Lokakuun löpinät

Ää onko isänpäivä jo edessä?! Varmaan käydään syömässä (joku muu päivä niin vältytään ruuhkalta..) ja teen sit kotona vaikka brunssia isänpäivänä. Voisin yrittää olla ehtoisa äiti ja askarrella paskarrella pojan jalan- ja kädenkuvat.

Tuo gx:n linkkaama kirjoitus oli ihan hauska, vaikka meni mielestäni hieman ohi alkuperäisen kirjoituksen pointista, jonka senkin pointin ymmärrän. En ole yhtään sellainen periaatteen ihminen, mitä lapsiin tulee :D Periaatteena rakastaa paljon ja muuten mennään niin että keskimäärin tulos on hyvä. Tosin symppasin täysillä tuota kestovaippa-asiaa, meidänkin "kestoillaan kun on kätevää" on vaihtunut "ei lähdetä mihinkään kertseillä, koska niskakakkavaara".. Kertsejä menee tällä hetkellä 1 tai 2 yössä, päivällä ei koskaan.
 
Meillä on käytetty kertiksiä, mutta nyt oon ajatellut testaa tuota äitiyspakkauksen kestovaippaa, tää asia tuli jo mun uniin parina yönä kun yks päivä lueskelin ties mitä kestovaippojen hyödyistä... Kestovaippaunia joo köh. :rolleyes: Onhan ne hirmu sulosia ja värikkäitä. Kokonaan en varmaan kestoilun puolelle siirtyisi mutta jos vaikka päivisin kotona ollessa käytettäisiin.

Edelleen heräillään 3-5 kertaa/yö, nyt ei tosin herätessä ole pullo maistunut joten josko noi alahampaat ois viimein puhkeamassa kun ovat pilkottaneet jo ties kuinka kauan tuosta edestä. Muutenkin ollut vähän huonotuulisempi tyyppi parina viime päivänä.

Väsyttääpi. Kaksisteen vietetään perjantai-iltaa, poika nukahti jo ja mä tässä hetken katson A-studiota ja painun sitten itse pojan viekkuun. ♡
 
Voi ei kuukiurustakesään ! Mielelläni sinullekin lähettäisin paremman yön :happy: Kyllä sitä jaksaa paremmin vauvelin kanssa touhuta kun on saanut nukkua kunnon yöunet. Käytiin aamulla lenkillä, ihana ilma :) Tyttö nukkuu vieläkin vaunuissa, kohta 2 tuntia nukkunut.
Ensiviikolla meillä on neuvola ja lääkärin tarkastus. Meillä tulikin nyt pitkä väli kun sovittiin terkan kanssa, että käydään samalla hänellä ja lääkärillä. Olisi toki antanut ajan jo ennemmin, mutta aattelin että molemmat samalla kertaa ja jos jotain tulee niin aina voi soittaa. Saammekin esitellä hienoja pieniä hampaiden alkuja :happy:
 
Ollaan sukulaisissa reissussa, eli en tietenkään malttanut mennä ajoissa nukkumaan. Mulla siis 1+2+3+1 yö :)
 
Appiukolla ja lopputuloksena 1,5+1+1+2+2 tai jotain vastaavaa. Ja tämäkin vain koska miehen yö oli 4+1+1+vartti+vartti+vartti jne, vaihdettiin siis vuorolaista aamuyöllä. Todellisista pätkistä ei siis ole kyllä käsitystä, mutta puolestayöstä noin käsiin yritettiin nukkua ja kolme kertaa taisin välissä syöttää ja sitten lisäksi x määrä muuta heräilyä. Onneksi ensi yönä osan yöstä valvoo minun ihana äitini ja saadaan molemmat miehen kanssa vähän tankata unta.
 
Tai yang. Jos haluat kestokokeilusta onnistuneen niin suosittelen heti aluksi heittämään niillä vaipan omilla imuilla vesikuikkaa tai kiillottamaan autoa ja vaihtamaan eri imut tilalle, päälle joku nopee, esim frotee ja pohjalle joku hidas bambu tai vaikka villa imu. Olethan pessyt vaipan ja imut pari kertaa ennen käyttöä :happy: Mukavaa kokeilua :happy:
 
Täällä unta ehkä 2,5+3+1. Ei nyt hirveän huonosti, mutta päätä särkee, kun tässä oli rokotuksista johtuen jo muutama risaisempi yö. Nytkin ehkä rota vaikuttaa vielä mahanpuruina, mutta onneksi kuumeesta päästiin eroon ja tyttö on taas päivällä oma aktiivinen itsensä.
 
Etsijä, toivottavasti en nyt tehnyt vikaostoa! Ostin neljä luomupuuvilla(cotton terry?) lisäimua, ja onkohan noi viisi muuta jotain bambua... Vaippoja ostin ImseVimsen AIO-tarravaippoja (mikrofleesiä ja luomufroteeta?), Pilven yhdenkoon taskuvaippoja ja Kushiesin AIO-vaippoja (puuvillaflanelli). Unohdin jo mitä hiton materiaaleja noi on. :D Jotain tähtitiedettä tää kestoilu....
 
