Lokakuun löpinät :)

Tervehdys kaikille! Meillä on ollut ihana lokakuu: juhlimme häitämme 29.9. ja hääpäivä oli todella ihana ja ikimuistoinen. 1.10. suuntasimme sitten 3 viikon honeymoonille Jenkkeihin ( matkaohjelmassa oli Las Vegas, Karibian risteily, Miami ja New York). Paljon tehtiin, nähtiin ja nautittiin. Ja syötiin. Mulla oli onneksi vointi tosi hyvä. Jaksoin kävellä ja liikkua ja mennä. Ja vauva alkoi todenteolla ilmoitella jämäköillä potkukuilla itsestään, niin että tiesi pikkukaverinkin olevan reissusta ja helteestä huolimatta kunnossa. Huomenna olis sitten paluu arkeen ja työhön. Vähän meinaa aikaero vaivata... Meillä on vakuutukset Tapiolassa ja ollaan saatu suositus ottaa lapsivakuutus myös sieltä lähinnä omavastuu käytännön vuoksi (vuosittainen omavastuu, ei kerta omavastuuta). Mut pitää vielä vertailla noita vakuutuksia. Ristiäisistä ei oo vielä päätetty. Itse olisin kastamisen kannalla ( lapsi voi myöhemmin itse halutessaan erota kirkosta, eikä tarvi kastaa jos haluukin riparille). Mies ois nimeämisen kannalla (riparin sijasta voi mennä prometheus leirille). Kuulutaan kumpikin kirkkoon muttei olla kovin uskonnollisia. Tätä täytyy siis vielä miettiä!
 
^ Oi miten ihanan kuuloinen häämatka! Onnea naimisiinmenosta! :) Mulla on taas vaihteeksi saikkua. Elokuun jälkeen olen ollut sairaslomalla pahoinvoinnin, kylkikrampin, mahataudin ja nyt kauhean yskän takia. Kiva, yleensä olen sairastanut vain yhden pienen flunssan vuodessa. Tuntuu kurjalta olla koko ajan pois töistä ja rästihommat kasaantuu. :P Tässä sairasloman aikana aattelin perehtyä näihin vauvavakuutuksiin ja tehdä hakemuksen. Meillä pidetään ristiäiset, meillä kotona. Mun äiti varmasti auttaa mielellään leipomisessa ja voileipäkakun voisi tilata jostain. Kastemekkokin löytyy: meillä on mun äidin meille lapsilleen tekemä kastemekko ja meidän pieni on eka lapsenlapsi, joka siinä kastetaan. <3>
 
Onko muut huomanneet miten "ankeita" vaatteita pojille on? Ihan vauvana on vielä vaaleaa, mutta sitten tarjotaan ähes pelkästään tummaa, tummaa, harmaata...!

Tytöille on sen iän ikuisen pinkin lisäksi onneksi myös vaaleaa että värejä!
Joissakin onneksi esim paidan malli on myös pojille sopiva. Eikä kuvana ole Hello Kittyä...

Kauhistelin, kun sain tytölle poikaserkkujen vaatteita, että entäs jos meillekin tulee poika! En minä osaa / voi pukea niin tummiin ja värittömiin!
Nyt vähän toivon, että olisikin poika ja voisin pukea pojan väreihin! Tosin näitä saa välillä vähän etsiä....
 Voisi ajatella ettei sillä ole niin väliä, mutta meillä ei mieskään osaa käyttää värejä. Kaikki vaatteet ovat just näitä ankeita ja mustia, mustia, mustia.... Ei muka voi pitää, jos on vähänkin väriä! (Eikä ole edes mikään gootti tai hevari)

Toisaalta ärsytti appiukko, kun toivoo niin että olisi poika... (Leikkiähän se vain oli, mutta sattui "huonoon saumaan".)
Mutta oikeasti. Ei ole minun asia hänen sukuaan jatkaa! Olisi tehnyt enemmän lapsia ( ja vielähän tuo 60v siihen ehtii emoticon )
Naisilla on kuitenkin rajallinen lisääntymiskyky, miehillä lähes rajaton!
Mitähän tuo olisi sanomut, jos lapset olisikin kastettu minun sukunimiini....!
 


totoro kirjoitti:
Onko muut huomanneet miten "ankeita" vaatteita pojille on? Ihan vauvana on vielä vaaleaa, mutta sitten tarjotaan ähes pelkästään tummaa, tummaa, harmaata...!

