Lokakuun löpinät

Onhan täällä hiljasta ja sen takia ei oikein itsekkään tuu tänne kirjoteltua kun ei jaksais yksinpuhelua :D Jos Meriy on synnyttämässä? o.O
 
Hiljasta on!!


Ei ainakaan lauantaina ollu Meriy synnyttämässä. Oltiin samalla tutustumiskierroksella Jorvissa.

Kuinka monta kertaa teillä pyörii päässä synnytys? Mä voin oikeesti sanoa et mietin sitä varmaan kerran tunnissa. :D Tavallaan en pelkää sitä, mut jännittää pirusti. Sit mietin et koska se alkaa ja missä. :D
 
Jep, hiljasta täällä kyllä pitelee... Tuntuu hölmöltä mitään kirjotella, kun melkein menee yksinpuheluksi. :-(

Täällä tosiaan vauveli on jo ihan lähtövalmiina ja supistuksia on aikasemmin ollut ihan reippastikin. Mut eilen just sanoin tossa miehelle, että ihan ykskaks kaikki synnytykseen viittaavat "oireet" on kadonnneet... :-o Ääh, mä en kestä jos tämäkin lapsi menee yliaikaseks. No joo, laskettuu aikaan vielä n. 2,5 viikkoa, mut jotenki tuli semmonen tunne että en jaksais enää yhtään oottaa... :-(

N+N
, mäkin mietin synnytystä monen monta kertaa päivässä. Justiin sanoin tossa anopille, että kun tietäis vaikka, että synnytys alkaa parin päivän tai viikon päästä, niin ois jotenkin helpompi ollakin. :-) Mut tietysti sehän se tässä jännää onkin, ku ikinä ei voi tietää että milloin se h-hetki tulee.. ;-)

Onneks pääsen tänää ripsien ja kulmien värjäykseen, ja siihen vielä nupiksi sitten ripsipermanentti! :-D Sitten oiskin tää mamma valmiina lähtemään synnärille koska vaan.... :-)
 
Onko teillä muilla jo jotain "synnytystä ennakoivia oireita"? Mulla ei oikeastaan mitään ja siksi tuntuukin todella hassulta että laskettuun aikaan on enää kolmisen viikkoa...

Mullakin on nyt ruvennut synnytys vähän pyörimään päässä, varsinkin öisin jos en saa lonkkasäryn takia nukuttua. Viime yönä mietin että mitä jos vedet menee nukkuessa/sängyssä niin sit on patjat ja kaikki märkänä... Oonkohan mä ihan normaali ku mietin tällaisia?!
 
En mä nyt vielä mitään synnyttämässä ole :D Supistuksia toki on ollut sen verran, etteikö olisi mahdollista, että neiti piakkoin ulos haluaa. Itse kyllä uskon, että vielä reilun kuukauden päästäkin tuo tuolla masussa möllöttää : DD Ellei nyt sitten hepatoosi tai joku muu mukava raskausmyrkytys räjähdä päälle.

peekaylle kovasti jaksamisia ja hyvejä vointeja (:

Voisin kai sitten hehkuttaa, että täällä on patjaa vaille kaikki valmista vauvaa varten, tein tänään itselleni piparisuklaata, eilen iltaan asti kahvittelin raapelin ja Purrin kanssa, Purrilta sain myös ison kassillisen vaatetta meidän neidille sekä mammapökät (: Ja ah, se Purrin tekemä pastasalaatti, se oli taivaallista emoticon
 
Meriy, ollos hyvä vaan :D Sekä vaatteista että salaatista :D

Nyt on mun vauvan peittoki valmis :) Ja alotin heti uuden projektin, eli Edithille ensin lapaset ja sit sen jälkeen meinaan kaverille yrittää kutoa villasukat :D En oo siis ikinä villasukkia kutonu, et jännityksellä odotan, mitä niistä tulee :D :D

Mut meilki on oikeastaa sänkyä vaille kaikki valmiina vauvalle.. paitsi, et vaipat meinaan vielä ostaa tos kuun lopussa, mut muuten :)
 
Oot Jossu ihan normaali. Kaikki noita miettii. Mä mietin ennen Janikan synnytystä jopa että pitäis laittaa pyyhe pepun alle jos sattuis yöllä menemään vedet :D

Mä mietin synnytystä useammankin kerran tunnissa vaikka mun synnytys tavasta ei vielä oo päätetykkään.

