Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En kattonu, siellä olis vissiin ollu? :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ennen kaikkea tässä juustokakkuhimossa harmittaa ettei sellasta kunnon juustokakkua saa oikeen mistään valmiina vaan jos sitä tekee mieli on pakko ite leipoo kokonainen kakku ja sithän sitä tulee mussuteltua oikeen urakalla!

Juu, siinä tehtiin amerikkalainen juustokakku. Mietin josko siulle ois siitä tullu himo! :P

Miu on tehny mieli mokkapaloja! Mut minuuki ärsyttää nimenomaan se, et se on pakko tehä koko pellillinen! Ja sit se itsekuri.................!?

Mie just aamusella etin kookospallojen ohjeen, ihan pakko saada niitä NYT. Tais vaan mulla unohtua se lupaus terveellisemmistä eväistä :)

Mulla on laiskan ihmisen herkkuhimot: kaipaan vaan Ben & Jerry'siä. Onneksi oon jopa niin laiska, etten ole moneen päivään jaksanut kaivaa puolityhjää jätskitorppoa pakastimesta. Istun vaan sohvalla neulomassa ja haaveilen siitä.

Miten on mahdollista että olen painavampi kuin esikoisesta, mulla ei ole selluliittia läheskään niin paljon kuin ekasta, 2 pientä arpea kyljessä, maha menee keskikäyrällä kun taas esikoisesta just siinä yläkäyrällä???
Minne hemmettiin se neste kerääntyy???? Aivoihiniko??
Just eilen kattelin mun reisiä - lihasta löytyy spinnin ansiosta, esikoisesta... Lihasta 0, selluliittia 100??!!?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

ImageUploadedByVau Foorumi1394351332.102896.jpg
Kun mä aikanaan alotin aktiivisesti treenaamaan salilla niin laihduin aika nopeesti yhen vaatekoon mutta paino ei tippunu yhtään just siks että lihas on niin paljon painavampaa kudosta kun läski!

Kyllä mie ton tiesin, mutta siiiiiis painoin nyt rv 25 saman verran kuin rv 35 esikoisesta eli 81,9 kg (n.85 kg painoin kun synnytin) !Vaikka normisti 65 kg!
Nyt lähtöpaino oli 67 kg tarkalleen enkä voi käsittää vaan näin suurta kasvua :D..
En uskalla enää käydä vaa'alla, koska mun järki ei enää käsitä minkäänlaista painonnousua, etenkään näin suurta! :D
Voisin veikata että painan nyt jo jotain 87 kg, jos menee samaa rataa mitä on mennyt kokoajan kaikesta huolimatta..
Veikkaisin että painan yli 90 kg kun synnytys lähestyy..

No okei eipä noin iso ero varmaan selitykään tolla ilmeisimmällä selityksellä. Eipä näitä raskausaikasia muutoksia oikein taida kukaan ymmärtää kunnolla...

Miulla on iha älyttömän paljon nestettä jaloissa!! En ite nähny kunnolla pohkeita ja varpaita, mut äidille näytin miun reisi arvet nii sehä huolestu ja rupes kattoo miu jalkoja niin jumakekka itekin huomasin mite paksut miu varpaatki on!!!

Mutta ei se nesteen kertyminenkään selitä kun korkeintaan muutaman kilon painoa. Ite kun oon pitkä niin mulla heittelee paino turvotuksen takia n.2kg. Joillain voi kyllä heitellä enemmänkin.

Ei niin, sitähän tässä ollaan mietitty :/ Toisaalta, tiedän äitejä, jotka saavat loppuvaiheessa yli kilon viikossa ja se on "normaalia", mulla ei ole vielä yli kilon pomppassut viikossa kertaakaan 300-900 g ollut heitto ja nyt se 500-600/vk..
Toisaalta, jos pääsen luovuttamaan maitoa niin en ainakaan kuihdu kuiviin kun on ylimääräistä nestettä :D

Mulle menee vielä samat pitkät odotuspaidat ja topit kuin alkuraskaudessa eli M ja 36/38, 38-40 alushousut, eli en tosiaan ole kasvanut eniten kuin lantiosta ja rinnat kasvaneet 3 kuppia, 30/32 koko menee tällä hetkellä housuista, eli en ole lihonut kuin 28/32 koosta tohon ja esikoisesta käytin jo tässä vaiheessa isompia housuja VAIKKA olin paljon pienempi vaa'an mukaan ;)
Ja kuvitella, että olen varmasti jo 20 kg painavampi kuin yleensä!!

