Letrozolin käyttäjiä?

@Mimosa_ millä mielellä olet tuosta uudesta suunnittelmasta? Ja oletteko te yksityisellä eli seuraavaan kiertoon jo IVF aloitus vai oletteko nyt jonossa hetken?
Joka tapauksessa hyvä että asiat etenee ja toivottavasti IVF tuo teille avun! 💛

Moikka vaan. Täälläkin nyt Letrozol ensimmäistä kertaa käytössä. Tänään kp 4, eli eilen aloitin letrot. Vähän jännittää saadaanko nyt ovulaatio. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Kierrot on mulla olleet tosi epäsäännöllisiä ja lyhyitä. Ultrassa ei ole näkynyt johtofollikkelia. Varasin nyt kontrolliultran ensi viikon perjantaille. Toivotaan, että letroista olisi apua ja ovulaatio löytyisi! Huhtikuun lopussa on sitten eka käynti julkisen puolen lapsettomuushoidoissa, jos ei sitä ennen tapahdu mitään.

Olipa kiva lukea muiden plussista täältä viimeisiltä sivuilta! :smiling face with heart-eyes:

@Mimosa_ millä mielellä olet tuosta uudesta suunnittelmasta? Ja oletteko te yksityisellä eli seuraavaan kiertoon jo IVF aloitus vai oletteko nyt jonossa hetken?
Joka tapauksessa hyvä että asiat etenee ja toivottavasti IVF tuo teille avun! 💛
Joo ollaan yksityisellä hoidossa. Koin silloin aikasemmin etten saa julkiselta puolelta tarvitsemaani apua km yhteydessä. Lisäksi meillä alkaa aika tulla vastaan koska oon aika iäkäs jo. Selviteltiin hintoja ja todettiin että kokeillaan yksityistä. Toki silloin aateltiin että pelkkä lääkehoito auttaa ja ei tarvita kuin pientä boostausta. 🤡 Vähänpä tiesin silloin.

Mulla on taas itelläni aika helpottunu olo. Tuntuu että asiat etenee, vaikka eihän sitä tiedä auttaako tämäkään meitä. Mä täytän kesän alussa 40v. Ja tuntuu ahdistavalta. Mulla ei ole ikinä ollu ikäkriisiä tai mitään, mutta näiden lapsentekohommien puolesta on alkanut kurkkua kuristamaan. Siihen ei auta mitkään muka hauskat vitsit aiheesta vaan ne tuntuu aikamoisilta puukoniskuilta just tässä kohtaa.

Meillä alotetaan tosiaan hoito nyt heti seuraavasta kierrosta. Olisin ollut jo viime syksynä valmis tähän, mutta lääkäri halus kokeilla "luontaisia" tapoja ensin. Vähän jänskää, mut toivon, että tästä nyt tulis meille se toivottu tulos.

@Mimosa_ hyvältä kuulostaa tuo suunnitelma siirtyä IVF tuossa vaiheessa. Kovasti pidän teille peukkuja että saatte nopean avun tuosta hoitomuodosta! 💛 Ihanaa että noin nopeasti pääsette aloittamaan.

Täällä testattu nega tänään. Dpo ei tietoa mutta luulisin dpo11-12. En varmaan enää testaa ennen kuin ensi viikon loppupuolella jos ei menkkoja kuulu.