Mitä te laskette synnytykseen viittaviksi oireiksi? Mulle sanottiin kun Janikan LA lähesty että paino jos tippuu tai verenpaineiden nousu voi olla merkkejä että synnytys on lähellä. Siis pieni kohoaminen verenpaineissa. Mulla ei oo ollu taaskaan mitään suurempia "oireita".

Kannattaa muuten ihan vinkkinä ajatella sinne kaks viikkoa yli lasketun ajan eikä siihen laskettuun aikaan koska esikoiset yleensä tuppaa olemaan yli lasketun ajan, niin pettymys ei oo niin suuri kun miettii valmiiks jo sinne pidemmälle että sillon tulee. Voin sanoa kun Janika synty 40+5 ne päivät lasketun ajan jälkeen oli hirvetä kun sitä vaan odotti ja odotti. Mihinkään ei oikein uskaltanu lähteä o.O
 
Mietinkin tänään et mitä niitä "oikeita synnytystä edeltäviä merkkejä" on? Mulla oli pitkään päivittäin niitä supistuksia ja nyt ne tosiaan on kadonnu lähes kokonaan. Välillä kuitenkin sellasta menkkamaista jomotusta alamahalla.. Ei muuta. Yötkin nukun ku tukki, ilman mitään ongelmia. Vessaan nousen monta kertaa, mut sinnekki kävelen puoliks unissani ja nukahdan heti takas sänkyyn päästyäni! :D
 
Joillain menee maha ihan sekasin, et on hirvee ripuli ennen synnytystä. Aika hyvä merkki on se limatulpan irtoaminen, vaikkei se tarkotakaan et ihan heti parin päivän sisää alkais synnytys. Mut siitä tietää et kohta se on menoa :D Ja mulla tuli tosiaan se linea viimeks ennustamaan :) Ja linean jälkee aika pian irtos limatulppaki :D Mut ylipäänsä semmonen rauhaton olo voi olla ja paineen tuntua alapäässä... Mitäs muita oon kuullu? :D En ees muista :D Mulla oli nii selkee ku se synnytys lähti käyntii, ku tiesin menkkakipujen takii miltä supparit tuntuu ni tiesin heti et "nyt se on menoa"...
 
Yhdynpäs minäkin tuohon teidän "synnytystä edeltäviin merkkeihin" keskusteluun, eli mulla on nyt illalla ilmestyny pientä polttelua tuonne puoliksi alaselkään ja puoliksi kylkeen alas, ne tulee ja menee, ei ole kipeitä vaan semmosia muutaman sekunnin kestäviä pieniä poltteluita. Tiedä sitten mitä ne voisi olla kun ei esikoisen aikana ollut mitään, ei edes harjoitus suppareita. :D Vielä vauva ei saa syntyä ku viikkoja vasta 35+4 :) Mulla ei ole vatsa sekaisin vaan pikemminkin mulla on ummetusta :D Mulla äiti sanoi että nuo selässä tuntuvat pienet polttelut sillä joskus aikoinaan oli tarkoittanut sitä että sillä oli alkanut kohdunkaula aukemaan pikkuhiljaa, eli ei nopeesti vaan hitaasti.
 
