Liikunta

Kide_

Sukkela juttelija
Kesäkuun äidit 2019
Helmikuiset 2021
Joulukuiset 2023
Mitä liikuntaa te harrastatte?
 
Tän kesän juttuja on olleet juoksu, pyöräily ja uinti. Saa nähdä, kuinka kauan tuota juoksemista jaksaa, ennen kuin alkaa liitoskivut viedä voiton, mutta onneksi pyöräily sujunee niin kauan, kuin on tiet sulana, ja uiminenkin ihan viimemetreille, jos uimahallit nyt ylipäätään syksyllä aukeaa. Kyllä näin kesäaikaan järvivedessäkin matkaa ui, mutta ei varmasti enää syyskuussa. Toki näin alkuvaiheessa jaksaminen on paljon isompi kysymysmerkki treenien jatkumisen suhteen kuin pystyminen.
 
Mulla tulee lähinnä kävelyä ja kotijumppaa. Kevään harrastukset (tanssitunnit, jumppatunnit) kun peruuntui koronan takia, niin nyt on lähinnä tullu kehonpainotreeniä. Kävelyä tulee toisaalta joka päivä 1-2 tuntia, työmatkan ja vaunulenkkeilyn merkeissä, että se riittäkööt nyt kunnon ylläpitämiseksi :) sitten taas aikanaan synnytyksen jälkeen vauvajumppaan ja siitä pikkuhiljaa treenin lisäystä.
 
Minulla kans juoksu harrastuksena, jatkan sitä siihen asti kun tuntuu hyvälle.
 
Lenkkeily ja ratsastus. Hevosen selkään en enää ekan kolmanneksen jälkeen uskalla ja rauhallisempaa menoa muutenkin nyt enää. Mutta lenkkeilyä jatkan kyllä niin pitkälle kun kykenee
 
Mä lenkkeilen koirien kanssa ja yritän tehdä kotona kuntopiiriä. Syksyllä ajattelin mennä mammajoogaan ja alkaa käydä taas salilla.
 
Mie harrastan lähinnä kävelylenkkejä säännöllisen epäsäännöllisesti. Onneksi on fyysinen työ :angelic: Pitäis kyllä lihaskuntoa kehittää vaikka kotijumpilla, salihommat ei tällä hetkellä kiinnosta. Kotoa löytyy kahvakuula ja kuminauha.

Joku äitiysjooga tai jumppa vois olla kyllä tosi kiva syksyllä! :happy:
 
Mie harrastan lähinnä kävelylenkkejä säännöllisen epäsäännöllisesti. Onneksi on fyysinen työ :angelic: Pitäis kyllä lihaskuntoa kehittää vaikka kotijumpilla, salihommat ei tällä hetkellä kiinnosta. Kotoa löytyy kahvakuula ja kuminauha.

Joku äitiysjooga tai jumppa vois olla kyllä tosi kiva syksyllä! :happy:

Joo, en oo salilla käynyt sitten helmikuun, voi olla että ei kans kiinnosta vielä mennä. Kotona mulla on kuminauha ja sit semmonen paksumpi power-nauha. Pitää alkaa niillä tehdä. Käsiä pitää kyllä treenata että jaksaa vauvaa kantaa, kun oon aika rimpula.
 
Mä harrastin ennen koronaa kamppailulajeja, mut nyt jää ne lajit.
Jollain pitäis saada ainakin vatsa,- ja selkälihaksia tulevaa varten vahvistettua.
Täytyy kattoa mitä tarjolla uudella paikkakunnalla.
 
Mä harrastan juoksua 8-12km kolme kertaa viikossa, porrastreeni/pyöräily kerta viikkoon ja salilla 2x vko.

Portaat on ainoat jotka alkanut heti näin alkuun hengästyttämään normaalia enemmän niin niiden jatkoa joutuu vähän miettiä.. Lenkillä mulla on erittäin maltillinen tahti ja kroppaa kuunnellen niin hyvin on mennyt:) Salilla vähän joutunut kanssa soveltaa, mutta suurinta osaa liikkeistä uskaltaa tehdä:grin
 
Mä tykkään käydä pyöräilemässä ja sit salilla. Salilla en oo nyt Koronan aikaan käynyt, mut jospa taas aktivoituisi. Kotitreenejä pitäis saada aikaiseksi tehdä.
 
