Lokakuun löpinät

Inxu, vau :) Onks muita oireita? :D Mulla meni se pari viikkoa limatulpan irtoamisesta Edithin kohdalla... mut mulla se tuli osissa parin päivän aikana, eikä kerralla...

Heh, tein jännää ruokaa :D :D Ja sain naureskella, et tästä sitä näkee, et on pienen lapsen äiti :D Kanakastike, mihi tuli mangososetta, banaania ja turkkilaista jogurttia :D :D Ja sit tietty sipulia ja kanaa ja lisäsin viel kasviksiaki.... ja mausteita ;) Ja salee mun tuurilla Edith ei tykkää tosta ollenkaan :D
 
No mulla tuli Janikasta kerralla ja kyllä tota oli nytkin aika reippaasti että sanoisin että kaikki tuli.

No kyllä mä yöllä heräsin ja ei millään olis nukuttanu enää.. siis kello viis yöllä. maha sekasin.. vähän semmonen omituinen tunne ala päässä.. oikeastaan mua pelottaa ajatella kuinka paljon ns. ennakoivia oireita tässä on jo koska mun mielestä herra vois vielä olla pari viikkoa mahassa :D nooh illalla ollaan varmaan paljon viisaampia jos menee samaa tahtia kun Janikan kanssa. Eniten harmittaa kun maanantaina ois se pelkopoli missä oltais tutkittu lantio paremmin että entä jos herra ei mahdukkaan tulemaan ja saan samat kärsimykset kokea kun janikan synnytysksen aikoihin ja päätyy sektioon kumminkin -.-
 
Täällä on viimeset pari päivää supistellut oikein kivasti. Välillä jopa hieman sattuu suppareiden yhteydessä, alaselkää jomottaa melkein jatkuvasti, paineentunnetta on jonkin verran ja toisinaan kohdunkaulalla on tuntemuksia. Hirveä hinku olis alkaa siivoamaan oikein urakalla, mutta aivan varmasti tekisi kipeää sen jälkeen, kun kerran supistuksia tulee jo siitä, että kävelee parikymmentä metriä. Kivat jos tätä kestää seuraavat 4-6viikkoa :D
 
tänään käyty taas kontrollissa. Kohdunsuu on jo vähän auki ("sormelle auki" sanoi lääkäri) ja kanavaa on 1,5cm. Verenpaineet on pysyneet ihan ok, mutta proteiinin määrä oli taas vähän lisääntyny pissassa. Pääsin silti vielä kotiin ja maanantaina meen taas tarkistaan tilannetta. Lääkäri sano, että nyt saa lapsi tulla jo, jos on tullakseen, eli synnytystä ei hidasteta jos lähtee käyntiin. Supistuksia on ihan joka päivä, välillä ihan jopa vähän sattuukin, mutta toistaiseksi vielä lähinnä epämukavia. Jos olo tästä menee yhtään huonompaan suuntaan, niin heti pitää suunnistaa päivystykseen. Jännää tulee. :)
 
No joha on kauheen monella tuntemuksia.. Musta tuntuu et tää mun asukkini vaa heittelee voltteja minkä kerkeää, ku maha velloo iha selkeästi.. Mut juu, maha sekasin, mut siinä ne "ennakot" sit onki.. Ja siis sais olla ihan mielellää ainaki sen 2 viikkoo mahassa vielä. Tosi "huonossa kunnossa" oon kyllä.. Eli siis tuntuu etten jaksa yhtää mitään tehdä, mikä on sääli Edithin kannalta, ku joutuu nököttää vaa kotona. Näinköhä mul on taas verenpaine ja hemoglobiini laskenu, ku kerta tämmönen olo on.. tiiä häntä.
 
Vielä ollaan kotona yhtenä kappaleena kuten epäilinkin. Nyt kyllä vähän meinaa supistella ja jomottaa selkää, mutta en kyllä jaksa uskoa edelleenkään että lähtis synnytys käyntiin.
 
Kävinpä sit ostamassa elämäni ensimmäiset imetysliivit... Ja kuppikoko oli liikkeen toiseksi suurin. Voi jumaliste jos nää vielä tästä kasvaa niin eihän mulle enää löydy liivejä... Ja kyllä ihan erikoisliikkeessä kävin, enkä missään Lindexissä. *murinaa*

Plus että olen sitten ilmeisesti alkanut kuorsaamaan... johtuuko se jostain että vauva painaa jotain niin että henki ei kulje öisin normaalisti?
 
