Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kahden viikon tauon jäljiltä lenkkeiltiin lapsosten ja koiran kanssa, kun on sopiva keli eikä enää niin kipeinä. Kokeilin varovasti kahvakuulaakin, jos jo uskaltais ruveta.

Mä aloitan sen syömisen iltakahdeksan jälkeen, kun saan mukulat unille ja oon vain vauvan kanssa... Yleensä syön aamiaisen kun on rauhallinen hetki ja lapset on aamupalansa saanu, sit iltapäivällä otan jotain pientä ja illalla alkaa sit se tankkaaminen. Pitäs oikeasti ruveta syömään lasten kanssa samaan aikaan, mut kun inhoan sitä kun ei saa nautiskella ruuasta. Ja mitä nautintoa on, jos syöttää yhtä, antaa toiselle tissiä ja yrittää haarukoida jo jäähtynyttä ruokaa omalta lautaseltaan.

Mä oon niin pulassa tän syömisen kanssa ku mies menee takaisin töihin.. varmaan pakko alkaa käyttää jotain puoleineksiä, ei kyl innosta alkaa keittiössä kokkailemaan JOS vauva antaa hetken äipälle omaa aikaa. Mut pakko se on syödä kyllä ja mahdollisimman terveellisesti et maitoo tulee ja laatukin ois hyvää...
Mun ei tee ees mieli herkkuja muuta ku vähän jädeä...

Oltiin reilun tunnin kävelyllä aiemmin, tyttö tuhisi kantoliinassa tyytyväisenä koko reissun. Huomenna kokeillaan taas vaunuja, lämpötila laskee hurjasti niin josko tyttökin viihtyis vaunuissa paremmin ( sormet ristissä)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Eikö teidän miehet voi iltasin olla vauvan kanssa sen aikaa et ehtisi ruoan tekemään ja syömään ? Esim joku makaronilaatikko, terveellistä kotiruokaa ja siitä vois riittää parille pvälle . Tai jotkut ruokaisammat salaatit, helppoja tehä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Me ainakin yritetään aina tehdä edellispäivänä seuraavalle päivälle valmis ruoka jos mies menee töihin. Tai sit esikoiselle on jotain helppoa puol-einestä... Mut itelle ei aina maistu vielä 11-12 aikaan lounas kun aamupalakin usein venyyyy... Mut periaatteessa edellytykset hyvälle ravitsemukselle olis olemassa :)

joo siis noin ollaan aateltu tehdä.. mies saa hoitaa kokkailun lomansa jälkeenkin. pitää vaan suunnitella etukäteen tarkemmin. ehkä mä jaksan sen lämmittää vaikka mikroa ei olekaan. saattaa vaan unohtua syöminen, mut ehkä ku tää alkutohina tasottuu niin löytyy joku rytmikin :)

Mä leivoin itelleni pakkaseen pizzapohjia valmiiks just siks että niistä saa sit tosi nopeesti ja helposti tehtyä ruokaa niinä päivinä kun mies on töissä ja ollaan vauvan kanssa kaksin.

Oli muuten tosi hyvä lenkki äsken! Mä niin nautin liikkumisesta! Nyt tärisee koko kroppa ja huomenna on varmasti lihakset kipeet :)

Meilläkään ei ole mikroa, joten ruoka pitää lämmittää hellalla tai uunissa. Mikä on hidasta ja vaatii käsiä. Jää syömättä, jos sapuskaa ei saa per heti.

Melkein jo ärähdin pahan sanan, kun en äsken meinannut saada santsata rauhassa itse laittamaani sapuskaa. Mies on edelleen sen verran pahassa köhässä ettei voi eikä halua pitää poikaa. Täytyy ottaa kuitenkin hellästi puheeksi. Miehen puolustukseksi on sanottava, että hän käy kaupassa.

Kyl tuosta miehestä ois paljonki iloa ja hyötyä, jos vaan ois kotona. Nyt kesäajan on aamuyöstä pitkälle iltaan töissä, työajat vaihtelee joskus paljonkin, eikä itsekään tiedä työpäivänsä pituutta tarkalleen etukäteen. Lauantait on yleensä aina vapaata. Käytännössä hoidan kaiken täällä kotona yksin tällä hetkellä, kun kotona ollessa mies on tosi väsynykin, niin ei voi liiaksi taakottaa toista. Talvella ollaan sit koko perhe yhdessä.

