Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nimityksen tarttuminen on vähän nihilistiä tässä kohtaa, kun harva lääkäri edelleen ymmärtää edes niiden munasarjojen päälle, saati että joku olisi niin spesialisti että osaisi tällaisia isoja kokonaisuuksia tulkita.Mulla on painoon liittyviä syitä ja aineenvaihduntaan myös ja PCOSn uusi virallinen nimi hän on PMOS, joka viittaa aineenvaihdunnan häiriöön..
Toki minulla ei ole ikinä ollut sokeriarvoissa mitään vikaa vaikka ylipainoa on.. metforem on auttanut turvotukseen, nestetasapainoon siis ja kierron säännöllistymiseen ekan kerran jo 18 vuotta sitten.
Joten jos lääkärit ehdottaa, niin kannattaa kokeilla, edellinenkin se on, olisiko noin 10€/kk
Osaahan nuo sitten laskea, paljonko se siitä ehtii vielä kasvaa, tai onko todenmukainen harppaus kp9--> 11 ovikseen vai onko tosiaan testissä aikainen lh-huippu ja oikeesti ovis esim vasta sen 36h kuluttua, mikä toisissa testeissä sanotaan. Itsellä tuon kp15 huipun jälkeen kp16 oli jo säälittävä tihruviiva, joten mietin että mahdoinko jopa myöhästyä omasta glory momentistani. Olin laiska ja ajattelin että oon tarkkamarkkanen, enkä siksi testannut kp13 enkä 14, kun yleensä kivut kertoo lähemmäs totuutta, jonka pohjalta tuon 15. päiväisenkin koppasin. Täytyy koittaa noita CB smileyjä seuraavaan kiertoon että onko ne samantahtisia liuskojen kanssa.Enpä ole ajatellut, että letrot voisi aiheuttaa ns. feikkipositiivisia ovistestejä
Mä oon tikuttanut oviksen nyt molemmissa letrokierroissa ja positiivinen on tullut ekassa kp11 ja tokassa kp12 (tässä digitesti) ja sitten aloittanut siitä laskettuna ohjeistuksen mukaan terolutitEi oo käynyt mielessäkään, jos tulos ei vielä olisikaan ollut oikea
Tää herättää pelkoa, jos onkin aloittanut terolutin liian aikaisin. Oon olettanut, että kyllä se ovis siinä kohtaa on ollut kun menkat alkaneet normaalisti 14vrk luteaalin jälkeen (vaikkakin käytössä toki on ne terolutitkin). Mulla on ilman letroja/terolutejakin aina ollut oviksen ajankohta sama, sekä myös luteaalin pituus.
Nyt, kun toinen letrokierto päättyi kuukautisiin, niin pitäisi varata kontrolliaika lääkärille ja katsotaan tehoja. Miten te varaisitte, kun vaihtoehdot aikataulullisesti (lääkärin vapaat ajat) ovat joko kp9 tai kp11Ajattelin ensin, että kp9 kerta ovisplussa voi tulla jo kp11, todennäköisesti kp12, mutta onko se kp9 kuitenkin vähän liian aikaista? Mulla ei ole lääkärin puolelta muuta ohjeistusta kuin "ennen ovulaatiota kontrolliultra". Letroja otan siis 5mg annoksella kp2-6 ajan.
Kp 11 ja 12 jo varmaan ihan oinee ovis. Ilmeisesti heti kuurin loppumisen jälkeen + muutama päivä voi tulla feikkiä, kun tosiaan hormoonit purkautuu. Kp 9 ultra varmaan ihan sopivaEnpä ole ajatellut, että letrot voisi aiheuttaa ns. feikkipositiivisia ovistestejä
Mä oon tikuttanut oviksen nyt molemmissa letrokierroissa ja positiivinen on tullut ekassa kp11 ja tokassa kp12 (tässä digitesti) ja sitten aloittanut siitä laskettuna ohjeistuksen mukaan terolutitEi oo käynyt mielessäkään, jos tulos ei vielä olisikaan ollut oikea
Tää herättää pelkoa, jos onkin aloittanut terolutin liian aikaisin. Oon olettanut, että kyllä se ovis siinä kohtaa on ollut kun menkat alkaneet normaalisti 14vrk luteaalin jälkeen (vaikkakin käytössä toki on ne terolutitkin). Mulla on ilman letroja/terolutejakin aina ollut oviksen ajankohta sama, sekä myös luteaalin pituus.
