Liikkeet

Joo selkää vihloo korvista pakaroihin asti ihan jo ilman supistuksiakin ja supistusten aikana tietenkin kahta kauheemmin niin sen unen takia niitä supistuksia pitäis vähän hillitä. Ite en kyllä mielellään näistä enää luopuis!
 
Ainakin oot oikeassa paikassa! Nyt tarraat sängynreunuksiin kynsin ja hampain ja sanot, ettet lähde ennen kuin pikkutyyppi on toisella puolen mahanahkaa...
 
Pakko kommentoida tähän liikkeet- palstaan. Että se on jännä kuinka elää teidän muidenkin odottajien hetkessä. Eilen illalla kun Hymis ilmoitti ettei ole liikkunut ja lähtee lääkäriin, nukuin yön tosi huonosti ja kävin vähä väliä hereillä ja katsomassa joskos olisi tullut päivitystä tilanteeseen. Ja ihan samanlain jos joku ilmmoittaa synnärille lähdöstä, odottaa vaan koko ajan uutisia millon, joko, joko, onhan kaikki hyvin? jne. Huh, niinkuin tässä omassa odotuksessakin ei olisi töitä, niin täytyy muitakin "stressata" :Heartbigred ISO sydän teille kaikille mammoille!
 
Meil oli tyypillä eilen ihan tosissaan jotku potkunyrkkeilytreenit menossa. Tänään on ollu paljon hiljasempi.

Onko muuten muille laskettua aikaa lähestyville sanottu neuvolassa, että rv 40 eteenpäin pitäis joka päivä tehdä liikelaskentaa, että ei pitäisi enää olla että "joo onhan tuo tuossa liikunnu"? Mulle meinaan just äsken täti sano et nyt pitää joka päivä tehdä silloin aktiivisimpaan aikaan.
 
Mulle ei oo vielkään sanottu liikelaskennasta mitään... Kysyvät aina et miten on liikkunut ja hyvinhän tää aina liikkuu joten kuitattu asia sillä... Muutaman kerran huolestunut ku en oo huomannut liikkeitä mut mahan painelulla ja makuuasennolla aina heti tullut menoa joten jäänyt alkutekijöihin koko laskenta...
 
Meilläkin kysytään että miten liikkuu. On myös mainittu noi 10 liikettä / tunti laskut mutten muista että olisi ollut puhetta sen paremmin että koska pitää laskea. Itse olen laskenut jos oon huomannut hiljaisempaa liikkumista mutta nyt on kyllä ollut sen verran aktiivista että olen melkein unohtanut koko laskennat.
 
Sama mulla kuin Jomsulilla. Eipä ole tarvinnu laskea, ku jäbä vetää voltteja silloin ku terkka mittailee ja tutkii mahaa. Terkka tuumannu vaan, että vilkas poika masussa :)
 
Perkele! Piti sit mennä huolehtimaan liikkeistä. Mietin tossa illalla että ei ole jäbä liikkunut juurikaan. Mentiin nukkuu, ei mitään. Seksiä. Ei mitään. Liikelaskentaa tunti (puolivälissä mehua), 4 liikettä. Soitin synnärille - riittää että päivässä on 1 aktiivitunti?!?! Ja kun päivällä on liikkunut niin ei huolta?! Kehoitti kuitenkin laskemaan vielä toisen tunnin ja edeltävästi syömään jotain makeaa ja vasemmalle kyljelle kovahkolle alustalle.

Vatsa on outo - siinä tunnissa piti 3 kertaa käydä vessassa kun tuntui et tulee kakkonen. Tuli vaan ilmaa ihan hulluna! Ei supista mut alavatsalla välillä kipua.

Nyt tätä viestiä kirjoittaessa tuntuu liikkeitä. Ehkä 3-4 :) ehkäpä kaikki todella on hyvin. Oli vain hiljaisempi päivä. Kiva nyt olla kuitenkin hereillä :p



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mietin tässä vielä itekseni ja jatkan yksin puhelua liikkeistä, että jos kerran öisen kätilön mielestä riittää 1 aktiivitunti päivässä niin miksi sitten osaa odottajista pyydetään laskemaan liikkeitä? Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että pahimmassa tapauksessa saa laskea 23h vuorokaudessa ilman että "kriteerit" tulee täyteen ja 1h sitten jossa tulee... o_O Ja Hymis käskettiin sairaalaan ku ei saanut tunnissa kuin 2 liikettä? Kävikö mulle nyt niin että oli kiire yö ja kätilö ei vaan halunnut mua sinne? :confused:
 
No siis mulleki sanottiin et pitää laskee sillon kun vauvan tietää olevan aktiivisimmillaan. Esim. mun on ihan turha päiväsaikaa laskea kun ei se liiku kuitenkaan.
 
Eli illalla oli ihan oikea "fiilis" kun tuntui että ei liiku koska silloin se liikkuu eniten... :confused: No, pääasia et vauva NYT liikkuu mutta vähän outoa että saamani ohjaus oli tota luokkaa....
 
Ku mäkin kävin sillon Kättäril noiden liikkeen puutosten takia niin pyysivät kyllä heti tulemaan, kun ei liikkeet täyttynyt ja neuvolatäti sano mulle sillon joskus ku anto ne laskentaohjeet et jos ei tuu kymment täyteen ni soita Kättärille ja pidä oma pääs sinne menemisessä, koska ne tuputtaa kiireessä liiankin helposti sitä et kaikki on kunnossa.
 
No kyllä mulla ainakin olisi hermot tiukilla jos monta tuntia menisi ilman liikkeitä. Vaikka toki vauva tässä kohtaa lepäileekin aika pitkiä jaksoja. Mäkin ihmettelin yön aikana vauvan rauhallisuutta ja nytkin vielä kun olen makuulla nin ei juuri liiku. Liikkeitä kyllä tulee kun nousen istumaan tai vähän tönin vatsaa eli kaikki lienee kunnossa.

Jospa se synnytys lähestyy, johon yhdessä kerätään voimia? Muakin kun huvittaisi edelleen vain nukkuminen ja syöminen.
 
No perkele sentään! Miten helvetissä ne voi sanoa että kaikki on hyvin (vaikka olis kuinka kiire) jos synnyttäjä itse on huolissaan... Mä soitan sinne uudestaan vielä tänään jos jatkuu tämä "hiljaiselo" ja tungen itseni väkisin käymään jos ei muuta... Aamupala ei saanut sellaista liikeryöppyä aikaan mitä normaalisti (ja söin nyt myös karkkia)... :sad001 Alan kohta oikeesti huolestumaan...

Nyt mua rupes vituttamaan, vaikka yöllä tyydyinkin saamaani vastaukseen...
 
Sinuna spiraali menisin vaiks väkisin sinne jos vauva ei ala liikkumaan. Loppuen lopuks se on kuitenkin niiden työ tarkistaa tilanne!
 
Spiraali mut ne otti mielellään näytille heti kun sanoin että se ilta-aika on yleensä aktiivisinta mutta nyt on selkeesti normaalista poikkeeva meininki. Ja en ollu tuntenu liikkeitä siis koko päivänä... Mutta soita ihmeessä uudestaan jos edelleen huolestuttaa!!
 
Takaisin
Top