Liikunta

Joo jotenkin tuntuu et ei oo voimaa ja vauhtia enää kävellä niinkuin ennen. Oon aina ollu aika reipas kävelemään ja kokenut hankalaksi sen jos kävelen jonkun muun kanssa ku monet kävelee hitaammin. Nyt huomaamattani oon vaan hidastanut tahtia ja kävelenkin nykyään samaan tahtiin muiden kanssa. :D
 
Kävin tänään kokeilemassa suppailua ja oli kyllä hauskaa! :) Lauta oli tukeva, tasapaino löytyi nopeasti ja homma oikein helppoa. En edes tippunnut kertaakaan laudalta. :D Hyvin jaksoi parin tunnin rauhallisen suppailulenkin tehdä, vaikken enää pääse esim. koiran kanssa juuri kilometriä pidempää pätkää ilman supisteluja. Viimeiset 15 min huomasi, että alkoi selvästi väsyä, mutta muuten jaksoi oikein hyvin. Tukivyö olisi tosin voinut olla hyvä kaveri olla, mutta en hoksannut sitä ottaa, eikä se mikään miellyttävä ole hellepäivänä pitää. Eikä kovin esteettinen bikiniyläosan kanssa. :laughing002 Saas nähdä onko huomenna lihakset miten kipeänä.
 
Stella, onpa hauskaa, mäkin kävin juuri viime viikolla kokeilemassa ekaa kertaa! :) Tuntui tosi kivalta että pystyin vielä raskaana kokeilemaan uutta lajia. Minäkään en tippunut laudalta; pidin vielä vaatteet päällä kun halusin suojata itseäni auringolta ja kuivana pysyivät. Mentiin tunti kaverin kanssa, ja kyllä siinä jalkapohjat joutui tekemään yllättävän paljon työtä kun kuitenkin pientä tasapainoliikettä tekee koko ajan.

Mullakin alkaa herkästi supistaa jos kävelen reippaasti. Muu mun normaali liikunta (kiipeily, pyöräily) ei aiheuta supisteluja jos vain menee rauhallisesti, kävellessä taas joskus tuntuu jopa rauhallinen meno. Useamman kuukauden olen jo saanut kävellä rauhallisesti.
Tänään rv26+5
 
Stella ja Beisla, täälläkin suppailua viime viikolla testannut. Oli leppoisaa ja hauskaa! Laudalla tehtiin vetten päällä myös lihaskuntoliikkeitä, mutta mä tein niistä vain kevyimmät ja ei mahaan kohdistuvat. Tosi kiva laji! Voi olla, että tulee loppukesän aikana mentyä vielä uudestaan.

Ainoa, mikä mietitytti, olis ollu laudalta putoaminen veteen. Ohjaaja opasti muita könyämään poikittain mahalleen laudan päälle, mutta mulle sanoi, että jos tipun, he pelastavat mut erikseen :D En onneks tippunut!

Myös saunajoogaa testasin viime viikolla toista kertaa raskausaikana. Ennen raskautta joogailin useamman kerran viikossa. Tuo saunaversio tuntui edelleen hyvältä ja relalta, vaikka mahapallo ottikin kiinni aika monessa liikkeessä. :)

Nessu 28+0
 
Oletteko harjoittaneet säännöllisesti lantionpohjan lihaksia? Mulle aloitus on jotenkin tosi vaikeaa. Pitäis, mutta ei saa aikaseks. Nyt olen yskinyt kolme viikkoa pissat housuissa, joten aihetta olisi aloittaa. Taas on tekosyy, että aloitan sitten, kun tervehdyn. Miten tää on niin vaikeaa?
 
Oletteko harjoittaneet säännöllisesti lantionpohjan lihaksia? Mulle aloitus on jotenkin tosi vaikeaa. Pitäis, mutta ei saa aikaseks. Nyt olen yskinyt kolme viikkoa pissat housuissa, joten aihetta olisi aloittaa. Taas on tekosyy, että aloitan sitten, kun tervehdyn. Miten tää on niin vaikeaa?

On pitänyt aloittaa jo lukemattomia kertoja mutta en vaan koskaan muista. On varmaan tämän raskausdementian takia sekin asia laitettava kalenteriin. Harvinaisen säälittävää.:)
 
Säännöllisen epäsäännöllisesti harjoittanut lantionpohjan lihaksia, jos luen illalla sängyssä saatan vähän jumppailla...:oops: pitäis varmaan ja mielessä aina on mut en tiiä mikä siinä on niin vaikeeta, sitä kun vois tehdä missä vaan ja milloin vaan!
 
Silloin tällöin ja toisiaan on tullut harjoteltua. Ekalla neuvola käynnillä sain jo lappusen mukaan raskausajan harjoituksesta, mut se on vähän jäänyt.
 
