Lokakuiset esikoisen odottajat

Mullakin on ollut paineet koholla jostain vko 25 lähtien nyt löi synnytysosastolle ajan 1.10 ja sillon voipi olla et saa jäädä synnyttään hullua ajatella et ensviikolla saatan olla pienen miehen äiti. (Sillein oikeesti, fyysisesti tai siis sillei)
 
Mullakin vähän vaikutti verenpaineet olevan koholla kun viime perstaina kävin neuvolassa. Mittarin antoivat kainaloon ja passittivat kotiin. Muita oireita kun ei oo. Ja minä ihmettelin että miten ne paineet nyt yhtäkkiä on koholla kun kerrankin on kaikin puolin muuten hyvä olo... Toivottavasti Ainolla kaikki hyvin ja menee vielä paremmin.
 
Meillä oli vihdoin viimein perhevalmennusta ja aiheena oli synnytys. Keskuteltiin myös siitä, että mitä kannattaa ottaa mukaan ku lähtö synnärille tulee. Neuvolan täti antoi vinkin, että huulirasva on kova sana. Synnytyssalissa ja sairaalassa muutenkin on kuulema aika kuiva ilma. Tosin epäilen et toi ei tuu olemaan siel salis ensimmäinen asia mielessä, mutta pakkasin kuitenkin sairaalakassiin huulirasvan. :) Saa sit ainakin synnytyksen jälkeen rasvailla huuliakin. :)
 
Ite ku olin tarkkailussa sairaalassa 2 vuorokautta niin todellakin on kuiva ilma siellä. Huulirasvaa kaipailin kovasti.
 
Mulla on aina bepanthenia käsilaukussa... Olen tässä miettinyt että kuinka paljon viitsin panostaa tähän kassin pakkaamiseen kun itseni tuntien kuitenkin unohdan sen kotiin...
 
Mä olen uskaltanut luottaa siihen, että kassin voi pakata loppuun kun lähtö sairaalaan tulee. Mulla on siellä tällä hetkellä vaan omat kotiutumisvaatteet ja pörrösukat sairaalasukkien sijaan. Sekä pikku matkapurkit sh/hoito/saippua/kasvorasva. Saas nähdä pystyykö sitä sitten loppuun pakkaamaan... :D
 
tsemppiä Aino!

täällä kanssa ihan vaiheessa sairaalakassin pakkaus ja pyykkäys, luotan ehkä jopa liikaa siihen, että ei tuu etuajassa. kenkien laitto on todella haastavaa ja riittää, että syön vähä suolasta ruokaa ja seison tavanomaista pitenpään, nii heti turvotus alkaa.

täällä olis vielä 4 viikkoo noin niinku suunnitellusti jäljellä :) mites muilla?
 
5 viikkoa vielä. Vauvan kassin oon pakannu ja omaa alottanu. Parempi olla varalta pakattuna, kun lapsi perätilassa niin oon ymmärtäny että lapsivesien mennessä tulee aika nopeasti lähteä sairaalaan. Ja makuuasennossa.
 
Jemppu. Mulle kävi kuule just noin ja ihan hyvin mies osasi! :) En tiedä teidän sairaaloista mutta meidän synnärillä ja lastenosastolla oli ihan tautisen kuuma! Villasukat tuntu hikisiltä niin myös sairaalan omat sukat. Sitten nukut sellaisen kumipatjan päällä ja lakanan alla on vielä muovia jos äideiltä sattuu jotain valumaan. Yh.
 
Täällä jäljellä reilu viikko ja vihdoin tänään sain sairaalakassin kasaan. Luuriin sen tosin naputtelin listaksi viime viikonloppuna :) loput pakkaan sitten kun lähtö tosissaan edessä, kuten iPadin,laturit, rasvaa, hampitahna yms mitä tässä nyt vielä päivittäin käyttelen. Jos syystä tai toisesta tulee pikalähtö niin puuttuvat asiat on post it lapulla ukkelilla kassin päällä
 
Reilu 2 viikkoa jäljellä laskettuun. Kassi on pakattu niin pitkälle kuin etukäteen voi, eli sieltä puuttuu käytännössä vaan neuvolakortti, kännykkä ja laturi.