Varmaan merkkejä voi olla tosi monia. Mun kaverilla irtos limatulppa ja viiden minuutin jälkeen alko säännölliset ja tosi kipeet supistukset. Toisilla taas limatulppa voi irrota monia viikkoja ennen synnytystä. Näin ainakin luin. :) Niin ja tosta et vatsa voi olla pariki päivää kuulemma sekasin, tyhjentää itsestään! :P Mut tähän onki hyvä kerätä tälläsiä "näin oon kuullu-juttuja" voidaan sitten jokainen mennä joka ilta nukkumaan jonkun merkin jälkeen :P

 
monet sanoo ja kyllä huomasin itselläkin että ensin tulee erittäin kova väsymys jonka jälkeen jaksaisi tehdä mitä vaan millon vaan niin sillon synnytys lähellä. esimerkkinä voisin sanoa että minä pesin meidän kämpän ikkunat edellisenä päivänä kun sitten synnytysalko ja pesin lakanat samana päivänä o.O
 
mul on ollu tota paineen tunnetta jo monta viikkoa ja sitte pitää ottaa yhteyttä äippäpoliin jos tunne ei hävii levossa, tähän mennessä aina hävinny mut heti aamusta jo aina on se tunne :/ ja vatsa on sekasin.

Esikoisen synnytys alko lauantaina kivuttomilla suppareilla, kipeiks ne muuttu sunnuntaina ja vasta tiistai iltana tyttö synty. Limatulppaa en missää vaiheessa huomannu ja kalvotki puhkastii sairaalassa ku olin yli 9,5cm auki.
Kuinka usein supistusten pitää tulla ja kuinka pitkään ennen ku soittaa sit sairaalaa, muistaako joku? :) tuntu et esikoista odottaessa oli helpompi ku pysty jotenki olla pidempää kotona ku mulla ei ainakaan kauheen nopeesti synnytys edenny, uskalsi olla pidempään kotona ja ku tyttö sitte synty ni mä olin menny sairaalaan vaa kattoo mikä tilanne ja luulin lähteväni kotiin takasi mut sinne jäätiin :D vaik supistuksii tuli monta päivää ni säännöllisesti ei kauheen pitkään, kaiken kaikkiaan synnytys kesti 9,5 tuntii, ponnistusvaihe 1h 11min, toivottavasti ois nyt lyhyempi toi ponnistusvaihe! :) olis ollu viimekski mut vast 45min jälkeen kätilö alko miettii et taida tyttö mahtuu tulee(olin ammeessa melkein istuvas asennos). :/
 
Vihdoinkin pääsin tänne! En ole päiviin päässyt kirjautumaan ja jos jotain keskustelua yrittää avata, tulee vaan teksti Bad Request :(

Eipä mulla tosin mitään kummosta kommentoitavaa ole ollutkaan. Vointi on hyvä, mitä nyt hirveä flunssa päällä ja äänikin kadoksissa. Viikonloppuna odottaa kaason tehtävät, toivottavasti vointi vähän tästä kohentuisi ennen h-hetkeä. Mun piti alunperin olla seremoniamestari, mutta päädyttiin valitsemaan joku muu, koska olisinhan voinut olla jo vaikka synnärillä. Siitä ei taida olla pelkoa, mutta tämän äänen kanssa olisi voinut yleisöllä olla hauskaa :D

Tänään tuli Kelaltakin äitiysrahapäätös. Ja rahaahan tulee lähes tuplaten se, mitä odotin ja sillä ihmeen laskurilla laskin. No, en toki valita :) Tosin jostain ne olivat repäisseet aloituspäiväksi 19.10. vaikka hakemuksessa aivan selvästi oli 23.10. Mutta samapa tuo. Helpotti kyllä omaa oloa, kun sain nuo päätökset. Ja vielä ilman yhtään "toimita vielä nämä"-kirjettä, vaikka mulla oli vaikka mitä säätöjä hakemisessa, kun oli 2 työpaikkaa ja 2 lyhyttä työttömyysjaksoa sen 6kk sisällä, jolta tuloja laskettiin. Samoin meni ansiopäivärahahakemus kerrasta läpi. Tosin puhelin kyllä kävi kuumana, kun selvittelin noita tarvittavia liitteitä jne.
 
Bessie mulle herjaa vieläkin sitä bad reguestia jos yritän jollekkin sivulle tulla suoraan, mutta jos painaa ensin otsikkoa ja siitä sitten tulee vikalle sivulle niin ei mitään ongelmaa oo. Mikä lie vika sitten taas tässä foorumissa.

