Lokakuun löpinät

Iik, mulla alkaa huomenna ÄITIYSLOMA. 
Vaihdan lennossa sairauslomasta äitiyslomaan ja joku vois sanoo että loma kun loma, mut ei se kyllä ihan niin oo.
Aika outo fiilis. Oon siis ihan oikeesti kohta äiti, siis ÄITI. Nyt pitää mennä vähän miettiin tätä...
 
mullaki alkaa maanantaina äitiysloma, aika uskomatonta, jännä ajatella että "kohta" tuo pieni ihminen on täällä emoticon
 
Minä en ollenkaan muista koska mulla alkaa äippäloma... :D Johtunee ehkä siitä, ettei sen alku muuta kuitenkaan mitään, kun sama meininki jatkuu. Ei tästä kotiäitiydestä oikein voi äippälomalle jäädä, kun tuota esikoista pitää (=saa) kuitenkin hoitaa! :D Minä kyllä oikeasti jo odotan, että saan tuon pikkuisen syliini. Jotenkin alkaa tämä raskaanaolo jo tympiä, vaikka kaipa se pitäisi ajatella niin, että nyt on vielä helppoa. Mitä päivistä sitten tulee, kun on hoidettavana tuo parivuotias pikku-uhmis ja pienen pieni vauva. Uloslähtemistä ja siihen liittyvää pukemisrumbaa en kyllä odota yhtään...varsinkin, kun tuo esikoinen on nyt koko viikon ollut koko viikon mahdottoman hankala puettava. Heittäytyy ihan lötköksi, kun yritän pistää vaatetta päälle...välillä meinaa huumori loppua... :D
Tänään piti sitten laittaa jo ihan kunnolla vaatetta pihalle. Onneksi kaapista löytyi joku 10 vuotta vanha toppatakki, joka oli sen mallinen, että meni vielä ihan heittämällä tuosta mahan kohdalta kiinni. :)

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Mä oon kans ihan malttamaton jo, en jaksais enää yhtään olla raskaana ja haluaisin vauvan jo mahan toiselle puolelle! No ei onneksi oo enää laskettuun aikaan "kuin" vajaat 8vkoa... Ja tietty parempi että vauva pysyy vielä mahassa eikä pyri liian aikaisin pois. En tokikaan toivo että tää ennenaikaisesti syntyis. Mun tuurilla menee tietysti reippaasti yli vielä :D

Just kun ehdin tässä joku päivä miehelle sanoa että onneksi mulla ei oo ollu ollenkaan suonenvetoa. Niin eiköhän sekin vaiva alannu sitte tänään, hyvä kun pääsen oikealla jalalla astumaan kun on niin kipee tänpäiväsestä suonenvedosta! Auts....

Ens viikolla onkin sitte jo marraskuu, sitten voi sanoa että ens kuussa meille tulee vauva! Jos nyt ei tosiaan mee paria viikkoa yli... :D
 
Tämä loppuaika taitaa mennä yhtä hitaasti ku se alkuaika. Minä ainakin lasken jo viikkoja että pääsee mahasta eroon. Toisinsanoen saa vauvan syliin <3
Kolmen viikon päästä on synnytystapa arviointi ja vähän jopa toivon, että mulle päätetään tehä sektio ennen laskettua aikaa. Liukkaiden myötä on lonkkani oireillu sen verran, että pelottaa ettei se kestä synnytystä.

Ja kun aloin miettimään niin olisihan se kivaa jos tietäisi, koska synnyttää. Joudun kuitenki oottaamaan vielä sen kolme viikkoa ennen kuin saan lääkärin mielipiteen tuon lonkan suhteen.
 
Satuin tuossa lueskelemaan tätä keskustelua ja päätin osallistua. :) Mulla alko äitiysloma tänään, tosin kotona olen ollut jo syyskuun alusta lähtien, kun loppu työsopimus silloin. Viitisen viikkoa olis laskettuun aikaan 2.12. Toisaalta tuntuu hirveen lyhyeltä toi aika, mutta toisaalta ei jaksais oottaa niin kauaa :) Sellasta haluaisin kysellä, että miten teillä muilla on ollu tota maidon tihkumista ? Itselläni tuntuu olevan aika reilua ollut jo jonkun aikaa, tuntuu että vois melkeimpä lypsää jo pois :D Tänään sitten kun vähän puristin niin tuli ihan suihkuamalla.. Onko muilla kokemuksia vastaavasta ?
 
No mulla on ollut jo varmaan 2-3 viikoa maidon tihkumista. on kuulemma ihan normaalia ja näyttäytymis maitoa vaan ei siis vielä oikeaa maitoa. välillä se on kirkasta ja välillä valkoista. mulla LA 1.12
 
Mulla on laskettuaika 1.12 ja maitoo on tihkunut jo melkein pari kk. Oon pitänyt liivinsuojia siitä lähtien, vaikka ei sieltä kokoajan mitään tuukkaan. Öisin mulla on sellaset kertakäyttöset missä on tarrakiinnitys että ne pysyy paikallaan ja päivällä pidän liivien alla pestäviä mitkä tuli äitiyspakkauksen mukana. Pesen ne illalla että on aamulla taas kuivat. Ei mulla oo mitenkään suihkuten tullut, mutta en kyllä erityisesti haluu kokeillakaan enää, ettei se eritys lisäänny vielä. Mutta siis oon mäkin kuullut että se on vaan hyvä että nyt jo tulee jotain, varmemmin sitten alkaa oikee maidon eritys vauvan synnyttyä :)
 
Mulla kans maitoa tihkuu. Mulla on la 31.12.2012 ja on tullut jo useamman viikon. Joskus huomasin suihkussa, ku oli pieni tippa semmosta kellertävää ainetta nännin päässä. Sitten kun se kuivuu niin on aina semmosia valkeita pilkkuja tuossa nännin päässä. Mut ei mulla onneks suihkuamalla oo (ainakaan vielä) tullut! Siinä oiski sitte ihmettelemistä! :D
 
Nonni, huomenna se on sitte viimeinen päivä lokakuuta! Sitten onki jo marraskuu, enää vähän päälle 8 viikkoa laskettuun aikaan. Hui kauhee! :D Oon kyllä tosi innoissani, mies samaten, mutta kyllä välillä herää siihen todellisuuteen, että kohta se vauva on oikeasti täällä! Tätä on ootettu jo sen 7 kuukautta, enää pari kuukautta jäljellä. Tää on kyllä niin epätodellista. Kuinka paljon muita jännittää? :D Mua jännittää ja pelottaakin välillä ihan hirmusesti, ei niinkään se synnytys, vaan se, että mitä sit sen jälkeen. Tai siis miten pärjään vauvan kanssa kun mies on töissä ja miten saa nukuttua ja onko sit kauheen väsyny ja kaikkee.. :D Ja toivon että en ihan erakoidu, jos päiväsaikaan kaverit ei pääse näkemään ja sit vaan kökötän tyyliin kotona yksin sen vauvan kanssa. Noh, ehkä ei nyt sentään, mutta pitäähän sitä kaikkeen valmistautua! :D
 
Takaisin
Top