Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävely tuntuu nyt epämiellyttävältä..
Taitaa tyyppi painaa päätään alas ja ottaa vielä käsillä tai jaloilla vauhtia kyljestä :/
Onneksi en ole kävelyn makuun päässytkään, mutta vähän jo jännittää vikat kauppareissut esikoisen kanssa, kun en pysy sen perässä nytkään kokoajan :D

Tänään kävin vaa'alla, kuukaudessa tullut viikkotahtiin 250 g, ei siis lainkaan paha.. Jos tän saan pidettyä loppuun asti niin hyvä hommeli :)

Esikoisesta tais olla kerran vaan tullut 350 g, muuten se oli aina vähintään 500-1000 g/viikko!

Kohta neuvola!

Mannaryyni, tota kalorivajetta mäkin pidin todennäköisimpinä selityksenä, mutta sitten kun nostin kalorimäärää kokeiluksi kuukauden ajan niin pamahti neljässä viikossa +8kg :-X Ihan outoa! Ehkä meille on tulossa joku jättiläisvauva tai jotain.. :D Mutta pääasia, kun tietää ite syövänsä ravitsevasti ja terveellisesti, ei kai kaikkia kropan oikkuja pystykään aina selittämään!

Jiggly, mullakin on paino noussut nyt yhteensä 19kg. Mässäillyt en ole, annoskoot on kohtuullisia ja syön 5 kertaa päivässä, en juo limsaa tai mehua... Neuvolalääkäri totesi (ruokapäiväkirjan perusteella) mun joko valehtelevan tai olevan aika omalaatuinen painon kerääjä. Lopuksi totesi "noh, toivottavasti lähtee yhtä helposti kuin on tullut". Thanks for nothing!

Jep, täysin samanlaista kohtelua mäkin saanut neuvolassa. "Jos sinä syöt näin kun kerrot, niin ei painon kyllä pitäisi tähän tahtiin nousta". Ärsyttävää!! Onneks oon kuullut lohduttavia tarinoita, että pienikokoiset keräilee kiloja helpommin mutta sitten monella jääneet jo suuri osa kiloista synnärille. Kuhan ite tietää syövänsä oikein ja terveellisesti, niin pakko olla ottamatta stressiä ja lopettaa vaakaan tuijottelu. Tsempit Ele!

Mulla tullut myös nyt n. 19 kg!
Neuvolassa ihmeteltiin taas että miten on mahdollista että äiti, joka makaa sohvalla ei liho ja äiti, joka liikkuu enemmän kuin normisti lihoo, vaikka kaikki shitti jätetty pois, kalorivajetta ei, nestevajetta ei, ei myrkytystä eikä rd:tä ei..
Neuvolan vaaka näytti taas enemmän mitä oma vaaka aamulla eli painoa tullutkin jo 650/vk..
Toisaalta, kun tää nähtävästi ei ole omissa käsissä niin ei enää stressaa - kaiken olen tehnyt, enempää en voi :)

Mutta, kuvitella että esikoisesta mulla tuli vain "19 kg" ja maha meni silti yläkäyrillä ja välillä yläpuolella ja jätkä oli yli 4 kg ja nyt mun masu kasvaa "kauniisti keskikäyrällä, oikein hienosti" sanoi neuvolantäti.
Eli veikkasi että tää jäbis ei ois niin iso kuin esikoinen. Nyt on eri isäkin. Mie vaan eniten kasvatan itteäni, onhan tää ihan kivaa.. Vaihteeksi olla näin iso! Huomatkaa sarcasm :D

Mulla on välillä paino noussut kilon viikossa, vaikka ruokahalu on aivan mennyttä. Johtuu sekä säästöliekistä että nesteenkeruusta, luulen. Seuraavassa kuussa saattaa ruokahalu palata ja painonnousu hidastua – ei siis mitään logiikkaa tässä. Joulukuussa paino nousi alle kilon, tammikuussa söin vain salaattia ja sain viisi kiloa, helmikuussa näyttää jäävän taas kiloon.

Painon jakautuminen on muuttunut, mun kasvot laihtuvat ja reidet paksuuntuvat.

Viime aikoina oon huomannut, että kaikki tehokkaampi treeni saa mut uuvahtamaan seuraavana päivänä täysin. Olin perjantaina pitkään salilla -> surkean väsynyt lauantai. Sunnuntaina olin taas reipas, oltiin koko päivä ulkona ja käveltiin paljon -> maanantai pilalla. Tänään tekee taas mieli mennä salille, mutta meneekö sitten huominen velttoiluksi... On oikeasti raivostuttavaa olla töissä väsymyspäivänä, kun kropan joka solu huutaa lepoa ja puhelimen soidessa meinaan purskahtaa itkuun.

Mäki alotin mammajoogan! Se oli ihan hauskaa:) Nauratti vaan ku pyydettiin kääntymään kyljeltä toiselle ja hirvee ähinä ja yninä vaan kuulu ku pullukat kääntyili:D Ei oo helppoa tää!

Jospa sitä jaksais taas uimaan!

Ja HKI00550 jospa kokeilisit rauhallisempaa reeniä?? :)

Tänään tuli sykemittari, ton spinningin kanssa ihan hyvä! Vielä ei mittarin mukaan nouse yli 150, just siinä rajoilla heiluu eli kiva juttu!
Ajattelin että ihan varmasti pomppii jossain 200 paikkeilla..
Mutta mullahan on verenpaine ja syke aika alhaalla tän raskauden takia, niin ei varmaan senkään takia mene yli sen suosituksen :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Ps. Mulla oli tota treeniväsyä jossakin vaiheessa :/
Pienensin määrää, eli nyt 30-40 min tehokasta liikuntaa kerran päivässä, vähintään 4 päivänä viikossa..
Jää aikaa muuhunkin kuin liikkumiseen ja silti kunto pysyy ylhäällä..

