Lokakuun löpinät

Mörri-Möykky

Sukkela juttelija
Helmikuunmammat 2015
Maaliskuunmammat 2015
Syyskuu on vaihtunut lokakuuksi, joten jätetään syyskuun supinat arkistoon ja avataan uusi ketju lokakuun sekalaisille löpinöille.

Täällä vatsa on jo sitä luokkaa, ettei kyllä kenellekään jää epäselväksi, että olen raskaana. Kiva juttu tässä on se, että vatsa ei ole levinnyt ympärille vaan pönöttää suoraan edessä. Edellinen levisi joka suuntaan ja olinkin sitten kuin mikäkin tankkilaiva. Poika potkii ja liikkuu päivittäin runsaasti eikä ole ollenkaan vaikeuksia tuntea liikkeitä. Selkeä rytmikin alkaa pikkuiselle jo muodostua eli ensimmäinen jumppatuokio pidetään yleensä äidin ehdittyä työpaikalle aamun sähköposteja lukemaan ja aamupalaa syömään, toisen kerran riehutaan enemmän lounaan jälkeen ja sitten taas illalla, kun äiti pötköttää sohvalla tv:tä katsomassa ja myöhemmin kun on menossa nukkumaan. Toki sitten liikkeitä tuntuu näissä väleissäkin, mutta näinä ajankohtina eniten.

Vointi on ihan mainio, mitä nyt aika paljon väsyttää, mutta voi johtua toki tästä vuodenajastakin. Ei ole juurikaan mitään kipuja tai särkyjä, joskus jotain ihan yksittäisiä vihlaisuja nivusissa. Kunnosta pidetään huolta urheilemalla 5 kertaa viikossa, tosin hieman on jo joutunut keventämään harjoituksia. Painoa on tullut nyt (rv 20+4) lisää noin 6-7 kg, mutta kaikki on tosiaan tuossa mahassa ja rinnoissa.

Hiljalleen alkaa tulla sellainen fiilis, että voisi tämä aika kulua nopeamminkin, niin saisi käärön syliin.
 
Täällä hyvin vaihtelevia fiiliksiä: välillä tuntuu ettei olis ollenkaan raskaana mutta sit kun nivus/vatsapistokset iskee esim.nopeissa liikkeissä niin sen tajuaa. Samoin tissit arat enenemissä määrin ja oon siirtynyt aikaa sitten imetys ja tukiliiveihin. Mutta niistäkin tarvis ostaa jo isompaa kokoa. Nyt jo tupla-Deetä joten näistä varmaan tulee jotku Hoo kupin lollot :eek:
Huomenna rv tasan 16+ ja mitat 170/58, pari kiloa tullut painoa. Ruokahalut on yllättävän pienet mutta yhtä tekee mieli: suklaa! Fazerin sininen tai chilisuklaa, nam! Toinen on kuivatut hedelmät kuten omput, taatelit, kookos, aprikoosit. Punnitse&Säästä tulee saamaan omaisuuden multa lähiaikoina.
 
Niin ja joulukinkkua alkanu tekeen mieli!! Pakastearkussa luomusikaa yllin kyllin ja kaksi isoa kinkkua joten toinen lähtee lokakuun aikana kyllä paistoon :grin
 
Mulla ei ole tullut mitään erityisiä ruokainnostuksia tai himotuksia. Eilen teki mieli kamalasti jotain, kävin kaapit läpi, mutten edes keksinyt mitä se "jotain" olisi :D
 
Täälläkään ei ole vielä juuri himoja ollut. Silloin tällöin tekee mieli suklaata mut johtuu nähtävästi siitä että jätän kesäisin suklaan pois niin syksyä oikein odottaa suklaat mielessä (edes jotain odotettavaa,en yhtään välitä sateista ja märistä pitkistä, pimenevistä kuukausista ennen lumen tuloa). Ja niin sitä sitten taas sateiden myötä on onnessaan edes suklaasta :wink pöljää mutta lohduttavaa! :)
Kilojakaan ei ole kertynyt. Viimesten menkkojen jälkeen (jo ennen plussaamista) tuli alkuun reissussa 2-3kg lisää ja ne tippukin alussa nopeesti. Lähtöpaino oli siis 56kg ja nyt on vaaka pysyny samassa parikin viikko vaikka kävi välillä 59 ja 54 puolilla... kyllä kiloja kerkee vielä kertymään, luotan siihen!

