Lokakuun löpinät

Mä en ole pessy mitään niistä äippäpakkauksen vaatteista. Miks ne pitäis pestä? Eikö ne ole ihan puhtaita, pesen sitten kun on kertaalleen käytetty :wink

Potkiiko/liikkuuko teijän masuasukit kovasti? Tämä minun pikkuinen on uskomaton liikkumaan vaikka kolme viikkoa enään la:han. Missä vaiheessa ne alkaa sit rauhottuun kun lukenut että pitäis vähentyä loppua kohden...
 
Täällä ainakin pörriäinen riehuu kovastikin välillä. Yleensä joka päivä saan nasevia potkuja ja nyrkin iskuja ja montakin kertaa päivässä xD ... erityisesti kun ruetaan nukkumaan.

Olen lukenut kans jostain siitä että vähentyis liikkeet ennen syntymää, mut just tuossa pari päivää sitten luin jonkun artikkelin että se on vähän urbaanilegendaa. Lapsen pitää ilmeisesti ihan siihen "loppuun" asti liikkua normaalisti. Jotkut sitten kirjoittikin että vielä ihan ennen synnytystäkin on potkinut vauvat mojovasti jne.

Taidan luottaa enemmän jälkimmäiseen tietoon :) Huolestuisin kovasti jos yhtäkkiä ei enää liikkuisi normaaliin tapaansa. Tästä jo aiemmin kirjoitinkin mutta olin jo vähän huolissani kun mies oli työmatkalla ja pikkuinen ihan selvästi ikävöi isäänsä kun liikkeet ja potkut väheni niin paljon. Onneksi heti seuraavana päivänä mies tuli kotiin ja pieni riehaantui siitä isän äänestä :D

Jos muistan nyt missä se artikkeli oli niin täytyy linkittää... Oiskohan ollut vau.fi:n artikkeleissa peräti...
 
En mäkään ole huomannut yhdenkään lapsen kohdalla minkäänlaista rauhoittumista liikkeissä ennen synnytystä. Kovia ovat olleet jumppaamaan aina h-hetkeen saakka :) Ehkä hieman huonommin liikkeet ovat tuntuneet siinä vaiheessa, kun lapsivedet ovat jo menneet :D

Pitää varmaan alkaa viikonloppuna saunan pesuun, jotta sais pikkuisen syntymään "ajoissa". Ihanku se nyt mitään auttais.. Jotenkin vaan on tullut suorastaan perinteeksi vielä raskauden viimeisinä päivinä jynssätä saunaa hullun raivolla. Ihme homma :) Sit on ollut ihan poikki pari päivää tuon puunausoperaation jälkeen :D

Mä vähän epäilen, että eilen varmaan meni limatulppa tai ainakin osa siitä. Jospa tää tästä vielä itellään käynnistyis, ni ei tarttis sinne käynnistykseen lähteä. Yhtään en tiedä, mihin ihmeeseen laitan lapset hoitoon, jos sellainen synnytyksen käynnistys tehdään :/ Kaikki on päivät töissä ja mieskään ei saa vapaata sitä varten.
 
Yritinpä tässä lähteä käymään siskoni luona kun ulkovaatteita pukiessa alkoi alavatsaan sen verta sattua että sai lähtö jäädä. Tosi nuutunut olo on kyllä. Ei oikein mikään innosta mutta on tylsää kotonakaan nyhjöttää. Melkeinpä voisi vetää päikkärit sohvalla ja katsoa koheneisiko olo sillä =) Voi näitä odotuksen iloja... ^^
 
Mä olen myös melko tarkka ja kemikaali/bakteerikammoinen, pesen AINA joka ikisen uuden vaatteen ja varsinkin just lakanat koska niissä tosiaan on niitä käsittely kemikaaleja jotka ei oo terveydelle mitenkään eduksi. Ja vielä 60 asteessa jotta kaikki oliot ja eliöt kupsahtaa :P :D Torstaina oli neuvola ja vauva on todella alhaalla ja kiinnittynyt. Supistuksia on tullu jonkun verran mut ei erityisen kipeitä joten ihan rauhassa täs voi varmaan vielä olla. Painoa oli tullu 100g joka on vähin mitä tähän mennessä per viikko kertyny :D Th sanoi painoarvioks n. 3200g. Hirveä väsymys on koko ajan mut esikoisen takia on pakko jaksaa touhuta, ei nuku päikkäreitäkään joten jollain ihmeen voimalla sitä jaksaa koko päivän vaikka yö unet on tosi katkonaisia; lonkkia pakottaa, supistaa, närästää.. mitä vielä :D
 
