Lokakuun löpinät

Mulla on tullu hirveet (ilmeisesti issias) kivut :sad001 jumankauta ku tulee hirvee pissahätä ja toistaiseksi ainoo vessa on yläkerrassa ni kiva raahautuu sinne ku ei pysty astuu ollenkaan toiselle jalalle... onneks on torstaina lääkärineuvola ni täytyy ottaa tää puheeks meinaa ei oo tää seisoma työkään ihan herkkua tällä hetkellä
 
Kivaa kun tänään joutuin lääkäriin, eilisesta lähtien kivuliaita supisteluja ollut. Nyt sitten taas viikon saikulla ja pitää levätä vaan. Mun työpaikas varma kaikki vihaa jo mua kun oon niin usein sairauslomalla : / ei voi mtn, kun pakkohan tässä tilanteessa ajatella vauvan parasta eikä sitä miten työtehtävät tulee tehtyä. Onneksi ensi viikolla töistä lomaa joten saan nyt kunnolla levätä ja toivoo että nää supistelut helpottuu.
Ensi viikon torstaina oliskin jo rakenneultra,
Huomenna onkin jo Rv 19+0 : ) Onpas siellä ulkona muuten kylmää ja pimeetä.
 
dotyatu älä turhaan työpaikan suhtautumista mieti, raskaus usein tekee sen että sairaslomaa tulee enemmän. Ja vauvan parasta se on levätä.

mulla menny syömiset överiks, syön muuten normaalisti mutta kun väsyttää kokoajan karkkipussit houkuttelee liikaa. Tänään tein omenapaistoksen että söis vähän terveellisempää ku karkkia ja suklaata. Kamala ku mieli tekee tollasia vaikka makeasta tuleekin aika pian huono olo. Onneksi ensi viikko syysloma lapsilla ja miehellä myös niin ehkä se vähän auttaa väsymykseen, ei tarvi ainakaan aikasin nousta ja yksin olla lasten kanssa päiviä.
 
Mie ootan jo innolla joulua tai siis oikeestaan sitä ruokaa xD Myös se, että alkais sataa lunta, pikku pakkanen on odotuksissa. Koiran kanssa on silloin ihana käydä iltalenkillä, kun katselee ihmisten laittamia ulkovaloja puissa, lyhdyissä tms. Siin on vaan jotain fiilistelyn aihetta. Ja lumen tulo piristää kummasti, kun ei oo niin pimeä.
Tää loka-marraskuu on vähä ankeeta aikaa, kun on pimeetä ja satelee. Aurinkokelit asia erikseen.

Tässä pohdiskellu sitä, et kehtaako kohta alkaa menee harjottelee tyhjien vaunujen kanssa koiran ulkoilutusta xD, tosin eipä ne ihmiset tiiä, että siellä mitään vielä oo, mutta ei oo kokemusta koira hihnassa ja vaunut messissä kuviosta :P
 
Mulla on kanssa kova hinku lähteä vaunuilemaan, kun ne on jo ostettu. Olen kuitenkin pitänyt järjen käsissä, saahan niiden vaunujen kanssa sitten kyllä tarpeeksi monta vuotta lenkkeillä :D

Meillä ainakin kaksi isohkoa koiraa kulkee ihan hyvin vaunujen kanssa, ja nopeasti oppivat sen kyllä. Vaunut kun eivät väistä, vaan koira sitten väistää, jos sattuu huomio herpaantumaan.
 
Oi tulispa tosiaan luminen ja pikkupakkas talvi :) tää ankea sade ja harmaus alkanu nopeasti tympiin.

Meillä oli iso koira, amerikan akita, ja vaikka itsepäinen rotu onkin niin hyvin oppi kulkemaan vierellä ja väistämään. Pari kertaa piti "tönästä" vaunuilla niin alko tajuamaan että paree väistää :D useimmiten hihnassa oli kun kuljettiin ihmisten ilmoilla täällä stadissa, tosin metsäpoluilla pääsi vapaaksi kun totteli hienosti kun pyysi luokse.
 
