Liikunta

Joo ei.. Kauheeta myöntää, mutta harrastan enimmäkseen vain hyötyliikuntaa. Nyt ei olla käyty edes vaunulenkeillä, ettei vauva läkähdy. Tykkäisin käydä ja kävinkin aiemmin tänä vuonna vaunulenkeillä mieheni kanssa. Hän hukkuu tällä hetkellä töihin ja työ on fyysistä. Minulla ei ole täällä sukulaisia tai tuttujakaan juuri ollenkaan. En oikein taida saada kiksejä liikunnasta, jos totta puhutaan :dead:
 
Mullakin on liikunta jäänyt aivan liian vähälle. Kun tein osa-aikaista työaikaa jaksoin vielä käydä salilla ja ryhmäliikuntatunneilla, mutta kun aloitin 100% työajan niin ne kyllä jäi. Ja sen on kyllä huomannut kropassakin. Piti aloittaa taas juokseminen, mutta polvet ja lonkka taas vihoitelleet. Nyt siis matkat pyöräilen ja koiria ulkoilutan. Kotijumppa pitäs kyllä alottaa selälle ym. Olo vaan on ollut aika kamala. Jos syksylle löytöis jonkun kivan ryhmä tunnin.
 
Te ootte kaikki niin urheilullisia, ite oon hirvee vätys! Viime syksynä ku olin vielä hoitovapaalla, kävin salilla 2-3 x vko ja kävelyllä 1-4 x vko. Töihin paluun jälkeen en oo jaksanu tehä mitään. Mun arkiaamut alkaa klo 5.00 ja päättyy illalla klo 20-21 ku saan lapset nukkuun. En töiden jälkeen jaksa harrastaa liikuntaa :sad001
Käyn päivätöissä ja oon lasten kans yksin ma-pe, tai su-pe, ku mies ajaa rekka ja on siis aina viikot pois. Joten oon laiska liikkuun työpäivän jälkeen, tosin kaks lasta pitää mut aika kiireisenä, ja onneks työki on ajoittain hyvinki liikkuvaista.

Tätsin ymmärrettävää jos ei tuohon arkeen miin helposti liikuntaa mahdu tai jaksa! Mä en varmaan selviäis edes arjesta yksin joten hattua nostan :hilarious:

Mulla jäi ekan raskauden aikana liikunta tosi vähiin ja se harmitti, kun olin sitte niin huonossa kunnossa etten oo koskaan ollut :hungover: nyt yritän tietoisesti edes jotain saada tehtyä. Väsymys oli mullakin silloin se suurin este, ei vaan ollut energiaa. Joten ymmärrän kyllä täysin teitä jotka kommentoitte asiasta :Heartred Tärkeintä on löytää sellanen tekeminen, mistä itelle tulee hyvä olo. Jos väsyttää niin turha stressata itseään liikaa liikunnasta, voi olla että se väsymys helpottaa viimeistään ekan kolmanneksen jälkeen ja sitten saa liikuttua ihan eri tahtiin :) kyllä mä epäilen, että itelläkin väsy iskee kun työt alkaa taas. Oon onneksi nyt vielä lomalla.
 
Nostan hattua kaikille liikuntaa harrastaville. Kävin ennen raskautta epäsäännöllisesti lenkillä. Nykyisin ei oikein pysty sitäkään, kun väsyttää tolkuttomasti. Arjessa on ihan tarpeeksi ja liitoskivut rajoittaa lapsen kanssa touhuamistakin. Virkeää keskiraskautta odotellessa. :rolleyes:
 
Pihahommista kyllä tykkään! Kesällä on mukava raivata pihaa ja leikata nurmikkoa! Talvella sitten lumitöitä :happy:
 
Mä juoksin vielä pari viikkoa sitten ihan innoissani tuolla. Sitten hengästyminen alkoi lisääntyä, eikä enää tuntunut että juoksu kulkisi. Nyt viimeisen viikon aikana on ne kamalat väsymykset iskeneet, että ei meinaa ajoittain hereillä pysyä, saati lenkkeillä :wideyed:. Vauhti lenkeillä on siis hidastunut ja niitä tulee tehtyä harvemmin. Tällä hetkellä sitä yrittää vaan selviytyä päivästä toiseen ja jotenkin hoitaa työn. Kaikki muu tulee sitten sen jälkeen. :hungover:
 
Mulla kyllä kans jäänyt nyt liikunta, koska väsyttää vaan niin hulluna ettei saa revittyä itseään liikkeelle. Tuntuu et hengästyttää helpommin ja ei oikein kulje esim pyöräily
 
Mä oon liikkunut kuin hullu nyt viime viikot alkionsiirron ympärillä, ennen ja jälkeen. Uskon sen auttaneen tärppiin, kun oon ollu energinen ja hyvä verenkierto liikunnan ansiosta. Toisin kuin keskitalvella tuoresiirron aikaan kun makasin vaan kaamosmasennuksessa. Toivottavasti jaksan jatkaa liikkumista nyt plussan jälkeenkin, auttaisi varmaan voimaan hyvin ja palautumaan paremmin raskaudestakin
 
Lenkkeily ja ratsastus. Hevosen selkään en enää ekan kolmanneksen jälkeen uskalla ja rauhallisempaa menoa muutenkin nyt enää. Mutta lenkkeilyä jatkan kyllä niin pitkälle kun kykenee

Mulla on myös tuo ratsastus listalla. Pitää syksymmällä varmasti malttaa lopettaa. Rennot maastolenkit sopisi nyt muuten niin hyvin tässä vireystilan laskussa, että vähän harmi kun ei sitten ole sitäkään.
 