Esikoisen istukka painoi melkein kilon, poika 4185 g, lapsivedet siihen..
Että on se ihmeellistä miksi sitä vaan kasvaa ja kasvaa..

Ps. Enää ei 150 lähentelevä syke tunnu hyvältä, niinpä treenaan 120-140 sykkeen välissä, 128 syke tuntuu nyt rv 31 parhaimmalta, pieniä spurtteja 140 lähelle tehden! :)

Muokattu viimeksi:
Itelläni lähtöpaino oli 69 kg ja nyt painan tällä hetkellä n. 83 kg (viime viikolla neuvolassa yli 1kg/vko tullu lisää painoa). (oon 174pitkä). Mut edelleenkin mennään vanhoilla vaatteilla, ainoastaan housujen suhteen oon joutunu ottamaa löysempää kun ei normi housut mene jalkaan :). Neuvola täti on sitä mieltä et painoa on tullu liikaa mut tekis mieli kysyä tältä tädiltä et paljonkohan se oma vaa an lukema on kun ei tuo tätikää ihan laihimmasta päästä ole :D.

Tän päivän liikunta: sports trackerin mukaan 1,4km ja matkaan meni 30 min!meinas muute itku päästä ku alko supisteleen ja mietin jo et kenelle soitan et tulee viemään mut kotiin!ärsyttää et näinkö tää vauhti tosiaan hiipuu!?ja pitäs muka töihin mennä vielä kuukaudeks(kuha sairasloma loppuu 2viikon päästä) ja hoitaa kotihommat ja liikkuakki vielä!?enpä usko..

Alkaa itselläkin vauhti hiipua lenkkien suhteen! Kotihommat ja esikoisen hoitaminenkin vie jo voimat aika minimiin ja sit kun mennään vaunuileen niin alkaa kinnata vähä joka paikkaa ja alavatsaa särkee :\ Lievästi vetää mielen matalaksi kun tykkää liikkua ja saa siitä voimaa yleensä ainakin niin henkisesti kuin fyysisestikin.
No tänään 32+4 ja ensi kuussa toivon mukaan pääsee tositoimiin!

Käytiin eilen pitkästä aikaa kävelyllä esikoisen kanssa - kastuttiin :D Selvä merkki maailmalta, "aja kuntopyörää, ja autoa ku sulla sellainen on!"..
Uni tuli pirun hyvin kun pääs sellaiseen tahtiinkin että teki raittiissa ilmassa hyvää!
Jossain puhuttiin että kävelyä kannattais harrastaa loppuvaiheessa muunkin liikunnan lisäksi, koska auttaa vauvaa laskeutumaan oikein ja auttaa ehkä virhetarjontoihin?
Niinpä meinasin että nyt 3 kertaa viikossa melkein jokapäiväisen pyöräilyn lisäksi otan noita kävelyitä taas kun ei ole ollut nyt suurempia kipuja eikä supistuksia kävellessä.. :)
Tipahdin eilen niin sikeään uneen, etten ole piiiitkään aikaan nukkunut noin hyvin!! :)
Ollut tässä kodin pyörityksessä sekä kaikissa hommissa sen verran että mun ulkoilu on ollut lähinnä puistoilua esikoisen kanssa silloin kun olen pystynyt...

Elisha, mullakin on ollut noita kipuja ajoittain.. Nyt yllätyin kun pystyin reippaasti kävelemään!
Ehkä sullakin vaan joku "kipukausi" menossa ja pääset myöhemmin lenkkeilemään? :)

Mä oon kans suunnitellu ottavani kävelemisen takas ohjelmistoon :) Tuntuu että vauva on ottanu paremman asennon niin että mun vaivat on helpottanu huomattavasti viimepäivinä. Jos sitä sit vaikka tänään uskaltais kokeilla tota lenkkeilyä! Toivotaan ettei kivut heti palaa :)

Tässä pitäis alkaa tehdä valintoja kuntosalijäsenyyden kanssa. Seuraava maksuun tuleva laskutusjakso menee huhtikuun loppuun ja vähän epäilen että ihan sinne asti innostaa salilla käyminen. Mutta toisaalta ei haluaisi vielä tähän kuuhun lopettaa kun vielä hyvin siellä kaikenlaista pystyy tekemään. Eipä tuo kk-maksu niin iso raha ole ettei sitä äkkiä hassaisi muuallakin, mutta eipä sitä huvittaisi tyhjästäkään maksaa.

Kauheen vaikeeta.

Takaisin