Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miullaki toi syöminen tuppais jäämään taka-alalle.. Mut onneks mies pitää jonkinmoista jöötä etten oo syömättä. Jätskii tekis kyl miel syyä 24/7.

Verensokerit liian alhaalla, jos on jo huono olo! Nyt jotain käkättimeen! Ei jaksa synnyttää jos ei syö! Huutomerkki!

Mulla tänään taas päivä ku syömisellä ei mitään rajaa. Vedin rekkamiehen annoksen lihapataa ja hyvin ois varmaan mennyt toinenkin... onneks on sit kans niitä päiviä ku vähempikin riittää. Innolla ens vkn neuvolan punnitukseen.

Ja mulla tosiaan tulee huono olo jos en oo syönyt, vaikkei nälkä oliskaan. Usein iltaisin pakko syödä väkisin joku pieni leipä tms ku iltapalan jälkeen tullut valvottua tuntitolkulla ennen nukkumaanmenoa. ...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Onpa jännää, että on "tuttuja" kuiteski melko lähellä. Mä paljastan, asun Torpparinmäessä. Mustakin on mahdollista uskaltautua tapaamaan muita, jos joskus jotakin kiinnostusta ilmenee.. Sit ku on vauva-arki lähteny skulaa :angel3 Harmi ettet Tuhina kuulu mun neuvolan porukkaan(meillä huhti+touko kimpassa), mua jäi vähän harmittaa, kun en kerinny vaihtaa yhteystietoja oman lähialueen mamojen kaa ja olis kiva jotenki tutustuu etenki heihin. Tapaan niitä kyl varmaa sit 2kk. tapaamisessa.

Tänään on liikuntapuoli ollut enemmän kuin kunnossa mutta ruokapuoli sitten taas vähän ontunut. Omatekoista pizzaa, jäätelöä, keksejä... että semmonen mättöpäivä...

Ei oo verensokereista :/ Huono olo tulee ja menee ihan vaikka syönnin jälkeen :/
Nestettäkin juon tarpeeksi..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

olis kyl aika hauska järkkää jotku treffit, jos uskalletaan paljastaa identiteettimme joku päivä :grin

mä yritin tänää lähtee "lenkille" mut käännyin 30m:n jälkeen takasin... jalat oli ihan ku puupökkelöt ja tuntu ettei polvet ja lonkat taittunu ollenkaan... vähä meinas jo ruveta hävettää ku ohikulkijat katto et mitä toi mamma touhuu tos pientareella :oops:

Mä en oo syöny tänään muuta kun sitä persikkarahkapiirakka. Ei oo tehny muuta mieli. Kai sitä sokerillakin elää...?

Eläähä sitä jo pelkällä mehulla puol vuotta! :O ihmeellistä miten ihminen onkin sitkeä..

Huihuihui: Mä oon täällä Pihlajamäessä päin. :) Meil oli toi huhtikuun ryhmä iltasin ja toukokuun aamusin. Sit ku ei voinut olla töistä pois ni kävin tos huhtikuisten kanssa. Toki olis ihana jos tää pikkuihme päättäis viel täs huhtikuun puolel syntyy! Enpä mäkään ehtinyt vaihtaa yhteystietoja kenenkään ryhmäläisen kanssa, mutta toisaalt ne oli niin paljon mua vanhempia et niit ei varmaan oliskaan kiinnostanut tämmönen juniori. :wink

Juu, täälläkin nämä odottajat on ollut reippaasti 30-40wee, et empä miekää vanhempie kaa oo vaihellu yhteystietoja ja niil vanhemmilla keskenään synkkas jo iän puolest nii hyvin, että tämmönen "nuori" pariskunta jäi helposti juttujen ulkopuolelle valmennuksissa. Varmasti ois paremmin löytyny uusia tuttavuuksia jos ois ollut enempi samanikäisiä :)