Totta! Jos meidän vauva osoittautuu pojaksi, niin vauva-ajan jälkeen tiedossa on varmaan aikamoinen vaatteidenmetsästys... Mun mielestä lapsella pitää olla värejä, ja vaatteiden kuvitus ei saisi olla tytöillä pelkästään Hello Kittyjä ja pojilla autoja, vaan pitäisi olla muutakin.

Meillä onneksi mieskin käyttää pukeutumisessaan kaikkia värejä paitsi ihan vaaleanpunaista (johonkin se raja on kuulemma vedettävä :D), joten onneksi en joudu taistelemaan vaatetusasioista, mikäli tulokkaamme on poika.

Ei se vauvanvaatteiden löytäminenkään värikkäinä mutta sukupuolettomina ole ihan helppo homma. Me ollaan jo osteltu jonkin verran vaatteita kirppiksiltä ja Huuto.netistä, eikä sitä valikoimaa mitenkään älyttömästi ole, jos haluaa välttää selkeästi jommankumman sukupuolen kuva-aiheita ja vaaleanpunaista. (Mua eivät myöskään puhuttele vaaleat pupu- ja nalleaiheet, joten tietysti teen tästä hommasta koko ajan hankalampaa.)
 
Tuosta väriasiasta. on niin totta, että herkästi myytävissä vaatteissa on vahvasti sukupuolileimattuja kuvia... Tai sitten ei ole mitään kuvioita tai kuvia... huoh. Jos tännekin poika eksyisi, hänelle värejä käyttöön otetaan, vaikka jossain vaatteessa vaaleanpunaistakin esiintyisi. (Kunhan ei pääosassa v.punainen ole tietty :D )
 
Tein nyt sitten netin kautta tarjouspyynnön Tapiolaan meidän jo Tapiolassa olevista vakuutuksista + lapsivakuutuksesta. Olipa hankalaa. :P Myös vakuutuksen ehdot ja korvaukset oli mun mielestä esitetty aika suppeasti tuolla netissä löytyvissä lomakkeissa, noh, ehkä niistä saa laajemmin mustaa valkoiselle sen tarjouksen yhteydessä.

Jos saisi tuolta nyt sen tarjouksen niin pystyisi sitten tarvittaessa kilpailuttamaan muita vakuutusyhtiöitä. Inhottavaa touhua, tekisi vaan mieli ottaa se ensimmäinen joka vastaan tulee, mutta sellainen laiskuus saattaisi tietysti tulevaisuudessa kostautua...
 
Olen myös törmännyt poikien vaatevalikoiman ankeaan värivalikoimaan, erityisesti edullisemmissa kaupoissa. Onneksi Benettonilta löytyy välillä kirkkaitakin värejä, samaten Polarn o Pyret harrastaa värejä ja Marimekolta toki löytyy monenvärisiä raitaa. Nettikaupoista saa pienten valmistajien hyvinkin kirkasvärisiä vaatteita. Joka t-paidasta ei vain haluasi maksaa 20€, joten jos meille tulee poika, taidan kaivaa ompelukoneen esille.

Esikoistyttö ei (toistaiseksi) ole ollenkaan innostunut vaaleanpunaisesta. Jos hän saa valita, päällä olisi aina serkkupojilta peritty armeijanvihreä Turtles-paita tai jotain turkoosinsinistä. Mekkoja, sukkahousuja ja hörhelöitä tyttö karsastaa, joten meillä onkin laatikollinen erittäin vähän käytettyjä söpö-vaatteita (kiitos vain, hyvää tarkoittavat sukulaiset).
 
Mä kävin eilen ostamassa talvitakin. Päädyin lopulta Happymumin Candy harmaaseen takkiin. Edellisellä kokeilulla M oli sopiva, mutta ny se jo kirrasi rintojen kohdalta.. Joten tuskin sitä tulee käytettyä muuten kuin äitiystakkina. Hieman on sopeutumista tähän kiihtyvään etumuksen kasvuun ;). Oli myös siirryttävä jo äitiysalusvaatteisiin. Kauhulla mietin että missä koossa olen helmikuussa ja maaliskuun alussa..

Sain ostamieni vaunujen kylkiäisenä ylimääräistä kamaakin ja yhdet kaverit lupasivat vaatteita, kun heillä on nyt pieni vauva joka ehtii niistä kasvaa ulos kevääksi. Ajattelin, että parasta mennä kierrätyskamalla niin pitkälle kun mahdollista, kun tuntuu turhalta osaa hirveästi uutta joka on käytössä vaan pari kuukautta.

Vakuutuskin on tilattu. Jännitys tiivistyy..

