Liikkeet

Mitäköhän tuolla tapahtuu nyt? Hengitysharjoituksia? Pienen selkä ja peppu heiluu rytmikkäästi ylösalas ihan kuin se huohottaisi, punnertaisi tai vesijuoksisi. Liikkeet ei ole samalla tavalla nykiviä kuin hikassa, mutta tahti on kova.
 
Erehdyin hetkeks kääntymään oikeelle kyljelle niin vauvahan siitä kiukustu ja rupes taas potkuja sateleen oikeelle. Kyllä on tosi voimakkaita nää potkut jo! Ja mun pitäis kyllä jo tietää ettei mulla oo lupaa maata oikeella kyljellä :D
 
Joo ne alkaa pikkuhiljaa voimistuu, kun rv 35 sehän vaan lepää kohdussa ettei enää kellu veessä nii liikkeitten pitäs jonkin verran voimistua ja tuntea lähes kaikki liikkeet :)
 
Huuuiiii, älkää puhuko viikoista, huomenna rv 33 ja jännittää ihan hirveästi kaikki taas!
Miten esikoinen suhtautuu? Miten miehen tyttö? Miten kaikki menee ja lähtee käyntiin?
Onko tarpeeksi aikaa huomioida jokainen?
Nytkin ollut ajoittain morkkis ku minun vauva on kohta jo 4 ja tää vuos on ollut aika hektinen ja muutoksia täynnä ja raskaus on ehkä vienyt tilaa enemmän huomiolta..
Mutta, koitan luottaa että kaik menee parhain päin :)
On niin outoa ajatella, että mun poika ei olekkaan kohta enää ainut biologinen mussukka, vaan tosiaan.. Huomio jakautuu enemmän ja enemmän..
Onneksi ja "onneksi" pojalla on kyselyvaihe, "miksi" niin luultavasti keskustellaan jo ihan normaalistikin paljon tästä vauvasta ja vauvan tuomasta muutoksesta, huomion muuttumisesta, yms..
Miehen 2 vee ei tietenkään ikänsä takia paljon ymmärrä vaikka sille selittää että nyt "vauvaa pitää hoitaa...." :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on ollut nyt pari viikkoa joku selkeesti aktiivisempi kausi tuolla mahassa, sit löysin jonkun tekstin jonka mukaan se usein onkin niin viikoilla 26-32. Harmi vaan kun on perätilassa niin potkut osuu koko ajan rakkoon ja alavatsalle, tuntuu kamalilta!

Eikä ne enään ole sellasia satunnaisia potkuja ja liikkeitä niinkun alussa, vaan niitä tulee ihan sarjoina.
Tiiätte varmaan sen Nintendon Mario Brosin teemabiisin, niin tuntuu et välillä menee koko iltakin kun sen rytmissä tulee potkuja, ja sit on alavatsa ihan arkana!
 
Jos tämä monotus jatkuu ja jopa vain pahenee seuraavan parin kuukauden aikana, niin pitänee varata oksennuspussi käsilaukkuun. Välillä tulee niin reippaasti kenkää, että oikeasti joutuu nielaisemaan reippaasti.
 
Taidanpa ruveta laskemaan liikkeitä kun aamun jälkeen on ollu niin hiljasta mahassa :(
 
Mä tein ihan liikkeen laskentaa tänään ja innostuin oikeen et vaiks tuli se 10 liikettä 10 min sisään ni laskee kuin mont niit liikkeit tulee tunnis (tossa liikkeen laskenta lapus luki et normaali sikiö liikkuu 10-50 liikettä/tunti) ni meidän pikkunen liikku tasan 50 kertaa. :) Aikamoinen epeli toi pikkunen.

Meilläkin oli aika hiljanen aamu, mutta nyt iltaa kohden on virkistytty. :)
 
Usein kyllä käy mullakin niin että mun mielestä ollu ihan hiljaista mutta sit kun laittaa käden mahalle niin alkaa liikkuminen.

Ihan kauheeta mahan hölskyttelyä ei oo nyt ollut mutta liikettä kyllä piisaa. Ajelin töistä aivan hirveessä lumipyryssä melkein sokkona ja meinas tulla ihan oikeesti jännäpissat kun hobitti innostu venytteleen itseään ilmeisesti täyteen pituuteen. Samaan aikaan sai sekä keuhkot ja rakko kyytiä.
 
Jonppu, mulla ihan sama! Haluisin niin kovasti videolle tota mahan heilumista mut vauva ei oo samaa mieltä. Lopettaa heti, nyt en oo viikkoon jaksanut ees kokeilla ku muisti täys videoita joissa yks liike 3min aikana :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla ei oo tuntunu hikka aikaisemmin, mut nyt viikonloppuna kun sain ne kortisoni piikit ni oon alkanu tuntemaan hikkaa :confused: Ja ei kyllä oo ollu ikävä sitä. Ja nyt se vasta epämukavaa on kun vauva on jo niin alhaalla et se tuntuu tuol alapääs nii mukavasti o_O:grin
 
Hikkailua pieni harrastelee yleensä kolmesti päivässä. Uusimpana keksintönä on varpaiden survominen miun mahasta vissiin läpi, ihanasti näkyy varvasrivi kylkiluitten alapuolella.. tunne ei niin mukava. Myös kylkiluita on näköjään kiva koittaa heilutella!
 
Kyllä, kylkikivun syy varmistu tänä aamuna. Toi tyyppi potkii siihe täysiä ja millon ei potki ni pyllyllään työntää. Toi kylkiluu murtuu kohta!! Rakas lapseni! <3

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään olin ensimmäisen kerran ihan aidosti huolissani siitä, että lapsi oli liian hiljaa. Vasta työmatkalla sain herätettyä kaverilta muutaman ärtyisän liikkeen. Kyllä se tuolla nyt jotain pyllyilee (meidän termi yleiselle punkemiselle ja kääntyilylle), mutta vois vielä vähän sätkyttää mun mielikseni. Tarviiko tässä nyt hakea kahvisuklaata, voi harmi....
 
Takaisin
Top