Osaako joku sanoa, että mitä mun kannattais tehdä (en haluaisi pommittaa gyneä kysymyksillä). Eli siis mulla alko edellispäivänä veristä vuotoa (menkat piti alkaa), joka on todella niukkaa ja outoa. No tein eilen iltapissasta 1h pidätyksestä testin, jossa tuli haamuviiva. Mun pitäisi huomen alottaa letrozol, jota syön kierron päivinä 3-7, mutta kannattaako mun aloittaa sitä? Pitäisikö laskeminen ja niiden syöminen aloittaa kun alkaa kunnolla menkat? Mikäli olisin raskaana, voiko tuo lääke jotenkin vaikuttaa ?
IMG_3746.jpeg

@Sartsukkas eka vuotopäivä on ensimmäinen kunnon vuoto päivä. Ja kiinnittymisestä voi aiheutua vuotoa myös. Odota että joko testi vahvistuu ja vuoto loppuu tai alkaa kunnolla ja sitten on kp 1.
Ehkä ei kannata lisähormoneja syödä jos on mahdollista olla raskaana.
letrozol aloitetaan yleensä vasta kp3 joten ehdit vielä pari päivää seurata miten vuodon ja raskaustestin kanssa käy, toivottavasti vuoto loppuu ja pysyy matkassa 👍🏻

@Sartsukkas en aloittaisi letroja missään nimessä vielä. Seurasin miten viivat vahvistuu. Jos kävisi huonosti ja olisi kemiallinen, niin uskon että isompi vuoto alkaisi sen myötä, ja sit ne letrot voisi aloittaa. Toivottavasti kuitenkin käy hyvin ja viivat vahvistuu! 💛 Varovaisesti onnea!

Yhdyn muihin. Odottele vielä muutama päivä mihin suuntaan viivat ja menkat menee. ☺️
Teitkö aamulla uutta testiä?
Letrot aloittaa vasta kolmantena kunnon vuoto päivänä. Mutta tosiaan toivotaan ettei tarvitse aloittaakkaan. 🤞🏻🤗

Yhdyn muihin. Odottele vielä muutama päivä mihin suuntaan viivat ja menkat menee. ☺️
Teitkö aamulla uutta testiä?
Letrot aloittaa vasta kolmantena kunnon vuoto päivänä. Mutta tosiaan toivotaan ettei tarvitse aloittaakkaan. 🤞🏻🤗
En tehnyt testiä uudelleen, ajattelin odotella nyt keskiviikkoon. Nyt taas verenvuoto loppui, mutta vatsassa juiliminen jatkuu. Odotan, jos alkaisi normaalit kunnon menkat niin aloitan sitten letrot. En siis aloita vielä huomenna niitä. Kiitos paljon kaikille avusta😍

@Sartsukkas ihanaa, paljon onnea ja tarrasukkia! :smiling face with heart-eyes:

Täällä on melkoiset "vaihdevuodet" menossa, huh näitä kuumia aaltoja! Päätä särkee myös, mutta siihen nyt voi toki olla miljoona muutakin syytä. Tänään on kp 8 ja perjantaina ultra. Kannattaakohan aloittaa oviksen tikuttelu jo ennen, vai odotanko ultraan asti? En ole siis aiemmin saanut yhtään ovulaatiota testeissä kiinni.

@Sartsukkas ihanaa, paljon onnea ja tarrasukkia! :smiling face with heart-eyes:

Täällä on melkoiset "vaihdevuodet" menossa, huh näitä kuumia aaltoja! Päätä särkee myös, mutta siihen nyt voi toki olla miljoona muutakin syytä. Tänään on kp 8 ja perjantaina ultra. Kannattaakohan aloittaa oviksen tikuttelu jo ennen, vai odotanko ultraan asti? En ole siis aiemmin saanut yhtään ovulaatiota testeissä kiinni.
Kuumat aallot on kyllä ikävän tuntuisia. 😬 Ehkä olisi hyvä tehdä testi tai pari ennen ultraa ihan varmuuden vuoksi, kun on uusi lääke.

