Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aretha mä oon yrittäny kipeimpinä päivinä istuskella jumppapallolla ja tehä käsipainoilla ylävartaloliikkeitä kun en oo mihinkään muuhun pystyny. Ei siitä samanlaista tyydytystä saa kun vaikka kunnon hikilenkistä tai uimisesta, mutta tulee ainakin tehtyä jotain!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Uiminen oli ihanaa! Uin kolme varttia ja otin päälle vielä 10 min kevyttä vesijuoksua. Ja sitten hetki lillumista poreissa päälle. Aijai.

Muutama eka altaan mittaa tuntuu ihan tolkuttoman tylsältä, mutta kun pääsee vauhtiin niin aikakin humahtaa. Olisi kyllä pitänyt himmailla enemmän, keuhkot ei vissiin vedä happea niin kuin normaalisti ja välillä huomasin sykemittarissa jopa jopa yli 170 lukemat. Hengästynyttä oloa ei vedessä vaan jotenkaan huomaa ja kun on huono tekniikka niin uinti on mulle vähän raskasta.

Päivän dementiaosuus: Unohdin ottaa pyyhkeen mukaan! Hyvinhän sitä itsensä kuivaa kahteen käsipaperiinkin...

Hahha, dementiasta mieleeni tuli eilinen mokani! Laitoin astiakaappiin lämpiimään miu ruuan! Onneks, ennenku lämpsäsin oven kiinni nii tajusin, ettei se ehk siel lämpiä :P

50 min spinning, 10 min käsilihakset ;) Hiton puhdistunut olo! Pidin tässä välissä lepopäivän, joka siis oli eilen ja tuntui koko päivän kuin olisi sumussa kävellyt :/ Weird, ei ihme että suosittelevat liikuntaa raskauden ajalle!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Sulla sit liii-saaa riittää virtaa! Mun on pakko pitää lepopäiviä kun oon aina pienenkin liikkumisen jälkeen seuraavana päivänä väsynyt. Kävelylenkki nyt ei vielä uuvuta, tosin se onkin sellaista köpöttelyä, mut 30 min salilla riittää väsyttämään vaikka liikunnasta muuten hyvä olo tuleekin.

Koitan kuitenkin sinnikkäästi kolme kertaa viikossa käydä salilla kun hyödyt on kuitenkin pientä väsymystä suuremmat.

Mulla ei oo lepopäiviä kuin max. 2 viikossa, yhdenkin lepopäivän jälkeen on unissakävelijäolo.. Johtunee kai tästä mun extrahuonosta aineenvaihdunnasta minkä vain liikunta herättää! :/ Monta kertaa joutuu itteään potkimaan pyörän selkään, mutta kyllä se sit kannattaa aina mun kohdalla kun tää kroppa käy niin hitaalla ja ilman boostia sit koko ihminen :) Olihan meillä vielä 2 viikkoa sitten sairastamiskierre, eli olin viikon levossa.. :)
Tässä joutuu taistelemaan että pitää itsensä jaksavana esikoiselle, miehelle ja miehen tytölle..

Niin ja mun mielestä se 3 kertaa viikossa on vielä tosi reipasta! Tiedän kuitenkin monia, jotka eivät liiku kuin sohvalle ja jääkaapille raskauden aikana :/
Itsekin varmasti ottaisin rennommin, jos tää koneisto kävis tehokkaammin ilman liikuntaa.. :)

Marisin eilen, että mä haluan lenkille ja pitsan. Mutta jos tavallinen ruokakauppakäynti kestää tunnin sen vuoksi, että kävelen mummojakin hitaammin (oikeesti, yks kiilas ohi ihan heittämällä!), niin miten tässä nyt sitten liikkuis. Kun ei haluis rapistua, mutta ei haluais tulla kipeäksikään. Sunnuntaisen uimareissun jäljiltä jouduin lepuuttamaan eilisiltaan saakka.

