Lokakuun löpinät

Ruusa#

Supliikin supersankari
Huhtimammat 2016
Elomammat 2017
Tällä puolella näköjään vielä supistaan kun salaisella puolella jo löpistään... Eli perustetaampa tällekin puolelle taas kuukauden kuulumisia varten ketju!
 
Jeeee, iphonelle oli tullu päivitys tohon Vau.n odotus appsiin, nyt se toimii taas tällä uudella iOS 9.1 käyttikselläkin! :D :wink
 
Huh, nyt voi hetkeksi huokaista. Down riskiluvun ollessa 1:127 päädyin istukkanäytteeseen, jonka tulokset sain tänään puhelimessa, kun en malttanut enää postia tai puhelua odotella. Kromosomiston pitäisi tutkituilta osin olla normaali. Mitenhän tässä pääsisi sopivaan zen-tilaan rakenneultraan asti?
 
En ottanut viime raskauden aikana enkä ota nytkään. Mitään ei tullut. Tehostettu hygienian hoito, terveellinen ruokavalio. Olen päiväkodissa töissä
 
Kiitos Ruusa linkeistä. Onhan noita puolesta ja vastaan.. Päätin nyt kuitenkin lääkekielteisenä ihmisenä, etten ota rokotusta. Kyllä ihmisen pitää jotain sairastaa, jotta normaali vastustuskykykin voi toimia. Vain ja ainoastaan oman pohdintani tulos. Tähän mennessä en oo vielä influenssaa sairastanut, mut eiköhän se tänä vuonna tuu, kun tämän julkisesti mainitsen..
 
Mulla oli viime vuonna niin paha ja pitkäkestoinen influenssa että päätin ottaa tuon rokotuksen. Aikuisiän kuumetauti useamman päivän ajan oli jotain kamalaa! Otan esikoiselle myös rokotteen joka annetaan nenäsumutteena.
 
Rupesin tässä mietiskelemään että ootteko ajatelleet jo tässä vaiheessa kummeja vauvalle? Meillä on toinen kummi ainaki nyt suht selviö jos hän suostuu (miehen paras ystävä), mutta sitten toinen on hiukkasen auki... Alunperin oli tarkoitus pyytää erästä sukulaistyttöä mun puolelta, mutta ei olla enää ihan varmoja. Me ainakin ajateltiin että kaksi on hyvä määrä, kummallakaan kun ei ole kumppania ainakaan nyt, niin ois sitten vaan sylikummi + toinen kummi... Millonkohan ois hyvä aika kysellä että tuliskos kummiksi? :p En ainakaan ennen kun rakenneultra on ohi niin uskalla kysellä, mutta mikä mahtaa olla "normaali" aika kysellä? Ennen synnytystä kumminkin?

Mitä muuten ajattelette tuosta tavasta pyytää kummiksi sisaruksia? Ainakin täällä suunnalla on tosi yleistä, mutta me mietittiin että molempien kohdalla on niin ettei välttämättä haluta kyllä sisaruksia kummeiksi, ei ainakaan niitä vanhempia sisaruksia jotka ois tavallaan "jonossa ekana"... Monestakin syystä, mutta lähinnä riitojen sekä sen takia ettei koeta olevan lapselle hyvää seuraa.
 
Mielenkiintoinen aihe tää kummien valinta kyllä! Ei olla puhuttu siitä vielä yhtään... Ehkä just 2 ois hyvä... tai 2 pariskuntaa. Kuinkas monen piti kuulua kirkkoon? Mä oon siskoni tytön kummi, mutta toisaalta ois sitte tylsää ehkä pyytää sitte ristiin meidän lapsen kummiksi? Mutten tiiä toivoisko sitä? Kummityttö taas pääsee ripille vasta ens kesänä muutoin taitais olla innokas kummi :) Ehkä just noin on kiva että isän läheisistä yks ja äidin läheisiä yks? Tosi vaikeeta kyllä päättää ku omassakaan kaveripiirissä ei oo niin paljoa lapsia vielä että heti tulee monta mieleen jotka vois haluta kummeiksi ja joita itse vois haluta kummeiksi...
 
