Liikkeet

Mulla ne liikkeet nimenomaan lisääntyy jos pidän kädet ees huomaamattani mahan päällä. Tuntuu niinkun vauva vähän muistuttelis etten sais olla sen reviirillä :D
 
Mulla taas liikehdintä kasvaa päivä päivältä - ei rajua kuin ekasta, mutta pönkäyksessä on voimaa ;)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Ja jep, mullakin jos laitan etenkin navan päälle käden niin joku muistuttaa että "heheiiii" ;)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Juu, jos laittaa kädet mahan päälle puuskaan niin kohta tulee tönimistä. Ja jos painaa vähän kädellä niin potkut kohdistuu siihen ihan selvästi.
 
Mä söin nälkääni kunnon siivun suklaalevyä ennen perhevalmennusta. Oon ollut ilman suklaata jo pitkään, joten lapsi ei ole ihan tottunut siihen... alkoi hillitön jumppa! Ekan tunnin ajan istuminen oli lievästi epämukavaa, kun sokerihumalaisen vauvan jokainen raaja yritti yhtä aikaa kyljistä ulos.
 
Ekaa kertaa heräsin yöllä potkuihin!!!
Rakko oli täys, joten tais häiritä vauvan unia kun tilanpuute pääs yllättämään :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon yrittänyt illasta aina vähän herätellä pikkusta liikkeelle josko nukkuisi yöllä vähän paremmin ja toiminut on. Pikkunen möyhii illalla tosi ahkerasti ja nukkuu yöl sen verran hyvin et kääntää vaan kylkeä ku mä käyn vessassa. :)
 
Miulla liikkeet ovat vilkkaimillaan, kun rauhotun ja käyn kyljelleen ja jos satun jossain istumaan niinku oikeella tuolilla, ettei sohvalla (sekin on outo? vissiin oikeella tuolilla on enempi ryhdikkäämpi asento itellä?).. Tänään huvikseen tehty liikelaskentaa niin 16 liikettä 5minuutissa. Se on hirmuinen veijari tuo tyyppi. :grin

Lauantaina saa ruveta ihan "käskyn" mukaisesti tekemään tuota laskentaa, rv 34 alkaa! :)
 
Mulle ei oo puhuttu ollenkaan tosta liikkeiden laskennasta, millon sitä pitää tehdä ym? Tällä on selvii unijaksoja jolloin vaan köllii eikä pahemmin liiku, mut sehän on ihan normaalia. Pitääkö niitä laskeskella ellei huolenaihetta oo?
 
Meillä terkka jo ennen 30 vkoa puhui liikkeiden seurailusta. Jos tuntuu että on ollut hiljaista pidemmän aikaa kannattaa aina kuulemma laskea liikkeet. Mutta jossain kohtaa (vko 34 alkaen?) laskuja olisi kai hyvä alkaa tehdä ihan rutiinisti. Siihen on jossain annettu joku lomakekin?
 
No meillä on ihan normaalikäytäntö että loppua kohden ruvetaan laskemaan, koska lapsen liikkumatila on niin pientä nykyään eli liikkeetkin vaimenee. Ja liikkeethän on merkki vauvan elossa olemisesta.

Että ei se täälläpäin sido ainakaan mihinkään onko normaali raskaus tai ongelmainen raskaus, että kaikkia ohjastetaan ihan sen sikiön hengissä olon tarkkailun vuoksi :)
 
okke, ehkä ens neuvolakäynnillä puhutaan. Kyl se hoitsu aina kyselee et liikkuuke bebe ja liikkuuhan tuo.
Just ku alkanut pääsee pahimmasta pelosta eroon kuten "apua se ei oo likkkunut hetkeen onkohan sil kaikki hyvin?!" niin nyt niitä pitääkin sit vartavasten alkaa kyttäämään..o_O
 
Mulle se neuvolatäti sano ettei tarvii erikseen laskea jos ei ite huolestuta. Oon kuulemma niin hyvin perillä vauvan meiningistä tuolla mahassa että huomaan sit jos joku on muuttunu. Ihan hyvä. Se 1-2h on pitkä aika vaan makoilla ja tunnustella!
 
Meidän bebe on selkeesti iltavirkku. Aamupäivän vain köllii ja satunnaisia potkuja, mutta kun meno ja melske kotona rauhoittuu, alkaa bebe villiintyä. Hauska seurata mahan liikkeitä samalla, kun katsoo CSI:tä telkkarista :)
 
Onneksi se kymmenen liikettä tulee ainakin nyt vielä täyteen muutamassa minuutissa. Äitiyslomalla meinaan kyllä köllötellä tyytyväisenä sen pari tuntia vaikka useamminkin kerran päivässä :grin
 
Juu miekin aion tunnustella tai siis laskea liikkeitä ihan sen takia, et onpaha tekemistä, koska kyllä tuo elonsa näyttää niin vahvasti ja usein. :rolleyes: Tylsyyttäni oon pari kertaa laskenukin jo ennen laskenta-rv:tä
 
tämä pikkunen häiritsevästi kääntyilee nyt niin ettei oikein meinaa tuntea liikkeitä-sit on pitäny vähän koputella tuota mahaa ja laskea varoilta, viralliset ohjeetki sain viimeks synnärireissun jälkeen... vähän tilaahan pikkusella alkaa olemaan mutta sais pikkunen silti liikkua enemmän nii olis parempi mieli itellä...
 
Kyllä on toi mun masun oikee puoli ollu taas aika kovilla tänään. Pikkutyyppi muljauttelee jalkojaan koko ajan ylös-alas pitkin kohdun seinämää. Tommonen muljauttelu on pidemmän päälle kyllä aika häiritsevää... Pitäis nyt ees välillä vähän taukoa niin ei tulis mun maha taas niin kipeeks ettei ens yönäkään tuu uni!
 
Takaisin
Top