Lokakuun löpinät

Me mentiin Hämeenlinnan maistraatissa naimisiin ja samoin kaveri pariskunta ja siis saatiin sieltä todistajat
 
Anu, kiva olla kerrankin väärässä! :) Taisin käsittää väärin. Ihan meinaan vaan päättelin siitä että aikaa varatessa netin kautta ei antanu varata jos ei ollut kahden todistajan nimet lomakkeessa...? Luki vaan että anna puuttuvat pakolliset tiedot ennen jatkamista tms... :/
 
Kannattaa melkein käydä paikanpäällä jos mahdollista, me siis menty 14 vuotta sitten ja kaverit meni nyt muutama kk sitten. Ite olin yhtenä todistajana ja toinen saatiin sieltä. Voihan ollakkin että netin kautta ei niitä pysty saamaan. :)
 
Joulutorttuja ja glögiä.... nam :p taidampa tietää illä herkuttelen viikonloppuna :) Joulua odotan jo ihan innolla ja tiedän jo lähes kaikki lahjat mitä sukulaisille ostan :wink mä olen todellinen jouluihminen (mies sanoo hirviö) Joulun suunnittelu alkaa meillä aina siinä lokakuun alussa :) Jouluruokiakin himoitsen jo
 
Minäkin odottan jo niin joulua :) Joulu-aika on niin ihana ku saa kaikki jouluvalot jne. Tekis mieli jo laittaa kaikki valoi terassille ja ikkunoihin.. Joudun viel ainakin kuukauden odottamaan kun vähän hölmö vielä tähä aika laittaa :D

Kivaa tänään töissa alkoi vaan yhtäkki valuu vertaa nenästä. Mulla ei o koskaan aikasemmin nenästä valunu vertaa, varmaankin liitty raskaudeen kun limakalvot niin kuivi ja verimäärä lisääntynyt. Milloin eka raskaudessa tulee harjoitussupisteluja? Mulla koko päivän ollut ihan outoi tuntemuksia mun mahassa, onkoha se huono juttu kun niit jo täs vaiheessa tulis rv 18+2, mulla niin stressava työkin että koko ajan stressaan vaan ja pelkään hirveesti sen takia keskenmenoa. Olen kyl koko raskauden pelkäny keskenmenoa vaikka ei ole koskaan aiemmin ollut keskenmenoja. Tulispa jo se rakenneultra niin sen jälkeen ei tarvi nii hermoheikkona pelätä kun sitpääse näkee pikkusta ja sitä onko kaikki hyvin.
Meki ollaa mun miehen kanssa menossa naimisiin maistraattissa perheen kesken :) ❤ Tulipa pitkä teksti.
 
Oi, joulua odotetaan täälläkin :rendeer Rakastan joulua ja siihen kuuluvaa hyörinää ja pyörinää plus tietysti niitä jouluherkkuja :) Nautin myös perheen ja lähimpien sukulaisten kanssa vietetystä ajasta. Mutta nyt alkoi kyllä tekemään mieli glögiä, torttuja ja piparia(taikinaa) :grin
 
Jouluvalothan eivät nykyään ole enää jouluvaloja vaan talvivaloja :wink joten ne voi oikein hyvin laittaa jo loka-marraskuun vaihteessa :) (siis viimeistään)
 
Me ollaan oltu 10 vuotta yhessä ja sen takia nyt mennäänkin naimisiin. Kun tähänkin asti ollaan päästy niin eiköhän me loppuun asti sitten olla yhessä. Me ollaan vierastettu naimisiin menoa sillä että niin monet ystävä piirissä eronnut. Nyt syksyllä tulee se 10 vuotta avoliittoa.

Joku kyseli niitä harjoitus suppareista kyllä kohtu han supistelee koko raskauden ajan, jotkut tuntee ne herkemmin. Toiset taas vasta ennen synnytystä.
 
Mä laitoin tänään valo tähden ikkunaan. Ja sanoinkin pojille et nyt vkloppuna etitään muutkin valot. Tuli niin lämmin fiilis siitä.:santa Ja joo glögiä meinaan juua jos ei närästys tuu. Pariviikkos sitten maistoin juolulimppua. Sain siitä niin pahan närästyksen että oksat pois. Koko ilta poltti. :eek:
 
Mekään ei haluta mitään isoja hääjuhlia. Alusta asti ollut molemmilla se kanta, että mitään serkun kummin kaimoja ei todellakaan kutsuta juhliin, ei edes serkkuja! Vain meidän molempien perhe. Se, milloin mennään naimisiin, on vielä mysteeri :D Eihän tässä ole oltu kuin vasta 8 vuotta kihloissa....