Heips, täällä uusi kirjoittelija, joka seurannut tätä keskustelua melko aktiivisesti kaksi vuotta (tuntuu niin kaamealta kirjoittaa tuo aika). Meidän tilanne: 2 v yritystä (minulla PCOS), nyt ensimmäinen letro-kierto meneillään. Ovulaatiota odotellaan saapuvaksi huomenna/lähipäivinä. Väliultrassa näkyi alkuviikosta komea johtofolliikkeli ja kohdun limakalvokin oli oikein hyvännäkinen ja paksu. Jotenkin tuolla käynnillä valettiin niin uskoa ja mieskin siitä oikein tuli hyvälle tuulelle ja toiveikkaaksi, mutta itseä vaan jotenkin pelottaa. Tuntuu vaikealta olla toiveikas, kun pelkään niin paljon sitten sitä menkkaromahdusta je pettymystä. Vaikka toki tuntuu, että nyt se mahdolisuus olis lähempänä kuin koskaan. :loudlycrying:

Samaan syssyyn meidän lähipiiriin on osunut nyt useita ystäviä, jotka ovat omat vauvauutisensa kertoneet, ja oon kyllä niin traumatisoitunut ja katkeroitunut, että ihan tukahduttaa. Ollaan kyllä käyty juttelemassa mt-neuvolassa, mutta silti on vaikea olla hokematta itselleen sitä epäreiluutta ja epänormaaliutta. Vaikka eihän sitä tosiaan koskaan tiedä, kuinka kauan muut ovat yrittäneet ja toivoneet omia vauvojaan. Ihan P*skaa, ja tuntui nyt ekaa kertaa siltä, että haluan tännekin kirjoittaa.

Isot onnittelut plussanneille ja voimia meille suosssa rämpiville. Onneksi ei nyt aivan yksin olekaan vaikka siltä se joskus tuntuu. :red-heart:

p.s. ehkä hassu juttu, mutta itselle on tuonut lohtua niiiin paljon kaikki ne, jotka ovat vuosia vanhoissa viesteissä tuskailleet ja odotelleet, ja nyt kun itse jopa vuosia vanhoja viestejä lukenut (olen selannut tämän koko ketjun...), on kirjoittaja profiilissa raskaus- tai vauvakuva ja/tai ryhmä esim. "huhtikuiset 2020" jne. Eli ne pitkätkin tuskan putket ja pettymykset ainakin joillakin päättyvät siihen onneen, mistä me kaikki haaveillaan. ✨

Heips, täällä uusi kirjoittelija, joka seurannut tätä keskustelua melko aktiivisesti kaksi vuotta (tuntuu niin kaamealta kirjoittaa tuo aika). Meidän tilanne: 2 v yritystä (minulla PCOS), nyt ensimmäinen letro-kierto meneillään. Ovulaatiota odotellaan saapuvaksi huomenna/lähipäivinä. Väliultrassa näkyi alkuviikosta komea johtofolliikkeli ja kohdun limakalvokin oli oikein hyvännäkinen ja paksu. Jotenkin tuolla käynnillä valettiin niin uskoa ja mieskin siitä oikein tuli hyvälle tuulelle ja toiveikkaaksi, mutta itseä vaan jotenkin pelottaa. Tuntuu vaikealta olla toiveikas, kun pelkään niin paljon sitten sitä menkkaromahdusta je pettymystä. Vaikka toki tuntuu, että nyt se mahdolisuus olis lähempänä kuin koskaan. :loudlycrying:

Samaan syssyyn meidän lähipiiriin on osunut nyt useita ystäviä, jotka ovat omat vauvauutisensa kertoneet, ja oon kyllä niin traumatisoitunut ja katkeroitunut, että ihan tukahduttaa. Ollaan kyllä käyty juttelemassa mt-neuvolassa, mutta silti on vaikea olla hokematta itselleen sitä epäreiluutta ja epänormaaliutta. Vaikka eihän sitä tosiaan koskaan tiedä, kuinka kauan muut ovat yrittäneet ja toivoneet omia vauvojaan. Ihan P*skaa, ja tuntui nyt ekaa kertaa siltä, että haluan tännekin kirjoittaa.