 
Pärjäisköhän sitä vanhalla, loopuraskaudesta pienellä takilla ja toppaliivillä?... Tai sitten koluan äidin varastot ja lainaan takkia. Uutta en osta, kun käyttö jäänee tähän talveen ja uusi takki tuli viime talvena hankittua.

Kyllähän värejä tosiaan lasten ja omiinkin vaatteisiin saa, jos on valmis itse ompelemaan tai maksamaan reilummin... Vauvalle on onneksi löytöjä kirppikseltä! Ja jos poika on, niin joku vaaleanpunainen tai muuten "tytön"-värinen on ostettu ja vastaavasti tytölle auto-veturi-vene -kuosilla ja "poika"-väreillä. Voi siinä meidän isännällä olla totuttelua, jos poika tulee! emoticon 
(Ja odotettavasti pahat kielet väittävät, että kun tyttöä toivoin niin tytöksi pojan puen... Tämä lause ei olisi yllätys....)

Onneksi en ole pinkin vihaaja! Meidän 2 veestä alkaa kuoriutua vähän prinsessaa! Tämä kuitenkin leikkii sujuvasti myös autoilla ja on traktoreista yhtä innoissaan kuin pienet pojat. Myönnetäköön, että on kyllä tarjottu"sukupuoleen" sopivia tuotteita serkkupoikien vanhojen vastapainoksi.
 
Mä en ole kiinnittänyt huomiota siihen, että pojille olisi tarjolla ankean värisiä vaatteita. Tähän asti sitä tosin on yrittänyt etsiä väritykseltään mahdollisimman neutraaleja vaatteita. Tosin jotakin kirkkaanpunaisiakin vaatteita on tullut ostettua, koska sopivat mielestäni myös pojalle. Nyt varmaan kun saatiin poikalupaus, niin tulee ehkä tutkittua poikien vaatteita tarkemmin. Tähän asti olen lähinnä kiinnittänyt huomiota siihen, että pojille on yleensäkin tarjolla vähemmän vaatteita.. ilmeisesti tämä asia vain vaikeutuu lapsen kasvaessa, kun vähän isommille pojille ei ole ilmeisesti kivoja vaatteita niin paljoa tarjolla. Nyt on vaatteita jo jonkin verran tullut osteltua ja kun mukaan lasketaan äitiyspakkauksen vaatteet, on vaatteita kasassa ihan kivasti. Sisko on innoissaan, kun saa antaa kaksospoikiensa vanhoja vaatteita meille. Pitääkin katsoa, että miten paljon sitä kannattaa ostaa vaatteita ennen vauvan syntymää. Nyt pidän listaa hankituista vaatteista ja hankittavista vaatteista/tavaroista.

Vielä mahtuu juuri ja juuri syksy-/talvitakit päälle.. napit kyllä varmaan alkaa kohta ponnahdella ilmi. :D Millaista se mahtaakaan olla muutaman kuukauden päästä.. pakko on vissiin investoida uuteen talvitakkiin. En viitisi miehenkään takeissa kulkea näin montaa kuukautta. Pitää yrittää pyydystää kätösiinsä jokin edullinen ja edes jokseenkin tyylikäs talvitakki. :)
 
Itsekin olen värien kannalla, sisko on ommellut pojalleen alusta alkaen ihania värikkäitä vaatteita mm. ottobren kankaista. Ottobrella onkin täällä Roissa myymälä ja siellä olisi aikomus vierailla jossain vaiheessa, sillä ajattelin myös ommella itse vaatteita. Nettikaupoissakin on ihania kankaita! Väreja aion suosia oli sitten tulokas tyttö tai poika, mutta ehkä kankaan kuviot vaikuttaa valintaan, sen verran sukupuoli mulla vaikuttaa etten tytölle mitään autokuvioita enkä pojalle prinsessakuvioita ;)
 

Mäkin tykkään värikkäistä vaatteista, mutta myös neutraaleista maanläheisistä väreistä. H&M:llä on värikkäitä perusbodeja sekä sukkiksia. Ainakin joskus KappAhlissa ja Lindexillä oli värikkäitä printtibodeja. Kaikkia ihania kankaita olisi, jos osaisi hyvin ommella. Vaippoja osaan tehdä, mutta vaatteiden teko onkin sitten niin ja näin... Minä olen pukenut esikoista värikkäästi ja hän itsekin tykkää väreistä ja poika siis kyseessä. Ja tulevan poikavauvan aion pukea myös väreihin. 