Tässä pohdiskellu sitä, et kehtaako kohta alkaa menee harjottelee tyhjien vaunujen kanssa koiran ulkoilutusta xD, tosin eipä ne ihmiset tiiä, että siellä mitään vielä oo, mutta ei oo kokemusta koira hihnassa ja vaunut messissä kuviosta :p
Hehe, sama homma itselläkin edessä myöhemmin :D pakkohan se on harjoitella tyhjillä vaunuilla eikä heti kallis lasti kyydissä. En yhtään osaa sanoa miten tulee onnistumaan!
 
Ihanaa kun on muitakin jouluhulluja!! Minä kyllä aion viettää Halloweenin alta pois, sitten vasta joulua tekemään..
Vähän mietityttää kun on tuo raskausdiabetes, et mitä jouluherkkuja voi syyä. Kaikki sokeriset niin kun piparit (aurajuustolla, nam!) ja glögit on suoraan kiellettyjä, joululaatikoissa on sikana hiilareita joten niitäkään ei voi varsinaisesti mässäillä. Miten surkee joulu onkaan oikeesti tulossa??? Tietty aina on vaihtoehto jättää sokerit mittaamatta parina päivänä ja herkutella mielin määrin ;-) Pitää varmaan alkaa ajoissa kehitellä vähähiilarisia joululeivonnaisia.. ehkä joku juusto-/jugurttikakku..
Onko kellään ideoita mitä tehhä puolukoista ilman sokeria? Sain äitiltä 5kg puolukoita ja ne on uhkaavasti jäämässä käyttämättä, koska en tykkää oikeen mistää puolukkajutuista missä ei oo kilokaupalla sokeria. Ainakaan en oo vielä keksiny mikä maistuis. Toisaalta näitten 5 sokerittoman viikon aikana on makuaisti alkanu muuttua. En oo enää riippuvainen sokerista, mikä on varmaan hyvä juttu mut kyllä tosi surullista. Oon niin ilonen niitten puolesta jotka saa syyä suklaata! Ottakaa joskus pala - tai rivi - minunkin puolesta! :D

ja vielä...
ONNEA kaikille häitä suunnitteleville! :Heartred

Itse menin Olavinlinnassa 4 vuotta sitten naimisiin, tunnelmallisissa juhlissa oli 38 lähintä sukulaista ja ystävää. Hääpäivä on elämän tärkeimpiä päiviä, siksi se pitää viettää juuri niin kuin itse haluaa ja sillä kokoonpanolla mikä tuntuu mukavalta. :-)
Aiotteko lähteä häämatkalle, Mannikka, Nane, Liljuska ja Magpie? (muistinkohan oikein kaikki ketä nyt oli menossa naimisiin?)
 
Muokattu viimeksi:
Toistaiseksi suunnitelmissa ei ole häämatkaa, vain kahdestaan oloa. Voi olla että vähän myöhemmin tulee sitten lähdettyä..

Muoks. Niin ja kiitokset onnittelusta (:
 
Muokattu viimeksi:
Puolukoista: aivan ihana perusherkku on maitorahka/kerma/puolukka/sokeri-seos eli puolukkarahka mutta ilman sokeria sekin tiki kökköä.

Itse livautan 0,5-1dl joka aamu smoothien sekaan! lapsetkin tykkää :) useimmiten laitan siis puolukkaa/mustikkaa/maitorahkaa/loraus tuoremehua esim.omppumehua/banaania ja sitten lisämausteeksi/ainesosaksi milloin mitäkin esim.spirulinaa, hunajaa, kardemummaa ja chiliä. Nam kardemumma on nyt just mun lemppari, antaa hyvän säväyksen! Ja kahviin usein laitan kanelia sekaan, kivan syksyinen ja lämmin sävy tulee siitä :)
 
Miulla on muuten vähähiilarisen juustokakun ohje, sen voi varmaan soveltaa myös puolukoille.. Siinä oli muistaakseni ihan perus makeutusainetta ja sitten steviaa, muttei sokeria eikä vehnäjauhoja. Laitan reseptin kunhan pääsen kotia ja muistan (:
 
Vispipuuro on mun lemppari puolukoista ja kiisseli kans, on vähän "terveellisempiä" herkkuja, toki ilman sokeria noikin on ehkä vähän happamia mun makuun:)
 
Mä tykkään syödä ihan pelkkää turkkilaista tai perus maustamatonta jogurttia puolukoiden kanssa, sokeria ei tartte kun hyppysellisen. Ja varmaan senkin vois korvata jollain muulla, sallitulla, makeutusaineella? Ja rahkanteossa samaten vaan makeutusainetta tilalle...Vispipuuro on supernamia, vaikken itse yleensä viitsi tehdä, mutta kai siihenkin vois sokerin korvata muulla...
 
