Lokakuun jutustelut

Joo mullakin tuli tilanpuute! Tarvii alkaa varmaan järjesteleen kaappeja uuteen uskoon :D
 
Meillä odottaa pojan huoneen vaatekaappien purku ja uusien laitto että saa hoitopöytään vauvan vaatteet ja pojan omat kaappiin :D
 
Onko täällä innokkaita "konmarittajia"? Muhun taitaa olla iskemässä hinku kokeilla sitä ja päästä turhasta tavarasta eroon. Varsinkin lapsen myötä vaatteita, leluja yms on kertynyt kauheat röykkiöt. Mietin jo ajankohtaa, koska hyökkäisin kaappien kimppuun. Pitäisköhän varata ennakkoon kirppispöytä karsimisen jälkeiselle viikolle?

Jos koko kämpän aikoo marittaa, niin siinä vierähtää kuukausi jos toinenkin :D Toki vaatteista on helppo alottaa ja sit vaan äkkiä kirppikselle/kierrätykseen (Kuitenkin siinä pointtina kasata kaaaaikki omat (tai lapsen) vaatteet, myös varastoista, samaan kasaan ja yksitellen ne lajitella säilytettäviin ja poistettaviin....)
Jos maritus oikeesti kiinnostaa, niin suosittelen sen pinkin kirjan lukemista, siitä saa hyvän kipinän :wink
 
mulla tulee hoitoalusta ku ei mulla mahdu mitää pöytää enää pienee kämppää... menee kätsästi pinniksen päällä se hoitoalusta :) ja sitte äitiyspakkaus tulee vasta joskus ku 25pvä saan paperit mitkä saan alkaa täyttämää
 
Tintsuprintsu oon lukenukin, tai loppupuolella oon ja kohta lukenut. :) Iso projektihan se on, mutta en usko että saan siinä kuukausikaupalla aikaa menemään. Kerralla en aio kaikkea käydä läpi vaan päivää kohden yksi "tavararyhmä", vaatteet/kirjat/valokuvat/yms, niin vähän työmäärä kevenee. Meillä kämppään kerääntyy tavaraa ihan huomaamatta ja aiemmin on ollut tapana säilöä kaikkea turhaa. Tämän asunnon myötä on ollut pakko karsia tavaroita vähän väliä ja ollaan vähän "konmarimaisessa" moodissa jo valmiiksi.
 
Mä laitoin tiistaina kelan äitiysavustushakuun liitteks sen todistuksen ku sain sen (päivät kyllä tuli täyteen jo yli kaks viikkoo sitte mut todistuksen sain vast viime neuvolassa. Päätös tuli seuraavana päivänä ja n. puolentoista viikon sisällä pitäs olla pakkaus haettavissa matkahuollosta ♥
 
ai siinä menee about 1,5-2vkoa et paketti tulee.. mä luulin et se tulee vasta joskus joulukuussa :) koska ne ilmotukset tulee paljon saa rahaa?
 
Mulle tuli äitiyspakkaus viikossa ja ilmotus rahasta alle 2 viikossa :)
 
No mut noi onki niitä "minkä ajan sisällä". Äitiysraha ja vanhempainraha jutun käsittely kestää kelan sivujen mukaan esim 4 viikkoa :D
 
Mulla on tullu äitiysloman ja hoitovapaan aikana päätökset 2pv-2vk kuluttua hakemisesta :) Äitiyspäivärahan suuruuden voi myös itse laskea netissä laskurilla :)
 
No mut noi onki niitä "minkä ajan sisällä". Äitiysraha ja vanhempainraha jutun käsittely kestää kelan sivujen mukaan esim 4 viikkoa :D

Ja jos valitsee 6kk tulojen mukaan, niin saa ootella päätöstä niin pitkäänkun viimeinen palkka ennen äitiyslomaa on lähteny palkkiksesta :D avustuspäätös oli annettu mulla jo seuraavana päivänä hakemuksen lähettämisestä :D
 
Joko teillä on kummit mietittynä tuleville muksuillenne? ^^ Tänään saatiin mieheni kanssa päätettyä ketä kysytään kummeiksi. Ajateltiin 2 virallista ja 1 epävirallinen :) Ei mikään helppo homma valita kun miettii että meinaa vaihtoehdoilla kaikilla olla jo kummitettavia tai eivät muuten ole lapsirakkaita/luontevia mielestään lasten kanssa.
 
Meillä oli kummit valmiina jo ennen plussaa. Sama se oli esikoisesta... Aika helppo, mun mielestä meidän lähipiirissä on vaan tosi vähän oikeita vaihtoehtoja :hilarious:
 
Kun yksin odottaa niin mulla kans on kummit ollu selvät jo ennen raskautta, tilanne ois varmaan vaikeampi jo pitäis isän mielipidettä kuunnella :D
 
Kyllä kummit on jo valmiina mietitty ja osaa jo pyydettykkin täyttämään tämä tehtävä! :)
 
Tuo kummiasia muodostuu vaikeeksi siinä yli kolmannen mennessä omasta mielestä. Itsellä vaan yksi veli, joka ei kuulu kirkkoon ja miehellä yksi sisko jolla ei puolisoa..ystäviä on siis jouduttu nakittamaan jo useemman kerran. Onneksi paras kamuni jo ilmoittautui kysymättä ehdokkaaksi miehineen jälleen kerran (on jo kahdelle meidän lapsista kummi)-muuten olisi aikalailla nollassa ehdokkaat!
Nähdään paljon eikä ressata lahjomisilla sun muilla "turhakkeilla", ei siis koe mitenkään raskauttavaksi tuota tehtävää.
Hyvät ystävät on kullanarvoisia tässäkin kohtaa:Heartpink!
Itsellä on myös jo 5 ihanaa kummilasta, mutta en epäilisi hetkeäkään ottaa vastaan lisää sitä sorttia, kunhan vaatimustaso ei ole kohtuuton:grin!
 
Meillä esikoisen kummit oli selvät, nyt tiedetään kaks mutta kaks on vielä auki. Viimeks kysyttiin kaks kummia ennen syntymää ja kaks sen jälkeen.
 
Meillä on yksi valmiina, eikä häntä oikein edes kysytty, vaan se oli meille kaikille selvää. Tuleeko sitten useampia, ei olla vielä mietitty.
 
Mun sisko on yksi ja se on varmaa ja hän toivookin hirveästi pääsevänsä kummiksi. Muita ei ole päätetty, hiukan pohdittu. Kirkkoon kuulumattomia on yllättävän paljon, se rajaa jonkun verran.. kummeja kysytään vasta kun vauva syntynyt, näin esikoisestakin :)
 
En oo miettiny kummeja kun mies ei halua että kastetaan.. Mä taas haluaisin, eli tää on aika iso ristiriita meillä. Tällä hetkellä oon luovuttanut ettei kasteta sitten. Kuinka moni pitää nimiäiset? Mä en tiedä haluanko pitää niitäkään kun harmittaa kuitenkin ettei saa pitää ristiäisiä vauvalle :sad001
 
Takaisin
Top