Nyt ei vaan malttais odottaa kaiken maailman tapahtumia mm naimisiinmeno (kahdenkeskiset kenenkään tietämättä, ihan vaan toisiamme juhlitaan kun ei olla ikinä hirveesti huomiosta muutenkaan välitetty) ja marraskuun alussa oleva rakenneultra. Me halutaan että sukupuoli selviää vasta synnytyksessä mutta kyllä RU tulee silti olemaan tosi jännä, treffit pikkusen kanssa ♡ ei millään kyl jaksais odottaa ultraa kun on 4.11. :rolleyes:
 
Lokakuu jo, kyllä se aika näköjään eteen päin vain menöö :)
Täällä menossa 18+0. Alkaa pikkuhiljaa uupumaan tähän jatkuvaan väsymykseen, mitään ei jaksa tehdä ja jos jotain tekee niin saa seuraavat kaks päivää vain olla löhötä.. Eniten harmittaa kun lasten kanssa ei jaksa touhata samaan malliin ja niillä riittäis energiaa vaikka kuinka. Aiemmissa raskauksissa mua ei ole vaivannut ollenkaan väsymys.. onneksi ens viikolla on neuvola niin saa mittauttaa hb:n.

Mun mieliteot on kohdistunut hedelmiin. Aina oon ollut suklaan suurkuluttaja, mutta nyt se ei uppoa :eek:

Mörrimöykky, milläs viikoilla sä nyt jo menitkään? :)
 
Mulla tulee se paineen tunne autonratissa. Tai jos istuu muuten vaan pidempään. Muutoin vihlovia/jomottavia js tiäs mitä tuntemuksia. Se on sitä kudosten periksiantamista, uskoisin. Harjoitus supistuksista en tiedä mitään, en varmaan tajuais vaikka niitä jo olisikin :grin vaikka jo kaks raskautta takana. Tosin loppua kohden, itsellä joskus 30+ ne niin selviä että ihan joutuu pysähtymään.

Mulla tuohon vetämättömään oloon auttaa se että lähtee vaan liikkeelle ja touhuamaan. Välillä pitää toki myös muistaa levätä. Itellä huomasin että syke nousi levossakin liikaa jos oli itteensä liikaa rasittanut. Siihen auttoi rauhallisempi päivä.

Ai että piparitaikina! :eek::grin joutuu ehkä lasten kanssa tekeen sitäki pian :smiley-ashamed008
 
Oi kaikki taikinat yleensäkin...ne on useimmiten parempia kun itse leivonnaiset. Olen kyllä erityisen taikinahiiri, koska esim sämpylätaikinakin maistuu, ei pelkät makeat taikinat...vaikka onhan joku murotaikina siis maailman parasta. Joulua odottelen muutenkin jo innolla, liittyiskö pesänrakennusviettiin, kun sillon saa koristaa normaalisti niin pelkistetyn kodin aivan överiksi kimaltavaksi talven satumaaksi... Tekis jo ihan mieli juoda glögiä, poltella kynttilöitä ja levitellä lampaan- ja porontaljoja pitkin huushollia kun illatkin pimenee ja kylmenee... :)
 
Liljuska. Miten hoidatte maistraatin todistajat jos kahden keskiset.
Meillä olis maistraattiin meno kans edessä ennen laskettua aikaa. Ei vain haluttais tuttuja paikalle kun ei ite olla niinkään juhla ihmisiä tai edes tykätä olla normaalisti huomion pisteenä. Heh..


mä odotan rakenne ultraa innolla, 24.10 vasta. Onneksi tässä on niin paljon viikossa tekemisiä että viikot luistaa silmien ohi. On synttäreitä , leipomista ja kerhoilua ja lasten harrastus viennit usean kerran viikossa. Et huh huh... toivotaan vain että vauva jaksaa pysyy menossa mukana.
 