Mä oon jotenkin lipsahtanut väliaikaiseen kertiskierteeseen. ImseVimset kun jäivät pieniksi ja AIOt vielä hieman turhan isoja (jos nyt ostaisin vaippoja, niin yhdenkoon all-in-onet jäisivät ostamatta...), niin jotenkin ei vaan pysty ei kykene. Mutta ei kai siinä! Johan sitä on pitkä penni säästetty ja maailmaa pieni pala pelastettu :joyful: Hengähdän ja jatkan sitten taas, kun poju vähän pläskistyy.
 
tai yang. Ihan hyvältä kuulostaa, kokeilemalla löytyy parhaat mut itse pidän sitä näillä isommilla vauvoilla tärkeänä että imukykyä löytyy reilusti, nopeaa ja hidasta, muuten valskaa niin helposti :grin Vanhat pyyhkeetkin on helppo leikata imukäyttöön. Ei oo rakettitiedettä, joskus vaatii vaan sinnikkyyttä :hilarious:
 
Iltatähti, kiitos. ♥ :)

Me karattiin anoppilaan syyslomaksi, en olisi pidempään jaksanut huolehtia kodista, ruokahuollosta, kaupassa käynnistä, lapsista ja jalkavammaisesta, äksyilevästä miehestä. Nyt voi taas keskittyä vain vauvaan ja mies voi äksyillä omille vanhemmilleen minun sijaan! Jotenkin vähemmän huonot yöunetkin stressaa kun ei ole muuta huolenaihetta. :)

Onnea on hyvä tukiverkosto, oli ne sitten sukulaisia tai ei! Kiva kun suvituskin saa apuja öihin. ♥
 
Voi moro teillä nukutaan'! Meillä siis on ollut noin kaksi kuukautta flunssa. Ensimmäiseen korvatulehdukseen saatiin antibiootit viikko sitten lauantaina. Kuuri ei purrut ja käytiin eilen taas lääkärillä - antibiootti pistos reiteen ja toivotaan parasta. Ehdoton kielto käydä missään missä on flunssaa ja ei saa päästä flunssaisia pojan lähelle.

Meillä on ollut hyvin rikkonaisia öitä tässä nyt jo pidempään. Kahden tunnin välein herätään syömään ja joka toinen tunti saa olla laittamassa tuttia suuhun. Aamuyö menee vatsanpurujen kanssa jumpatessa. Poika tankkaa joka toinen päivä unta päiväunilla (perjantaina 4h vaunuissa!!!) mutta mä en osaa nukkua päivisin. Alkaa olemaan aika zombi fiilis

Plus oon ihan loppu tähän lapsen sairasteluun.
 
Tirlitan: Ei voi muuta sanoa kuin tsemppii ja jaksamista! Lapsen sairastelu ei ole kivaa, kokemusta on tästäkin jos lapsi yhtenään sairastelee :sad001 Niin surullista jo lapsenkin puolesta ja vielä kun itse alkaa olla niin uupunut! Toivotaan kovasti että alkais nyt helpottamaan teillä!!
 
Tsemppiä tirlitan! Meidän yöt on pääsääntöisesti aika samanlaisia kuin teillä, tosin aamuyön jumppaukset saadaan onneksi yleensä loppumaan kohtuulyhyeen. Enkä tajua miten tämä meidän napero ei vedä pitkiä päikkäreitäkään, pari kertaa nukkunut yli kaksi tuntia, mutta yleensä pitkätkin päikkärit jää puoleentoista tuntiin. Mutta onneksi on terve ja hyväntuulinen, sairastelevan lapsen kanssa valvominen olisi vielä paljon rankempaa!

Annoin äitin auttaa vielä puolet viime yöstäkin, kun lähes joka ilta iskevä ahdistus tulevasta yöstä toi kyyneleet poskille. Sain nukkua melkein kuusi tuntia putkeen, ah ihanuutta :) Nyt jaksaa taas ja voin antaa miehen nukkua parempia öitä! Menee hieman haastavaksi hänen opintonsa, jos valvoo öitä..
 
Heipä hei..

Meil on eka kuume takana ja sen päälle iski räkis. Hampaita pukkaa ja kaikkea pitää jäystää. Ainoo ongelma vaan on, et äidin sormet tuppaa oleen ainoot jotka kelpaa. Kaikki purulelut paits sophie kirahvi on perseestä.

Arki on täällä tasasta samaa vaan, vauva on niin helppo etten oikeen tiiä mitä tekis, siskoonsa verrattuna aivan erilainen. Joskuso n kärttypäiviä ja joskus väsyttää, mut jotenki tää vaan rullaa. Enemmän täällä aiheuttaa ärsytystä se, et asutaan kerrostalossa, oon ihan kypsä tähän hommaan.

Vauva on päikkäreillä joten mun pitäis oikeastaan olla väsäämässä itelleni lounasta eikä notkua netissä.. :eek:
 
Takaisin
Top