Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäki voisin syödä koko ajan jos mun maha vetäis enemmän ku lastenannoksen kerrallaan.

Olo on ku mahalaukun pienennysleikkauksessa olleella, miksei sinne mahu mitään!!

Liityn nälkäisten joukkoon. Ja mahakin vetää vielä hienosti.

Vaikka painoa on humahtanut mulle se +10 kiloa tässä syömisen ohessa niin tein eilen aika hämmentävän huomion, Mittasin vyötärön (tai sen alueen missä sellainen on joskus ysikytluvulla sijainnut) ympäryksen ja totesin että se on 4 cm pienempi kuin vuosi sitten, ennen laihdutusurakkaa! Ja tää maha tuntuu ihan valtaisalta! Huh, jos olisi vielä päällä ne kilot niin en mahtuisi enää edes meidän nykystandardiin mitoitetusta ovesta ulos.

30 min treenattu käsilihaksia ku ei muuhunkaan tänään pystynyt ja 40 min kävelylenkki heitetty tuolla pakkasessa..
Huomenna uimaan, vähintään se 1 h.. :)
Inhottavaa kun toi häpyluu ei anna periksi pakarajumpalle..

Muokattu viimeksi:
Spinniä taas kokeiltu. Tällä kertaa pysyi sykkeet suunnilleen kurissa kun pidin pyrstön satulassa. Ärsyttävästi vaan tuntuu alavatsalla kun reidet hölskyttää sitä. Vielä kun vähän tiukat jumppatrikoot rullasi mahan alle niin pahensi tuntemuksia. Välillä tuntuu että veti melkein suppariksi mutta selän suoristus onneksi helpotti heti. Mutta vähä nihkeetä silti. Ajoasentoakaan ei saanut enää yhtään pystymmäksi.

Vähän funtsin että ottaisko vallan ohjatut jumpat pois ja kävis vaan salilla. Meillä on tuolla paljon kaikenlaista keskivartalojuttua ja hyppyjumppaa muttei oikein mitään mikä kävisi ihan heittämällä. Pumppi vielä menisi mutta siinäkin saa aika paljon soveltaa.

Kun ei ruoka maistu, ei oo nälkä, ei tee mieli. Väkisin syö aamupalaa ja tuntuu, että loppupäivä menisi sillä :/

Ihan kauhea herkkuhimo iskenyt parin viimeviikon aikana! Pakko saada jotain karkkia joka päivä. Kiva kuulla, ettei oo yksinään näiden sokerihimojensa kanssa :p Lakritsia haluttais melkeen eniten ja harmittaa, että sitä ei kauhesti kannattais syödä. Onneksi toffee ei ole pannassa!

Sitten vähän treenaamisesta. Olisko hyviä vatsalihas-treenivinkkejä? Löysin tälläsen blogin http://aitiysliikuttaa.blogspot.fi/2013/04/vatsablokkaus-osa-1-vatsalihastreeni.html, joka oli aika kiva, mutta enemmänkin vaihtoehtoja olis kiva saada. Eikö tosiaan vatsaa kannattaisi treenata nyt paljon ollenkaan?

mimmma, mulla on täsmälleen sama. Aamiaisen jälkeen multa menee helposti 10 tuntia ilman että tulen edes ajatelleeksi ruokaa. Illalla söisin pelkkää salaattia, koska se on ainoa ruoka, joka ei närästä. Mies kiltisti yrittää lisäillä salaatteihin kaikkea ravitsevaa, papuja, pähkinöitä ja kananmunaa.

Toisaalta oon tyytyväinen, että aiemmin koettu salmiakinhimo on hellittänyt, mutta näemmä on mahdollista kehittää huono omatunto myös liiallisesta salaatinmussuttamisesta.

Nalle, suoraa vatsalihasta ei tosiaan saisi nyt treenata eli lankut ja istumaannousut yms. on kiellettyjen listalla. Suorat vatsalihakset pakenee vatsan sivuilla ja se vaikuttaa sitten myös vähän muuhunkin liikkumiseen.

Mä oon tehny salilla laitteessa kiertovatsaa ja pumpissa olen tehnyt istumaannousut kyljeltään pitäen lattian puoleista kättä tukena. Kylkiä oon tehny kahvakuulan kanssa seisaaltaan.

Mä reenailen vattaa sillä mielen miltä itsestä tuntuu! :) jos alkaa tekee tiukkaa, teen sit vinoja vatsoja! Esim. Nykyisessä pumpissa on ns.pilates vatsat, ylhäällä pumpataan niin, että vatsa soi! :-D sillon teen vinoja itsekseen :)

Joo, pitänee vaihtaa liikkeitä sitten. Pumpissa oon tehnyt vielä ne suoratkin vatsalihakset. Tosin monissa selkäliikkeissä jo huomaa, ettei vatsasta saa samanlailla tukea kuin aiemmin ja on pitänyt vähentää painoja.

Kiinnostaa täällä mahan kanssa perässä tulijana tuo vatsalihasten treenaus-asia. En ole oikeastaan perehtynyt kummemmin, että mitä saa tehdä missäkin vaiheessa raskautta, vaan olen mennyt omien tuntojeni mukaan. Tähän mennessä on vaan yksi rankempi vatsalihasliike jäänyt pois sen epämiellyttävyyden vuoksi, mutta muuten en ole varonut tekemästä niitä, kun ei ole tuntunut pahalta. Riittääköhän tuossa se omien tuntemuksien mukaan meneminen, vai pitäsikö ne suorat jättää pois vaikka niiden tekeminen ei tuntuisikaan pahalta? Vai onko tämä ajankohtaista vasta rv 20-24 jälkeen...? Jostain luin, että rv 24 jälkeen vasta tarvisi alkaa kevennellä treenejä, jos siis on tottunut treenaamaan. Mimmma kyllä taisikin jo tuossa vastata tähän vatsalihaskysymykseen.

