Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On siinä vaihtoehtona pelkkä seuranta ja ruokavaliohoito. Insuliinia sitten jos ei men balanssiin. En ees pelkää sitä pahinta (insuliinia), mut harmittaa kun kaikkien näiden juttujen takia menee mahdollisuus vauvavakuutukseen (vaikkei oltu ees satavarmoja halutaanko se). Äh, mulla vaihtuu nää mielentilat :smiley-angry003:smiley-angelic006koko ajan.

Klo 3:36 mä täällä valvon ja syön, koska on niin kova nälkä ettei saa nukuttua. Tää on ihan hullua!

Mäkin valvon Pioni, mutta mä heräsin tällä kertaa nälän sijasta pikkupalleron elämöintiin masussa. Mun uni on jotenkin tosi ohutta nykyään kun herään ihan älyttömän helposti. Kai se on tulevaa varten hyvä harjotella...

Voi vitsit Hymykuoppa, täältä kyllä löytyy aina vertaistukea!

Kai tästä täytyisi nukkumaan mennä, kun vaan tuonne sänkyyn mahtuisi. Mies, esikoinen ja unilelut makaa siellä x-asennossa.

Muista kuinka nää yövalvomiset ja syömiset alkoi pari kuukautta ennen laskettua viimeksikin. Hormoonit hormoonit, niillä sitä jaksaa valvoa sit vauvan synnyttyä!

Mun unenlaatu heikentyi jo vuonna 2005, kun odotin esikoistani. Sen jälkeen olen herännyt öisin jokaiseen pieneenkin rasahdukseen. Jopa kissan kuorsaus häiritsee. Tosin illalla, kun uneen pääsen, nukun kuin tukki jonnekin aamukahteen. Sen jälkeen olen selkeästi kevyemmässä unessa.
Mua ei onneks yöllä vaivaa nälkä, mutta aamulla on sit sitäkin kauheampi nälkä. Maha kurnii ja oksettaa.

Miulla on onneks vielä niin, että vaikka koira hakkaisi itteään sänkyy vasten meiä alapuolella nii mie en herää, mut mies kyllä! Mut kaipa se miunki uni jossain vaiheessa heikkenee

Aargh, muitakin unettomia! Valvoin viime yönä 00-04... Kumma juttu, kroppa tuntuu levänneeltä mut mieli jäässä :/ ens yönä toivottavasti paremmin meillä kaikilla ;)

Luulen että mulla tohon unen laatuun on vaikuttanu se että oon saikulla. Oon tottunu siihen että on päivät täynnä ohjelmaa ja oon iltasin ihan poikki kun on ollu päivän mittaan treeniä ja töitä ja kaiken maailman menoa, mutta nyt kun en käy töissä enkä saa treenata niin fyysisen rasituksen määrä on romahtanu ja oon iltasinkin vielä jotenkin rauhaton. En tiiä miten saisin energiani kulutettua päivän mittaan ilman että olisin sit koko ajan supistusten kanssa ongelmissa. Viimeyönä meno siis 3.30-6.30 valvoessa ja sitä ennen ja sen jälkeen saman verran nukkuessa. Aamusin ei oo levänny olo ja se on turhauttavaa.

Hannastiinan kanssa samoilla linjoilla, esikoisen jälkeen on unisysteemit muuttuneet, just tuo ensimmäinen unipätkä menee tukkiunessa ja sitten on taas alerttina joka rasahdukseen.. ja keho on tottunut hyvin tähän systeemiin, kunhan sen ensipätkän saa hyvää unta ei loppuyöst niin väliä, aamulla on pääosin varsin levännyt olo.
Onneksi miehellä vastakkainen rytmi, se kun valvoo pitkälle yöhön-hoitaa mm ne vessakävijät ilman että mun uni häiriintyy just siinä 10-02. odotan että vauvan kanssa myös avustaa tarvittaessa hetken just tuossa mun "huonona aikana"..edes se tunti hyvää unta tekee jo paljon.

Ihan sama juttu kuin hymykuopalla. Ja kun ei yöllä saa nukuttua mahan kiristelyn takia, niin saatan ottaa silloin tällöin ruoan päälle lyhyet päivätirsat. Sitten saan huonon omatunnon, kun mukamas laiskottelen.. :/

Ei ole kyllä kovin unettavia odotuksia ensi yön suhteen. Nukuin päivällä 1,5 h "nokoset", kun viime yön valvomiset taisi väsyttää. Ny pitäs saada tää kierre katkastua.

Reippailut takana, lumitöitä vielä päälle :) Huomenna taas uimaan max 45 min!
Tein itelleni ohjelman: ma uinti 45-60 min, ti lihaskunto 45-60 min, ke uinti 45-60 min ja to taas lihaskuntoa.. ;) Pe on mun ja pojan yhteinen puuhauspäivä, jolloin uidaan yhdessä ja viikonloput on perheaikaa niin silloin korkeintaan kävelylenkkiä porukassa :)

mä ajattelin kans kokeilla tota uimista tänään ekan kerran pitkästä aikaa. toivottavasti se tuntuis hyvältä eikä aiheuttais kipuja niin löytyis sit edes yks liikuntamuoto mitä vois vielä harrastaa. uiminenkin on kyllä nykyään hirmu kallista, 6,5€ kerta!

Jep, meillä päin 4,5 e / kerta :/ Mutta.. Mitä sitä ei tekisi kuntonsa eteen ja vauvansa eteen, esikoisen aikana meni varmaan satasia uimahalliin mutta kyllä se kannatti! Siitä tulee niin hyvä olo, kun saa tuntea itsensä kevyeksi ja se vesijuoksu tuo lisää vastusta..
Mulla vaan esikoisen aikana tuli supisteluja uinnin aikana, nyt ei tule yhtään? Mietin, että onko sitten esikoista odottavan kohtu herkempi vai oliko se exän sairaus vaan niin stressaava että aiheutti silloin niitä, tiedä sitä..

Miulla kun neuvolalääkärissä oli kaikki mainiosti niin kysyin liikunnasta, et mitenkä sen suhteen niin ei kieltänyt mitään vaan sanoi, et saa ihan normaalisti liikkua jopa kahdenkin eestä. Niin ajattelin tai alotinkin käsien pumppaamisen ja crosstraineriin laitan vastukset täysille, niin saan jalkoihinkin kunnolla voimaa :)

Syökö kukaan teistä maitohappobakteeria säännöllisesti? Esikoisen aikana söin muistaakseni toiselta kolmannekselta asti ja ajattelin nytkin hakea kun en vielä tässä raskaudessa niitä ole tarvinut..
Mutta KUULEMMA, tiedä sit pitääkö paikkansa, niin se torjuisi allergiaa, parantaa jo vauvan immuunikykyä kohdun ulkopuolella yms, auttaa koliikkiin/torjuu sitä..
Itsellä oli kaikki allergiat ja koliikki vauvana, niin olisi kiva jos tämäkään ei saisi mitään, esikoinen on myös onneksi säilynyt allergioilta :))

Itse olen syönyt edelleen alkuviikoista lähtien omegaa, kalkkia sekä monivitamiinia.. :)

16 kiloisen!?! Mä sain ennen raskautta hätäseen jossain liikkeissä 12 kilosen heilumaan. Ny en oo uskaltautunu enää koko kahvikseen.

Takaisin