Lokakuun löpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tata87
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
meijän masu asukki on kans ollu niin salamyhkänen ettei oo selvinny kumpiko sielt tulee :-) nyt en tosin maanantaina edes ois vältsyy enää halunnu sitä tietääkkää ja kätilö ei sitä kysynytkää. 8v. esikoista siteeraten : " eipä sil oo väliä kumpiko sielt tulee, kuhan se on terve " <3 ... näin vastasi isomummolleen ku kyseli. itsellä tuli oikeen tippa linssiin, että voikin olla diplomaattinen vastaus 8 v pojalta.
On tää vaan jännää aikaan ku kaikenlaisii tuntemuksii ilmaantuu lähestyvästä koitoksesta, mut ei viel oo tullu lähtöä :-) Esikoinen haluis "asua" mummolassa ( mummo asuu lähellä ) siihen asti kun vauva syntyy ettei tarvitsis herätä mahdollisesti keskellä yötä siihen että mun on lähettävä laitokselle ja vietävä poika matkalla mummolaan. Melkoista tahtojen taisteluu välil :-)

Meillä ei oltu salamyhkäisiä viimeisimmässä ultrassa, lääkäri vähän hämillään vaihto nopee kuvakulmaa ja kysy että tiedänkö kumpi on tulossa ennen punktiota ja sanoin että tiedän niin huokas helpotuksesta sillä oli just hyvä kohta siinä lähellä kaverin reisiä: puolet ajasta halusi tarjota killuttimet kuvaan kanssa :D hän ei hirveesti ujostellu :D

laurushka, meilläkin esiteltiin vehkeitä niin selvästi rakenne ultrassa, ettei voinut jäädä epäselväksi. :)

meidän pikkunen on aina hereillä 9-11 aikaan illalla. noh tunti sitten tajusin että nyttenpä ei ole. hoksasin myös, etten ole kokopäivänä tuntenut kunnon liikkeitä, pientä asennon vaihtoa vain ja yhden hikan. paniikissa sitten aloin pinetä herättämään, heilutin mahaa, taputtelin ja tökin. aloin myös heti syömään jotain. no sain sitten onneksi pienen hereille, kovin vilkas hän ei kyllä ole,mutta hikka ainakin todisti että hengissä ollaan. :) juttelin sitten mun äidin kansa fb:ssä ja tultiin siihen tulokseen, että herra alkaa mahdollisesti valmistua tulevaan ja on nyt hiljaisempi. tänään olen myös huomannut, että käyn vessassa usemmin ja sittdn tulee vain pieni liru. eli vauva on alkanut laskeutumaan. sen huomaa myös uusista kipu tuntemuksista. reilu viikko sitten ekan kerran koin tämän hirveän tuskan mikä tulee kävellessä oikeaan sisäreiteen ja johonkin alapään luun kohtaa, kuitenkin selvästi oikealle puolelle. se kipu on ihan järkyttävä! kärsin siitä päivittäin, en koko aikaa, mutta joka päivä. se tulee yhtäkkiä ja tuntuu aina kun astuu oikeallajalalla.

vihaan kirjoittaa tabletilla.

masu eimyöskään ole mitenkään erityisen ylhäällä. ens keskiviikkona on neuvolalääkäri, toivottavasti jotain olisi alapäässä tapahtunut, mutta ei tän vauvan vieläens viikoll tarvi tulla. on niin paljon menoja ensi viikolle. noh, nyt kuitenkin tajusin, että hän voi tosiaan tulla koska vain. :) anteeksi sekava sepustus, muttamenee hermot tähän tabiin.

Mulla alkoi tänään rv 38 tai 39 <3 riippuu kumman lasketun mukaan katsotaan :-)
Mulla on ollu kans noit järkyttävii sisäreisi kipuiluja usean viikon ajan, useita vihlasuja päivässä. niitä tulee nykyään myös maatessa. tänään ois taas neuvola, viikon välein käytävä loppuaika.