Voihan iskias! Viime yönä oli niin kipeä, että en voinut pahemmin nukkua. No nyt on onneksi vähän helpottanut. On tämä silti kauheaa!
 
Vitsi kun supistelee ja alavatsa kipuilee, mutta tällaista tunnetta on ollut jo kymmenestä asti... ei ole tuntemukset koventuneet tms.... onkohan tämä jälleen "härnäystä" vai alkaiskohan vihdoinkin jossain välissä homma tosissaan käyntiin x)
 
Täällä on totaalinen malttamattomuus iskenyt, jokohan ensi yönä..? Ja olo on muutenki jo aika uupunut. Jalat on turvoksissa ja sormet. Ei ne kovin pahasti, mutta häiritsevästi. Kaikkea "kiellettyä" on alkanut tekemään mieli, esim. valkohomejuustoa ja siideriä. Ja sitten! Toi oikein sisäreiden kipu, joka on välillä myös jossain häpyluussa, on mennyt jo aika sietämättömäksi. En uskalla liikkua "normaaliin" tapaan, kun pelkään sitä kipua, esim. kyykkiminen tai sukkien riisuminen, tms. Tänään olen touhunnut ja siivonnut normaalia enemmän. Siitä kiitoksena toi reisi on niin kipeä, että täytyy melkein itkua vääntää kävellessä. Vähän helpottaa, jos kävelee selkä kaarella, mikä ei tietysti ole hyväksi selälle ja on muutenki epämukavaa. En kuitenkaan ole nyt särkylääkettä ottanut, koska levossa kipua ei tunnu lainkaan!

Eilen vatsa oli vähän kovalla ja kun ponnistelin, niin vauva ilmesesti osui johonki hermoon pari kertaa niin, että tuntu ku taju lähtis ihan just. Kipu tuntui oikeassa reidessä, aivan ku sähköisku. Piti aina oikein laittaa silmät kiinni. Onneksi se kesti vain hetken.

Nyt pari päivää vauva on vaihtanut asentoa ja eilen oli uudenlaisia tuntemuksia alakerrassa. Josko hän sielä valmistautuisi tuloon... Toiveajattelua?

Supistuksia tulee pari päivässä, lieviä, mutta tunnistettavia.
 
Heippa teille kaikille! Jospa nyt loppumetreillä ilmoittaudun tänne teidän joukkoonne. Olen käynyt lueskelemassa juttujanne ja nyt kun H-hetki alkaa kaikilla lähestyä, niin on hauska käydä vertailemassa tuntemuksia. :D Olen 33v ja meille on tulossa esikoinen, rakenneultran mukaan pieni poika. LA on hauskasti 10.11 eli isänpäivänä. :wink

Tata87: Kuulostaa samalta kuin mulla viime perjantaina. Illalla tuli sitten jo reilun tunnin supistuksia tasaisesti 10min välein, mutta sitten kaikki kivut vaan loppuivat ja supistukset muuttuivat kivuttomiksi harkkasuppareiksi ja nekin rupesivat harvenemaan. :sad001 Toivottavasti sinä pääset jo tositoimiin! :D Perjantain jälkeen on kyllä selkä kipuillut ajoittain (mm.juuri nyt menkkamaisesti), mutta ei menoa rajoittavasti. Ja etenkin iltaisin on ollut tavallista väsyneempi olo. Ehkä siis jotain valmistautumista kuitenkin tapahtunut.

