Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä on tullut reenattua itsekseen ja miehen kanssa noita lantionpohjan lihaksia. Heti esikoisen syntymän jälkeen jälkitarkastuksessa lääkäri sano, että on heikot lihakset mulla. No, jumpat ilmeisemmin tehonnut oikein hyvin, koska nyt ekalla lääkärikäynnil tästä toukokuun vauvasta kun lääkäri teki sen sisätutkimuksen, hän oli ihan ihmeissään, miten mulla voi olla niin vahvat lihakset ja totesi mulle, että jos ei tietäisi, niin ei uskoisi että oon jo synnyttänyt aiemmin. :D

Uimahallit on taas tupaten täynnä väkeä! Kuten joka vuosi, helmikuun loppuun mennessä rauhoittuu varmasti taas, kun uudenvuodenlupaukset unohtuvat. Ottaa vaan päähän se kaaos, joka tästä aina seuraa. Tänäänkin yksi ilmeisesti ensikertalainen yritti sitkeästi uida vastaantulevien kaistalla... Eikö niitä liikuntalupauksia voisi vähän porrastaa eri puolille vuotta?

Salilla kans jumppien varauskalenteri helottaa punaista. Paikat pitäis varata viikkoa etukäteen mut sit ei ikinä tiedä kuitenkaan että ehtiikö töistä ajoissa. Salilla päät kolisee ja parkkipaikalle ei mahtuis enää mopollakaan. No, kyl se ens kuussa helpottaa :p

Aijuu, tulipahan mieleen noista lantionpohjalihaksista että mullahan on geishakuulat :grin Mites se oli päässyt unohtumaan? No, mutta nythän mä aloitan taas niiden käytön... Mä en ole kyllä koskaan saanut niistä mitään kiksejä joten puhdasta treeniä vaan :cool: Täytyy vielä selvittää saako niitä käyttää raskauden aikana...

Muistelisin, että noita kuulia ei raskausaikana suositella tulehdusriskin vuoksi, mutta voi olla että muistan väärinkin.

Ite tosiaan sain toisen lapsen synnytyksessä melko pahanoloisen repeämän jota tohtori sitten tutki ja käski jännittää lantionpohjaa ja pidättää pierua jne. Tutkimuksen jälkeen totes, että "näähän on paremmat ku jollain ei synnyttäneellä" :p Ja ei muuta ku kätilö parsimaan. Yksilöllisiä eroja näissäkin.

Kyllä geishakuulia saa käyttää! Ryhmäfysioterapian hauskin hetki oli, kun erittäin asiallinen ja kuiva luennoitsija puhui aiheesta sellainen anatominen lantion malli kädessään, painokkaasti muovivärkkiä heilutellen.

"Geisha-kuulia voi ostaa apteekeista, mutta... öh... meille on kerrottu, että niitä saa halvemmalla seksikaupoista."

Joo saa käyttää raskauden aikana. Kuten dildoja, vibraattoreja ja ihan seksilelujakin eikä vaan noita kuntoilulaitteita. :wink Pitää vaan pestä ennen ja jälkeen käytön ja tietty varmistaa että on laadukasta materiaalia. Kuten nyt ei raskaana ollessakin, hygieniasta huolehdittava. En oikein ymmärrä et mistä toi tulehdusriskimyytti on peräisin. Ei ne mee sen syvemmälle kuin peniskään eikä taatusti ole sen likaisempia kuin vaikkapa omat kädet.

Ainiin! Ihana lumi, ihana talvi, ihana pakkanen, ihanat mieheni isot toppahousut ja ihana raikas ilma! ♡ en malta odottaa, että päästää järven jäälle käveleen koiran kanssa, me kun vielä viime talvena AJETTIIN eka tänne, että päästää jäälle lenkkeilee. Nyt on kämppä 200metriä Näsijärven rannasta! Jippaijee!

Sen enempää miettimättä kaivoin jo kuulat laatikosta, tietenkin ne painavammat ;) hyvin meni treenaus kun samalla tyhjensin tiskikonetta ja touhusin lapsen kanssa... Vähän sen jälkeen vaan tuli joku ihme limaklimppi?! Ihan kuin limatulppa?! Mut miks se olis irronnut kuulien käytössä? Supisti kyllä kerran sinä aikana mutta niin mulla tekee normaalin lantionpohjan jumpan aikanakin... Ehkä se oli vaan jotain normivuotoa mut vaan tiiviimpää... Tai eilisen seksin jäljiltä... :D

Aloitin kuntosalikurssin ja kävin vesijuoksemassa vaikka ei ois tänää yhtää napannu kun väsytti niin kovin. Nyt väsyttää mukavalla tavalla :sleep011 Taidanpa pikkuhiljaa mennä nukkumaan. Tyytyväinen oon, et kunto sallii kun alkuraskaus tosiaan meni maatessa ja pahassa raskauspahoinvoinnissa. :happy093

Tajusin just et mullaki on kahet geishakuulat, no en tod kyl oo mäkään saanu mitää fiiliksii niistä niitä parina kertana ku oon kokeillu. Toisia en oo koskaa uskaltanu kokeillakaan, kun ovat sellasten aika karheiden kumihapsujen peitossa :grin Pitiks niitä vaan pitää sisällä, vai jotenki puristella?