Ai niin mulla ollu niitä harjoitus suppareita jotka on ollu hieman kivuliaita ja kohdun kohtaan painetta tuntuu yleensä illalla mut monesti päivässä kuitenkin. Ei mulla aiemmin ole näin kivuliaita harkka suppareita ollut. Kuulemma supistuksia voi ilmetä silloin kun olisi ne menkkojen aika. No en ite oo laskennu et olisko vai ei.
 
nane : maistraatista saa omat todistajat jos sellasia ei ole omasta takaa. Me mentiin miehenkaa n. 14 vuotta sitten maistraatissa naimisiin ja siis me saatiin todistajat sieltä. :)
 
Nane, me kans saatiin maistraatin puolesta todistajat :)

Harkkasuppareita täällä myös, varsinkin jos tekee yhtään ylimääräistä niin pakko pysähtyä hetkeksi huilimaan.
 
Myö ollaan myös mietitty maistraatissa käymistä ihan vaan kahdestaan.. Onpa kiva tietää ettei välttämättä tarvitse ketään ottaa mukaan. (:
 
Mörrimöykky, milläs viikoilla sä nyt jo menitkään? :)

Täällä siis nyt 21. viikolla (rv 20+4).

Ja harkkasuppareita on päivittäin. Aiemmin liittyi yleensä rasituksen alkamiseen (jumppatunnin alussa), mutta nyt taas pitkä istuminen esim. työpaikalla tietokoneen ääressä tuntuu laukaisevan niitä.
 
Pakko vielä tarkentaa tuohon maistraattiasiaan että riippuu vissiin pitkälti kaupungista. Isommissa kaupungeissa vissiin saa todistajat ns maistraatin puolesta mutta esimerkiksi Hämeenlinna on yksi poikkeus. Kannattaa selvittää ennenkun varailee aikaa. Muutenkin hämmästyin asian helppoudesta. Nykyään pitää tehdä esteiden selvitys/tutkinta eli lomakkeen täyttö ja lähetys/vieminen maistraattiin ja itse vihkimiseen saa varattua ajan max 5 minuutissa haluamaansa paikkaan, pääosin arkisin toimistoaikoihin, ja lisämaksusta jopa viikonloppuna ja toivomassasi paikassa!

Meillä on jo kaikkee mukavaa kattottuna: koirat hoitolaan, hääsviitti eri kaupungista, herkkuja+kynttilöitä, pientä hemmottelua... kaikkee ihanaa vaikka minibudjetilla. Mennään naimisiin toisiamme varten, ei vauvan takia eikä varsinkaan sukulaisten hyväksynnän takia. Se päivä-pari tulee olemaan meidän ja ainoastaan meidän. Päivää ei tiedä kun työnantaja, maistraatti, kakuntekijäkaveri ja sormuskauppias (tilaaminen meni vähän viime tinkaan). Äiti ja osa työkavereista hirveesti kysellyt ja sanottu vaan että se päivä on meidän ja muut tulee tietämään asiasta vasta kun se on jo ohi. Me ei siis haluta mennä salaa naimisiin vaan halutaan että se on vaan meitä varten, moni kyllä tietää että nimenvaihdos tulee tapahtumaan tässä kuussa. Ihanan luontevasti tuli päiväkin päätettyä kun se on vuoden takainen kihlapäivä :)

Kiva kuulla että muilla tämmöstä mielessä ♡
 
Onhan se ollu ihanaa suunnitellakin tätä päivää. Taloudellinen tilanne ei kuitenkaan anna myöden isoille juhlinnalle eikä mieli tekiskään, lainkaan! Yllätyksekseni oma isä jopa ymmärsi asian ja totes vaan että kunhan ette tee sitä piilossa. Välit on ollu aika jäätävät ja tuli kerrottua kihlautumisesta ja vauvauutiset vasta viime kuussa...

Nyt odotellaan vaan sitä yhtä päivää jota tullaan juhlimaan juurikin niinkun me halutaan ♡ ei malttais odottaa!!!
 
Takaisin
Top