Tuohon vaatteiden pesukeskusteluun totean,että ehkä olen myös bakteerikammoinen kuten Minel totesi, mutta olen kyllä pessyt kaikki vaatteet/lakanat yms. mitä on uusina tai sukulaisten varastoista tulleina meille tullut. Pesin myös sen äitiyspakkauksen makuupussin. Eipä haise enää epämääräisille "tärkkäys aineille". :wink

ON: Toissaviikolla oli viiminen lääkärikäynti. Mitään kokoarviota hän ei tulokkaasta antanut, totesi vain,että kyllä mahtuu tulemaan. Itseä tämä asia hieman jännittää, koska eka lapsi tulossa ja kasvu on tapahtunut kokoajan yläkäyrällä. Toivottavasti ei ainakan kovasti mene yliajalle. :wink Silloin oli jo kohdunkaula pehmennyt ja lyhentynyt 1.5cm:n. Kohdunsuu oli kuitenkin kiinni. Viime perjantaina oli neuvola ja siellä täti totesi lapsen olevan erittäin alhaalla lantiossa ja pää jo kiinnittynyt. Jänniä aikoja siis todellakin eletään. :D Perjantaihin asti olen ollut maltillinen sen suhteen milloinka synnytys alkaa, mutta tuon harjoituksen jälkeen olen tullut malttamattomaksi ja haluaisin vain,että jotain alkaisi tapahtua. :D
 
Lottella on sama laskettu aika kun mullakin, isänpäivä! :) Mä jo eilen kuvittelin, että päästäis lähtemään synnärille, kun supistuksia tuli 2,5 tuntia viiden minuutin välein ja ne voimistu koko ajan aina kipeämmiks ja kipeämmiks. Sit yhtäkkiä yllättäen ne lakkas. Joten tässä sitä ollaan edelleen yhtenä kappaleena.

Tänään pitäis lähteä tekemään miehen kanssa pieniä jouluostoksia, mikäli saadaan joku katsomaan hetkeksi meidän lapsia. Ehkäpä shoppailukierros tekee tehtävänsä ja käynnistelee synnytystä :wink

Otettiin eilen pitkästä aikaa masukuviakin ja huomasin, että mun maha on ihan olemattoman pieni verrattuna aiempiin raskauksiin! Ihan kummallista.. Kuinkahan pikkuinen vauva siellä mahtaa asustaa.. Se kait nähdään pian!
 
Viesti poistettu. :)
 
Last edited by a moderator:
Höpisenpä tänne tän päivän neuvolasta ja muista jutuista :)

Supistukset katosi ihan kokonaan eilen illalla lopussaan... Mikä pettymys :eek: ...tuntui vain ihan selvään miten kohdunsuu aukeni jonkin verran myöhään yöllä (joskus laitettu kierukka niin muistan sen tunteen miltä se aukeaminen tuntuu).

Neuvolantädin kanssa juttelin tänään siitä ja hän oli samaa mieltä että on paikat alkaneet aueta. Saattaa kuulema olla synnytys jo lähelläkin kun on näitä tuntemuksia. Kunpa oiskin! ^^

Kaikki oli pienellä ok niinkuin tähänkin asti ja itelläkin alkanut turvotukset vähän vähentyä... ainakin joinakin päivinä :)

Kävin vielä äitini kanssa kirppiksillä tänään shoppailemassa kun eilen en yksin uskaltanut pitkälle kävelylle lähteä (oi autokyydin auvoisuutta välillä). Mies toki lähtisi käyttämään shoppailemassa mut mieluummin käyn yksin tai naisseurassa :D Nyt löytyikin vaikka mitä sekä itselle että pienelle. Ostin 3 yltiö mukavan tuntoiset kotihousut (jotka tosin pääsee joka paikan housuiksi), paitoja, hameen ja pikkuiselle myös vaatetta ja leluja. Ja ostipa tuleva mummukin leluja uuppanalle.

... niin joo, tervetuloa joukkoon Lotte :) Jospa meillä molemmilla (ja mikseipä saman tien kaikilla) olisi isänpäiväksi isille uskomattoman suloiset "lahjat" :Heartred
 
Täällä on samanlaisia tuntemuksia kuin muilla. Vauva alkaa pikkuhiljaa laskeutumaan. Onneksi iskias kivut on nyt helpottanut! Tänään jopa haravoin.:)

Minäkin olen pessyt nuita vaatteita. Jotenkin mukavampi, kun ovat puhtaita eikä "tehtaasta tulleita". Kaikki alkaa olemaan valmista. Ei muuta kuin odottelemaan, että tapahtuu jotain.
 
