Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pelkkä lyhythihainen body tai helleasu ja harsoa päälle ettei pala. Ihania ilmoja!!

Moniko on käynyt jo uimassa? Vai pelkäättekö rintatulehdusta? Mä en oo vielä uskaltautunut, mutta kohta aion. Tissit vaan nopsasti piiloon ja märät uikkarit pois ettei mastiitti iske.

mä oon käyny jo kahdesti uimassa eikä oo tullu mitään oireita/tuntemuksia tisseihin... lämmintä vettä tossa miedän lutakossa jo :grin ihanaa!!! vaikka oikeesti mä vihaan uimista järvessä/meressä... viime kerrasta on ainakin se 5vuotta aikaa, mut sen se varmaan teettää kun on monta kuukautta liikkumatta :) .....ja musta on kuoriutunu kaiken lisäks lenkkeily-hullukin :eek: joka päivä oon käyny käveleen ja kahvakuulallaki oon ruvennu taas aktiivisesti pelleileen o_O

oon uinu juhannuksesta lähtien kylmilläkin keleillä. Ei oo ollut ongelmia. Sanoisin, että jos on herkkä tiehyttukoksille ja tissitulehduksille muutenkin, niin sit ottaa varovammin tuon uimisen..

Imetystuen facessa oli uimisesta keskustelua siellä oli että uiminen ei haittaa, mutta kannattaa imettää / pumpata rinnat mahd tyhjiksi. Kylmä ei kuulemma aiheuta tulehdusta vaan siihen tarvitaan bakteeri, mutta tukoksille voi kyllä altistaa.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Oon ollut vissiin vähä liiankin arka noiden tissien kanssa kun tuntuu että lämpösilläkin keleillä pistä takkia tai hupparia päälle lenkille :P En nyt sentään näillä keleillä mutta aiemmin kun oli jotain 18 lämmintä. Tosin me ollaan täällä meren äärellä eli tuulee aina ja jos tuulee mereltä niin tuulee kylmästi.

Huh! Tultiin just vaunuttelemasta ja oli kyl KUUMA! Mä oon ite aina rakastanut helteitä mut nyt ei voi kyl rakastaa kun on huoli että toinen läkähtyy. Tehtiin siispä vaan lyhyt lenkki mutta eipähän tullut itkuja :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Itse pääsen läkähtymään tänään myöhemmin kun pitäis polkea hammaslääkäriin 8km ja takas...

Aika huvittavaa että raskauden aikana ei närästänyt kuin muutaman kerran ja nyt kun on vähentänyt leipää ja muita hiilareita niin närästys on alkanut :/ Yäk!

Vähän on joutunut hampaita kiristelemään, ettei sortuisi leivoksiin tms, eilen syötiin pitkästä aikaa lounaaksi ihan vaan tonnikalasalaattia. Viime kesänä syötiin miehen kanssa tosi kevyesti, mies painoi 80 kg ja minä sen 63 kg :D
Väsyneenä on niin helppo tarttua nopeeseen ruokaan, pitää vaan muistaa että kakkaruoalla on seuraukset ;)

Meillä syötiin eilen pitsaa ja kebabia. Oli niin kuuma, ettei kukaan halunnut alkaa kokkaamaan.

Mullakin on ajoittain närästystä ja selkeesti liittyy siihen, että olen syönyt liian vähän ja juonut liikaa vettä. Onneks Rennieitä vielä löytyy :)

Ruokahalu on palannut ja herkkuhimot myös. Kokoajan voisi syödä, syödä, syödä! Ei olis ollu väliks vaikka olisi pysynyt kauemmin poissa.

Mullaki tekee mieli lappaa koko ajan jotain suuhun! Mut pakko lopettaa herkuttelu! Täytyy pitää viikonloppuna karkkipäivä ja kahvin kanssa sallin itelleni keksin/pullan. Eli siis 2/päivä ku en kahvia kauheesti viiti juoda. Vaunulenkit täytyy suorittaa myöhään illalla ku on jo vähä viileempi. Ja voimavannetta alkaa veivaa pikku hiljaa! :)

Nyt kun vielä kittaan 3 tai 4 tölkkiä bisseä päivässä niin kivasti tulee siitäkin energiaa. Vaikkei toi holiton sentään niin pöhötyttävää ole kuin kepsu. Tuntuu muuten että toi olut ihan oikeasti toimii maidon nostattajana. Ja lidlin 0-kalja on oikeastaan aika hyvää :)

Mä en enää tiedä millä tyynnytän nälkääni, kun ruokavalio on niin tiukilla nyt. Esim aamupalaksi tai välipaloiksi on tosi vaikee keksiä jotain nopeaa ja helppoa. Ja herkuttelu on tehty kokonaan mahdottomaksi. Käytännössä koko kesä ilman jäätelöä ja mansikoita. Eli mun kesän ykkösjuttuja. Tässä on ihminen lähellä masentua..

Mehujäissä on tärkkelystä, joka on monesti vehnäjauho pohjainen. En mä tälläsiä tienny ennen ku eilen lyötiin tolkuttoman pitkä lista käteen. Myös karkit ja osa mehuista no-no kamaa. Mut lääkäri sanoikin karkeasti, että elät riisillä ja possulla. Niin ja pahimmassa tapauksessa riisikin pitää jättää pois.

Onko kaura kielletty? sehän joskus sallitaan vaikka muut viljat olis out. Kaurajäde on ihan hyvää nimittäin. Miehen tytölle, joka on maitoallerginen, ollaan tehty herkuksi mansikka ja hedelmä hyytelöitä. Niihin voisi laittaa yhden kerroksen jotain kasvisvispikermaa, jos löytyy sopiva. Meidän kun ei oo tarvinnu viljoha varoa niin en muista vispien inckejä niin tarkkaan.

Mä olin eiliseen asti syönytkin viljoista vaan kauraa, mutta se lähti kanssa. Mä en oo kuullutkaan kasvisvispikermasta, tai kasviskermasta yleensäkään. Pitää tutustua tuoteselosteeseen, jos vaikka kävisi. Marjoista mulle jäi sallittuksi vadelmat, että kai mä survon niitä jäisinä ja ei muuta kuin herkuttelemaan :rolleyes:

Lälly, ei todellakaan voi sanoa muutako että oot meleko sissi!!! Mä oisin ite jo luovuttanu aikoja sitten. Tsemppiä!!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

En tiedä millä tapaa mä luovuttaisin. Eilen ku annettiin lääkärin kehotuksesta yötä vasten vain korviketta, niin pari tuntia seurasi tästäkin kipu itkua ja vasta kuuden aikaan sain pojan nukutettua turvakaukaloon(tiedän se on kiellyttä-paskamutsi). Mutta lääkäri sanoikin kyllä, että suoli voi olla jo niin tulehtunut, että menee vähintään kolme päivää ennen kuin näemme onko mun ruokavalio nyt osunut kohdalleen. Saatiin myös toiselle korvikkeelle resepti, joka on vielä parempaa kuin tuo mikä meillä jo on on. Hintaa 400g pönikällä 57e, että kokeilen nyt siis ensiksi tällä mun riisi dieetillä saada toivottua tulosta.

Takaisin