Lokakuun jutustelut

Minäkään en ole kotona viihtyvä tyyppi, kaipaan ihmisiä ympärille. Esikoisen kanssa kuljettiin kerhoissa ja kahviloissa ja kylästeltiin kyllä lähes päivittäin. Ä-lomalla en tehnyt töitä mutta heti hoitovapaan alettua rupesin tekemään keikkaa omiin töihin ja muualle :)
 
Voi että te pystytte tekemää vielä töitä. Mä oon siinä ja siinä kestääkö. Yritän kovasti ainaki vielä puoltoista kuukautta mutta pahoin pelkään. Iskias kivut ja liitoskivit kauheita ja töissä joutuu kävelemää ja kyykkimää paljon ja rasittaa ja työnantajalla ei ole tarjota kevyempää. Nyt ollaa 21+0
 
Onko kenelläkään Ahkkan parkatakkia? Soveltuisikohan esim kokoa isompana odotusaikaan?
 
Perhonenz mä pystyin olla kotihoidos loppuun asti esikoisen raskaudes (tai en ihan loppuun koska työsuhde loppui rv32) mutta mulla onnistui listojen helpotus että sain helpotetut listat.
 
joo mulla on kans töissä kaikista helpommmat asukkaat mitä voi olla mut toi selkä alkaa vaa olee niin kipee kyykyssä ja kumarrellessä ja kävellessä ja istualtee ja joka paikassa. :sad001 vaikka yritän venytellä mut juteltii pomon kanssa nyt et olisin edes marraskuun loppuu vaikka saikuttaisin välillä nii helpotti vähän.
 
Onko sulla perhonenz käytössä tykivyötä tms?
Tai onko joku käyttänyt ja saanut apua selkävaivoihin siitä?
Aattelin semmosta neuvolan kautta kysellä, koska mulla kans tosi kamalat iskiaskivut ollut ja liikkuminen töissä yhtä tuskaa. (Olen siis päiväkodissa töissä, 2-5-vuotiaiden ryhmässä)
Pomokin kyseli, koska jään äippälomalle ym, niin vastasin, että tammikuun loppupuolella, jos per*e kestää.........
 
Tänään joutus töissä tekee keposen 8-20 työpäivän.. nyt vois todeta että on todella loppu.. kun siihen päälle viel matkat 1h suuntaansa.
 
Miten niin muka stressaisin asioista paljoa. Yöllä heräsin kerran painajaiseen että olin töissä mokannut ja siitä sain kuulla kunniani tänään töihin mennessä. Ainakin kuusi kertaa painajainen tämän päiväisestä rakenneultrasta joissa kumma kyllä vaan yhdessä oli kyse siitä että vauvalle ei ollut kaikki hyvin ja loput käsitteli sitä että myöhästyin sieltä :S
Tuntuu etten stressaa edes oikeita asioita
 
Mä kans suosittelen perhonenz tukivyötä. Mutta rehabin SI-tukivyö, ja aivan mahtava. Ilman sitä on selkä koko ajan kipeä mutta sen kans pystyy melkein normaalisti elää.

Gagezzz olipas työpäivä. Toki mullaki toivottavasti alkaa 12h vuorot enslistas (marraskuusta) mutta niitä olis 2/vk tai näin toivoin..
 
Mulla Ahhkan talviparka , se mahtuu päälle vielä ja on omaa kokoa. Koko isompi saattas mahtua loppuun asti. Joku takki täs ois keksittävä kun töissäkin joka päivä tarvii mukavaa takkia..

Mä oon kotihoidossa ja ä-loma alkaa 3.1 ja toivon että pystyn olemaan loppuun asti töissä.

Jaksamista kotona mietin minäkin. Millon alkaa kaatua seinät päälle. Tekemistä kun ois keksittävä noille isommillekin. Esikoinen eskarissa. Pitää järjestää omaa aikaa tarpeeks usein niin jospa se siitä :)
 
En saanu työpaikkaa johon kävin haastattelussa. Dämn! Harmittaa kyllä, olis kiva vielä tehdä töitä ku pystyisin vielä ihan hyvin. Tosin nyt ei tarvitse stressata sitä, että miten kertoisin äitiyslomasta joka alkaisi tammikuun puolessa välissä. Tämä sijaisuus olisi siis ollut ensi vuoden loppuun asti..
pitää nyt sijaisuuksia varmaan käydä etsimään.. hajottaa jo pikkuhiljaa kotona oleskelu :/
 
Joo no neuvola vasta 25pvä nii siellä kyselen vähän helppiä:) mietin myös että kuinka paljon teillä on neuvolakäyntejä. Kaveri näytti sen neuvolakorttia nii sillä oli joka viikko ja ei edes ollu mitää mitä piti tarkkailla? Mulla on ollu yli kk välein ... Onko tää nyt sitä säätästämistä et ei pääse edes neuvolaakaa
 
Kyllä neuvolakäyntejä saa useampia jos pyytää, tai kokee tarpeelliseksi. Mutta siinä loppuakohti alkaa sitten tiheentyä kaikilla käynnit, kun alkaa olla paljon enemmän seurattavaa(verenpaine, sokeri sydänäänet yms) ja vauvallakin jo "ihmisarvoa". Se lienee puhtaasti kustannuskysymys..
 
Meillä oli joskus heinäkuussa eka, sit syyskuun puolessavälin toka ja 11.11 kolmas. Ja kaks kertaa oon käyny avoimessa kuuntelee sydänääniä.

Minusta ihan hyvä tahti, mitäpä siellä ravaamaan jos ei ole syytä, kun puhelimitse pystyy kysymään jos jokin mieltä askarruttaa.
 
Mulla 7.11. kolmas neuvola ja ihan sopiva tahti. Esimerkiksi viikottainen käynti olisi mielestäni kyllä jo vähän älytöntä :rolleyes: Kyllä ne käynnit vaan jotakin yhteiskunnalle maksaa, liikaa ei mielestäni ole supistettu :) Esikoisen aikaan lopussa (rv 36 eteenpäin) käynnit oli viikon välein, nykyään kaiketi tällä seudulla kahden vk välein.
 
Mulla on aika lailla kerran kuus neuvola ja ihan hyvä tahti.
 
Kerran kuussa suunnilleen täälläkin no nyt oli ylimääränen kun halusin painon nousun takia et katotaan. 25pv olis seuraava millo katotaan kela jutut ja kotiin saatiin täytettäväks kyselylappu mikä kanssa käydään läpi. Ultrassa sanovat et pitää neuvolalääkärille mennä et kahtoo kui istukka on noussu kun edelleen oli kohdunsuun ei päällä mut lähellä.
 
Mulla on tulossa toinen neuvolakäynti nyt rv 22. Välissä ollut tietysti labrakäynti, ultrat ja lääkäri. Mitäpä siellä useammin ramppaamaan jos ei ole syytä. Luulisi saavan useamminkin ajan jos haluaa. Lopussa enemmän ilmeisesti aikoja.
 
Takaisin
Top