Hyvä että tuli iloinen yllätys kelasta äitiysrahojen suhteen.

Nyt on Janikan hoitopaikka irtisanottu elokuuhun asti =/
 
Mulla kans herjaa bad request:ia, jos yrittää suoraan päästä jonkin aiheen vikalle sivulle... :-( toivottavasti korjaantuu pian, toi on aika rasittavaa.

Synnytyksen alkamisen merkeistä: mulla kans jotenki epävarma olo, et milloinhan tosi kyseessä, kun esikoinen käynnistettiin viikolla 42+0. Nyt on kyllä ollut ihan päivittäin paineen tunnetta alapäässä ja sellasia vihlovia kipuja kohdunsuulla. Ja parina yönä on särkeny selkää ja vatsaa menkkamaisesti... :-/ Ahistaa, jos tätä jatkuu monta viikkoa ja ei saa öisin nukuttua. :-( Tuntuu, että on ihan kiukkunenkin sitten koko päivän, ku ei oo saanut nukuttua vaikka väsyttäis. Vatsa mulla on toiminu ihan normaalisti, ei ainakaan oo sekaisin. Joillakin voi vatsa mennä ihan sekaisin ennen synnytystä, suoli tyhjentyy synnytystä varten...
Insku91, sullakin ollut siis tosi pitkä ponnistusvaihe... mullakin oli n.1h20min. :-/ Toivotaan, että nyt toisella kerralla ois paaaljon lyhkäsempi! ;-D
Bessielle paranemisia! Ehkäpä on parempi ettet joudu itseäsi rasittamaan olemalla seremoniamestari, siinä kun varmasti joutuu puhumaan paljon... ;-) Ja hyvä, että sait kelasta päätökset. Mullakin tulot "nousee" melkein kolminkertasiksi äitiysloman myötä, hassua... :-D
 
Joku kysy et mihin me muutettiin ja unohdin siihen vastata. Espoosta muutettiin Espooseen, eli siis vaan vähän isompaan asuntoon. Ei millään mahduttu sinne edelliseen asuntoon kolmistaankaan, saati että tän uuden tulokkaan kanssa vielä olis pitäny sinne mennä... Onneks löydettiin tämä ihana uus asunto. Nyt kun vaan saatais kamat täällä järjestykseen, niin kaikki ois hyvin.
Huomenna taas sinne NKL:lle kontrolliin. Verenpainelääkkeillä on onneks pysyny paineet nyt kurissa, toivottavasti pysyy edelleen, ettei tarvii jäädä sinne osastolle. :)
 
Nyt jännittää ihan tosissaan. Multa lähti äsken limatulppa kun kävin veskissä. Janikasta lähti synnytys käyntiin samana päivänä kun limatulppa lähti =/ Tosin voihan olla että toisessa menee aikaa mutta kyllä vähän jänskättää kun mahakin ollu pari päivää löysällä.
 
Tsemppiä Inxu! Toivottavasti kohta saadaan jo vauva-uutisia...

Mulla oli eilen nivuset ihan sairaan kipeet, mutta tänään jo huomattavasti parempi. Mä en oo kyllä itselläni huomannut vielä mitään "synnytystä ennakoivia oireita", mulla kun ei oo noita harjoitussupistuksiakaan ollut *koputtaa puuta*. Ainoo ehkä et valkovuoto on tällä viikolla vähän lisääntynyt mutta sekin on melkein tervetullutta kun koko ajan on ollut paikat niin kuivana.

Koira on kyllä ruvennut sekoilemaan viime viikkoina kummasti. Se jopa nylkyttää leluaan vaikka ei ole tehnyt sitä pitkiiiiiiiin aikoihin, oikeastaan sen jälkeen kun se leikattiin pari vuotta sitten. Ja iltaisin sillä on joku itkukonsertti menossa jos katsotaan telkkaria ja pitäisi kovasti jaksaa leikkiä sen kanssa. emoticon
 
Takaisin
Top