Isot onnittelut plussanneille ja voimia meille suosssa rämpiville. Onneksi ei nyt aivan yksin olekaan vaikka siltä se joskus tuntuu. :red-heart:
Tervetuloa kirjoittelemaan! ☺️

Nää on kyllä niin moninaisia asioita. Iloa surua, onnea, toivoa, epätoivoa, turhautumista, onnistumista ja taas menetystä ja pettymystä. Ja aina itsestä tuntui ettei mikään tunne ollut sallittua tai oikeutettua. Mikä kuulostaa tosi hölmöltä.
Meilläkin oli nyt oikeastaan kaksi vuotta yritystä esikoisen jälkeen. Toki vasta letrot saatiin mukaan viime lokakuussa. Ja nyt sitten onni suosi meitä jälleen. 🥰
Mä kyllä luotan siihen että meidän kaikkien aika tulee vielä jossain välissä. 💖 Toki mäki olin just tämän raskautumis kierron ainana heittämässä kokonaan hanskat kenttään. Ei sitä turhaan sanota että tapahtuu sitten kun vähiten odottaa. 😳🙈

No niin, apua! Ultrassa käyty, kp 10 ja sieltä löytyi vasemmalta yksi 18 mm follikkeli ja oikealta kaksi 15 mm follikkelia... Eli jonkinlainen riski monikkoraskauteen on, gyne sanoi, että hänen mielestä voi hedelmöittyä yksi tai kaksi. Mitä ootte tällaisessa tilanteessa tehneet? Pitää toki tutustua ja lukea vielä aiheesta lisää itsekin, mutta viikonloppuna pitäisi talletella jos meinaa. :Grimacing Face:

Mutta positiivista, letrozolilla ainakin on tosi hyvä vaste!

Kiva kuulla että letrozol toimii @Maijjja. Aika epätodennäköistä kai se on että kaikki kolme hedelmöittyisi, mutta ei kai sitä koskaan tiedä. Itse olisin varmaan lähinnä helpottunut, jos tulisi kaksi lasta kerralla. 😆

Ei tullut joulukuun vauvaa tänne, testi näytti selvää negaa näin dpo11. Ei ollut kyllä mitään oireitakaan, ja muutenkin otin tämän kierron aika rennosti.

@Pepino Höh, tylsää nega tulos. Onneksi aurinko paistaa, kevättä kohti ja uutta yritystä. :Sunflower:

Me järkeiltiin sitten kuitenkin, että todennäköisyydet on kuitenkin pienet monikkoraskaudelle, joten ei jätetä tätä kiertoa välistä. Nyt olen kuumeisesti tehnyt ovulaatiotestejä koko viikonlopun, mutta eipä niissä mitään näy kuin hailakka viiva vaan. Eikä kyllä sen puoleen muitakaan oireita ole. Kaiken järjen mukaan isoin follikkeli olisi tänään jo ainakin sen kaksi senttiä, että kaipa se piakkoin pitäisi hajota. Talleteltu on kyllä kaiken varalta, kun sopivasti sattui vapaa viikonloppu molemmilla.

Paljon onnea ja tarrasukkia @Sartsukkas <3

Meillä oli tänään eka inseminaatio, nyt sitten odotellaan (testauspäiväksi saatiin 16.4. vasta, pitkä aika!). Viime vikolla loppui tosiaan letrokuuri (oireina sitten tuli päänsärkyä, ei kummempaa, mikäli sekään oli nyt sitten noista oire kun jatkui vielä lähes koko viikon) ja tänään ultrassa näkyi 2 kpl folliikkeleita, joista toinen oli 20mm ja toinen 23mm ja hiukan "litistynyt" eli ehkä se ovuloinut, ovitrellepistos oli lauantaina illalla.

Nyt sitten jännitellään täällä... Malttaakohan odottaa testien kanssa tuonne yli 2 viikon päähän. Tosin ovitrellekin voi vissiin testeissä näkyä valeplussana...

Takaisin