Lokakuun löpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tata87
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tata87

Puuhakas puhuja
Oiskohan tämmöinen otsikko hyvä nyt tämän lokakuun kunniaksi. Ei näin aamusta vielä kovin runollinen olo vielä ole... varsinkaan hammaslääkärin jälkeen x)

Paljon on tässä kuukausien aikana tullut ostettua pikkuiselle mutta vielä pitäisi ennen pikkuisen syntymää ostaa muutama pikkujuttu...

Hankittu:
- yhdistelmävaunut
- turvakaukalo... ihan uutena ostettu että turvallisuus on varmasti taattu. Olemme epäilevää sorttia xD
- vaatteita
- pieniä vaippoja paketti
- korvike varalta jos oma maito ei riitä tms
- koliikkia ehkäisevä tuttipullo vastasyntyneelle
- leluja... mm. aivan ihana kettu joka soi kun vetää hännästä x)
- amme ja kylvetystuki
- uusi pinnasängynpatja
- sitteri.... saa myöskin keinumaan paikallaan tököttämisen lisäksi
- erinäisiä pieniä juttuja mm. vauvantopseja (napaa varten), talkkia, hoitoöljyä yms.
..... ja varmaan kaikenlaista muutakin löytyy mitä en nyt muista ^^

Puuttuvat jutut:
- hoitotaso pesukoneen päälle... miten voi olla mahdollista että sopivan kokoista on hankala löytää! :/
- turvakaukaloon belted base... totesin miehelle että se on vielä hankittava niin helpompi laittaa autoon
- soiva mobile... onkohan tämä miten turha turhake x)
- nenä-frida tms... olen lukenut että on hyödyllinen
- kauniita kankaita mistä näpertää mm. pinnasänkyyn reunasuojus (perintöpinnasänky joka on yli 40 v vanha joten ei ole standartikokoa)
- jalkapeite vaunuihin... tosi vaikea löytää tähänkin sopivaa kun tota emmaljungan väriä ei enää ole myynnissä....

Mitähän tärkeää unohdan ostaa :o Rintapumpun ja imetystyynyn hankin synnytyksen jälkeen jos näyttää olevan tarvetta niille.

Mitä teiltä puuttuu vielä vai onko kaikki jo kuosissa? :)

Täällä alkaa olla kaikki kasassa. Korviketta pitää varmuudeksi ostaa (hyvä kun tata87 muistutit :wink). Sitten soivan mobilen haluan, vaikka ei sillä kauheasti mitään tee. Ainakaan esikoisen aikana, kyllähän se sitä katseli, yms, mutta ilmankin olisi pärjännyt. :) Ja tärkein puuttuu vielä (tai no toiseksi, vauva on ehkä tärkein...) kehto. Sen tilaan tämän viikon lopussa tai ensi viikon alussa. :) Ja turvakaukalon adapterit puuttuu, että sen saa rattaisiin kiinni. Niin ja sellanen suojus vaunuihin puuttuu ja jalkapeite. Meidän Emmaljungien väri on myös poistunut valikoimasta jo aikaa sitten, ja tosiaan se jalkapeite puuttuu...

Mutta, nyt neuvolaan!

Näin viime yönä unta että synnytys käynnistyi... kun heräsin niin oli vähän pettynyt olo kun se olikin unta xD Ehkä kuitenkin täytyy vielä malttaa odottaa ainakin 3 viikkoa(?) ennen kuin alkaa toivoa liikaa .... =)

Meillä on varmaan hankinnat hankittu. Seisomalauta yhdistelmiin pitäisi hankkia, mutta en ole jaksanut tässä kaikessa pyörityksessä miettiä asiaa enempää. Toppatossut tarvis vielä.. En muista onko muuta. Tarvikkeita ainakin jojoba-öljyä. Ensisijaisesti me tarvittais KOTI :D Meillä on siis asunto myyty, luovutus on marraskuun lopussa, eikä uudesta asunnosta ole vielä tietoa. Ei siis ole vauvatavarat ihan päällimmäisenä mielessä :D

Pitäisiköhän muistuttaa itseä (ja teitäkin) eräästä pienestä asiasta mitä pitäisi tehdä joka päivä. Täytyy muistaa ahkerammin treenata lantiopohjalihaksia ettei joudu niiden kanssa pulaan.... :D

Oletteko te muistaneet harjoittaa niitä? ;)

Löysin itse tällaisen odottaville ja synnyttäneille äideillä tarkoitetun ohjelman avuksi siihen http://www.corewellness.fi/coremum/tietoja-coremum-ohjelmasta/

Miulla alko myös perjantaina virallisesti äippäloma!Tosin johan tässä reilu kuukauden oonkin ollu jo kotona saikulla että eipä paljon eroa entiseen :) Ja noista hankinnoista,kaikki on hommattu jo pikkuselle valmiiks,siis aivan kaikki :) ja vielä 31 päivää jäljellä laskettuun aikaan..kamalan pitkä aika..mut saas nähdä miten huomenna käy jos saan ne verikokeen tulokset(kirjottelin tonne neuvolakuulumisiin asiasta). Toivotaan ettei tää nyt ole sitä hepatoosia!