Tätä miunkin liikkumista kutsuttiin tänään vaappumiseks jos yhtään lohduttaa :grin
Ja ihan turha on tosiaan liikkua yhtään sen enempää ku pakko, ei pysty.

Mä oon ollu vauhdissa tänään! Kävin kaupungissa syömässä ja kävelin kotiin eikä kukaan ohittanu mua kävellen! Mä ohitin ite monta mummoa! Hah, siitäs sai ;)

Vaapuin lähikauppaan ja takaisin, siinä mun päivän urheilut. Kaipaan kahvakuulaa! Ehkä mä vaan tyydyn tähän nyt; huomenna jäljellä 70 päivää (mielummin vähemmän sit kuin enemmän)!

Mutta kyllä tää liikuntarajoitteisuus rajoittaa muutenkin. Miten voi olla ihan onnessaan jostain ääs-marketissa käymisestä?

Meni taas hermot uimahallissa niihin 40-50v. kaljamahaäijiin!!! Saakeli se ykskin oli saman aikaa altaassa ku minä ja ui siinä ajassa varmaan kolme kertaa altaan päästä päähän. Mä siis sotkin vesijuoksua 45minuuttia. Ja joka kerta ku äijä lähti uimaan ni piti vallata koko allas ku herra vetää glooria, glooria hallelujaata ja polskii pinnalla ku pikkukakarat AAARRRRGGGHHHH! :mad: Lopunaikaa "huilas" sitten matalassa päässä ja jutteli lajitovereiden kanssa. Varmaan sit meni kotiinsa kehumaan vaimolle, kuinka hän on taas niin kovin urheillu että ansaitsee kyllä yhen saunakaljan.

Tämä pallomaha meinas ottaa vähän kierroksia...

Mä en pysty kävelemään selkäkipujen vuoksi, koitan pari kertaa viikossa vesiliikkua ja ihan pieniä matkoja tassutella. Kyllä harmittaa kun keskiraskaudessa pystyin sen 5 x viikossa urheilemaan. Alkuraskaus taas meni 4 kk oksentaessa, selkäsäryssä ja migreenissä, et tasan ei mee onnenlahjat... No, jospa synnytyksen jälkeen selkä ois taas kunnossa, mut todennäköisesti joudun syömään siihen pitkän tulehduskipulääkekuurin.

Tänään 30 min spinniä, 15 min kävely puistoon ja siellä 1 h seisomista : SEINÄ TULI VASTAAN kun puistossa joutui seisomaan.. Ei tuntunut hyvältä.
Kotijumppa, spinni ja rauhalliset kotityöt sujuvat hyvin, mutta toi kävely on jotenkin maaginen laukaisija, kai tää sit jotenkin laskeutuu(?) kävellessä alemmas ja painaa alapäänsuonia jne mikä ei oo yhtään kivaa :/ Muita kipuja/painetta
ei oo vielä, onneks.
Sit mietin kun kehottavat synnytyksessä kävelemään, miten epämukavalta se voi tuntua.. Nyt vaan haluan sitä koittaa vaikka väkisin, kun viimeksi makasin koko synnytyksen..

Tänään tehtiin tai pääasiassa äiti kävi tekemässä meille pakkaseen kaalilaatikkoa ja kinkkukiusausta. Et jos isukki ei jaksa tehä ruokaa millon ni ei oo, kun lämmittää äidille ja itselleen ruokaa. Vauva-arkea ajatellen. :)

Olin tänään reipas ja kävin isoilla ruokaostoksilla :D Siinä oli kyllä taas urheilusuoritusta kerrakseen kun kävellen kulkee! Kyllä on säälittävää touhua...

Nyt olis valtava juustokakkuhimo!! Ja ei mitään kevythelppohöpöhöpö-juustokakkua vaan haluun kunnon amerikkalaista uunissa paistettua ja täyteläistä juustokakkua!

Takaisin