Samanlainen unohtaja täälläkin. Pitäisi treenata, mutta aina se jotenkin unohtuu... Pitäs laittaa kalenteriin, mutta sieltäkin ne on helppoa sivuuttaa...

Mulla on viikkotolkulla tehnyt mieli liikkumaan, mutta saan kaikesta kovia supistuksia, niin on jäänyt väliin. Kävelen jonkin verran mitä pystyn. Koira on nyt saanut tyytyä vähempään kuin normaalisti. Odotan kuin kuuta nousevaa, että pääsen taas tanssimaan ja crossfitiin. Hirvittää vaan, etten pysty muhinkään un olen kuukausikaupalla ollut tekemättä mitään. Mutta tällä kierroksella mulla on pohjakunto hyvä. Edellisen raskauden aikana olin ennen raskautta lähes vuoden lähes liikuntakyvytön kroonisen sairastamisen takia. Kävelin vaan ja sitäkin vähän. Nyt painoa on enemmän kuin silloin, mutta mahan kantaminen ei tunnu ollenkaan niin raskaalle ja ryhti on pysynyt kohtuullisen hyvänä.
 
Täälläkin pitäisi treenata lantiopohjan lihaksia, mutta aina se jää ja unohtuu jajaja... Ajattelin, että hommaisin jotkut treenikuulat, niin josko tulisi sitten harjoitettua niitä ahkerammin. Onko jollain kuulista kokemuksia ja suosituksia?
 
Mä oon innostunut uimisesta. Tai no pari kertaa vasta käynyt mut hyvää on tehnyt ja kiva olo kun on saanut aikaiseksi tehdä jotain muuta kuin vain kävellä ja löhötä sohvalla. Rupes kyllä vähän kivuttomasti supistelee ja piti ottaa iisimmin ja pitää taukoa. Supistukset muuten tuntui erilaisilta vedessä!
 
Kävin tänään "lenkillä", laitoin huvikseni oikein SportsTrackerin päälle: 1,15 km 16 min.! No tästä on suunta sit vaan ylöspäin, marraskuuta odotellessa... :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Joo minäki kyllä jo oikeen ootan että pystyy taas käveleen "normaalia" vauhtia ja pitkiä matkoja :D toivottavasti ei ole kovin sateinen loppuvuosi, että tulisi paljon vaunuiltua :) ja tietenki se on vaan pukeutumiskysymys!
 
Tänään käytiin kävelyllä metsässä ja huh ku rupeski vatsaa kiristää, vaikka ihan normaalia vauhtia kävelin. Saa nähdä miten jaksan töissä ens viikolla.
 
Ja tänään peruin sinne joogakurssille menon. Yhtäkkiä se ei tuntunutkaan enää hyvälle idealle... Katotaan kevätkaudella sit uudestaan. Nyt 34+4
 
Kaveri ehdotti että mentäis tässä joku päivä keilaamaan. Vieläkö itse lähtisitte? Mulla nyt viikkoja 37 ja raskaus on kyllä sujunut tosi vaivattomasti tähän asti.
 
Christalli, musta sen mukaan, miltä susta tuntuu ajatus useamman kilon keilapallon nostelusta, pienestä kumartelusta ja pallon heilauttamisesta radalle. :)

Mä olen myös siivoillut, tehnyt ja harrastanut kaikenlaista (siis toki turvallista) etenkin nyt loppuraskautta kohden. Olen kuokkinut kasvimaalla, sienestänyt, leikannut pensaita, siivonnut vimmatusti kaappeja, reippaillut ulkona jne. melko paljonkin, jos olo on ollut hyvä, eikä tekemisestä ole tullut epämiellyttävää oloa. Jos on tullut, olen jättänyt tekemisen sikseen.

Keilaamista voisin ihan hyvin harkita, jos sattuis olemaan energinen päivä ja hyvä fiilis. Voihan radan varata vaikka vaan puoleksi tunniksi, ja kaveri voi keilata loppuajan itsekseen, jos tulis kehno olo.

Sinuna mä miettisin, aiheuttaako sulle keilailun liikeradat tai pallon kanniskelu mahdollisesti jotain tuntemuksia. Voithan ottaa kaikista kevyimmän lasten pallon ja liikkua hitaan rauhallisesti. Pallonkin voi rojauttaa radalle vähän ylempää, niin ei tartte kumarrella. Jos itseä epäilyttää tai mietityttää, silloin jättäisin väliin. Ja jos ei, en :) Riippuu varmasti eniten siitä, millaiseksi sä tunnet sun kunnon ja millaiseen tekemiseen oot tottunut. :)

Nessu 35+3
 
Mua houkuttaisi myös keilaus, mutta ei taida selkä kestää... Jos selkä olis kunnossa, olisin jo radalla! :D En siis näe muuta estettä keilaukselle raskaana kuin selkäkipu ja toki se oma jaksaminen ja fiilis ylipäätään. :)
 
Takaisin
Top