Kun musta on niin turhauttavaa kysellä näitä vinkkejä neuvolasta, kun se terkka on niin ylipainoinen etten usko hänellä olevan henk. koht. kokemusta juuri minkäänlaisesta treenauksesta... Sama oli np-ultran tehneen lääkärin kanssa. Niin siellähän kielletään jo alkuraskaudesta lähtien varmuuden vuoksi kaikki (no ei oikeasti kaikki, mutta kaikki vähänkään kävelyä rankemmat jutut). Kyykytkin ovat multa kieltäneet jo aikapäivää sitten, mutta kyllä mä niitä teen kun ei huonolta tunnu .

Mä nyt oon viisaampien puheista (esim. tosta nallen linkkaamasta blogista) ymmärtänyt että suorien vatsojen tekemisestä on haittaa lihasten palautumiselle synnyksen jälkeen vaikka tekeminen sujuisi vaivoitta. Jotkut liikkeet voi myös aiheuttaa puristusta kohtuun ja haitata verenkiertoa, mutta tämän ehkä voi jo tunteakin. Tai siis esim. selällään makuunkin pitäisi olla paha vain jos tuntuu että alkaa silmissä mustua? Mulla ei ole selällä makuusta tullut huono olo mutta supistusten takia en voi olla selällään.

Luin tuon nallen linkittämän tekstin. Siis voihan p*rse! Tuolla kiellettiin enemmän asioita mitä mä kuvittelin. Luulin, että tyyliin vain vatsarutistukset olisi kiellettyjä. Mietinkin tosin, että kyllähän suora vatsalihas aktivoituu tosi monessa liikkeessä (punnerrukset, lankku jne), jotka eivät suoranaisesti harjoita suoraa vatsalihasta. Eli mulla on reilu viikko aikaa tehdä enää mitää huoletta ja sit täytyykin jonkun perkeleen listan kanssa kulkea salilla, että mitä oikein SAA tehdä... Maastavetoja en aio vielä jättää pois, sanokoon mitä sanovat.

Tai korjaan, artikkelin mukaanhan noita sallittuja juttuja on niin vähän, että kyllä ne muistaa ilman listaakin. Sen sijaan noi kielletyt jutut varmaan pitääkin laittaa ylös johonkin, kun en tajunnutkaan että noin moni juttu olisi haitallinen. Ärsyttää.

No, mutta onneksi edes erilaisia kylkirutistuksia saa tehdä :) Mulle sanottiin syksyllä neuvolassa, että rv20 asti saa huoletta tehdä vatsalihaksia, ja senkin jälkeen rv30 asti jos ei tunnu pahalta, mutta sen jälkeen ne pitäis sit lopettaa. Tosin ei siellä eritelty mitkä on ok ja mitkä ei.. Siks oonkin hämmästynyt kun oon löytänyt noita kieltoja. Mutta ei tee kovin vaikeaa kyllä luopuakaan suorienvatsalihasten tekemisestä jos ne kerran hidastaa palautumista! Mielummin haluan litteän vatsan takaisin mahd. pian :rolleyes:

Asiasta pikkuleipään, tiedöttekö saako silliä syödä? Luokitellaanko se raa'aksi?

Mä olen käsittänyt, että ainakin listeria riski liittyy enemmänkin kalan tyhjiö - ja suojakaasupakkaamiseen kuin tohon raakuuteen. Tai siis listeria muhii paremmin siellä tyhjiössä. Mitä? Mun mielestä samaa riskiä ei liittyis silliin. Tää on nyt sitten ihan taas mutu ja mä en syö ite silliä olin raskaana tai en, joten kannattaa ehkä vielä viisaammilta kysyä :)

Kävin pitkästä aikaa uimahallissa ja päädyin vesijuoksu puolelle, ku uintipuoli oli niin tupaten täynnä. Vetelin siinä hyvällä fiiliksellä tunnin verran menemään. Aika rauhallista räpiköintiä, mutta syke nous ja tunsi jotain tekevänsä. Olo oli siellä vedessä oikeen hyvä ja kevyt, mutta jösses ku nousin sieltä pois! Ensin ku vesi ei enää mahaa kannattanu ni tuntu, että olis sementtiä syöny ja kun pääsin kokonaan altaasta pois ni jalat oli ihan spaghettia :confused: No eipä siinä, pienellä nestetankkauksella olo taas normalisoitu, mutta olipahan petollista.

itse en ole edes lukenut näitä kaikkia listoja mitä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä.... Olen edelleenkin sitä mieltä omalla kohdallani että teen kaikkea mitä mieli tekee ja pystyy tekemään. Kyllä oma kroppa sanoo jos jokin liike ei tunnu hyvältä. Miten ennen ihmiset ovat pystyneet olemaan raskaana ilman näitä kaikkia listoja mitä saa tehdä/syödä ja mitä ei saa tehdä/syödä?! :)

Ennen ei oo ollu teollisia tuotantolaitoksia, tyhjiöpakattua kalaa ja lapsistakin on kuollut joka kymmenes ennen ensimmäistä ikävuottaan...

Takaisin