Ihanaa kun on kohtalosisaria :D Täälläkin kärsitään ihan samoista jutuista x) Noi alapää vihlaisut on ihan kauheita samoin kuin reisikrampit/supparit... Huomenna on jännittävä päivä niin meille kun on se synnytystapa-arvio yms =) Jännittää ^^

Täälläkin on kamalia kipuja sillointällöin tuolla alakerrassa, kävely on joskus todella tuskallista! Olo alkaa muutenkin olla, kun jollain sotanorsulla :D Mitkään vaatteet ei tahtois mennä enää kunnolla päälle ja uusia ei kyllä enää raaskis hankkia :) Nyt jostain syystä myös pieni pahaolo on kiusannu pari päivää, ruokakaan tahtois kunnolla maittaa :/ No tänään taas neuvolaan ja viikon päästä äippäpolille kontrolliin.

Viikolla yksin oleminen on myös alkanu ahistamaan ja varsinki illat ja yöt on kamalia, kun ei se mies viikolla kotona ole :/ Kotoa en kuitenkaan minnekkään haluais lähteä evakkoon, mutta katsotaan nyt kuin ahistavaks tää olo menee!

Samaa mieltä Rimpulan kans siitä että yksinolo tuntuu kurjalta. Itse en joudu olemaan kuin päivät ja joskus illat yksin kun mies tekee pitkää päivää, mutta se että ei nähtäis viikolla ollenkaan... huh huh :o Ei muuta kuin oikein paljon rohkaisua Rimpulalle että jaksaisit =)

...Pikkuisen kanssa ollaan alettu silloin tällöin iltaisin leikkiä sitä, että kun hän työntää kättä/jalkaa mahaa vasten, niin että iho kohoaa kunnolla, niin otamme "kiinni" siitä hetkeksi tai sit kutitellaan siitä kohti mahaa. Hän sitten vetää sen pois ja työntää sit hetken päästä uudestaan kättä vasten oman kätensä tai jalkansa. Ilmeisesti leikki on kiva :)

Kaikilla selkeesti alkaa olemaan näitä loppuodotuksen "oireita", sattuu sinne sun tänne :D Mulla oli lauantaina jo sellanen olo, ett mahtaako tulla lähtö synnärille, mut ei vielä tullut! Eilen taas oli älyttömän hyvä päivä ja jaksoin tehdä ties mitä! Kaivoin ompelukoneenkin esiin ja ompelin erilaisia imuja vaippoihin (yritän kestoilla ainakin osittain). Tänään taas kolottaa joka paikka, varsinkin alavatsa jomottaa jatkuvasti. Vauvan liikkeet ovat meilläkin tänään olleet suht vaisuja, eilen taas oli superhyperhyörinäpotkinajumputus! :D

Ihanaa, kun alkaa olla hieman pakkasta aamuisin! Ja aurinkokin paistaa niin nätisti, että sai taas pitkästä aikaa vietyä pyykkejä jo heti aamusta ulos kuivumaan! Täytyy yrittää saada pikapuoliin kaikki pyykkivuoret mataliksi.. Takkaankin laitoin tulen jo pari tuntia sitten, pian on koko tupa lämmin :)

Torstaina ois seuraava neuvola ja samalla myös meidän pojan 2-vuotissyntymäpäivä. Lauantaina pitäisi juhlia kera kakun ja vieraiden pienen miehen synttäreitä, mikäli vain vauva malttaa pysyä masussa siihen asti! Mukava viikko siis tiedossa kaiken kaikkiaan :)

Olen itsekin miettinyt tuota kestovaippa juttua. Kiinnostaisi ainakin kotioloissa kokeilla sitä. Reissussa sitten voisi käyttää jotain "luontoystävällisiä" kertiksiä (jospa ne oikeasti olisi) :) Onko niiden kestovaippojen käyttöön jotain kikkoja tms mitä olisi hyvä tietää? :D