Kyllä ne siitä vaan kasvaa vielä :D Mulla ainakin turpos kaksinkertaseks melkein synnytyksen jälkeen :)
 
Kuorsaaminen syntyy ylähengitysteissä.

"Nukahtaessa lihakset rentoutuvat ja kielen ja pehmeän suulaen kudokset painuvat taaksepäin.

Kuorsatessa ilman kulku ylähengitysteissä ahtautuu. Pehmeän suulaen, kielen ja nielun takaosan välinen tila pienenee ja alkaa väristä. Nielu toimii tavallaan soittimena, mutta ääni ei yleensä ole miellyttävä.

Kun lihakset nukkuessa rentoutuvat, pääsee leuka painumaan taaksepäin. Kuorsaajalla leuan taaksepäin painuminen ylläpitää kuorsaamista."

 
Jaaha verenpaineet alkaa kohoamaan. hitto kun en yhtään muista mitä ne  sano Janikasta ne rajat millon pitää oikeasti huolestua. Pitää mittailla huomenna ja soitella synnärille jos nousee tuosta vielä. Ei ainakaan vielä päätä särje tai muuten noita oireita.
 

moikka..

täällä oltii synnärin osastolla yötä, kohonneen verenpaineen takia.. oli sellaset 160-175/90-97 eli aika korkeella.. yön olin siellä ja pääsin seuraavana päivänä sit kotia.. :) 

raskaus myrkytys epäily, mutta jouduin ottamaan pissat 24 tuntia purkkiin ja siitä selvisi että ei ole myrkytystä.. onneksi.. huh.. 

muuten kaikki ihan hyvin täällä päin.. :) odotellaan pikku nyytin tuloa.. 

 
Katos en oo ees huomannu, nyt toimii muuten tuo suoraan välisivulle tuleminen.
 
Peekay67, tsemppiä sulle! :-) kuulostaapi siltä, että vauva saattais siellä jo kohta syntyä.. ;-)
Purri, sama juttu täällä. Koko ajan on jotenki huono omatunto siitä ettei jaksa esikoisen kanssa touhuta samalla tavalla, kun ennen raskautta... :-( no, eiköhän se sitten taas tästä kun päästään mahoista eroon! ;-D
Inxu, mulla kans vaihtelevasti noita supistuksia ja alapäässä on jotenki tosi outo fiilis... :-o en tiiä sit tapahtuuko kohdunsuulla jotain vai mikä tää meininki oikein on. :-/ Toivon vaan etten joutuis viikkotolkulla tämmöstä kestään, vaan lähtö tulis sit vaikka jo tänään... :-D
Jossu* ohhoh, mikä koko! :-) kyllä varmasti käy selkäänkin.. :-/ ja mulla sama, kun Inxullakin että synnytyksen jälkeen, kun maito kunnolla nousi, niin rinnat oli kyllä kaksinkertaiset. ;-)
emppu89, onneksi ei ollut raskausmyrkytystä kuitenkaan! :-)
N+N, joo nähtävästi tullu tommonen tykkää-nappi! Aika hauskaa... :-D
 
Voi että teillä on jo monella kaikenlaisia ennakoivia oireita. Mulla alkaa jo käymään vähän hermoille, kun itsellä ei ole mitään. Samalla lailla mennään kuin kuukausi sitten. Ja kuitenkin LA:han on enää kaks ja puoli viikkoa aikaa...

Siirrettiin eilen vauvan pinnis olkkarista makkariin. Kyllä se on jotenkin niin hellyttävän näköinen siellä :)
 
Emmiliina: ei mullakaan esikoisesta ollut mitään ennakoivia kunnes limatulppa lähti ja seuraavana päivänä alkoikin sitten synnytys :) Että ei noita ennakoivia liikaa kannata stressata vaikka niitä ei olis :)
 
Täällä on supistukset parin päivän aikana voimistuneet hitusen, ei ne kyllä vieläkään oikeasti kipeitä ole, mutta parhaimmillaan niitä on tullut tunnin välein ja sen jälkeen lopahtaneet. Olisin kyllä kovin mielelläni ilman näitä jomotuksia.
 
eipä ollu supistukset tai mitkään mitään tehneet kun kohdunkaula 3-4cm kiinteä ja kiinni. eli turhaa murehtinu koko viikonlopun.
 
En tiedä mihin ketjuun tätä pitäis kirjottaa, mutta poikamme syntyi eilen klo 13:57, 2978g, 47cm ja päänympärys 33cm. Normaali alatiesynnytys, käynnistyi lapsivesien menolla lauantaiaamuna
 
Takaisin
Top