Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun kävely on sellaista vaappuva ankka-kävelyä. Huonosti on tullut liikuttua. Pienenkin matkan kävely aiheuttaa viiltävää kipua tuolla alapäässä. En tiedä voiko olla taas jotain hiivatin liitoskipuja. Luulin, että olisin jo tarpeeks "levinny" kahden lapsen synnytyksen jäljiltä.

mulle on tullu kohta 10kg, ah ihanuutta :grin

Muokattu viimeksi:
Mulle se 14 kg ;D Ihan tarpeeksi..
Ja hehheh, siskon pojan syndet viikonloppuna, se on taas otettava joku pieni pasteija ja poistuttava pöydästä..
Mie nimittäin olen päättänyt että mitään 1000 g nousua viikossa mulle ei enää tule!
Niin hyvä olo vieläkin päivän liikuntasaldosta, että mielellään heittää huomenna uusiksi ja välttelee herkkuja :))

Mun painonnousu on pysähtyny 13kg jälkeen. Kummasti se, et saa nukuttua vähän paremmin ja alkuraskauden oireet lievittyny ni tuo syöminen ja aineenvaihduntaki on normaalisoitunu. Mulle jäi joulunajasta päälle (punaset) omenat, niillä on jotain terveysvaikutuksia laihtumisen ja diabetesriskin suhteen, mielenkiintosta :)

Mää pystyn jumppaan ja kävelee normaalisti! Siellä mää vedän spinningit ja pumpit paremmin ku laihduttajat, mutta tuo perkeleen työ. Vielä kaksi kuukautta! 2h työmaalla ja selkä on valmis sanoo sopimuksen irti, tänäänki oikeen suoraan sanottuna ketutti koko loppupäivän, ku siä ei anneta armoo ollenkaan. Oon niin jääräpää itte, että minähän pärjään vaikka jalka haudassa!

Nyt on alkanut hiki lentämään ts. Mun aineenvaihdunta on ollut nollissa pari viime kuuta :O
Äsken kun treenasin 40 min, olin ihan hiestä märkä.. Pari muuta kunnon treenikertaa niin ei ole ollut hiestä tietoakaan vaikka olen saanut sykkeen kohdilleen jne..
On se keho kummallinen. Pitää pitää huolta tästä koneistosta huolella! Etenkin nyt kun odotetaan vauvoja..
Mun kaveri sai viime yönä melkein 4300 g painoisen vauvan hätäsektiolla yli 30 h synnytyksen jälkeen - en halua kokea samaa, vaikka yhden yli neljä kiloisen olenkin saanut alakautta tulemaan..
Se on vauvankin elimistölle raskasta, jos on kasvanut liian isoksi :/

Edit: Vielä 60 min uimisen jälkeen sormistakin hävisi turvotus, vihdoin ja viimein!
Ja kävin vaa'alla niin vieläkin paino on 2 kg vähemmän kuin viime neukussa eli mussa on sitä nestettä varmasti 10 kg pelkästään..
Pitääkin olla tällainen nestettä imevä sieni..

Muokattu viimeksi:
mimmma: Mäkin oon pystynyt jumpat vetämään vielä tosi hyvin ja siellä iskeekin sellainen petollinen "kyllä mä noille laihduttajille yms. muille jumppareille näytän vaikka oonkin paksuna" ja sit seuraavan päivän saatan vaappua kuin ankka kun paikat ilmoittelee hieman viiveellä et oliko se jumppa sittenkään hyvä idea vai ei. Mut on sitä vähän tyhmä, kun vieläkin muka pitää näyttää muille olevansa hyvässä kunnossa. Ja sit on ihan rikki seuraavan päivän. :D

Muakin molemmat tulevat mummut jo rauhoittelee! :-D ettei tarvi niin kovasti rehkiä 8) jääräpää mikä jääräpää. .

Mulla on aina esim. pumpissa ollu paha tapa stalkkailla muiden painoja. Mikään ei oo hienompaa kun selvitä vaikka kyykyistä hymy naamalla isommilla painoilla kun vieressä ähisevä mies. Vielä pömppömahankin kanssa siinä aina välillä onnistuin. Ollutkin hirvee mentaalitreeni siinä että pystyn vähentämään painoja, kun ei vaan oo enää fiksua lastata 30 kg niskaan.