Kai se kestojen käyttö ja vaippojen valinta riippuu pitkälti vauvan mallista ja omista mieltymyksistä sekä siitä, mitä materiaaleja vauvan iho sietää. Esikoisen kanssa osakestoilin kausiluontoisesti ja nyt ois tarkoitus osakestoilla enemmän, eli kyläilyreissuilla vois pukea tarvittaessa kertsin päälle tmv. Mä olen hankkinut etukäteen nyt muutamia erilaisia vaippoja (taskuja lähinnä ja muutaman aion) kokeiluun ja katsoo sitten, että mitkä niistä toimii käytössä parhaiten vaavan kanssa. Myös muutamat villahousut ja harsoja löytyy :) Kirppiksiltä on löytynyt mun budjetille sopivia vaippoja ja myös fb:n kestoiluryhmistä tekee edullisia löytöjä (mikäli ei haittaa, että joku on käyttänyt vaippaa ennenkin). Mua ei pahemmin ole haitannut, koska ostetaanhan niitä vauvan vaatteitakin käytettyinä ja usein niihinkin on jo edellinen käyttäjä jossain vaiheessa maitokakat turauttanut :D

Sit aivan aiheesta toiseen; miten voi olla auton jarrupalojen hinnoissa niin suuria eroja?!! Mä tulen hulluks, kun yritän päättää, mistä ostan jarrupalat :D Mokasivat huollossa ja lupasivat vaihtaa jarrupalat pelkkien osien kustannuksilla, mutta jarrupalat maksaa siellä enemmän ku missään muualla (kas kummaa..). Muissa merkkiliikkeissäkin on edullisempia osia :D Ja sit on vielä nuo tarvikeosat, jotka on miljoonasti halvempia ku alkuperäisosat. Huooooohhhhh. Pahimmillaan osien hinnassa on eroa yli 70€... Olispa miljonääri, ni ei tarttis tälläsiä paljon miettiä :D

Mekin osakestoiltiin melko sekalaisilla vaipoilla esikoisen kanssa. Alkuun oli hankalampaa, mutta kyllä sitä pian oppi pukemaan vauvalle oikeanlaisen vaipan oikein päälle :) Kaikki mallit ei sovi kaikille, kuten ei kertakäyttöisissäkään. Meille sattui tosin vain pari sellaista vaippaa, jotka ei ikinä sopineet. Alkuun kestoiltiin vain kotona, myöhemmin sitten muuallakin. En ajatellut ottaa asiasta sen enempää stressiä nytkään.

Kävin perjantaina lääkärillä ja sain sitten sairaslomaa viimeiset työpäivät. Ei siis tarvi enää mennä töihin, vaan voi rauhassa keskittyä näihin muuttojuttuihin :)

Kävin heittämässä tuonne neuvola-ja ultrakuulumisiin tarkemmin tietoa tän päivän lääkäri jutuista, mut pääpointti niissä on että pikkuinen on valmiina tulemaan milloin vain :) Jospa hän tulisi tässä piakkoin ^^

Onneksi kaikki on valmiina pientä varten, mutta mitään sukupuolispesiaalia vaatetta tms. ei ole kun ei se selvinnyt nyt tässä tänäänkään.. Pitää äitiä ja isää jännityksessä urakalla ihan loppuun asti... =)

Tänään otin tossa pihalla kolme hölkkäaskelta pikku neidin kanssa. Siitä seurauksena alaselkä ihan törkeen kipeänä! Jos luulin tän reisikivun olevan tuskaista, niin tää selkäkipu vielä kyllä voitoin. Ihan järkyttävää! Otin 500mg Panadolinki, ei vaikutusta. Kaurapussi auttoi vähän, mutta heti ku liikkuu, niin voi sitä tuskan määrää! Pitää kävellä ihan oudosti ja tyhmän näkösenä, että pääsee edes eteenpäin. Tää kipu on nyt vastaavasti vasemmalla puolella, sellanen piikki. Sielä on varmasti joku nyt jumissa, mutta ei sitä saa venytettyä mitenkään. Olenpas tänään positiivinen! :smiley-angry017

Minä en saisi otettua yhtäkään hölkkäaskelta. Reipas kävelykin aiheuttaa tuskaa ja supistelua :D

... Täällä alkaa olemaan kädet ja jalat turvoksissa... mies kauhisteli eilen että miten niissä on enemmän nestettä kuin aiemmin. Lisäksi kärsin kestopääkipeästä (jo 2 vko) joka alkaa jo heti aamusta ja kestää yleensä koko päivän. Enää ei edes panadolia tule otettua siihen kun pikkuinen ei sitten liiku normaalisti kun lääkettä olen ottanut.

