Letrozolin käyttäjiä?

@Viikuna91 aamulla tuli jälleen testattua ja miehellekin totesin, et jonkinlainen pörriäinen taitaa yrittää matkaan tarttua. Jotenkin vielä hyvin epävarmaa ja sellaista ettei voi edes uskoa asiaa tai et eihän tässä mitenkään voi olla raskaana.

Meille esikoinen, joten kaikki on ihan uutta ja mystistä, jos tämä oikeasti tarrautuukin. Yritin tuossa miettiä et milloin voisi miettiä edes varhaisultraa, kun 6.2. Alkoi kierto, mutta ovis oli vasta kp 24 tietämillä. Äitiysneuvolaankin soittaminen tuntuu niin utopiselta ajatukselta.

Liitteet

• 1000035719.jpg
    1000035719.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 86
Voi mikä plussa-aalto täällä onkaan, onnea molemmille! 🥰

Itsellä tylsä ovulaatiotestailuvaihe menossa. Eiköhän ovulaatiota saa muutaman päivän vielä odotella. Ensikäynti sentään jo lähestyy.

Voi mikä plussa-aalto täällä onkaan, onnea molemmille! 🥰

Itsellä tylsä ovulaatiotestailuvaihe menossa. Eiköhän ovulaatiota saa muutaman päivän vielä odotella. Ensikäynti sentään jo lähestyy.
Niimpä tosiaan! Josko tää nyt olis meidän kaikkien vuosi. 🥰 🙏Ainaki lupaavasti on alannut. 🤭
Kiitos 💖

Toivotaan ovulaatio sinne näille päiville. On ainaki mitä odottaa kun ensi käyntikin pian. ☺️

Kiitos @viikunja @Tellura kysymästä. Elossa ollaan. 😅

Työt on painanu niin paljon päälle, ettei ole oikein kerinnyt pysähtymään ja miettimään itseään. Menkat ei ole vieläkään alkanu kunnolla ja pelkästään tummaa tuhrua on tullut. Tein torstaina viimeks rt:n ja se oli negatiivinen. Luulen että kierto vaan on nyt pitkä. Nyt on kp 31 mikä ei nyt ihan hälyttävä vielä ole. Mulla ei tässä kierrossa ollut sitä toista piikkiä nyt käytössä. Lääkäri oli omiin tietoihin kirjottanu, että epäilee sen aiheuttaneen ennenaikaisen ovuloinnin. Toki oon ollu aika stressaantunut ja sitä myöten nukkunut huonosti (heräilly jo kahdelta yöllä) ja sekin voi vaikuttaa ettei kk tunnu alkavan kunnolla.
Meillä on myös asuntoasiat aivan levällään. Välittäjien kanssa on ollut ongelmia. Ensimmäinen irtisanoutus yllättäen ja tämä mikä saatiin tilalle ei ihan vielä ole vakuuttanut.

Lääkärille en ole vielä soittanut kun ajattelin odottaa kk alkua jotta saan sen kp1. Varmaan ens viikolla sitten soittelen. Onneksi kohta on loma.

Että paljon on taas yhtäaikaa meneillään niinkuin aina. 🫠

Hei, täällä on nyt kyllä todella paljon plussanneita. Onnea kaikille ja voimahalaus niille, jotka vielä kärsivät ilman plussia.

Ajattelin tulla kertomaan kuulumisia tännekin: kävin eilen varhaisultrassa. Sieltä löytyi kaksi pussia ja kaksi sykettä. Viimeisimmässä hoitoultrassa oli johtofollikkeli ja toinen pienempi follikkeli jota ei edes laskettu mukaan, eikä sanottu tällä kertaa riskistä kaksosiin. En tiedö onko pienempi sitten lähtenytkin kasvamaan kunnolla sieltä vai onko nämä identtiset.
Aika sisäistämäninen tässä asiassa on. Nyt vasta 6+1 joten mitä vaan voi tapahtua. Pcos, hoidot ja nyt tämä monikkoraskaus lisää riskejä. Jännittäviä aikoja eletään.

Hei, täällä on nyt kyllä todella paljon plussanneita. Onnea kaikille ja voimahalaus niille, jotka vielä kärsivät ilman plussia.

Ajattelin tulla kertomaan kuulumisia tännekin: kävin eilen varhaisultrassa. Sieltä löytyi kaksi pussia ja kaksi sykettä. Viimeisimmässä hoitoultrassa oli johtofollikkeli ja toinen pienempi follikkeli jota ei edes laskettu mukaan, eikä sanottu tällä kertaa riskistä kaksosiin. En tiedö onko pienempi sitten lähtenytkin kasvamaan kunnolla sieltä vai onko nämä identtiset.
Aika sisäistämäninen tässä asiassa on. Nyt vasta 6+1 joten mitä vaan voi tapahtua. Pcos, hoidot ja nyt tämä monikkoraskaus lisää riskejä. Jännittäviä aikoja eletään.
Kiitos 🥰
Mulla on ens vkolla varhaisultra. Jännittää ihan hulluna. Ja ku mulla on ollu jotenki sellanen olo ja tunne jotta olis kans kaks. 😳 Saapi nähdä. 🫣

Kiitos 🥰
Mulla on ens vkolla varhaisultra. Jännittää ihan hulluna. Ja ku mulla on ollu jotenki sellanen olo ja tunne jotta olis kans kaks. 😳 Saapi nähdä. 🫣
Ja joo komento takas. Mä oon nyt vähä vissihi päästä pyörällä aina vaan. 😁 Ei ens vkolla mitää varhaisultraa oo ku kahden viikon päästä 😅🙈

Mikäs kierron vaihe muilla menossa? :)

Täällä taas vähän epäselvä tilanne mut luulen et ovulaatio oli ti tai ke viime viikolla, eli nyt dpo7-8. Ajattelin et perjantaina testaisin aikaisintaan.

