Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:D olihan se oikeesti herkullista, pakko myöntää!

Mä oon tänään käyny kaks kertaa neuvolassa eli kävelly 4x20-25 minuuttia ja sen lisäks kävin vielä kauppareissulla. On siis tullu käveltyä paljon ja puolet matkoista ylämäkeen, puolet alamäkeen. Tää meiän asuinalue on vähän tällasta joka suuntaan mäkistä. Nyt on sit häpyliitos ja häntäluu hullun kipeenä ja koko päivän supistanu. Illalla vielä jokailtanen kyykkyjumppa ja venyttely niin huomenna varmaan tuntee kyllä tehneensä normaalia enemmän!

Juu, miulla kans alapään seutu pikkase kipee, ku eile tuli käppäiltyy miehen kaa koululla, Coffaris ja ostoskeskuksessa, apua. Ei kärsi hirveesti kävellä kyllä, kun tietää seuravana yönä ja päivänä kyl kävelleensä.

Mä kävelen ja jumppailen kivuista huolimatta. Oon silleen vähän hullu et jos tiedän että se kipu ei oo mulle vaaraks niin melkeen nautin siitä... Paitsi sit öisin kun valitan enkä saa unta :S

Huh, 2 h pihalla haravoimista ja suunnittelua :D Voin kertoa että tän masun kanssa toi lehtien kyykkiminen maasta on urheilua :D Mulla oli pakarat (?) ja selkälihakset ihan puhki kun istuin autoon..
Huomenna lisää!
Mahtavaa kun voi tuntea itsensä tehokkaaksi vielä viikolla rv 35! ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

mä kans! Tänään oli taas sellanen päivä etten edes kauppaan jaksanut.
Mut kyl mäkin sitten kesällä, sellaset vaunulenkit tiedossa et oksat pois!

Mäkin ajattelin vielä pari viikkoa sit että kyllä mäkin sit kesällä... Mutta nyt on vaivat helpottanu niin että toivottavasti pystyn liikkumaan ihan loppuun asti! Et eihän sitä ikinä tiiä, ihmeitä tapahtuu :)

Muokattu viimeksi:
Sitä ei tosiaan tiedä mikä virtapiikki tulee vikoilla viikoilla, vaikkei muuten jaksaisikaan tai olisi aiemmin kyennyt!
Miekin huonon selän kanssa esikoisen odotuksen aikana vikalla viikolla pesin käsin auton, ikkunat, poljin neuvolaan, jumppasin ja tollasta mitä en olisi voinut ennen tota viikkoa kuvitella tekeväni, koska selkä oli niin sökö :) Hormonit!

Jäi sitten vielä yks juustokakku himaankin kun tein niitä varuiksi kolme. Mies onneksi imaisi siitä jo neljäs osan ja puolikas pääsi pakkaseen niin ei ole niin paljoa täällä sitä mun kiusana. Ei etteikö olisi ennenkin pakastimesta herkkuja tongittu...

Tänään ollut kyllä niin turpea, tukala ja läskipallo-olo ettei mitään rajaa. Ja mitä teen -syön fanipaloja, kakkua, vaahtokarkkeja ja suklaata. :sad001

Mulla ois ollut iltapalaksi jätskiä, mutta otinkin nyt jugurttia, pakastemansikoita ja omenaa. Kuiskin noille mansikoille vinkkejä siitä, mistä ruumiinosista ainakin vois poistaa turvotusta... Utareet ja olkavarret ihan ekana.

1,5 h katkoin piikkioksia pihalta painavalla saksilla sekä vein muutaman kasan eilisiä lehtiä - en pystynyt edes viestiä kirjoittamaan kun kädet meni tosta touhusta ihan maitohapoille, vieläkin tärisyttää :D
Huomenna pidän lepopäivän pihahommista ja poljen pyörää :)

Voehan mahoton! Tuntuu että nyt raskauden loppua kohden alkaa ruokavalio mennä pikkiriikkisen rempalleen :o Sokeria tekkee nii mahottomasti mieli ja tekkee tiukkaa olla irti (tosin joka päivä vähän jotain herkutellen ;)) Mut huh, kyllä tämmösillä sapuskoilla masukki saa elopainoa itelleen vähän väkisinkin :D No mutta minkäs teet. Onneksi tuota tulee päivittäin heiluttua ja siihen päälle vielä vaunuiltua :)

Elisha mulla ihan sama juttu! Koko ajan voisin mussuttaa jotain makeeta...ruoka taas ei oikein maistu. Alkuraskaudessa oli niin ihanaa kun teki vaan koko ajan mieli jotain raikasta je kevyttä! Missä ne himot on nyt?!

Mulla on jäänyt liikunta vähäiseksi selkäkipujen vuoksi. Ja nyt äitiyslomalla ollessa on ollut aikaa tehdä ruokaa enemmän ja koska sokerimittauksia on vähemmän, syön välillä sellaisia kunnon aikuisen annoksia kuin ennenkin. Juuri parhaillaan tekee mieli jauhelihakastiketta ja perunoita ja sitähän tuolta löytyy kaapista :)

Hiukan flunssainen ja lämpöinen olo tekee myös sen, että lepään pari päivää kunnolla ja sit taas koitan mun pieniä taaperruslenkkejäni :rolleyes:

Mie oon puoliluvatta tallustellu päivittäin koirien kanssa huimasti korttelin ympäri. Aikaa menee ja vauhti ei päätä huimaa, mut tuntuu jälkeenpäin ku ois kaikkien supistusten kera kotiin selvittyä huippusuoriutuja!

Harmittaa,kun ei voi liikkua niin kuin haluaisi,tai siis ei pysty. Pakko vaan tyytyä enää puolen tunnin pituisiin laahustuslenkkeihin ja niidenkin jälkeen olo kuin ois pitkänkin juoksulenkin tehny. :( Mäki odotan että kesällä tulee paljon käytyä vaunulenkeillä. Kateeks käy kun mies harva se päivä käy salilla ja lenkkeilemässä. Kyl tää pitkittynyt flunssa ja huonosti nukutut yöt tekee olon aika veltoksi.

Voi vitsi, harmittaa kyllä kaikkien puolesta joilla toi liikunta joutunut jäämään kokonaan taka-alalle. Tai ainakin kun tietää että monelle se tuo sitä henkistä hyvinvointiakin, niin voin vaan kuvitella miten vetää mielen maihin oma toimettomuus ja kivut. Tsemppiä kaikille, ei ole onneks enää pitkä aika siihen kun on nyytit syntyneet ja kropat palautuneet niin että jopa kävely saattaa onnistua :wink

Mä oon muuten miettinyt, että oonko turhan optimisti synnytyksestä palautumisen suhteen? Kun mä jo kovasti odotan että pääsen kyllä tänä kesänä jo juoksulenkeille ja tekemään muuta pomppuja ja hyppyjä sisältävää liikkumista .. Kuinka nopeesti siitä synnytyksestä yleensä palaudutaan? Tai miten pitkään yleensä menee, että esim. juokseminen onnistuu? Mulla ei oo mitään käsitystä :eek: Onko täällä joku jo synnyttänyt tai joku muu joka tietäis paremmin?

Mä juttelin neuvolassa maanantaina just tosta palautumisesta. On kyllä tosi yksilöllistä, mutta jos ei mitään ihmeellisiä komplikaatioita tuu niin kuulemma 12vk jälkeen pitäis pystyä alottamaan juoksemista jos on vaan ahkerasti tehny siihen asti lantionpohjalihaksia ja kävelylenkkejä.

Takaisin