Hankinnat on (EHKÄ) reilassa. Sitä korviketta voisi tosin varmuuden vuoksi pari purkkia ostaa kaappiin, jos ei maitoa itseltä tarpeeks tuliskaan ja haluisin ehdottomasti jonkun villaisen rintojenlämmittimen talveks. Sit tarttis saada sovitettua turvaistuimet autoon niin, että kaikki muksut on helppo asetella omiin istuimiinsa. Ähh. Tähän ei taida olla olemassa oikeesti hyvää ratkaisua :D Tuplarattaatkin vois viedä varmaan autotallista välillä ulos vähän tuulettumaan, varsinkin nyt ku on pakkasta. Kankaat niistä olenkin jo puunannut ja vaunukopan kankaat kävi pesukoneessa. Tavallisiin yhdistelmävaunuihin pitäis vaihtaa ratasosan tilalle vaunukoppa. Sen saa toki tehtyä vaavan syntymän jälkeenkin.

Mulla alkaa äippisloma tän viikon lauantaina!! Tällä hetkellä oon kesälomalla ja sitä ennen olinkin hoitovapaalla :) Jaaha, nyt pitää taas mennä jatkamaan muksujen kanssa; tekivät yhteistuumin "halihyökkäyksen" äidille <3 Ihanat muruset!

Tämä voi olla todella tyhmä kysymys, mutta "aloittelija" olen näissä vauva hommissa :D Millaiset ne rintojenlämmittimet on? Ihan joku vaate vai jokin lisäosa esim. rintsikoihin...? Vois tietysti googlettaa x)

Olen huomannut että jos on liian vähän vaatetta päällä ulkona niin rintoihin alkaa sattua ihan sikana (eikä sitä aina osaa oikein pukeutua oikein vaikka kuinka yrittäisi) :O

Mulla ei oo koskaan ollu mitään lämmittimiä, enkä oo suojannu rintoja mitenkään. Ei oo koskaan ollu tulehduksia :)

Sain yhden tärkeän opin tuossa pari päivää sitten. Mahassakin oleva vauva säikkyy ja aika pahastikin. Olen kai vähän "tyhmä" kun en ollut tuollaista ajatellut.

Pitkästä aikaa ajattelin tehdä tehosekoittimella pirtelöä jäisistä marjoista (ekaa kertaa nyt raskaana ollessa)... kun käynnistin vekottimen niin tuntui ihan selvään miten nukkuva pikkuinen heräsi ja sai "sätkyn". Ihan kuin kädet ja jalat olisi levinneet ihan auki ja sen jälkeen alkoi älytön potkiminen. Rauhoittui vasta kun isi silitteli mahaa ja jutteli että ei ole mitään hätää. En kyllä enää pelottele pientä tuollaisilla vekottimilla.

Saa nähdä mitä tykkää nyt imurista tuon tapauksen jälkeen :o ....eli ei muuta kuin siivoamaan ja toivomaan että ei pientä pelota =)

Mä olen kanssa kietoutunut villapaitoihin ja villaisiin kaulaliinoihin aiemmilla kerroilla, nyt ajattelin ottaa vielä "järeemmät" keinot käyttöön :D Rintatulehduksia ei ole kyllä ollut, mutta tissit tuppaa "jäätymään" inhottavasti; on siis sellainen olo, että ne tarvii kauheesti lämmintä ympärilleen! :) Yhtenä vaihtoehtona oon katellu just tuollaisia, mitä sista81 tuohon linkitti. Toisena oon miettiny sellasta selänlämmitinputkiloa, joka on tehty villasta. Semmoisen kun sais tietty venytettyä koko rintakehän ympärille :) Tai sit hankin molemmat ja vuoraan itteni kaikella mahollisella lämpimällä!!

Nyt vihdoinkin löysin itseni tänne marraskuisten foorumille. No parempi myöhään kuin ei ollenkaan. Itse mielenkiinnolla odotan kovempia supistuksia, vaikka muutenkin niitä harjoitussupistuksia on tullut vain muutaman kerran. Vielä tasan kuukausi pitäisi odottaa. Joko teitä jännittää synnytys? Mua ei ainakaan vielä jännitä ja ensimmäistä odotan.

Takaisin