Täällä todellinen epätoivon aamu. Yöllä heräsin vaihtamaan asentoa ja kävin vessassa. Muutama laimeahko selkäsupistus tuli, ajattelin jo, että "noniin!". Mutta ei.. :sad001 Aamulla sai herätä pettyneenä. Aamun makasin vaan sängyssä. Onneksi esikoinen osaa viihdyttää itseään, niin saan levätä. Olin siis väsynyt ja saamaton. Puoliltapäivin sitte nousin ylös, koska piti syödä ja antaa esikoiselle ruoka. Siinä sitten vähän virkistyin ja sain tiskit laitettua ja vähän leluja kerättyä, yms.

Toi reisikipu on pääasiassa ollut rasituksesta tulevaa, mutta nyt sitä oli jo aamulla! Ja se on ihan kauheeta, ku asennon vaihtaminenki on niin vaikeaa ja kipeää. No ei valittamisesta enempää.

Heti raskauduttuani mulla on ollut sellanen tunne, että herra päättää syntyä 29.10, eli tänään. Saa nähdä... Vielä olis muutama tunti aikaa alkaa jotain tapahtumaan. En usko, että mikään syöksysynnytys on edessä.

Huomiseksi varasin mulle ja esikoiselle kampaajan, mennään etuhiukset lyhentään. Ja torstaina, kun on palkkapäivä, niin aijon lähteä Ikeaan! Ihan sama miten kipeä olen (ellen ole synnytystuskissa). Tuhrauttaa tääki, ku olis aikaa ja haluttais shoppailla, niin ei ole rahaa. :angry1

Vaatteista sen verta, että olen kaikki sisävaatteet pessyt ennen käyttöön ottoa. Ulkovaatteita en pese, koska ne eivät ole suoraa ihoa vasten. Omia vaatteitani en pese, mutta vauvan olen pessyt.
 
On kyllä ollut pakko priorisoida jo nyt rahareikiä itelläkin. Ei enää mitä tahansa tule ostettua itselle vaikka mieli tekisi välilllä kovastikin :) Paras olla säästeliäästi niin on rahaa yllättäviin tilanteisiin.

Hieman hippeilin yhdellä kirppiksellä sellaista suloista unipussia mutta hintaa oli pistetty minun makuun ihan liikaa (olikohan se 25€) ja oli tarkoitettu tytölle kaikkine "röyhelöineen". Liian kallis ostos nyt riskillä kun ei tiedä kumpi tulee. Se oli kuin makuupussi alhaalta mut söpö "hiippa" päällä. Melkein tekisi mieli yrittää itse ommella sellainen niin saisi itse valita mieleiset kankaat siihen ja varmaan ei menisi edes tuota 25 egeä siihen ja olisipa sitten ainakin sukupuoli sopiva ^^

Täytyneekin varmaan nyt näin sateisen päivän kunniaksi kaivella entisiä kangasvarastoja ja tutkia olisiko sopivia kankaita jemmassa. Kaavoitus tulee kyllä olemaan ongelma kun ei ole valmiita kaavoja, mut yritetään soveltaa omasta päästä jotain.... :)
 
Käytättekö tuoksuvia pesuaineita vai hajusteettomia? Minä pesin tuoksuvilla ja nyt rupes seki sitten mietityttää. Perhana :mad:

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on ihan tuommoinen perus Bio Luvil (hajusteeton) käytössä kun valmennuksessa oli puhetta niistä pesuaineista ja mieleen jäi että hajusteettomat ois parempia....(?).

Ehkä se tuoksu häivenee vaatteista jos tuntuu liian voimakkaalle kun tuulettaa vaikka ulkona hetken?
 
Täytyy tuuletella varuilta. Noista hajusteettomista vaan jää aina vähän semmonen ummehtunu tuoksu vaikka on pesty ainakin nuo ukon metästys kamppeet ku ne pitää pestä hajusteettomilla niin pahalle ne haisee pesunki jälkeen...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top