Talvitakeista... Itse tilasin Ellokselta villakankaisen odotustakin. Se on minulle vähän iso, enkä kuitenkaan palauttanut sitä... Koko on reilu 32, että jos jota kuta kiinnostaa niin voisin sen myydä! Linkki kyseiseen takkiin (harmaa): http://www.ellos.fi/vertbaudet/aitiystakki/334617?N=1z141poZ1z13yhl&Ns=RankValue3|1&Nao=0

Itse olen niin lyhyt, että takki ei näytä hyvältä ilman muokkausta ja joutuisin muokkaamaan takkia aika paljon. Jos takki kiinnostaa niin voi laittaa yv:tä!

 
Laitettiin makkaria uusiksi ja esikoinen sai isojen tyttäjen sängyn. Ainakin eka yö meni hyvin, kun oli niin täpinöisään siitä. Saa nähdä myöhemmin kuin käy...
Vähän tiukkaa tekee mahduttaa vauvan sänkykin sinne, mutta eihökän sitä sen verran sovita.
Vanhan talon " iloja", kun joka seinän lähelle ei voi sänkyä laittaa... vetää sen verran kivasti. Vaan onpa raikas ilma nukkua!

Täällä sataa lunta! Oli ihan kunnon myräkkä, kun yritettiin ulkoilla. Mies se riemastuu, kun on vene peittämättä ja muutenkin kaikki kesken... Vaan eipä tuo jääne vielä pysyväksi. Muuten on kyllä kiva, kun ainainen vesisade lakkasi!

Harmi vain, että pakkaset ja sisäilman kuivuminen kuivattavat myös mun ihon.... Mulla on atooppinen iho ja kiva kiva silmäluomien kuivuminen on sitten tänkin talven riesa.... Ilman meikkiä näyttää kauhealta ja meikkien kanssa vasta näyttääkin! Muuten olen ihoni kanssa pärjännyt rasvauksella. Noihin luomiin vain ei oikein mikään tunnu auttavan. Hoitoöljykin katoaa kuin kuivaan maahan eikä hydrokortisonistakaan ole apua...
Toinen on päänahka... Ei puhettakaan hiusten värjäyksestä, kun ei ole ehjää päänahkaa! Sinne olen kipannut haavan puhdistusaineita ja yrittänyt hieroa kosteuttavaa geeliä. Pitää taas kokeilla samppoon vaihtoa....
 
Vakuutuspaperit laitettu vetämään ja töistä selvitelty omat äitiysloma-asiat ja esim. tulevat lomat. Vauvan liikkeet alkoi tuntua selkeästi kolme viikkoa sitten (silloin 16+?) , ja se innosti ostamaan kaikkea tavaraa.... Vaatteitakin meillä taitaa olla ihan tarpeeksi jo nyt, kun sairaslomilla on ollut turhan hyvin aikaa selata nettiä ja käydä joskus kirppiksilläkin. :P Lastenhuonetta (joka toimii vielä työhuoneena) ollaan myöskin mietitty ja tehty hankintoja. Varmaan aluksi vauvan sänky tulee meidän makkariin, mutta ajateltiin laittaa lastenhuone muuten jo valmiiksi niin on tilaa säilyttää pienen leluja, vaatteita ja muita tarvikkeita. Mites muut, tuleeko teille vauvalle omaa huonetta?
 
Tuo lastenhuone olisi NIIN ihana <3 tässä talossa olisi kyllä huone valmiina mut koska koko kämppä on remontin alla ei oikeen enää kerkee yhtä huonetta alottaan alusta asti. Jos nää kesken eräset sais pois jaloista ennen jouluu :)

En oo vieläkään ostanut ainuttakaan vaatekappaletta vauvalle. Mussa taitaa olla jotain vikaa ku oon ostanu kaikille tutuille jotain pieniä söpöjä tumppuja ja pipoja jo heti ku on kuullu et on pikkunen tulossa. Ny si omalle ei vaan osaa ostaa. Kattonu oon kyllä netistä ja kaupoista (kirpparillekki pitäis vääntäytyy, mut on jonku verra matkaa lähimmälle). Onko kellään tietoo onko spr:n kontissa (pori tai turku) paljon lasten tavaroita/vaatteita? Sinnekki pitäny mennä kattoo mut matkaa kertyy :)
 
Ainakin Joensuun kontissa on, mutta hinnat on vähän korkeampia kuin muualla.
Minusta parhaita ovat olleet ihan pikku-kirppikset ja sellaiset joista voi vuokrata myyntipaikan. Osalla on kohtuu hintaisia ja tavaraa on enemmän kuin kontissa.
 
Takaisin
Top