Nyt kyllä lopetin ohjatuilla käymisen ja käyn nyt vaan salilla. Siellä ei mun käyttämillä painomäärillä ei paljon pääse punttimimmien eessä leijumaan, joten voi ihan suosiolla tehdä oman fiiliksen mukaan :p

En tiiä kuuluisko tää melkeen enemmän tonne onnellisuusketjuun, mutta KÄVIN KÄVELYLLÄ!! :happy093

Nyt kun pakkaset on hellittäny niin uskalsin lähteä kokeilemaan. Kauanhan siinä meni, en kävelly kovaa enkä kauas, mutta oli IHANAA <3 1h20min ja 7km. Vähän ennen puoliväliä rupes sattuun kovasti mahaan, mutta seisoskelin siinä sitten 5min ja hieroin vähän mahaa niin kipu helpotti, sen jälkeen alko sit supistukset. Ennen kotiovea ehti kyllä supistaa 6 kertaa, mutta vaan kerran niin että oli pakko pysähtyä. Ei näitä lenkkejä ehkä joka päivä uskalla tehä jatkossa, mutta nyt tää oli just sitä mitä kaipasinkin. Saa nähä miten noi liitoskivut ja supistukset kehittyy illan mittaan...

Mäkin kävelin tänään pitkästä aikaa 2x3,5 km (vau :D) ja järkytyin kotiin tullessa, kun tajusin kävelleeni tota 3,5 km matkaa jonkun 45 min tai ehkä kauemminkin! Normaalisti se olis 30-35 min. On se kävely vaan haastava laji...

Tasapainolauta ja vesijuoksuvyö hankittu..
Hirveästi hintaeroja, Top Sport myi 25 eurolla vyötä, joka maksoi Cittarissa 19,90..
Tasapainolauta 49,90-15 e riippuen merkistä?
Tottakai se halvin täytyi ottaa ;D
Nyt, jos menis kotiin syömään ja tasapainoilemaan, en kyllä oikein usko tohon, painot tarvii sivuille että edes _jotenkin_ toimis!
Mutta mitä tämä valas ei tekisikään, ettei enää kasvattaisi itseään tai vauvaa..
Mies se jaksaa silti kehua mun liikunnallisuutta ja muotoja, hänen exänsä kun vaan makasi sohvalla koko raskauden ja söi karkkia.. Mie oon varmaan aikamoinen shokki, ku mulla ei edes olis mahiksia tollaiseen makoiluun näillä geeneillä :D

ImageUploadedByVau Foorumi1391596197.671617.jpg

ImageUploadedByVau Foorumi1391596231.406340.jpg

Sellasta.. :) No, onpahan vaihtelua uintiin sekä jumppaan.. Jumppapallokin löytyy, mutten ole raskauksissa käyttänyt sitä kuin punnertamiseen..
Ja käsipainot on joka treenissä.
Yks mistä haaveilen on se kuntopyörä! Se ois niin jees, mutta tähän kämppään sellaista ei aleta enää tuomaan kun on sisustus niin kohdillaan..

Tossa vesijuoksuvyössä on kyllä tosi paljon säätövaraa :O Otin varmaan jonkun xxxxxllll kokoisen kun en tarkemmin katsonut :D
Ja tossa kuvassa se on ihan vähän liian ylhäällä, kuuluisi olla selän keskiosassa :D

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1391598359.868076.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1391598359.868076.jpg
    75.6 KB · Katsottu: 15
Muokattu viimeksi:
Mä olen ainakin pakotettu laittamaan vesijuoksuvyön just tonne liian ylös, kun en saa sitä mitenkään tohon kummun päälle niin tiukkaan kiristettyä :grin Viimeistään altaassa pingahtaa tohon tissien alle...

Mä olen ainakin pakotettu laittamaan vesijuoksuvyön just tonne liian ylös, kun en saa sitä mitenkään tohon kummun päälle niin tiukkaan kiristettyä :grin Viimeistään altaassa pingahtaa tohon tissien alle...
Hyvä tietää :) Itse pääsen vasta ma kokeilemaan tota vedessä!

Ääh rupesin miettii, et jos laittais sen kummun alle, niin mitä tapahtuis vedessä, kääntyiskö ympäri vai jäiskö vaan nenälleen...

Hei miltä ne supistukset oikeen tuntuu?! Ei ehkä liity ketjun aiheeseen mutta täällä kirjoiteltu etenkin liikunnan yhteydessä tapahtuvista suppareista. Niin mistä sen tietää et supistelee, miltä sen pitäis tuntua? Sattuuks se? Kun mulla nyt treenien yhteydessä sellasta outoa fiilistä ollut, liikkeitä tehdessä jännityksen tunnetta vatsassa, niin onko se sitä supistelua? Entä onks se huono asia, mitä sitten pitää tehdä? Kertokaa tietämättömälle :-)

Takaisin