Lokakuun löpinät

Mietin tässä vielä niitä "vauvahankintoja"... Onkohan tommoiset kuin mikrosteriloija ja tuttipullonlämmitin miten tarpeellisia/käteviä vai onnistuuko se ihan yhtä hyvin ja nopsasti perinteiseen tyyliin keittämällä.. Kokemuksia? =)


.....Toivottavasti opin nopsaan sitten sen pikkuisen hoidon vaikka kaikki on vielä niin uutta xD
 
ei mul oo ainakaa ollu tollasii, esikoisen aikaan. enkä varmaan meinaa nytkään hommata. kyllä ne hoituu nopsasti keittämälki ja maito lämpee mikrossa nopsaan.
 
Joo, ei oo mullakaan ollu mikrosteriloijaa, eikä tuttipullon lämmitintäkään. Esikoisen kohdalla vielä hankittiin tuttipulloja, mutta eipä tyttö niistä suostunut syömään. Toisen lapsen kohdalla oli jäljellä tasan yks tuttipullo, joka jäi sekin käyttämättä. Nyt se sama pullo oottelee kaapista, josko jo kolmas osais tarvittaessa pullotellakin :D Jos ei osaa, niin olen sit taas vauvassa kiinni sen ekan 6kk ja ainoastaan haaveilen kampaajakäynnistä ja pitkästä, yksin suoritettavasta kauppareissusta :wink

Siitä myös kyseltiin, jännittääkö synnytys. Joo ja ei. Eniten jännittää se, että joudun nyt eri sairaalaan ku ennen, vaikkei se varmasti ole yhtään sen huonompi vaihtoehto. Myös se hiukan jänskättää, että pääseekö joku vahtimaan meidän lapsia synnytyksen ajaksi. Jos ei pääse, niin sit pitänee mennä yksin puhkumaan vauvaa maailmaan. Mutta itse toimitusta en osaa jännittää etukäteen; sen näkee vasta sitten, miten se menee ja mitä kivunlievityksiä tulee käytettyä (jos tulee käytettyä).
 
Itsekin olen miettinyt noita kivunlievityksiä. Saa nähdä riittääkö lämmin suihku, liikkellä olo ja muu sellainen lääkkeetön kivunlievitys.

Meidän synnäri on tosi pieni, siellä on vain yhdessä synnytyshuoneessa amme jota voi käyttää... samoin kuin yhdessä toisessa huoneessa on oma suihku, muissa on jaettu. Sää nähdä mitä keinoja on käytettävissä.

Aika kolkolta paikka näytti muutenkin, mutta eipä siellä ikuisuutta synnytetä. Kätilöt ja muu henkilökunta vaikutti kyllä tosi mukavalta. Saa sitten nähdä senkin että saadaanko miehen kanssa perhehuone vai joudunko olemaan yöt vaavin kanssa yksin (tosin 6 hlö huoneessa).

Onko teidän synnärit mimmosia? Onko ne kodikkaan näköisiä vai jotain muuta :D
 
Ajatella vauva 3, Onnea pikku miehelle 1kk kunniaksi ! Onko mitään tietoa milloin pikkunen pääsis kotiin?
 
Aika huonolle taas tän päivän mukaan näyttää :sad001 Noi apneat on niin syviä vieläkin. Kamalia hetkiä taas tänäänkin kun lakkaa hengittämästä rinnalla ja muuttuu ihan harmaaksi, äkkiä pyörittelet samalla kun osa hoitajista valmistautuu elvytyskamojen kanssa.. Onneks meni taas ohi kun tarpeeksi stimuloi. Mutta ne hetket on niin pitkiä! En mä taida uskaltaa haaveilla siitä kotiutumisesta enää ollenkaan.
 
Tänään onkin viimeinen perhevalmennus ennen pikkuisen syntymää =) Aiheena imetys.... Saa nähdä mimmosta infoa sieltä saa :D

Sellaisen uuden asian olen nyt kokenut että toissapäivänä rinnoista alkoi vuotaa nestettä. Jännittävää o.O
 
Tänään alkoi täälläkin virallinen mammaloma. :) "kesälomalla" olen ollu jo kolme viikkoa. Ei kyllä siltä tunnu, joka päivä ollu hirveästi ohjelmaa.
 
Kauhia ku viime yönä supisteli ja molemmat reidet tuntui kramppaavan samaa kyytiä siin. Teki kyllä kipeää xD Hetken aikaa olin jo varma että pian pitää herättää mies, mutta supistukset alkoikin helpottaa vaikka aluksi vain kovenivat.