Voi puolukat, nam :p Saiskohan vispipuuron (oikeastihan sen nimi on lappapuuro :wink) tehtyä jotenkin viljattomasti, kun mun masu ei tykkää kotimaisista viljoista kauraa lukuunottamatta sitten yhtään..

Onko muilla ollut flunssaa? Täällä on kärvistelty toimintakyvyttömänä jo viikko.. Eilen sain ekan kerran yöllä nukuttua, kun soitin neuvolaan ja hoitaja sanoi että käy vaan ostamassa nasolinia niin henki kulkee.
 
Mulla on parhaillaan meneillään toinen flunssa raskausaikana. Onneks tuntuu olevan suht helppo, siis ilman kuumetta. Hankin apteekista sen sarvikuonon millä huuhdellaan nenää, aivan loistavat kokemukset näin muutaman päivän jälkeen! Illalla huuhtelen just ennen nukkumaanmenoo ja hyvin on yön yli pysynyt nenä auki! Suosittelen kokeileen. :)
 
Sarvikuonolla minäkin olen läärännyt, auttaa kyllä mutta ei kovin pitkään. Ei ainakaan tällä rääneritysmäärällä pidä nenää auki koko yötä. :/ Onhan se jotenkin luomumpi vaihtoehto kuin tuo Nasolin. Empä sitä ole nyt käyttänytkään kuin illalla ennen nukkumaanmenoa, päivällä sitten suolavedellä. :)
 
Juu, onhan ne flunssat erilaisia ja toisinaan tuntuu ettei mikään auta. Kyllähän näitä jotain muitakin "poppakonsteja" on, riippuu varmasti taudin voimakkuudesta miten auttaa. Esim.pilkottua sipulia sängynpäätyyn. Ja ite oon kasannu niin paljo tyynyjä sängynpäätyyn että nukun käytännössä ihan istuvassa asennossa. Eihän siinä nyt hyvin nuku mutta paremmin kuin tukkoisella nenällä :) Toivottavasti sulla pian tauti helpottaa! :)
 
Ei meillä vielä tiedossa häämatkaa, kesällä käydään kahen kesken jossai tai sit suunnataan etelän lämpöön mökkeilemään. Jos saadaan koirille hoito paikka. 5koiraa ei ole kovin helppo majoittaa. :)

Mä kattelin anttilan kuvaston joulu verhoja ei ollu oikee kivoja meidän kotiin sopivia. Mut kovasti tekee mieli laittaa kämppä joulu kuntoon..sitten järkiinnyn et ei vielä joulu ookkaan. Mutta suur siivousta pitää alkaa harkita lapset kun on kasvanut kesän aikana niin paljon että vaatekaapit pursuaa pieniksi jääneitä vaatteita. Mut kunhan saan innostuksen sen tekoon... huh huh,mikä homma edessä.
Mulla ollu nyt semmoiset fiilikset et vois vain makoilla sohvalla tekemättä mitään. Pikkuveijjari masus aloittaa mekkaloimisen 21 ja pitkin yötä liikkuu, itel uni ei vaa meinaa tulla silloin. Aamu onkin sitte vaikee nousta.
Must on tullu väsymyksen takia LAISKA.

Ehkä mun nyt pitää mennä nukkuu kun vesseli sammahti... :)
 
Mulla oli n.viikon sellanen puolikuntonen olo, ssma oli miehellä, iltaisin kurkku kipeä ja vilustunut olo mutta meni onneksi pikku yskän saattelemana ohi. Lapsilla oli myös pientä oireilua. Onneksi kuitenki säästyttiin isommalta taudinkuvalta, lasten tarhassa nyt kiertää virus vissiin.
Vedettiin paljon deetä ja ceetä kaikissa ravinnon muodoissa, valkosipulia, hunajaa ja inkivääriäkin, tuntui auttavan. Tosin tukkoisuuteen nenässä ei varmasti auta kuin aika, nasolin ja sarvikuono! Pikaista paranemista, kipeenä olo on ihan persiistä :confused:
 
Takaisin
Top