PS. Niin juu, tää ketjuhan oli esikoisen odottajille, sorry :oops:
 
Eteisessä säilyttäminen ei tunnetusti auta. Siinä ollaan ukon kanssa samaa maata että vaikka se roskapussi olis ovenkahvassa kiinni niin se ei siitä mukaan lähde vaikka kuinka rampataan ulkona. Isäntä kun tupakoitsee niin hänen kätensä käy siinä ovenkahvalla paljon useammin kuin mulla :)

Mitäs mulla nyt on viikkoja.. öö... Juuri nyt on 36+6 eiku 37+0 kun vuorokausi vaihtui justiinsa :wtf (piti katsoa ihan neuvolakortista että mitäs siinä viime perjantain paikalla luki) ja olen juuri aloittanut kassin pakkaamisen. Laitoin käsilaukkuuni pepantteenin kaveriksi parit alushousut ja sukat. Ne on luultavasti ainoat asiat mitä ukko ei osaisi tuoda edes tarkasti neuvottaessa oikein. Kaiken muun se kyllä löytää ja tietää missä lapsen vaatteet on säilössä ja osaa sieltäkin ottaa mitä tarvitaan. Jossain vaiheessa pitää vaan käydä äitin kaapilla ryöväämässä hotellisaalista eli tohvelit ja pieniä pesuaineputeleita ja sitten onkin kaikki.

Vielä kun alkais nukuttaa niin kaikki olis aavistuksen paremmin. Mutta ei nukuta. Ei vaikka olen tänään taas siivonnu sekä kotona että vaarin luona ja pyöräilly ympäri kylää ja tehny loppuviikon ruokaostokset ja vielä kävelylenkinkin loppuillasta. Voipi olla että kohta on alistuttava, keitettävä iltakaffet ja katsottava vaikka toinen leffa.
 
Kerrankin oli hyötyä siitä, että oon välillä vähän malttamaton ihminen! Olin pakannu sairaalakassin jo melkein valmiiksi pari viikkoa sitten ja kun tällä viikolla jouduinkin yllättäen jäämään äippäpolille tarkkailuun yöksi niin mies toi minulle hygienialaukun ja vaatteita suoraan sairaalakassista. Ei tarvinnut tehdä kauhean pitkää listaa, että mitä tarvitsee tuoda kun sanoin vaan, että tuo sieltä laukusta tää ja tää ni on hyvä. :)

Toi huulirasva oli ihan ehdoton mulla! Onneksi sitä on aina käsilaukussa mukana. Muutenkin oli kiva "tutustumiskäynti" äippäpolilla kun siellä joutui yhden yön olemaan niin nyt tietää vähän paremmin mitä kannattaa ottaa ja minkälaista siellä on.
 
Nonni. Verenpaineet pysyy koholla mutta koska muita vaarallisia oireita ei ole niin ei ryhdytä toimenpiteisiin. Jälkikasvu on hyvin laskeutunut ja kasvaa täysin normaalisti. Kaikki on niin perkunan keskivertoa että ihan ihmetyttää. Neuvolatäti sanoi että vaikka nyt tuntuukin jo vähän tukalalta niin muista että viimeistään kuukauden päästä vauva on jo syntyny tavalla tai toisella. Tuli siitä kyllä ihan hyvä fiilis :)
 
Mulla on niin kypsä olo. Oon koko ajan ihan raivona miehelle, joka ei yhtään ymmärrä vaan alkaa riitelemään että nyt mun pääkopassa on jotain vikaa kun oon niin vihainen koko ajan :D Hänen on hivenen vaikea ilmeisesti asettua toisen kenkiin. Vaikka raskaus on joo tosi ihanaa ja blaa blaa niin voisko tää jo oikeesti loppua.. Jos nyt joku kysyis et kuinka monta lasta haluan niin sanoisin et tasan tän yhden ja piste.
 
Täällä oli kanssa muutama päivä sitten juuri tuollainen olo (ja itseasias viime vkollakin). Mutta kun on saanut nukuttua muutaman yön paremmin ja 40+0 tuli tänään mittariin niin olo muuttunut koko ajan zenmäisemmäksi. :) kohta sieltä kumminkin tullaan tavalla tai toisella :wink
 
Takaisin
Top