Noi reidet oli ihan kamalat, kun tuli supistus, niin nekin kramppasi eikä siinä auttanut muu kuin vetää reisiä kohti kroppaa että helpotti. Muilla samanlaisia vaivoja? :confused:
 
Reisissä ei suuremmin oo ollut tuntemuksia, mutta kaikenmaailman supistuksia muuten kyllä alkaa olemaan, niin että öisin on hankala nukkua. Ja alavatsaa juilii kovasti pitkin yötä. Nyt on jostain hiipinyt mukaan myös paha olo, tätä ei aiemmissa raskauksissa ole ollut...? Mitä sitten lienee. Äklötys ei ole mitenkään kokopäiväistä, mutta välillä etoo hirvittävästi. Kroppa alkaa muutenkin selkeästi valmistautua tulevaan koitokseen ja vaatii lepäämään paljon. Paljon lepääminen näkyy sit huushollin kunnossa, kaikki on ihan hujan hajan koko ajan :D
 
Sama tilanne täälläkin x) Mutta paras totella kroppaa... tuskinpa miehet edes huomaavat että kotona on vähän sotkuisempaa kuin yleensä :wink
 
Esikoisen synnytyksen aikana aina supistaessa se supistuskipu säteili juurikin oikeaan reiteen! Ja se sattui. Se oli melkein kaikkein kamalin kipu, koska sitä ei pysytyt mitenkään helpottamaan, esim. jos kipu on alaselässä siihen saattaa auttaa lantion pyöritys, tms. :eek:

Täällä myös väsymys on ottanut vallan. Paitsi, että nukun yöllä pitkät yöunet nukun myös päiväunet. Noh, eilen totesin että toiset päiväunet vois tehdä terää.
Viime yö meni levottomasti nukkuen. (Yleensä nukun hyvin yöt, en käy vessassa kertaakaan, tms.) Vaihdoin koko ajan kylkeä ja kyljen vaihtaminen alkaa olla jo hankalaa, kun vatsa on niin iso. Näin unta, missä mulla oli kauheat paineet, että onhan kaikki valmista kun vauva syntyy, koska sehän voi synytä vaikka nyt! Jotenki se uni sai minut levottomaksi yöllä ja siitä johtui asennonvaihtaminen. Aamulla mietin, että mitä ihmettä olen taas ajatellu, eihän tässä ole mitään kiirettä tai hätää. :) Kaikki hankinnat on pulkassa. Kehto tulee tällä viikolla ja kaikki muu on jo hommattu. Eli vaikka vauva synytyisi nyt, kehto olisi kotona, kun me kotiuduttaisiin. :)

Ja nyt huomasin, että olen jo alkanut hieman malttamattomana odottamaan vauvelin syntymää. La:han 5vk, mutta mulla on ollut alusta asti olo, että herra tulee 3-2vk etuajassa. Mun puolesta se voisi syntyä heti 21.10 jälkeen. Siihen asti on "kakkostyön" puolesta sovittuja juttuja. Ja kunhan synnytys ei käynnisty 26.10, koska silloin on mun äidin synttärit ja hän aikoo niitä juhlistaa. Mun äidin on tarkoitus vahtia esikoista synnytyksen käynnistyttyä. Mikäli synnytys käynnistyisi 26.10, niin on pari varahoitopaikkaa kylläkin. :)
Toisaalta tässä vaiheessa vielä päivät menevät nopeasti, kun on kaiken maailman menoa ja suunnitelmia. Mutta lokakuun lopulla voi aika käydä jo pitkäksi. Täytyy yrittää järjestää joka viikolle tekemistä, kylästelyä ja sellaista, niin ehkä jaksaa paremmin odottaa.
 
Ei ole enää kropasta samoihin juttuihin kuin vajaa 4 viikkoa sitten.

Käväisin kävellen kaupungilla vauvaostoksilla ja nyt tuntuu sille että voisin vajota sänkyyn loppupäiväksi. Lantio kipeytyi melkoisesti. Matkaa kertyi ehkä n. 4-5 km kun laskee kaupungille ja takaisin kävelyn ja siellä kaupungilla pyörimisen ympäriinsä. Taidan siirtyä vain autolla liikkumiseen ja ihan semmoisiin 30 min etanakävelylenkkeihin/happihyppelyihin xD

Löysin kuitenkin suh. kivan imetyspaidan ja pinnasänkyyn reunasuojan =D (niin sitä vain alkaa nämä ostokset olemaan aina vauvapainotteisia) :Heartred
 
Huh, täälläkin oli viime yönä muutama ihan kunnolla kipeä supistus. Ehdin jo miettiä, että tuleeko lähtö!
 
Tata87, voin kertoa, että siinä vaiheessa kun se lapsi on syntynyt, niin niiden ostosten vauva(lapsi)painoitteisuus ei ainakaan vähene. :D Ja sitä jatkuu vielä, kun vauvaíkä on ohi. :D En tiedä onko paluuta koskaan? :D
 
....Ei enää jaksaisi odottaa pörriäisen syntymistä.... Niin vähän mutta silti niin kauan siihen vielä.... =)

Eilen oli ihmeellisen reipas päivä. Vaikka oli kauheita kramppeja ja supisteli niin silti tunsin olevani enemmän voimissani kuin moneen viikkoon :D

Ens tiistaina onkin sit se synnytystapa-arvio yms. Jospa saisin vihdoin tietää kumpaa sukupuolta meidän perheeseen olisi tulossa :Heartred Tähän asti pikkuinen on hyvin pitänyt salaisuutena ja varmaan säilyykin salaisuus sinne synnytykseen asti....
 
Takaisin
Top