Letrozolin käyttäjiä?

Okei... no toivottavasti ehditte oviksen aikaan peuhailla niin, että paikat on kunnossa :)

Kiinalaiset käyttävät ainakin akupunktiota ja sitten kaikenmaailman yrttejä. En tosin tiedä saako noita yrttihoitoja Suomessa, mutta ainakin sitten sitä akupunktiota. Tällaisen kirjan luin: Jane Lyttleton, Treatment of Intertility with Chinese Medicine.

Onnittelut Smoothie plussasta! :smiley-bounce012

Kiitos! :)

Anteeks tuun valittamaan turhuuksia mutta eipä vieläkään ovulaatiota, ei tää kroppa näköjään oikein toimi ilman letroja. No juu vasta kp14 mutta olisin halunnut et ovulaatio tällä viikolla, jotta ens kuussa inssi kerkeis olemaan lomalla.. vielä on mahikset siihen mutta stressaa. Luulin että letrot vaikuttaisi vielä tässä kierrossa :oops: eikä ovulaatio ole ainakaan ennen sunnuntaita, koska oloja ei minkäänlaisia. Premom väittää että ovis oli ma-ti koska silloin oli tummin tikku tähän mennessä tässä kierrossa, mutta ei se ollut edes yhtä tumma kontrollin kanssa. Ja noi uudet sofin tikut on kyl kakkaa, ehkä ens kuussa one stepit taas kokeiluun..

Mun ovis taas on puolestaan tulossa liian aikaisin :meh: Kävin tänään ultrassa ja siellä oli kuulemma yksi iso ja kaunis johtofolli, mikä ei kestä juhannuksen yli. Joten ei saatu inssiä tähän kiertoon. Eikä seuraavaan, koska kesäsulku. Nyt pitää siis vaan yrittää kotikonstein ja toivoa jotain onnenkantamoista.

Yllättävän vähän harmittaa, ehkä tämä helle pehmittää jotenkin päätä :wacky: Hauskaa juhannusta naiset!

Laakeripuu, harmilliset ajoitukset nyt inssien suhteen! Minusta tuntuu että itselläkin aina kiertojen kanssa ajoitukset pielessä labrojen ym suhteen, aina jotain pyhäpäiviä tms sotkemassa!

Minulla alkoi eilen uusi kierto, luteaalivaihe oli 15vrk ja kierto 34vrk pitkä, kun ovis myöhäistyi. Lapsettomuuspolilta ohjeistuksena käyttää 5mg päiväannoksella letroja jatkossakin, lupa käyttää niitä seuraavat puoli vuotta (suositus että 3kk putkeen, taukokierto välissä). Miehen näyte niin hyvä että inseminaatio ei kuulemma ole tarpeen vaikka pistoshoitoihinkin siirryttäisiin puolen vuoden jälkeen. Toivotaan että seuraavan puolen vuoden aikana raskaus alkaa! Ainakin toiveikkaasti ilmoitti että "sitten ilmoitat tänne kun raskaus alkaa" ei tarvitse siis seurantaultria enää. Hyvä fiilis siitä että nyt saa jatkaa näin, toivotaan vaan että teho säilyy ja että edellinen kierto vain sattumalta oli huono limakalvon ja oviksen myöhäistymisen suhteen.

Ihanaa, rentouttavaa juhannusta kaikille! Toivottavasti ensi juhannuksena kippistetään alkoholittomalla skumpalla ja ollaan päästy siirtymään odottavien ryhmään :Heartred

Laakeripuu, harmilliset ajoitukset nyt inssien suhteen! Minusta tuntuu että itselläkin aina kiertojen kanssa ajoitukset pielessä labrojen ym suhteen, aina jotain pyhäpäiviä tms sotkemassa!

Minulla alkoi eilen uusi kierto, luteaalivaihe oli 15vrk ja kierto 34vrk pitkä, kun ovis myöhäistyi. Lapsettomuuspolilta ohjeistuksena käyttää 5mg päiväannoksella letroja jatkossakin, lupa käyttää niitä seuraavat puoli vuotta (suositus että 3kk putkeen, taukokierto välissä). Miehen näyte niin hyvä että inseminaatio ei kuulemma ole tarpeen vaikka pistoshoitoihinkin siirryttäisiin puolen vuoden jälkeen. Toivotaan että seuraavan puolen vuoden aikana raskaus alkaa! Ainakin toiveikkaasti ilmoitti että "sitten ilmoitat tänne kun raskaus alkaa" ei tarvitse siis seurantaultria enää. Hyvä fiilis siitä että nyt saa jatkaa näin, toivotaan vaan että teho säilyy ja että edellinen kierto vain sattumalta oli huono limakalvon ja oviksen myöhäistymisen suhteen.