Sait vissiin, liii-saaa, sykemittarin päälle ihan istuvasti?

Mä olen tuskaillut omani kanssa kun se on nyt alkanut oikutella. Näyttää aina alkuun ihan mitä sattuu eikä löydä sykettä. Mietin että johtuisko siitä että sykevyö ei enää halua mahtua tissien ja mahan väliin eikä saa kunnolla lukemia sen takia. Jos painan mittaria kädellä niin näyttää paremmin ja kumpparin kiristys lähes tukalan tiukaksi auttoi myös.

Yksi vaihtoehto, ehkä todennäköisinkin, lienee että sykevyö on entinen. Ei ole kyllä ikinä ennen alle vuodessa mennyt, tosin tätä mallia mulla ei ole ennen ollut. Huollossa asia selviäisi mutta en viitsisi turhaan huoltoon haaskata rahaa jos onkin omista muodoista kiinni toimimattomuus.

Mulla meni PUOL TUNTIA vähä reilu kahen kilsan lenkkiin!kuin turhauttavaa lyllertämistä perhana! Ja nyt todellaki tiijän miltä supistus tuntuu! Nimim. lonkat tulessa ja supistusten kourissa menee loppupäivä sohvalla

Mä kävin eilen pitkästä aikaa uimassa (läähättämässä), saldo ei kans ollut hääppönen. 500m puolessa tunnissa :D mut teki hyvää, eikä sattunut liitoksiin tm, jotka vihloo kävellessä.lisäks uin vielä nopeampaa kuin mummot ja papat, vaikka pitikin pitää enemmän taukoja... Nii ja röyhtäillä sekä uidessa että tauolla. Vaikka on iso maha niin olipahan taas aika monta äijää, jotka tais olla pidemmällä raskaana kuin minä ;)

No mullakin oli alussa ongelmia ton mittarin kanssa.. Sitten säädin sen vyön sopivaksi ja rupes toimimaan..
Voi tosiaan olla ettei enää kohta ole tosta hyötyä, siis just kun maha estää sit jo oikeat lukemat varmaan.
On toi kyllä hyvä olla, sit ku alkaa kunnon kuntoharjoittelu jälkitarkastuksen jälkeen, niin aion vähän hyväksikäyttää tota ;)

Mammajooga oli ihan jees. Vähän vaikea on keskittyä niin rauhalliseen tekemiseen kun on tottunut kuntopotkunyrkkeilyyn ja "täysillä vetämiseen" ja suorittamiseen! Mut ihan hyvä jos oppii rentoutumaan ja venyttämään paikkoja. Kai se jotenkin valmistaa myös synnytykseen... Se ääntely on mun mieleen vielä vaivaannuttavaa mutta kai siihenkin tottuu...

Mullakin sykevyö näyttää ihan omia lukemiaan, aina tunnin treenin jälkeen mm. poltetut kalorit aina jotain yli 1000, joka ei mitenkään päin voi olla mahdollista :D Varmaan vaikuttaa hiljalleen se vauvan voimistuva sydämen syke ja se sekoittaa, ainakin olettaisin näin jos muillakin mittarit temppuilee..?

Luulisin ettei vauvan syke ei taida ihan yltää mittariin asti vaikka mistäs sen tietää.

Mutta silloin ainakin tulee härölukemia kun kun sykevyö ei saa kunnon kontaktia. Jos yhteys pätkii niin helposti ottaa yhden lyönnin kahtena ja mittariin pamahtaa jotain yli 200 bpm lukemia. Joskus sain tunnin hiihtolenkin keskisykkeiksi 230 kun olin kastellut vyön vähän huonosti :p

Itsellä se ei tuo paino nouse vaikka tuntuu että syön ku hevonen aika ajoin ja huominen neuvola pelottaa jo valmiiksi et saako noottia! Liikun kyllä päivittäin ja muutenkin liikkuvainen olen kun tulee tässä kotona touhuttua päivät siivoillen ja esikon kanssa peuhaten. Tänään pääsin vanhemmillani käymään puntarilla ja sen mukaan kun olen painoa mittaillut niin nyt noussut yhteensä koko raskauden aikana sen n.4-4.5kiloa. Vielähän tuota ehtii paino nousta ja lapsikin ilmeisesti nyt nostaa painoaan oikein vauhdilla(?) Saapa nähä mitä täti huomenna tuumaa :/

UINNISTA kiinnnostuneet/ kokemuksia?

Hei: olen nyt siinä pisteessä täs raskaudessa,että ei oikein toi liikunta suju, kun on tuota elopainoakin tullut ja ehkä vähä laiskuuttakin. Ajattelin ny alkaa reippaaksi ja aloitan uimisen, koska siinä ei niin toi painokaan haittaa niin :).Oisko teillä kokemuksia uimisesta pallomahan kanssa ja onko tullut millasia tuloksia?

Uinti on mahtavaa jopa tämä mahan kanssa. Tosin mulla sammakkopotkut kipeytti lonkat ja en osaa/jaksa uida potkimalla erilailla. Eli mä vaihdoin pari viikkoa sitten vesijuoksuun, joka toimii oikein hienosti. Vyö vaan mahan yläpuolelle ja antaa palaa!

Takaisin