Liikkuminen ja urheilu raskauden aikana

Onpas sulla Pilvikirsikka pitkät päivät! En jaksais varmasti minäkään enää tuon lisäksi mitään muuta... :eek: No ehtiihän sitä sitten äitiyslomalla vauvan kanssa pitkille vaunulenkeille... :)
 
Kannattaa muuten googlettaa raskausjumppaa ja kotijumppaa yms. Tulostelin itelle semmosen n. Puol tuntia kestävän kotijumpan. Parina päivänä nyt tehny ja tuntuu hyvältä.

Suoria vatsalihaksia ei niissä treenata ollenkaa, vinoja kylläkin mutta se ei satu vatsaan. Sitten on reisi- ja peppuliikkeitä + painojen kans käsireeniä. Aika kevyttä mutta tuntuu silti.

Oisko kellään vinkkejä kahvakuulan käyttöön, en löytäny oikeen sopivaa ohjelmaa..?
 
Sannis, joo ratsastan :) Tosin enää en viitsi päästellä kiitolaukkaa maastossa, kun tuo mun heppa on vähän kuumakalle ja innostuu välillä pukittelemaan... Saa sitten muut käydä sillä hurjastelemassa, minä tyydyn jo nyt noihin vähän rauhallisimpiin lenkkeihin. Tuolla meidän tallilla onneksi pienimuotoista tuntitoimintaa, niin olen antanut sen tuntikäyttöön sopiville ratsastajille. Vähän tuntuu, että etenkin syvät vatsalihakset on hukassa tai että niitä on jotenkin vaikeampi jännittää. Muuten on mennyt hyvin. Mene ihmeessä maastoilemaan! :) Issikat on ihan parhaita, sellainen tuo munkin on :wink

Eloveena, joo kyllä välillä miettii, että mitä järkee näissä päivissä on... No eipä sitä ole kuin kuukauden verran enää, ehkä sen jaksaa. Ja totta tuo, että ulkoillaan sitten vauvan kanssa enemmän paremmalla ajalla :)
 
Mää oonnyt pystyny kävelemään pitempiä lenkkejä ja on kyllä ruvennu tuntuun jaloissa. Tuntuu ihan niin ku lähtis leveämään/irtoomaan tuolta nivusten alaosasta. Mulla kans työpäivät venyy lähelle kymmentuntisiks, saa nähä mitä akasta enää lähtee irti näin loman jälkeen.
 
Pilvikirsikka, ehkä mä uskaltaudun... :P Aika tasaista kyytiähän niillä issikoilla on, mut silti tuntuu et mitenköhän tuo alavatsa sietää sitä pomputtelua.... :)

Hyvää työviikon alkua Helmi, ota rennosti joka välissä kun pystyt, niin jaksat nuo pitkät päivät sinäkin...
 
Niinpä, ja voithan sanoa että olet raskaana, niin tietävät mennä rauhallisempaan tahtiin :)

Helmille jaksamista töihin!
 
Tänks, pakko istua aina kun voi. Hatunnosto niille, jotka seisomatyötä tekevät! Mulla kipeytyy jalat hetkessä. Mut eiköhän tämäki päivä tästä. Puolitoista tuntii takana ja reilu kaheksan eessä. Onneks tälle päivää on reissu työkavereitten porukoitten kaa lähikoululle liikuntasaliin aamupäiväks. Saa kaikki vähä purkaa energiaa ja tämmöset plösöt kerätä energiaa.
 
Mulla on nyt huono olo loppunu lähes kokonaan ja jumppatouhukin tuntuu paremmalta, ainoastaan isommat hypyt tuntuu pahalle, niitä en oo pystynyt tekeen. Samoin jostain syystä punnerrukset on jotain ihan kamalaa.

Mä latasin tabletille jonkun pregnancy workout sovelluksen, vois sitten myöhemmin kokeilla kun ei nikeen enää kykene! Siinä oli joka kolmannekselle omat osionsa, en sit vielä tarkemmin tutustunut että minkälaisia liikkeitä noissa on.
 
Pilvikirsikka ja Sannis, saitte minutkin haaveilemaan heppailusta. Kävin vielä esikoisen alkuraskaudesta ratsastustunneilla, mutten ole sen jälkeen (vuoden 2011) käynyt ollenkaan hepan selässä... Sillon mulla harrastus jäi siihen, kun aloin niin kovasti jännittämään raskauden takia ratsastamista, että tuntui hevostenkin sen vaistoavan ettei siitä mitään tullut. Oli käytössä vain ulkokentät ja oli talvi, niin jotenkin kaikki liukkaus ja kelin vaihtelut kentän kunnosta teki lisäjännitystä. En muista että koskaan ennen oisin pelännyt putoavani. Mutta äitihormonit iski pahasti. Laskettelu aiheutti samanlaisen pelon kaatumisesta ja sekin jäi. Nyt haaveilen, että tämän raskauden jälkeen palaisin taas heppailun pariin :)
Ja totta tosiaan silloin alkuraskaudesta ratsastinkin ja nyt en pahoinvoinniltani pääse edes kävelylle kunnolla...
 
Mulla houkuttais nyt sekä laskettelu (tai lumilautailu ehkä ennemmin), että ratsastus. Mut joku järjen ääni sanoo, et nyt ei kannata pitkän tauon jälkeen lähtee tönttyröimään kummankaan harrastuksen pariin. Ehkä minäkin skippaan molemmat, ja toivon et vuoden päästä vois ajankohta olla hitusen parempi :)
 
Liikunta olisi ihanaa, mutta eilisen kevyen jumpan jälkeen tuli illalla järkyttävän kamala olo, että en tee ellei oo pakko. Toivon, että tämä olotila tästä yleisesti kohenisi niin saisin nautiskella edes kevyestä liikunnasta oli se mitä tahansa.
 
Mä oon kans sillon lapsena ja nuorenakin vielä harrastanu ratsastusta, joka kesä oli aina hevoset vuokralla ja suunnilleen asuin tallilla. Säännöllisin väliajoin tulee kyllä hinku takas hevosten pariin ja oma hevonen on ikuisuushaave, kuitenkin totuus on, että muutaman kerran vuodes tulee käytyä tallilla, aika ei vaan tunnu riittävän :sad001 Pitäis ilmottautua johonku aikuisryhmään, niin tulis sit säännöllisesti käytyä! Jospa syksyllä sit :)
 
Mäkin tein taas eilen illalla kevyen pilateksen, tällä kertaa ei ihan niin huono olo tullu ku viimeks.. Mutta voi luoja miten oon jumissa!!

aBu, joo mä kävin kans kaks viikkoa sitte ikeassa, selvisin yllättävän hyvin:D nojailin välillä kärryihin ja onneks äiti pysähty jokaikisen tavaran kohdalle tuijottelemaan niin todellakin oli hidas tahti..
 
Mä istahdin jokaiselle tuolille varmaan matkalla ja kerran lattiallekin kun maailma vaan pyöri taas. Mutta hengissä minäkin selvisin! :D
 
Optimistisesti ajattelen, että vielä silloin tällöin jumppaan menisin. Viimeksi aina napakat treenipöksyt olivat vähän liian tiukat. Mistähän saisi edullisesti äitiystreenivaatteita? Onko kukaan ehtinyt vielä etsiskellä? :)
 
Mää menin tänään jo ajatuksen tasolla lenkille. Oikeesti rojahin sänkyyn töistä päästyäni. Mää oon niin tööt.
 
Täälläkin odotellaan sitä seesteistä ja energista keskiraskautta..!!
 
Takaisin
Top