Ihanaa, rentouttavaa juhannusta kaikille! Toivottavasti ensi juhannuksena kippistetään alkoholittomalla skumpalla ja ollaan päästy siirtymään odottavien ryhmään :Heartred

Meillä on myös miehen näyte tosi hyvä. En ymmärrä miksi näitä Inssejä tahkotaan, kun selvästi vika tuskin on miehen tavarassa. Mutta minkä teet kun lääkärit näin päättää.

Letrot taas aloitettu. Teen tällaista hieman omaa kokeilua kun 4-8, jos ovulaatio vaikka tulis vähän myöhemmin. On nimittäin sellainen tilanne, että haluaisin onnistua pitkittämään näitä kahta kesäsulku kiertoa, että ei ehtis kolmaskin kierto alkaa ennen kesäsulun päättymistä. Kumpa se kolmas inssi olis sitten jo viimeinen. Olisin valmis jo ivf:ään.

Mä luulen että meillä lääkärillä on korkeampi kynnys määrätä inseminaatioon, koska ne tehtäisiin HUSissa.. jos oma sairaala niitä tekisi niin varmasti helpommin yhdistettäisiin OI-hoitoon inseminaatio vähän niinku varmuuden vuoksi!

Mä oon kans kuullu et jos asuu kauempana niin ei pakko inssiä, pelkkä OI riittää. Mut kiva ite kokeilla inssiäkin.

Moikka taas. Täällähän on tapahtunut vaikka mitä! Smoothielle hurjasti onnea!! Onko oireita? Pahoittelut muille negoista ja tsempit oviksiin! Tehkää juhannustaikoja :wink Onko Pupsis jo parantunut?

Piti pitää vähän taukoa negojen jälkeen, kun tuntui että pää hajoaa. Menkat kesti vaihteeksi taas yhen päivän ja vähän kahtena päivänä eli saman verran kuin sillon kun en ovuloinut. Pisti miettimään että tulikohan sitä ovista sitten kuitenkaan viime kierrossa, kun tummia tikkuja tuli useamman kerran. Varmalla oviksella vuoto kesti siis huikeat kaksi päivää aiemmin :rolleyes: Ehkä toiveet oli Letroista johtuen turhan korkealla niin pudotuskin on pitkä. Olen myös enemmän roikkunut tuolla 2020-ketjussa, jossa plussia sataa koko ajan yk1 ja sitä rataa. Eihän se multa tietenkään mitenkään ole pois, mutta jotenkin vaan tuntui niin pahalta, kun ei oma kroppa toimi yhtään. Sulloin kaikki tikut kaapin perälle ja päätin että tikutan ovista vasta syyskuussa seuraavaksi ja yritän välillä keskittyä muuhun. Anteeksi vuodatus.

Moikka taas. Täällähän on tapahtunut vaikka mitä! Smoothielle hurjasti onnea!! Onko oireita? Pahoittelut muille negoista ja tsempit oviksiin! Tehkää juhannustaikoja :wink Onko Pupsis jo parantunut?

Piti pitää vähän taukoa negojen jälkeen, kun tuntui että pää hajoaa. Menkat kesti vaihteeksi taas yhen päivän ja vähän kahtena päivänä eli saman verran kuin sillon kun en ovuloinut. Pisti miettimään että tulikohan sitä ovista sitten kuitenkaan viime kierrossa, kun tummia tikkuja tuli useamman kerran. Varmalla oviksella vuoto kesti siis huikeat kaksi päivää aiemmin :rolleyes: Ehkä toiveet oli Letroista johtuen turhan korkealla niin pudotuskin on pitkä. Olen myös enemmän roikkunut tuolla 2020-ketjussa, jossa plussia sataa koko ajan yk1 ja sitä rataa. Eihän se multa tietenkään mitenkään ole pois, mutta jotenkin vaan tuntui niin pahalta, kun ei oma kroppa toimi yhtään. Sulloin kaikki tikut kaapin perälle ja päätin että tikutan ovista vasta syyskuussa seuraavaksi ja yritän välillä keskittyä muuhun. Anteeksi vuodatus.

Ihan sama fiilis tosta kun plussia satelee muille ja harmittaa kun oma kroppa ei toimi :( on tämä maailma epäreilu.

