Lokakuun jutustelut

Apuva, nyt ollaa jännän äärellä :) huomenna olisi työhaastattelu mielenkiintoiseen paikkaan. Sopimus olis vielä aika pitkäkin, yli vuoden pituinen. Ongelmana täs nyt on se, et mitä siellä haastattelussa uskaltaa sanoo. Oon jo viikolla 20 raskaana. Pähkäilen että oonko vaan rehellinen ja sanon tästä raskaudesta reilusti..
 
Onnea työhaastatteluun! Mietin ,että ehkä on parempi katsoa ,miten käy työpaikan kanssa; saatko sen ja sen myötä sitten kertoa. Ja onhan sulla vielä monta viikkoa aikaa tehdä töitä ,jos vain vointisi on hyvä :)
 
Suklaapehmis mä itte varmaan kertoisin raskaudesta mutta oma päätös, onhan täs äitiyslomaan vielä aikaa! Mutta osaisivat vaan jo varautua sijaisen etsimiseen yms. Ja raskauden ei saisi vaikuttaa työpaikan saamiseen jos muuten on pätevä.
 
Tähä mennessä ainaki oon pystyny olemaa töissä ilman saikkuu, et luulis että pystyn koko loppuvuoden olemaa töissä :) ite vähä kallistun sille puolelle että sanon rehellisesti. Mut katotaan mikä tilanne siellä on.. oon niiin huono valehtelemaan :)
 
Sama mulla! Tuuhan sitte kertomaan miten meni :)
 
Itsekin varmaan kertoisin, mutta työnantajan näkemyksestä voisin ajatella, että tuo raskaus ei ole iso +...jos on kaksi tasavahvaa hakijaa, niin miten käy? Toisaalta eihän työhaastattelussa saa enää kysyä perhetilannetta/siihen liittyviä suunnitelmia, joten mikään pakko ei toki ole kertoa...kinkkinen tilanne. Toisaalta, jos hurmaat heidät omalla minällä, niin tuskin jättävät ottamatta :)
 
Jep tää on vähä kinkkine juttu! Mut ajattelin just olla ihan normaali oma itteni ja sanon sit heille jos tulee hyvä tilanne. Mut tottaha se on että kyl se raskaus vaikuttaa useimmiten siihe valitsemispäätökseen vaikka ei saisi :/
Mut mie huomenna sanon et menikö hyvin vai ihan mönkään :D
 
Mä oon nykyään tyytyväänen että en saanu täältä sitä vakipaikkaa koska työt vaihtuu iltapainotteiseksi ja kaikki on vieläkin ihan sekasi. Enimmäkseen ahdistaa vaan olla töis. Laskin jo että vielä 82 päivää (tämä mukaanlukien) työsopimusta jäljellä. Vois pian aamukamman tehdä :D ja lupauduin vielä että tekisin mielellään tuplavuoroja seuraavan listan niin olis paaaljo vähemmän vuoroja. Koska on kerta iltoja muutenki enemmän nii mieluummin teen sitte tuplaa ku yhtä vähä nään poikaa kuitenki.
 
Pääsin tekemään äitiyspakkaushakemuksen ^^ nyt sitä odotellessa että milloin se tulee ja pääsisi hipelöimään. Muut hakemukset ajattelin tehdä myöhemmin, kun en tiedä miten haluan jäädä äitiyslomalle. Työttömälle se on se ja sama oikeastaan, jääkö varhennettuna vai vasta "pakolla".
 
14 viikkoa äitiysloman alkuun! :eek: ...ei sillä, että laskisin, koska työntekohan on yhtä juhlaa näiden liitos- ja iskiaskipujen kanssa... Siitä onnellisessa asemassa olen töiden suhteen, että on vakipaikka ja sijainenkin siirtyy tilalleni samasta talosta (päiväkodista).

Olenko ainoa joka "pelkää" tylsistyvänsä äitiyslomalla? :D
Minulla on siis maailman paras duuni ja on toDella vaikea ajatella, että kohta joutuu olemaan täältä pois.........
 
Täällä yksi tylsistymistä pelkäävä. :D Mulla kans ihana työ ja ihanat työkaverit, hieman kauhulla odotan pois jäämistä.. mutta ehkäpä se siinä kohtaa tuntuu jo mukavalta. :)
 
Kävin tänää työhaastattelussa, oli pikkasen piinaavaa ku neljä haastattelijaa siinä kyseli vuoronperään kysymyksiä! Raskaudesta ei tullu mitää puhetta onneks. Olin niin jäässä siinä haastattelussa että unohdin kysyä oleennaisen asian, eli millo työt alkaa :/ unohdin myös kertoa että ensi viikon jälkeen lähden parin viikon reissulle... noh saa nähdä miten käy, loppuviikosta tulee tieto! :)
 
Muuttuuko muuten äitiyspakkaus ensi vuonna vai pysyykö samana? Osaako kukaan kertoo :)
 
Ensin käsittääkseni jaetaan edellisen vuoden paketit loppuun ja sitten vasta uusi paketti jaetaan.

Näin oon kans ymmärtänyt..ja sitä pitää hakea vähintään 2kk ennen laskettua aikaa(?), eli helmikuisilla jokatapauksessa vuoden 2016 puolella.
Mun mielestä 2016 pakkaus on ihan kiva :)
 
Edellisen vuoden pakkausta riittää yleensä n. Maaliskuun tienooseen. Eli meille se on tää tän vuoden pakkaus.
 
Tintsuprintsu mua ainaki ahdisti kotiajääminen esikoisen aikaan ja koitin kehittää joka päivälle jotain. Palasinki töihin ku poika oli 4kk koska pää ei vaan kestäny kotonaoloa. Nyt oon kans lupautunu keikkahommiin äippälomalla.

Ja mä saisin kans hakea pakkausta jo mutta en vielä jaksa ottaa sitä tänne jalkoihin pyörimään :D ehkä jos sais tuon esikoisen vaatekaapin vaihdettua nii sitte vois ottaa sen pakkauksen että sais hoitopöytään vauvan vaatteet.
 
Minua myös jänskättää jäädä kotiin. Mietin paljon omaa jaksamista ja sitä kuinka hermo kestää, kun ei ole päivisin aikuisia ympärillä. Sekä tietty pelkään olevani taas epäreilu puoliso väsyneenä. Olen vähän suorittajatyyppiä ja en osaa antaa itselleni yhtään armoa. Kun taas järjellä osaisi ajatella, että ei tarvitse olla supermom kaikessa :)
 
Takaisin
Top