidon aloittamisen yhteydessä. Kun sitä on nähny siskon perheessä ja töissä kun äidit joutuu olemaan paljon poissa töistä, no mä pakotan kyllä miehenkin kun sillä on vakiduuni ja se on ollu jo useemman vuoden siinä ja mulla ehkä joku äitiyslomasijaisuus sit mulle tulee flunssan yhteydessä astmaattinen yskä joka lääkäristäkin kuulosti korvakuulemalta keuhkoputkentulehdukselta :rolleyes:. Ihan normi yskä mulle. Et jos vesirokon ja influenssan voi missata rokotteella niin kyllä otetaan. No eihän se oo ihan satavarmaa et paljon sairastellaan mut päiväkotimaailmassa se lienee tosi yleistä...

Äh, tsemppiä Anjuska! Iriitti on tosi kurja vaiva! Mulla on ollu useita kertoja, pariin otteeseen molemmissa silmissä yhtä aikaa.

Mä en suuremmin ota kantaa erilaisiin rokotteisiin. Toiset vannoo rokotteiden nimeen ja toiset epäilee niitä. Mä ymmärrän molemmat kannat ja etin viel omaani. Ehkä tässäki asiassa pärjää maalaisjärjellä. :) Ohjelman mukaa mä oon aatellu mennä, mut katotaan niitä ns. ylimääräsiä sit tarpeen mukaa. Jos ei oo perusterve lapsi tai muuten, jos riskit kasvaa. :)

Meille kun lapselle tuli toi epilepsia monet väitti kivenkovana että se johtuu just siitä tietystä rokotteesta mikä on vasta tullu rokotusohjelmaan. Et ne tietää muitakin kelle on tullu just samoihin aikoihin kun ovat rokotteen ottaneet.

Me ei varmaan sitä rokotett nyt sitten anneta ollenkaan tälle uudelle tulokkaalle. Se oli jompikumpi niistä ekoista annettavista rokotteista heti rotan jälkeen.

Mullahan on tilanne että en oo itse sairastanut koskaan vesirokkoa, ja tämä todettiin myös verikokeissa alkuraskaudessa. Raskauden aikana tuota rokotetta ei saa ottaa koska sisältää eläviä viruksia. Mun siis täytyy nyt välttää kaikenlaista mahdollista rokkokontaktia ainakin synnärille asti. Ja sittenhän on vielä se huono puoli ettei vauva saa multa sitä suojaa minkä vastasyntynyt yleensä saa, joka suojaisi ensimmäiset kuukaudet tartunnalta. Jälkiviisaana voi sanoa että olisi päässyt paljon vähemmällä huolehtimisella jos olisi hyvissä ajoin tajunnut rokottaa itsensä, mutta nyt mennään näillä...

Periaatteessahan rokotuksia voi ottaa raskaana jos ei sisällä eläviä viruksia. Mutta vesirokkorokotetta siis ei voi ottaa.

Meille kun lapselle tuli toi epilepsia monet väitti kivenkovana että se johtuu just siitä tietystä rokotteesta mikä on vasta tullu rokotusohjelmaan. Et ne tietää muitakin kelle on tullu just samoihin aikoihin kun ovat rokotteen ottaneet.

Me ei varmaan sitä rokotett nyt sitten anneta ollenkaan tälle uudelle tulokkaalle. Se oli jompikumpi niistä ekoista annettavista rokotteista heti rotan jälkeen.

Onko se siis ihan jossain todettu että se on siitä rokotteesta tullu? Viimeisin rokote on tullu 2010 rokoteohjelmaan, ja on siis pneumokokkirokote.

Juu toi pneumokokki on se. Ei se oo missään todettu. Jotain ihmisten puheita vaan.

Pneumokokkirokote, minkä ikäisille se annetaan? Onko monta tehostetta? Eikö se oo se sama mitä ikääntyville suositellaan ja ikääntyville maksaa sen öö 120€? Ja se ehkäisee öö jälkitauteja? Koskas rotarokote on tullu? Mulla on mielikuva et samoihin aikoihin ( oisko ollu -09?).

Eli jos ei ole tutkittu niin onko ees tehty haittavaikutusilmoitus? Meillä lääkäri kyseli 4 kk neuvolassa ja sano et on ihan rutiinikysymys ettei oo epileptisen näkösiä kohtauksia tai nykimisiä ollu ja ihan normikysymys tuossa iässä.

Nyt en oo töissä ollu 1,5 vuoteen mut mun korviin ei oo kantautunut mitään uutista et aiheuttaisi epilepsiaa? Ainahan sattuma ajankohdassa on mahdollinen. Jos 2010 on tullu jo rokoteohjelmaan on ehditty aika monta lasta rokottaminen ja tietty tutkittu sitä ennen.

Kolme niitä annetaan kaiken kaikkiaan. Oisko ollu 3, 6 ja 12kk? Tjsp. Meillä ei oo kyllä kysytty 4kk neuvolassa tollasia. Tää epilepsia tuli vasta puolen vuoden iässä.

Tutkimuksista ei tälle epilepsialle mitään syytä löydetty siis mistään kuvauksista tai veri yms. kokeista. Magneettikuvat otettiin.

Muoks. Oli se vähä turhauttavaa kun suunnilleen sanottiin että "otitteks sen rokotteen, varmasti tuli siitä.. jne" jotkut tutut puhui kun kerrottiin et lapsi sairaalassa.

Onko muilla korkea pulssi ? Mulla huitelee kokoajan jossain 90 paikkeilla. :/ tuntuu yölläkin että sydän hyppää kurkkuun :(

Onko muilla korkea pulssi ? Mulla huitelee kokoajan jossain 90 paikkeilla. :/ tuntuu yölläkin että sydän hyppää kurkkuun :(

Ei jatkuvasti, mut välillä kyllä jyskyttää niin ettei muuta kuule. Ilman sen ihmeempää syytä. Mut on se sit rauhottunuki.

Mulla on korkea pulssi ja matala paine. Mut ilmeisesti sydän joutuu pumppaamaan enemmän kun paineet on matalat. Aina kun mittaan sykkeet on yli 80, välillä leposyke jopa 111.

Jatkan vielä tuota vakuutuskeskustelua syyskuun keskustelusta.. Saa nimittäin olla tarkkana noitten vakuutusten kanssa! OP:n vauvavakuutus on siis vuodeksi ilmainen jos teet sen puhelimitse tai konttorissa. Pyysin siitä tarjouksen ja se oli 357€ vuodessa ekan vuoden jälkeen.
Sit muuteen vaan kokeilin netissä OPn laskurilla sitä vauvavakuutuksen tekoa, ja siinä sain vauvavakuutuksen hinnaksi vuodessa 282€!! Netistä ostettuna vaan ei saa sitä ensimmäistä vuotta ilmaiseksi mutta tuossa on aika suuri ero vuosihinnassa! Laitoin kaikki omavastuut ym samaksi kuin mitä tarjouksessa oli.

Täytyy kysellä vähän OP:lta että mites kun sais netistä halvemmalla.. 75€ maksat enemmän että saat vuoden ilmaiseksi.. Taitaa mennä provikat tarjouksen tehneelle ;)

Takaisin