Mun tietääkseni periaatteessa kahden kummin pitäisi kuulua kirkkoon, mutta poikkeusluvalla vissiin yksi riittää. En tiedä ees miten vanhempien kohdalla menee, ei kai se lapsen kastamista estä jos mua ei oo konfirmoitu...Tulikin mieleeni että en mä tiedä kuuluuko tää mun miehen paras kaveri kirkkoon :D No, eiköhän se selviä. Ollaan kyllä aika pulassa kummien kanssa jos hän ei suostu/ei kuulu kirkkoon ja sitten jos epäröin vielä ton sukulaistytön kanssa että haluanko häntä pyytää... Sitten alkaa käydä niin että jäljellä on enää niitä joita ei oikeastaan haluta / liian nuoria. :eek: Meillä kun ei läheisillä kavereilla ole kenelläkään lapsia, niin pitää sitten lapsettomia kummeja kysellä. Sukulaisissa ois kyllä niitäkin joilla on lapsia, mutta ne joita vois halutakin pyytää ni on sitten jo joko mun tai mun mieheni kummeja :grin
 
Oon kans miettiny tuota kummitus asiaa :D enkä yhtään tiiä ketä pyytäisi, sisaruksia vaiko kavereita . Onneks on vielä aikaa miettiä :D
 
Mun mielestä se jos kummilla ei ole lapsia ei haittaa! Päinvastoin tuntuu että silloin jaksaa innokkaammin lapsen kanssa viettää aikaa. Näköjään Ev.lut. sivuilla oli että 2 kirkkoon kuuluvaa vähintään. Lisäksi saa olla ortodokseja tai katolisia. Muut ei voi olla kummeja :0 Oon kyllä kuullu että ihmisillä ois noita "epävirallisia kummeja" myös. poikkeusluvalla 1 kirkkoonkuuluva riittää. Hankalaa kyllä kun niin moni nykyään eroaa kirkosta!
 
Esikoisen kohdalla sylikummi oli mun 15v kummityttöni joka vasta kesällä pääsi ripiltä ja ristiäiset oli siis jo helmikuussa. Tarkistin asian kirkkoherranvirastosta ja heille asia ok. Virallistettiin kummiksi vasta konfirmaation jälkeen. Eli kysy Ruusa mitä teilläpäon ollaan mieltä asiasta...
 
Meillä varma sylikummi on mun pikkusiskoni, ollaan jo pienenä sovittu keskenämme että ollaan molemmat toistemme ekojen lapsien sylikummit :) toinen kummi tulee luultavasti olemaan oma paras kaverini ja ajateltiin josko tulis kolmaskin kummi vielä, isän puolelta joku hänen ystävistään :)
 
Näistä kummijutuista vois perustaa vaikka oman ketjunsa? Varmasti riittää juttua sellaiseen asti ja on sitten helpompi löytää mistä niissä puhuttiinkaan kun ketjun otsikko paljastaa :)
 
Mä en aijo ottaa kyllä influenssa rokotetta.
Enkä kyllä lapsellekkaan. Mun yksivuotiaalla ei oo viellä yhtäkään rokotusta eikä hän oo ollut kipeenä kertaakaan, ei mitään flunssaa, korvatulehdusta tai kuumeita. Itse uskon enemän kyllä vitamiinien voimaan ja terveeseen ruokavalioon.
 
Sen verran pakko kommentoida Baby2:lle rokotteista, että eihän ne perusnuhakuumeet tai niiden poissaolo kerro rokoteohjelman rokotteiden tehosta tai tehottomuudesta. Valtaosa rokotteista vaikuttaa vakavampiin tarttuviin tauteihin niinkuin esimerkiksi tuhkarokko, vihurirokko, hinkuyskä, polio ja jäykkäkouristus, jotka massarokotusten takia on käytännössä kadonneet Suomesta.
 
Takaisin
Top