Tänään just lapset hämmästeli mun "taitoja", kun laitoin pojan fillariin ketjut takas paikalleen ja laskin tytöltä satulaa. Sellasta se vaan on, kun ei voi joka juttu oottaa, et millon isi on kotona ja jaksas tehdä häntä oottavat hommat, niin on äitinkin osattava ja opeteltava tekemään.

Mä kyl ehdin ruuan tekemään ja lapset ruokkimaan, mut oma syönti on mitä on...

Mä haluisin kunnon juoksulenkille!! Tekis kauheesti mieli kokeilla jo juoksemista mutta en taida uskaltaa ennen jälkitarkastusta...siihen on vaan niiiiin pitkä aika vielä!

Mie päätin, että meen torstaina salille kun olo on ollu hyvä ja mielestäni oon toipunu sunnytyksestä jo tosi hyvin. Jälkitarkastus mulla on vasta juhannusviikolla ja aattelin et alan jo nyt käymään salilla, mutta otan tarkastukseen asti suht kevyesti ja jätän tekemättä rankimmat ponnistuksia vaativat liikkeet.

Viimeeks oon helmikuussa käyny salilla ja silloin meinas taju lähtee. Ihan hirvee ikävä päästä taas normaalisti treenaamaan!

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mua kans innostais lähteä salille kuntonyrkkeilyyn mutta ehkä ei vielä kannata... Hyppyjä, potkuja ja aika rankkaa se on niin ehkä sitten syksyllä. Jos aloittaisi ihan lenkillä ja kotijumpalla...

Ite en tekis mitään rankkaa ennen tarkastusta!
Nytkin aion pitää huolta että lantionpohjanlihakset on hyvässä kunnossa ennenkuin edes harkitsen juoksua ja ennen kuin lääkäri on tsekannut alakerran :)

Oltiin tänään vajaan tunnin vaunulenkillä! Jesjesjes! Tyttö viihtyi kuin viihtyikin tällä kertaa vaunuissa, ehkei se vihaakaan niitä:grin Ehkä tällä viikolla uskalletaan jo lähteä johonkin kotikulmia pidemmälle, esim kaupungille kahville tms:rolleyes:
Huomaa kuinka oma kunto rapistunut ku ei oo aikoihin mitn kunnollista päässyt tekemään, mutta kyl tää tästä, pikkuhiljaa.

Tänään sain sitten sitä pitkään haaveilemaani punaista pihviä! Oi että mikä mättölautanen: uusia perunoita ja parsakaalia, iso ulkofile pihvi medium rarena ja pippurikastike päälle. Ah, teki hyvää. Jälkkäriks myöhemmin mansikoita. Joskus tää syöminenkin onnistuu ja maistuu.:)

Mä en edes pysty juoksemaan. Reipas kävely sujuu hyvin, samoin pyöräily. Mutta juostessa tuntuu kuin häpyluu repeäisi, sen kohdunlaskeuman takiakaan en nyt uskalla hirveesti pomppivaa liikuntaa aloitella... Mut mä kasvattelen kuntoani juoksuttamalla koiraa pyöräillen ja lenkkeillen muksujen kanssa ja kahvakuulailen ehtiessäni. Kokeilen loppukesästä tuota juoksu.

miulle sanottiin neuvolassa (alatiesynnytys ja tikkejä useampi kappale) että liikkua saat heti kun itse pystyt ja kykenet. Mut pidempi kävelyki viel on tuskasta katsellaan sit jos kesäkuun puolella vois jo jotain harrastaa. Sunnuntaina tuli sellanen fiilis ku ajelin autolla et nyt vois lähtee spinningii, pumppii, luistelee ym. sellanen kunnon rääkki treeni tekis hyvää, mut kun nousin autosta ylös ni kyl samantien kaikkos tää ajatus ja palautu maanpinnalle toiveet :)

Me ollaan joka päivä tehty kans vaunulenkkejä. Poika viihtyy vaunuissa tosi hyvin. :)
Mitä ruokailuihin tulee ni pyritään laittaa aina seuraavalle päivälle ruoka valmiiks ja yritetään viel et tehdään isompi määrä ruokaa ni ei tartte joka päivä ruokaa olla tekemässä.

Leikkasin nurmikkoa.. mua masentaa..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mua hotsittais aloittaa viikonloppuna spinning, mutta kun synnytyksestä on nyt tasan 2 viikkoa niin pitäis ehkä vielä vähän malttaa??

Takaisin