No kai niiden kans voi tehdä mitä vaan. Mä olen yleensä tehnyt kotihommia samalla niin tulee liikuttua eri asennoissa jolloin pitää pitää niitä sisällä puristamalla. Joskus kävin koiran kans lenkillä niiden kans. Joskus vein roskia ja alkoi tuntua et perhana nyt valuu kuula housuun :D

Mut voi kai niitä pumpata, "vetää narusta" (jos on narulliset) ja yrittää pistää vastaan (tosin tämä ei onnistu jos on lapsen kans kaksin kotona) ja mitä nyt ikinä keksii...

Täytyy ottaa nyt esim joka toinen päivä ohjelmaan niin tulee tehtyä...

Nii, eihän mitään suositella raskausaikana, ettei vaan satu jotain... :p Vaikuttaa olevan valmistajakohtasia eroja noissakin. Esim. RFSU Geisha-kuulat 2x28 g ja 2x37 g -käyttöohjeessa sanotaan selkeesti, että ÄLÄ käytä raskausaikana, mutta maalaisjärjen käyttö lienee tosiaan tässäkin sallittua. Eiköhän noissa hyvin puhdistetuissa kuulissa oo pienempi tulehdusriski ku vaikka isännän vehkeessä :wink

Mä ajattelin tänään räväyttää ja käydä kokeilemassa 30 min zumbaa. Saa nähä, mitä siitäkin tulee, kun pistää tämmösen kankeen elefantin sinne pomppimaan eli jos uutisissa lukee et joku Elixian kuntosalikeskuksen lattia on romahtanut niin se oon vaan minä! :wink

Tosi monessa vibraattorissa lukee että ei sisäiseen käyttöön... :) Kun vaikka materiaalit olis puhtaita ni tuotteita ei oo allergiatestattu, siks ne on seksikaupoissa halvempia kuin apteekissa. Ja tietty sehän on valmistajasta kiinni mitä niissä on, että sinällään ihan asiallistakin. Silti on kohtuu huvittavaa ostaa ihan dildo jota saa käyttää vain ulkoisesti.

Voiko jostain päätellä missä jamassa omat lantiopohjalihakset on? Neuvolasta saanu vaikka mitä treeni ohjeita kyseisille lihaksille, mut oon ollu vähän laiska niitä treenaamaan, koska oletan niiden olevan jokseenkin kunnossa. Toisaalta eihän mikään lihas pysy tikissä ilman treenausta. Taidan olla siis ihan rapakunnossa.. Ehkä pitää alottaa pikkuhiljaa ni saan vauvan punnerrettua uloskin. Onko noi kuulat siis kuinka kätevät?

Kuulathan on siinä mielessä kätevät et niiden kanssa ei tarvii "tehdä mitään." Jos niis on narut tai on keilamalliset ni voi toki just vetää niitä sormella ulos ja yrittää pitää ne lihasvoimin sisällä. Tai toisin päin yrittää työntää/ponnistaa niitä ulos. Mut niitä voi käyttää myös niin että siivoaa, tiskaa, käy lenkillä jne. kuulat sisällä ja lihakset pitää ne silloin sisällä automaattisesti. Sit ne tippuu kun lihakset väsyy... Ja hiljalleen vaihtaa aina pienempiin ja painavampiin kuuliin.

Ihan puristusvoimastahan sen voi päätellä et missä kunnossa ne on. Sormi pimppaan ja puristaa ja miettii et tuntuuko edes. Sulkijalihasta voi testata laittamalla sormen pyllyyn (oikeesti, näin ne lääkäritkin sitä lihasten kuntoa arvioi, vaikka on siihen mittareitakin olemassa). Tai useampi sormi että saa tuntuman jos on lihakset heikossa kunnossa. Tietty viimeistään jos alkaa pidätyskyvyn kanssa ongelmia olla on syytä epäillä et niitä lihaksia pitäis vahvistaa. Jos ne on "normaalikunnossa" niin niitähän ei juuri huomaa ellei juuri erikseen treenaa vaan ne toimii automaattisesti. Jos on lihas tai hermotus heikentynyt niin ne ei enää automaattisesti jännitykään ponnistuksessa vaan alkaa lirahtaa kun yskii, aivastaa tai naurahtaa. Tai huonoimmillaan sitten ihan muuten vaan.

Hahah :grin No tämän luettuani voin ehkä todeta, etten oo ihan rapakunnossa. Välillä oon kyllä toivonu salaa, että synnytys väljentäis hieman paikkoja ni ei tuntuis toi miehen varustus niin jättimäiseltä.. Okei maybe too much info:cool:

Miulla on kanssa "aina" ollut lantionpohja hyvässä kunnossa. Joskus teininä ku luin seksiasioita samalla innolla kun nyt vauva-asioita :) Niin totta kai törmäsin myös lantiopohjan lihasten harjoitusohjeisiin ja niissähän aina sanotaan, että sopii kaiken ikäisille naisille ja kannattaa aloittaa heti. Alussa ne lihakset oli liiankin tiukat. Nyt on iän myötä jo tullut väljyyttä hieman mutta ei sitä muuten tunne / huomaa ennen kuin lihakset pitkän "harjoittelun" jälkeen väsyvät. Oon itse asiassa peräti miettinyt että pitäiskö niitä lihaksia alkaa "venyttää" jollain että synnytys olis helpompi. Tai jos ei suoraan jotain venytyssysteemejä aloita niin ainakin opetella ihan tietoinen rentoutus lihaksille vaikka välilihaa öljytessä.

Takaisin