Mulla on myös tuo ratsastus listalla. Pitää syksymmällä varmasti malttaa lopettaa. Rennot maastolenkit sopisi nyt muuten niin hyvin tässä vireystilan laskussa, että vähän harmi kun ei sitten ole sitäkään.
Joo mä oon käyny kans vaan enää maastoilemassa, sellaista kevyttä höntsäilyä. Ja on kyllä kelitkin nyt niin kuumat että eipä tuota kovin paljoa rankempaa jaksaiskaan, ei ite eikä heppa :hilarious: varjoisat metsäpolut on oikein jees :grin
 
Liikun sen verran, kun pystyn, lähes aina lapsi hoidettavana. Aina kun pystyn käyn salilla tai uimassa. Kävelyä ja pyöräilyä tulee jonkin verran lapsen kanssa. Kotona jumppailen välillä, fiiliksen ja jaksamisen mukaan. Tänään kokeilin käydä juoksemassa pitkästä aikaa, mut alapäässä tuntui vähän paineen tunnetta, niin siirryin aina melkein heti kävelemään. Huhti-toukokuussa juoksin tosi paljon ja säännöllisesti. Pitää kokeilla uudestaan joku toinen päivä onko sama. Oispa hyvä löytää jotain just raskausaikaan sopivaa jumppaa kotiin, esim. pilates/jooga-tyyppistä. Ois kyllä hyvä liikkua mahdollisimman paljon, ekassa raskaudessa ihan liian vähän, kun olin lähes koko ajan ulkomailla ja oli ihan järkyttävän kuuma.
 
Onko vinkkejä että mitä liikuntaa alkaisin harrastamaan sitten kun juoksu ei enää suju? Esim että alkaa tuntua pahalta tai pissattaa niin hemmetisti juokseminen xD pitääkö hommaa kotiin kuntopyörä yms :D
 
Koirien kanssa lenkkeilyä ja joskus satunnaisesti jumppaa kotona. Nyt kyllä väsymyksen takia en ole jumppaillu ollenkaan:wtf: onneks 4 koiraa pitää liikkeessä, eikä tekosyitä lenkittömyyteen ole :joyful:
Itse myös metsästän ja kohtahan se kausi taas alkaa... kovasti oon miettinyt että voiko riistan käsittelystä olla jotakin haittaa, nyt kun on raskaana? Pitää varmaan neuvolasta kysyä...
 
Koirien kanssa lenkkeilyä ja joskus satunnaisesti jumppaa kotona. Nyt kyllä väsymyksen takia en ole jumppaillu ollenkaan:wtf: onneks 4 koiraa pitää liikkeessä, eikä tekosyitä lenkittömyyteen ole :joyful:
Itse myös metsästän ja kohtahan se kausi taas alkaa... kovasti oon miettinyt että voiko riistan käsittelystä olla jotakin haittaa, nyt kun on raskaana? Pitää varmaan neuvolasta kysyä...

Kannattaa varmaan tosiaan neuvolasta kysäistä, luulis kyllä että kunhan hygieniasta pitää huolta niin eikai siitä haittaa vois olla :) Siinähän tuleekin hyvin ulkoiltua kun metsästää, tosin tuo määrä koiria pitää varmaan siitä huolen muutenkin :grin
 
Kannattaa varmaan tosiaan neuvolasta kysäistä, luulis kyllä että kunhan hygieniasta pitää huolta niin eikai siitä haittaa vois olla :) Siinähän tuleekin hyvin ulkoiltua kun metsästää, tosin tuo määrä koiria pitää varmaan siitä huolen muutenkin :grin
Nii, mietin että jos kokoajan pitäis jotkut hanskat kädessä kun riistaa käsittelee ja käsidesiä vielä hölväis kunnolla, nii eiköhän se siitä! Joo kyllä neljä koiraa liikkeessä pitää ja jahtipäivinä kävelyä tulee kyllä ja paljon :grin
 
Mulla on myös tuo ratsastus listalla. Pitää syksymmällä varmasti malttaa lopettaa. Rennot maastolenkit sopisi nyt muuten niin hyvin tässä vireystilan laskussa, että vähän harmi kun ei sitten ole sitäkään.
Mie kävin eilen ratsastaa pitkästä aikaa ja voi terve että sattui ravaaminen tisseihin :bored:
 
Onko vinkkejä että mitä liikuntaa alkaisin harrastamaan sitten kun juoksu ei enää suju? Esim että alkaa tuntua pahalta tai pissattaa niin hemmetisti juokseminen xD pitääkö hommaa kotiin kuntopyörä yms :D

Tätä samaa minä itsekkin pohdin.
 
Onko vinkkejä että mitä liikuntaa alkaisin harrastamaan sitten kun juoksu ei enää suju? Esim että alkaa tuntua pahalta tai pissattaa niin hemmetisti juokseminen xD pitääkö hommaa kotiin kuntopyörä yms :D

Miten esim. uinti? Ite kävin esikoisen aikaan jonku verran, vedessä melkein unohti olevansa raskaana :grin toki karu todellisuus iski aina kun nousi altaasta :hilarious:
 
Mie kävin eilen ratsastaa pitkästä aikaa ja voi terve että sattui ravaaminen tisseihin :bored:
Mulla toimii melko hyvin, kun laittaa kahdet urrit päällekäin :grin.

Eilen maastossa mun hevonen kompastui ja kaatui. Mua ei sattunut, mutta kyllä se taas varmisti, että vaikka kuinka luottoratsu on alla, niin ei tää ole raskaanaolijan harrastus. Max ultraan asti enää ratsastan. Kolme vk aikaa siihen :rolleyes:.
 
Takaisin
Top