Ja tuohon jouluhöpinään - voi pyhä sylvi!! :D EI VIELÄ!
 
Oi joulu! :Heartred Nyt vaan alko niin tekee mieli glögiä ja joulutorttuja ja piparitaikinaa jaja.. :grin Tänä vuonna haluan kyllä laittaa joulua vähän täällä kotonakin, kun aina ennen oon vaan mennyt valmiille äitin pöytään ja omassa kämpässä ollu ehkä yks tuikku hyvällä tuurilla..
Ongelmahan tulee sit siinä, kun pitäs keksiä mitä miehelle joululahjaksi.. :think005
 
Milloin eka raskaudessa tulee harjoitussupisteluja? Mulla koko päivän ollut ihan outoi tuntemuksia mun mahassa, onkoha se huono juttu kun niit jo täs vaiheessa tulis rv 18+2, mulla niin stressava työkin että koko ajan stressaan vaan ja pelkään hirveesti sen takia keskenmenoa. .

Harjoitussupistusten osalta ei voi sanoa mitään yleistä sääntöä. Esikoista odottaessani minulla ei ollut niitä lainkaan, korkeintaan ihan vikoilla viikoilla mahdollisesti jotain pieniä tuntemuksia, mitä en osannut sen kummimmin miksikään tulkita. Nyt sen sijaan harkkareita on ollut jo usean viikon ajan ihan päivittäin. Täällä siis tänään rv 20+6.
 
Häini, nyt kun puhuit joulutortuista niin iski mielihalu mullekin. Ensi viikolla pääsen Suomeen lomalle. Toivottavasti jossain myytäisiin jo luumumarmeladia.
 
Onko muilla vielä pahoinvointia? Mulla on menossa 19. viikko, ja joudun edelleen viettämään puoli päivää pedissä.
 
Mulla myös pahoinvointi poistunut, kahteen viikkoon ei oo kertaakaan ollu. Nyt viikkoja 15+5.
 
mulla aamu alkaa yleensä oksentamalla mutt onneks harvemmin enää loppupäivästä kun vaan muistan syödä jatkuvasti. Sain lääkettäki jo siihen ku viime neuvolassa olin vielä aika huonona, marzine niminen jota saa ilman reseptiä. Toistaiseksi en ole kokeillut vaikka ostinki paketin. Nyt rv 18+1. Väsymystä on kyllä ja se joka raskaudessa ollut vaikk hb ok ja käytän Iron vital rautajuomaa. Hentoja liikkeitä tuntenut nyt yleensä sillo ku käyn nukkumaan. Muuten ei vielä juurikaan. Ois kyll niin valmis jo saamaan vauvan syliin mutta pakko odottaa ja kestää vaan. Parin viikon päästä meille tulee koiranpentu niin saa edes jotain hoitaa :)

häistä sen verran että me mentiin samalla naimisiin kun kakkonen kastettiin. Ihan kirkkohäät kun maistraatti on musta tylsä. Mutta vaikka häät oli suunniteltu ei silti kaikki niin mennyt kun halusi. Mulla meni kauheesti aikaa imetys ja maidonpumppaus rumbaan kun vauva oudossa tilanteessa kunnolla tissiä syönyt. Ja kun oltiin laitettu karaoke ja tarkoitus lopuksi tanssit niin kukaan ei mennyt laulamaan vaikk ite ja kaaso meni eka ja sitt kaikki lähti niin ajoissa ettei tansseja tullut. Onneks kuitenki oli pieni budjetti puolet meni mun puvun vuokraan ja kampaus ja meikki. Ois kyllä ollut ihana joku hemmottelupäivä meille kahdelle mutta ei ois onnistunut ku oli pieni vauva. Ehkä joskus jälkikäteen sitten.
 
Minulla nyt rv15+4 ja jokainen aamu alkaa oksennuksella. Iltapahoinvointi on siinä määrin lievittynyt, että reilu viikkoon ei oo iltaisin tarvinnut oksentaa.
 
Takaisin
Top