Se varmaan tuntuu aluksi tolta, jos esikoista odottaa ja on kokematon äitinä, niin se on jännittävää alkaa solmia äitikamusuhteita..
Itsekin vasta nyt pojan ollessa kohta 4 tulen juttuun melkein kaikenlaisten äitien kanssa, koska lapset on lapsia ja vanhemmat vanhempia.. Onhan siinä juteltavaa, kun lapset touhuaa taustalla jne.
Tietenkin, jos on ihan eri elämäntilanteessa ja oikeasti jännittää tosi paljon vauva-arkea (niinkuin jokainen esikoistaan odottava varmaan tuntee), tai vaikka kriisissä ja odottaa esikoista kuten minä aikanani niin minä vaan kartoin kaikkia jo sen takia, koska mulla oli niin paljon huolia, olin jo odottaessa yh.. Olisi ollut vaivaannuttavaa kaiken keskellä hankkia uusia ystäviä kun yritti toipua itse kaikesta.
Nyt kun olen ollut melkein 4 vuotta äiti ja tiedän jo jonkun verran äitiydestä (enkä vielä läheskään kaikkea!!), niin sitä suhtautuu kaikenikäisiin äiteihin itse samalla tavalla tasavertaisesti ja se näkyy myös siinä, että kun itse on itsevarmempi niin sitten myös tulee helpommin ystävystyttyä.
Meidän uusi tuttava on itse varmasti yli 30 ja lähemmäs 40 veikkaisin, ja itse olen 24 ja ei sitä tule siinä höpötellessä edes mieleen miettiä minkä ikäinen olen ja minkä ikäinen se on..
Tietenkin on ne äidit, jotka on täysiä mulkkuja tai ongelmaisia, ja niiden kanssa on vähän vaikea tulla juttuun, jos ei edes hymyillä takas ikinä kun tavataan hiekkalaatikolla (just tossa meidän naapurissa yks äiti, joka on erittäin vaikeasti lähestyttävä.. Mieskin sanoi samaa, vaikka se tulee oikeasti jokaisen kanssa juttuun kun on niin ylisosiaalinen :D Mutta ei sen kanssa..).

Kyllä niitä mammakamujakin alkaa sitten tulla kun aika on kypsä..

Muokattu viimeksi:
Ja vielä tosta iästä: meillä päin tuntuu olevan nää 18-25 vee äidit sellaisia tuuliviirejä, "mielestään uuden aikakauden äitejä, ja on coolia käydä joka viikonloppu baarissa ja risteilyllä yms..", vaikka onkin äiti!
Ja sitten selitellään kaikille, että kyllä se äitikin tarvii omaa aikaa ja muut on kalkkiksia, jotka toisin ajattelee, mutta joka vklp?!
Tässä asiassa olen niin vanhanaikainen enkä siksi kovin usein tän meidän paikkakunnan nuorempien äitien kanssa välttämättä haluaisi olla usein tekemisissä..
Ei pidä yleistää, en ole nähnyt kaikkia tän kunnan äitejä, kai sieltä löytyy myös nuoria, jotka ei joka vklp tyrkkää omaa lastaan äidille hoitoon.
Mun yhden tutun vauva oli 2 viikkoinen kun piti päästä baariin kunnolla ryyppäämään, eikä tää äiti siis ole mikään alkkis, vaan oli sen verran nuori että veri veti ja vetää edelleen hillumaan usein..
Näiden äitien kanssa en koe kovinkaan suurta yhteyttä. Ja ikä ei ratkaise tässäkään, siskonihan on minua 9 vuotta vanhempi ja lentää joka viikonloppu milloin missäkin päin maailmaa juhlien ja viikot on työttömänä kotona ja lapset hoidossa..

Joo vaikka itse olen 24-vuotias eli suht nuori vielä. Nii en oo koskaan ymmärtäny noita jotka saavat lapsensa alle 23-vuotiaina, et täälläkin päin suurinosa alottaa baarielämän heti, kun beibi on maailmassa. Tiiän iteasias yhden ikäiseni, joka sai 23-vuotiaana eli viime vuonna tytön nii oli jo kaksi viikkoa synnytyksestä baareilemassa.. Ja sama yks amiskaveri, vuoden nuorempi minua alotti kans vauvan olleen 3viikkoinen baareilun ja lapsi on jo 4-vuotta nyt.. Sitä en ymmärrä, että heti päästävä känniin. Sen ymmärrän, ettei baareilua tarvitse täysin lopettaa, mutta heti melkein synnytyssalista? Ja sitäkää jatkuvaa baareilua en ymmärrä, kun vauva on pieni. Se on kuitenki arvokasta aikaa. Ei se lapsi kauaa oo pieni.

Myönnän, että ois itsekin kiva käyä miehen kanssa yhellä joskus ens loppusyksystä, ku on tottunu vauva-arkeen ensin ja saanu luotua sitä perhettä ilman, että heti lähtee pois huvittelee ja läträä kännejä. Voihan tää olla tietty esikoista odottavan normiajatus mikä muuttuu tulevaisuudessa. En tiedä? Toivon ettei muutu.

Mä uhmasin kohtaloa ja ehjin nahoin selvisin kuin selvisikin 19km pyörälenkistä. Toi ilma vaan oli niin vastustamaton ja tajusin, et kesällä ei oikeesti voikaan lähteä niin vaan extempore seikkailemaan pyörän selässä, joten vielä mennään kun pystytään :) image.jpg

Haravoin iha pikkusen tuota pihaa, ens yönä nähään kannattiko se et kui paljo paikkoja taas juilii..:rolleyes:

Hurja oot, Lälly! :) Mä en kyl olis jaksanu ees puoliakaan tän mahan kanssa. Itellä taitaa tää loppuaika mennä pelkästään lyllertämällä kun ei kerta muuta pysty.

Takaisin