Jos tää kierto jää alle 25pv niin meen ens kierron varmaankin ilman letroja. Näyttäisi toi metformiini vaikuttavan niin voimakkaasti et voisin kokeilla muutaman kierron pelkästään sen kanssa. Pitää lääkärin kanssa tuumata tätä viel.

Mullahan on se tilanne et mie en uskalla varata varhaisultraa, kun koko asian sisäistäminen on niin alussa ja milloin itken mistäkin asiasta, kun joutuu luopumaan jostain tai ei oo mun puolelta isovanhempaa jne. Jollain tapaa myös väistelen tietoa jos siellä onki kaksi... Mut kaiketi nämäkin itkut on vaan itkettävä 😶

@viikunaMiten sä näet että metukat toimii? Pitää kierron lyhyenä? Tai niinku normaalina?

Mulla oli niin oudot menkat nyt viimeksi etten muista koska olis ollu tämmöstä. Pelkkää rusehtavaa tiputtelua monta päivää ja viikonloppuna alkoi ns. "Kunnolla", mutta kun sekin oli todella niukkaa normaaliin verrattuna. En oikeen tiedä minkä päivän tulkitsin kp1., sen lauantain varmaan. Yleensä mulla kestää menkat 3-4pvä nyt oli jotain vuotoa yli viikon.

Saatiin perjantaille suunnitteluaika ja toivotaan että päästään taas eteenpäin.

Mitä keinoja teillä on stressin hallintaan?

@Mimosa_ viime kierto (eka kierto metujen kanssa) oli 25pv ja mun normaali ollut sitä ennen yli 30pv (letrojen kanssa siis). Toi 25pv on mielestäni vähän lyhyt eli ovulaatio tosi aikaisessa. Nyt oli taas ovisplussa kp10 (eka päivä kun testasin eli en tiedä oliko jo aiemminkin plussa).

Kuulostaa erikoisilta noi menkat. Oliko sulla joku toinenkin kierto/menkat/välivuoto erikoinen alkuvuodesta, muistatko väärin? Mitä lääkäri tuumasi siitä?

Mikäs kierron vaihe muilla menossa? :)

Täällä taas vähän epäselvä tilanne mut luulen et ovulaatio oli ti tai ke viime viikolla, eli nyt dpo7-8. Ajattelin et perjantaina testaisin aikaisintaan.

Jos tää kierto jää alle 25pv niin meen ens kierron varmaankin ilman letroja. Näyttäisi toi metformiini vaikuttavan niin voimakkaasti et voisin kokeilla muutaman kierron pelkästään sen kanssa. Pitää lääkärin kanssa tuumata tätä viel.
Mulla on dpo 12, pitäisi alkaa menkat tänään tai huomenna yms. Tuntuu että olisi kaikenmaailman raskausoireita, mutta yritän olla innostumatta, sillä pessimisti ei pety. Uskon että ne menkat siellä kyllä alkaa pian🥲

Uutena mukana täällä. Meillä päästään nyt aloittamaan ensimmäistä kertaa tässä kierrossa hoito. Ja nyt on aloitettu siis ekaa kertaa myös Letrozolit. Vähän jännittää nuo vaikutukset, mutta vaan ma saakka otan tuota lääkettä. Millaisia sivuoireita tai vaikutuksia muilla on ollut?

Uutena mukana täällä. Meillä päästään nyt aloittamaan ensimmäistä kertaa tässä kierrossa hoito. Ja nyt on aloitettu siis ekaa kertaa myös Letrozolit. Vähän jännittää nuo vaikutukset, mutta vaan ma saakka otan tuota lääkettä. Millaisia sivuoireita tai vaikutuksia muilla on ollut?
Mulla ei ainakaan tullut letroista onneksi mitään sivuoireita vaikka niitä jännitin paljon!

Tervetuloa! Olen käyttänyt nyt kaksi kiertoa letroja, ainoa sivuoire on ollut kuumat aallot, jotka on häirinneet lähinnä öisin, muuten en ole huomannut mitään. :) Joillakin ovulaatio aikaistuu. Itsellä se on ollut nyt molempina kuukausina säännöllisesti kp15, ennen on vaihdellut siitä päivällä tai parilla suuntaan jos toiseen. En tiedä onko säännöllistyminen sattumaa.

Toivotaan, ettei minulla aikaistu ovis... Nimittäin nyt on ultra-aika kp 11 ja se on pe, yleensä on ovis kp 14-15 ja ne osuisi nyt sitten ma-ti ensiviikon jälkeiselle viikolle.

Oltiin eilen lääkärillä ja tehtiin nyt päätös siirtyä ivf hoitoihin. Inseminaatiossa ei nähty järkeä niin kokeillaan nyt tätä. Nyt mennään "välikierrolla" syön siis letroja ja koitetaan ite tikuttaa ovulaatiota. Kokeillaan digitestejä kun jos niillä saataisiin kiinni ovis ja sitten vaan toivotaan että osutaan oikeaan kohtaan.

Mut tämmöstä meille tällä kertaa.

Takaisin