Soitin synnärille viime viikolla ja sanoivat sieltä että ei vaikuta hälyttävälle kun ei ole näköhäiriöitä ja pissat on puhtaat jne. Epäili siellä vastannut että minulla on niskat jumissa. On sekin kyl totta ja olenkin yrittänyt hoitaa sitä vaivaa.

Nyt kuitenkin turvotus alkaa vain lisääntyä. Pitäisköhän soittaa uusiksi vai kuuluuko tähän loppuraskauteen turvotus miten...? :o Tähän asti turvotus on ollut minimalistista ja oikeastaan olematonta.

Ei ole kiva olla "vainoharhainen" turhaan soittelija, varsinkin kun se puhelimeen siellä vastannut henkilö kuulosti sille vähän että se ajatteli mun soittavan ihan syyttä suotta x) On tämä ensi raskaus vaikeaa kun kaikki on uutta =)

Tuo weathervanen suosittelema fb-ryhmä on kyllä huippu. Sieltä saa tietoa ja edullisia vaippoja, valikoimaa riittää :)

Olen samaa mieltä, että jos oikein paljon turvotuksia tulee, niin kannattaa soitella ja kysellä. Jos ei mitään muuta, niin saa itselleen edes vähän mielenrauhaa. Oletko Tata87 katsonut vaa'alla, näkyykö turvotus jo painonnousunakin? Ja ovathan verenpaineet olleet ok? Monelle kyllä tulee ihan harmitontakin turvotusta loppuraskaudessa, mutta kannattaa aina varmistaa! :)

36+0 <3 Äkkiä se aika menee. Turvotus on nyt helpottanut ja muutenkin olo. Jaksan tehdä pikku askareitakin.
Kaikki alkaa olemaan vauvalle valmiita. Minä en ajatellut ottaa käyttöön kestovaippoja.

Verenpaineet on ok ja paino ei ole nyt pahemmin kyllä noussut :) Viime viikosta oli hieman paino pudonnutkin minulla kun punnittiin toissapäivänä. Nyt en tosin kotona ole sen jälkeen puntarilla käynyt.

Täytyi tosiaan soittaa tänään synnärille, mutta oikeastaan ihan toisesta syystä. Alkoi supistella tosi kovasti. Sen verran jo sattui välillä että pukkasi hien pintaan. Sain ohjeeksi ottaa 2 panadolia (2x500mg) ja juoda paljon vettä ja lepäillä. Lepäilinkin pari tuntia ihan peiton alla ja supistukset vain kipeentyi entisestään. Alkoi jo kyllästyttää makoilu niin olen tässä kokeillut vähän liikkua ja notkoilen väliinsä koneella kunnes mies tulee töistä. Liikkuminen kyllä on helpottanut oloa sen verran että koneella voi hetken istua mut välillä vieläkin supistaa melkoisesti ja tuntuu ihme paine alhaalla.

Pikkuinenkin on ollut suppareista kai ihmeissään, mutta lääke väsytti pientä kaiketi niin että ei enää niin puske kuin aiemmin.. Kurja kyllä oli joutua lääkettä ottamaan.

Tässä nyt vielä kuulostelen että helpottaako kokonaan vai pitääkö mennä näytille. Kylläpä sen varmaan sitten tietää kun/jos lähtö tosissaan koittaa :) Saa nähdä onko pahemman sorttiset harkat menossa vai.....

Takaisin