Jewell
Puuhakas puhuja
Se voi se h-hetki tulla hyvinkin yllättäen. Nimimerkillä eilen kontrolliin äitipolille aamulla ja vauva syntyi kiireellisellä sektiolla klo 15.08 eilenTyttö tuli ja viikot oli 36+1. Oon perussairausten takia ollut äitipolin seurannassa ja viikko sit kasvua oli tullut huomattavasti vähemmän ku aiemmin ja napanuoravirtaukset kireät. Sit eilen oli tosiaan kontrolli, ultrassa ei kasvua ja ktg-käyrä oli vaisua ja olin siinä polilla seurannassa pari tuntia ja sit olinkin synnytyssalissa jatkuvalla käyrällä ja sektiovalmisteluja tehtiin. Eka siis seurantaa ja käyrä edelleen vaisua ja päättivät sit et parempi ottaa vauva pihalle. Nyt ollaan ihanassa vauvakuplassa ja vauva pärjää vierihoidossa, terhakka pimu
Pientä oireilua ennenaikaisuudesta esim sokerit pari kertaa matalana mut lisämaito+ suun limakalvoille glukoosia auttanut. On tää kyl ihanaa
![]()
Onnea :) tänään just aattelin et kohta alkaa tulla ilmoituksia synnytyksistä ja mietin kukahan mahtaa olla ensimmäinen

Tyttö tuli ja viikot oli 36+1. Oon perussairausten takia ollut äitipolin seurannassa ja viikko sit kasvua oli tullut huomattavasti vähemmän ku aiemmin ja napanuoravirtaukset kireät. Sit eilen oli tosiaan kontrolli, ultrassa ei kasvua ja ktg-käyrä oli vaisua ja olin siinä polilla seurannassa pari tuntia ja sit olinkin synnytyssalissa jatkuvalla käyrällä ja sektiovalmisteluja tehtiin. Eka siis seurantaa ja käyrä edelleen vaisua ja päättivät sit et parempi ottaa vauva pihalle. Nyt ollaan ihanassa vauvakuplassa ja vauva pärjää vierihoidossa, terhakka pimu
Ei ainakaan vielä selvinnyt miksi kasvu oli hidastunut/pysähtynyt, kai ne napanuoravirtaukset vaikuttanut. Istukasta ei vielä tietoa. Tänään kun asiaa kysyin lääkärintarkastuksessa niin sano vain että viikkoihin nähden oli hyvin painoa että ei huolta. Painoa oli 2563 g syntyessä kun painoarvio oli syntymäaamuna ultrassa 2428 g. Sitä sanoivat sillon kun 2 eri lääkäriä ultras ti et voi heittää. Ja sama edelliskerralla ku eri ultraaja aina osunut. Olihan se aikamoinen käänne ja ylläri miten kaikki meni mut oli kyl tää setti ihan 10/10 verrattuna edelliseen joka meni lopulta kans kiireelliseen sektioon. Siin oli 4 pv käynnistystä vähäisen lapsiveden takia ja lopulta kiireellinen sektio jossa spinaalipuudutus ei onnistunut ja mut nukutettiin vasta ku menin kipusokkiin. nyt mies sai olla mukana loppuun asti ja itsekin kuulin kun vauva syntyi ja oli tissillä jo leikkurissa kun mua kursittiin viel kasaan. Koko leikkurin tiimi oli myös tosi mahtava 
Kävin jo uudestaan lääkärissä kun hän sanoi että jos rannetuet eivät auta niin sitten laitetaan kortisonia. Mutta sanoikin sitten että eihän mulla ole mtn hätää kun pystyn vielä käsiä puristamaan ja saan peukalon pikkurilliin, et neiti on hyvä ja kärsii nyt loppuajan vain. Kysyin että oikeastikko mun pitää valvoa vielä ainakin kuukausi niin vastaus oli että "no sittenhän sinä vasta valvotkin kun vauva syntyy".. Aijaa!?! Olisi kiva saada nyt nukuttua ja kerättyä voimia.. Päivisin saan joskus nukuttua joka ihanasti kompensoi valvottuja öitä mutta olisihan se ihanaa päivisin puuhailla jtn muuta kuin nukkua..
mut n. kuukauden päästä meitä on yksi enemmän :)