Nyt, kun toinen letrokierto päättyi kuukautisiin, niin pitäisi varata kontrolliaika lääkärille ja katsotaan tehoja. Miten te varaisitte, kun vaihtoehdot aikataulullisesti (lääkärin vapaat ajat) ovat joko kp9 tai kp11Ajattelin ensin, että kp9 kerta ovisplussa voi tulla jo kp11, todennäköisesti kp12, mutta onko se kp9 kuitenkin vähän liian aikaista? Mulla ei ole lääkärin puolelta muuta ohjeistusta kuin "ennen ovulaatiota kontrolliultra". Letroja otan siis 5mg annoksella kp2-6 ajan.
Mulla aina vatsaa turvotti, mutta en ole huomannut, että menisi käsiin tai jalkoihinTaidan tulla tänne kirjoittelemaan itsekin, kun olisi tarkoitus aloittaa Letrozole tulevassa kierrossa. Minulla venyi kierto 50 päivän pituiseksi, kunnes menin gynelle ja sain Terolutit, jotka lopetin keskiviikkona. Tänään on tullut vähän tuhrua, joten nyt taitaa vihdoin alkaa uusi kierto. Onko muilla ollut Teroluteja ja onko niiden aikana tullut turvotusta? Itselläni tuntuu kädet ja jalat turvonneilta, niin mietin liittyykö niihin.
Progetasojen nousu kerää siis nestettä kehoon, liittyy siihen. Suolaa kannattaa välttää niin hilliintyy hiukan kerääntyminen.Taidan tulla tänne kirjoittelemaan itsekin, kun olisi tarkoitus aloittaa Letrozole tulevassa kierrossa. Minulla venyi kierto 50 päivän pituiseksi, kunnes menin gynelle ja sain Terolutit, jotka lopetin keskiviikkona. Tänään on tullut vähän tuhrua, joten nyt taitaa vihdoin alkaa uusi kierto. Onko muilla ollut Teroluteja ja onko niiden aikana tullut turvotusta? Itselläni tuntuu kädet ja jalat turvonneilta, niin mietin liittyykö niihin.
Hei ja tervetuloa! Kyllä mä muumimukeilisin myös tänään. Huomenna sitten ei ennen gyneä ainakaan.Hei,
Uutena kirjoittelen tänne. Taustaa PMOS todettu jo nuorena, nyt pian 35 vuotias.
Kumppanin kanssa yritetty lasta helmikuusta asti ja nyt menossa ensimmäinen letrokierto.
Tänään on kp 15 ja tein positiivisen ovulaatiotestin. Seuranta ultraa ei ollut lainkaan.
Ongelmana on, että olen varannut huomiselle ajan gynekologille mahdollisen emätintulehduksen vuoksi.
Eilen käytimme muumimukitekniikkaa, mutta tänään en tiedä uskaltaako, kun se sotkee gynekologin tutkimusta.
Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?
Muumimuki (tai posliinimuki) on kuulemma vähän liian kylmä siittiöille. Eli kannattaa käyttää muovi- tai pahvimukiaHei,
Uutena kirjoittelen tänne. Taustaa PMOS todettu jo nuorena, nyt pian 35 vuotias.
Kumppanin kanssa yritetty lasta helmikuusta asti ja nyt menossa ensimmäinen letrokierto.
Tänään on kp 15 ja tein positiivisen ovulaatiotestin. Seuranta ultraa ei ollut lainkaan.
Ongelmana on, että olen varannut huomiselle ajan gynekologille mahdollisen emätintulehduksen vuoksi.
Eilen käytimme muumimukitekniikkaa, mutta tänään en tiedä uskaltaako, kun se sotkee gynekologin tutkimusta.
Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?
Ja @Nellinen kiva kun saitte kuitenkin lähetteen ja pääsette selvittelemään. Onko sinulla tietoa, onko tuommoisesta polyypista muuta haittaa? Voiko esim vaikeuttaa kiinnittymistä?