Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei vissiin pitäis rehkiä. Toissapäiväinen kaupassa käynti ja kauppakassien raahaaminen vissiin aiheutti eiliset alavatsakivut. Pelkäsin jo kohtutulehduksen uusiutuneen.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tänään mätettiin häissä navat täyteen herkkuja ja huomenna vauinuillaan senkin edestä sitten! :P Se onkin paree olla hiki pinnassa huomenna muunkin kun vain helteen takia :wink

Moi :) Tästä on joku varmaan jo kysellyt, mutta en jaksais lukea kaikkia 91:ttä sivua ;) Eli kysymyksenä on lenkkeily... Ootteko kuinka pian alkaneet lenkkeillä , ne jotka sitä siis harrastavat? Mä urheilin ja kävin salilla ihan loppu raskauteen saakka, ei ollut koskaan mitään.. Nyt haluaisin kovasti alkaa pikkuhiljaa treenailee (29.4 synnytys) eli on jo lääkärin tarkistukset ym tehty. Sanottiin että voi pikkuhiljaa aloittaa jos siltä tuntuu... Parilla pienellä hölkällä oon käyny,mutta nyt viimeksi kun kävin niin tuli vähän vertaa... ei paljon, mutta kuitenkin tuli. Mietin vaan että mistäköhän se saattaa johtua? en oikein uskalla treenata vielä... Tiedän että kaikki ovat yksilöitä ja että jokin mikä toimii yhdelle ei välttis toimi toiselle.. mutta mielenkiinnosta kyselen =)

Reipasta kävelyä tulee kilsatolkulla ja kahvakuulailua siihen päälle. Juoksemaan en pysty laskeumavaivan takia vieläkään, mut nää on niin yksilöllisiä juttuja. Teet sitä mikä tuntuu hyvältä.

Mä kävin juokseen ekan kerran muistaakseni vähän ennen kun oli 5 viikkoo synnytyksestä täynnä. Omia tuntemuksia kannattaa kuunnella. Jos tuntuu epämukavalta tai sattuu niin älä juokse, mutta jos ei ilmene mitään erikoista niin sit voi juosta :)

Voisikohan limakalvot olla sen verran ohuena että veren vuoto olis johtunut niistä? Itsellä esikoisen synnytyksen jälkeen oli limakalvot todella ohuet ja pakkasivat aina menemään rikki pelkällä rivakalla kävelylenkillä.

mä lopetin liikkumisen vissiin rv 32 paikkeilla melkein kokonaan kipujen takia... mut mä kävin ekalla lenkillä 5päivää synnytyksestä (kävelyä) ja omien tuntojen mukaan oon siitä asti menny... nyt vasta viimisen viikon aikana oon ruvennu pieniä juoksu pyrähdyksiä ottaa, ja siis ihan kans omien tuntojen mukaan (synnytys oli 1.6.) kevyttä jumppaa oon kans harrastellu ja kokeillu :)

Mulla tulee vielä välillä jotain alavatsan lieviä kipuja tai sitten tota sektiohaavaa vähän särkee, kun tekee ilmeisesti liikaa kaikkea, esim tässä yksi päivä kun oikeen vauhdilla imuroi, ja nosteli jotain jutuja ym niin sitä haavaa jotenki särki. Että en tiiä, uskaltaako viel miettiä mitään raskaampaa liikuntaa, ei varmaan.

Huomasinpas tossa aamulenkillä että enää ei tunnu häpyluunseutu kipeeltä kävellessä eikä lonkkiakaan pakota. En tiedä onko vika venyttelyn vähyydessä vai mistä mutta nykyään sitten akillesjänteet kipeytyy kävellessä.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Olin eilen jumpassa yllättynyt, kun ei vatsat ja haava reagoineet juuri mihinkään.
Kävin siis ihan kevyesti vain, Bodyvivessä. Ainoa liike, jota en pystynyt tekemään, oli selkä vatsallaan. Alavartalon saan kyllä ylös, mutta ylävartaloa en.

Vatsoja tein tosin ihan kevyesti, yksi jalka kerrallaan tai sitten pieniä nostoja vain.

Sattu sillain hassusti että ostin kastajaisiin mekon mut omasta kaapista löytyki parempi mekko jota ennoo ees muistanu! Muutama kilo painoa pois ni mekko ois täydellinen. Eli herkut pois ja liikkumaan! Vois nää ilmat vähä viiletä et kiinnostas ees lähtee lenkille!!:mad:

Mä kävelin eilen 9km tuolla helteessä. Oli aika kova jano vielä pitkään lenkin jälkeenki! Ihan uskomattomat hellekelit! 27 astetta jo monta päivää peräkkäin!

Hullua! :eek: musta tuntuu etten viiti ees kilometriä kävellä ku on nii kuuma et tuntuu ettei henkeäkää saa. Toki tää flunssaki tekee osasa..

Olihan tuo eilen ihan hullua käydä pienimmäisen kanssa vaunuilemassa. Toisen sai ensinnäkin laittaa melkeenpä alasti vaunuihin ja sit lenkin jälkeen suuta kuivas kyllä kivasti ja sai tytöllekin törkätä tissin suuhun heti sisälle päästyä! Tänään saa lenkki jäädä ja öllötellään sisällä. Iltasella sitten vatkata vähä kahvakuulaa! :P

Mä tahtosin alkaa sitä hulavannetta pyöritellä van ei vissiin vielä tohi.. :confused:

Me lähettiin tänään jo toista kertaa ulos aamuisten vaunuttelujen jälkeen. Aamulla oli vielä ok ilma mutta nyt tais kaverilla tulla kuuma jo lyhyellä lenkillä lähikauppaan kun palatessa alkoi rappukäytävässä itkeskellä. Ei muuta kun maitoa kehiin!

Mulla on vähän haasteita tän kaverin pukemisessa. Tarkenisi varmasti lyhythihaisellakin mutta koska haluaa vaunussa katsella maisemia niin vaarana on että paljasta hipiää joutuu aurinkoon. Näin ollen en oo uskaltanut laittaa lyhyttä hihaa tai lahjetta vaan oon sit vaan kesken lenkin kun (ei jos...) tarvii nostaa manducaan, kipannut housut pois. Minkälaisissa vaatteissa teidän beibsit ulkoilee?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Rako vatsalihasten välissä on n.1,5cm. Joko joko joko saa!!?

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Käytiin tossa über helteessä 10kilsan lenkki. Tuskaistahan se itselle oli, mutta sen arvoista koska vauva nukku oikeesti sikeetä unta koko matkan ajan. Toinen on niin unen tarpeessa, muttei kivuilta saa juuri nukuttua. Pelkässä pitkähihaisessa bodyssa oli. Pidän myös aina hattua, mutta tällä kertaa jätin ihan suosiolla laittamatta. Ja hyvä niin, koska äsken kun nostin itkevän sällin syömään niin oli kyllä lämpötila ihan kohdillaan.

Meilläkin melko puoli alasti mennään vaunuissa ja tosiaan harso sekä ötökkäverkko eteen vielä niin hyvä on :) Ei pääse aurinko paistamaan ja ötökät kiusaamaan :) Mutta tänään mittari näyttää semmoset mukavat 27.7 ja tuulen vinkka on ihan minimaalinen joten en ole menossa vaunuilemaan. Katsoa huomenna uudestaan

Takaisin