Käyn joka aamu juoksulenkillä vaunujen kanssa 6-10km pituinen / kerta. Käyn myös vaunu kävelyillä. Teen kotitreeniä 3-4 kertaa viikossa. Sekä pyöräilen lasten kanssa pakollisiin menoihin, ja elokuussa kun palaan äitiyslomalta töihin, kuljen työmatkat pyörällä. Jatkan näitä kaikkia niin kauan kun tuntuu hyvälle. Sit kun tuntuu huonolle muutan juoksun muotoa kävelyyn/porrastreeneihin ym.
 
Mulla on pitkä joukkueurheilutausta, mutta tällä hetkellä liikunta on kyllä ollut aika pitkälti kävelylenkkejä, golfia ja kotona tehtäviä lihaskuntotreenejä... Salille yritän nyt saada aikaiseksi mennä, yritän käydä niin pitkään kuin suinkin mahdollista. Kesä menee kuitenkin pitkälti varmaan goflkentällä, kun ihan kaikkeen ei aika riitä :)
 
Apua tuunko tänne ainoana sanomaan että liikunta jäi tän kamalan väsymyksen takia täysin.. :rolleyes: odotan vaan sitä hetkeä kun oikeesti jaksais tehdä edes pienen lenkin tai sais innon mennä salille. Vasta alkuvuodesta innostuin salilla käymisestä ja kotijumpista. Nyt vaan ei tulis just mieleenkään mennä. Kai tää väsymys menee ohi :sad001:sleep011
 
Apua tuunko tänne ainoana sanomaan että liikunta jäi tän kamalan väsymyksen takia täysin.. :rolleyes: odotan vaan sitä hetkeä kun oikeesti jaksais tehdä edes pienen lenkin tai sais innon mennä salille. Vasta alkuvuodesta innostuin salilla käymisestä ja kotijumpista. Nyt vaan ei tulis just mieleenkään mennä. Kai tää väsymys menee ohi :sad001:sleep011

Joo et oo ainoa. Mä oon tehnyt arkiliikkumista nyt viikon, väsymys ihan hirveä ja ei olossakaan kehumista. Eilen tein semmosen hauskan 6min jumpan minkä löysin googlettamalla raskausjumppa. :gen014 Sit pyrin kyllä jumppaamaan lantionpohjaa maatessa aina välillä.
 
Mie oon tainnut viikko sitten käydä lenkillä viimeksi :bag: Ei vaan oo jaksanut eikä huvittanut. Helteet + lasten kanssa melkein 24/7 + mies reissuhommissa, ei oo ollu inspiraatiota :hilarious: Huomiselle on luvattu sadepäivää, jos ei ihan kaatamalla tuu vettä niin vois olla ihana käydä kävelemässä raittiissa sadeilmassa :rolleyes:
 
Te ootte kaikki niin urheilullisia, ite oon hirvee vätys! Viime syksynä ku olin vielä hoitovapaalla, kävin salilla 2-3 x vko ja kävelyllä 1-4 x vko. Töihin paluun jälkeen en oo jaksanu tehä mitään. Mun arkiaamut alkaa klo 5.00 ja päättyy illalla klo 20-21 ku saan lapset nukkuun. En töiden jälkeen jaksa harrastaa liikuntaa :sad001
Käyn päivätöissä ja oon lasten kans yksin ma-pe, tai su-pe, ku mies ajaa rekka ja on siis aina viikot pois. Joten oon laiska liikkuun työpäivän jälkeen, tosin kaks lasta pitää mut aika kiireisenä, ja onneks työki on ajoittain hyvinki liikkuvaista.
 
Joo et oo ainoa. Mä oon tehnyt arkiliikkumista nyt viikon, väsymys ihan hirveä ja ei olossakaan kehumista. Eilen tein semmosen hauskan 6min jumpan minkä löysin googlettamalla raskausjumppa. :gen014 Sit pyrin kyllä jumppaamaan lantionpohjaa maatessa aina välillä.


Täytyykin tutustua pikajumppiin jos niillä pääsis jossain vaiheessa taas alkuun :)
 
täällä kanssa yksi joka ihailee teidän liikkumisia!

Itse kävin vielä viime syksynä jonkin verran ryhmäliikuntatunneilla, sitten ne jäi väsymyksen takia pikkuhiljaa pois.. toiveissa olisi aktivoitua uudelleen, mutta nyt on pari viikkoa ainakin ollut sellainen olo että ei voisi vähempää innostaa mikään liikunta.

Käyn kyllä koirien kanssa kävelemässä päivisin, yleensä aamulla sellainen tunti ja myöhemmin pari lyhyempää. Mutta nekin ollut nyt helteillä sellaista laahustamista kun ei koiratkaan jaksa liikkua :rolleyes:
 
Takaisin
Top