Liikunta raskaana

Kömpelö olo kyllä! Tuntuu että sängyssä kyljen kääntäminenkin on jo iso ponnistus 😅 mahasta täytyy pitää kiinni kun kääntää kylkeä.
 
Tuli mieleen oisko ideaa mennä vaan raikkaaseen ulkoilmaan istuskelemaan pihalle 🤔 Ei uskalla lähteä kävelemään koska se on niin epämiellyttävää ja nyt on ollu liukkaitakin.
 
Ootteko pystyneet viimeisillään harrastamaan ollenkaan mitään liikuntaa? Minusta reipas kävelykin tuntuu ikävälle: puuskututtaa ja harjoitussupistuksia. Joogassakin patjalla selälleen makaaminen tuntuu jo vaivalloiselle. Liikunta on käytännössä jäänyt kokonaan. Tosi pienesti tulee hyötyliikuntaa.

2-3vk sitten 1,5km lenkki tuntui jo aika maksimilta ja olin tosi hidas. Tänään (39+4) kävelin 3,7km ja olisin voinut mennä pidemmällekin, ja olin paljon nopeampi kuin tuolloin 2-3vk sitten. Toki olen vielä huomattavasti hitaampi kun ennen raskautta (silloin vauhti n. 6,5/h, nyt ehkä 4km/h). Toki tänäänkin kävellessä tuli myös ihan tuntuvia supistuksia jossain kohtaa ja häpyliitos vihloi, mutta tukivyö vei lonkkien liitoskivut ja pahimman paineen pois.
 
2-3vk sitten 1,5km lenkki tuntui jo aika maksimilta ja olin tosi hidas. Tänään (39+4) kävelin 3,7km ja olisin voinut mennä pidemmällekin, ja olin paljon nopeampi kuin tuolloin 2-3vk sitten. Toki olen vielä huomattavasti hitaampi kun ennen raskautta (silloin vauhti n. 6,5/h, nyt ehkä 4km/h). Toki tänäänkin kävellessä tuli myös ihan tuntuvia supistuksia jossain kohtaa ja häpyliitos vihloi, mutta tukivyö vei lonkkien liitoskivut ja pahimman paineen pois.
Kuulostaa että kuitenkin jonkun verran pystyt liikkumaan. Se on kyllä hyvä! Ymmärrettävää että vauhti hiipuu.

Mä kyllä joudun raskauden jälkeen aloittamaan liikunnan ja kunnon kohottamisen täysin nollasta. No, en ole viime vuosiin niin liikunnallinen ole ollutkaan kuin esim mitä yläaste-ja lukioiässä.
 
Kuulostaa että kuitenkin jonkun verran pystyt liikkumaan. Se on kyllä hyvä! Ymmärrettävää että vauhti hiipuu.

Mä kyllä joudun raskauden jälkeen aloittamaan liikunnan ja kunnon kohottamisen täysin nollasta. No, en ole viime vuosiin niin liikunnallinen ole ollutkaan kuin esim mitä yläaste-ja lukioiässä.

Väitän että se auttoi kun kävin osteopaatilla kerran ja kahdesti raskaushieronnassa ☺️
 
Oon käynyt uimassa ja vesijumppaamassa, se on hyvä, kun maha ei paina vedessä 😊 Kävely on aika hidasta ja epämiellyttävää, mutta jonkin verran silti myös kävelen, vaikkei tunnukaan hyvältä.
 
Vesijumppa oiskin hyvä! Meillä oli tammikuussa lomaviikonloppu niin kävin kylpylässä ja tein 30min vesijumpan. Se oli kyllä tosi mukavaa! Miten olinkaan unohtunut! Pitääpä tarkastaa uimahallin aukioloajat. Jos ennen synnytystä kävisi vesijumppaileen. Tosin uimahalleissa on minusta liian kylmä vesi. Kylpylöissä on lämpimämpää. Mutta oonkin nyt raskaana kärsinyt kuumuudesta että tuntuisikohan uimahallin vesi nyt sopivammalta...
 
Takaisin
Top