Täällä pieni luotto josko ovisplussa vielä räpsähtäisi, vaikka samapa tuo kun ei se raskausplussaa toisi kuitenkaan, kunhan odotan malttamattomana että pääsisi inssiin ilmoittautumaan. (Vaikka tuskinpa nekään plussaa tuo :rolleyes::banghead:)

Tsemppiä kaikille :Heartred

Kiitos! Joo oireet alkoi oikeastaan tänään 4+3 dpo17. Aamusta asti välillä ollut niinkuin krapulainen tai höntti olo, päivällä tuli huimauskohtaus ehkä 10min ja nyt illalla alkoi tulla huono olo. Myös pissalla saa käydä vähän useemmin ja välillä pieniä alavatsatuntemuksia mutta ne on vähentyneet viikon takaiseen verrattuna.

Minäkin luin keväällä 2020 ryhmää hetken mutta kun koronarajoitukset iski niin ei pystynyt enää seuraamaan enkä palannutkaan enää seuraamaan. Kantsii mennä keskusteleen 2019 yrittävien ryhmään niin on vähän enemmän "omalla tasolla" jutut ja plussatkin :happy:

Itse myös tuolla 2019 ketjussa edelleen. Näin yli 1,5 vuotta yrittäneenä on enää vaikeaa löytää sitä yrittämisen huumaa, mitä 2020 ketju edustaa. Ihanaahan se olis, mutta kyllä tää pään hakkaaminen samaan seinään kuukaudesta ja vuodesta toiseen vaan vie veronsa, ei mahda mitään:dead:

Huh, helpottaa kun muillakin on samoja fiiliksiä, vaikkei tätä toivoisi kenellekään. Pistänpä harkintaa, jos vielä jaksaisi aktiivisesti kirjoitella :) Jotenkin ei vaan oikein nappaa kun 2kk välein mietitään miten se kuukautiskierto laskettiinkaan jne. Toivottavasti Smoothien ei tarvi täällä puolella enää pyöriä :wink Ja toivotaan myös ettei oireet tuosta pahene. Ja jospa meille muillekin löytyisi sopiva lääkitys ja tähdet ja kuu oikeaan asentoon vielä joskus!

Oliko Nipanderilla ja Jannnilla monta inssiä vielä?

Huh, helpottaa kun muillakin on samoja fiiliksiä, vaikkei tätä toivoisi kenellekään. Pistänpä harkintaa, jos vielä jaksaisi aktiivisesti kirjoitella :) Jotenkin ei vaan oikein nappaa kun 2kk välein mietitään miten se kuukautiskierto laskettiinkaan jne. Toivottavasti Smoothien ei tarvi täällä puolella enää pyöriä :wink Ja toivotaan myös ettei oireet tuosta pahene. Ja jospa meille muillekin löytyisi sopiva lääkitys ja tähdet ja kuu oikeaan asentoon vielä joskus!

Kaks on nyt tehty letrot+luget combolla. Kesäsulun jälkeen ainakin yks pistoshoitoinen vielä edessä. Ehkä toinenkin. Kantaan oli kirjattu, että 1-2 FSH avusteista inssiä. Jos multa kysytään, niin kyllä yks kokeilu sitä laatua riittäisi ja sit eteenpäin.

Mulle ei oo tehty vielä yhtäkään. Ois pitänyt näköjään vetää letrot tässä kuussa ja mennä inssiin koska nyt ilman niitä ei näytä taas kroppa toimivan :banghead: ens kierrossa sit inssi mutta en tiedä meneekö se jo heinäkuun loppuun jos edes mahtuu.. plääh meni turhaksi stressailuksi tämäkin kierto.

En olekaan tajunnut tuommoisen 2019 yrittäjien ketjun olemassaoloa, pitääpä käydä tutustumassa. 2020-ketjussa on niin paljon porukkaa ja viestejä, etten itse jaksa kauheasti kirjoitella sinne plussasateen keskelle :p

Minä sain tänään ovisplussan ja nyt sitten mietinkin, että olisihan sen inssin ehtinyt vielä huomenna tekemään... en tiedä miksi lekuri väitti, että ei se sinne kestä. Kun kerran viimeksikin tehtiin tällä samalla aikataululla. Yritän vielä aamulla soittaa sinne ja kysyä pystyvätkö tekemään pikana. Se on niin harmillista, että lääkäri vaihtuu joka käyntikerralla, paljon helpompi olisi kaikkien pysyä kartalla samojen tyyppien kanssa.

Mä sain plussan!!! :nailbiting::love017 Raskaana ollaan.

Vuosien yrittämisen jälkeen letrokiertoon pas ja nyt testiin tuli kaksi viivaa :love7 :Heartred
Torstaina sit labrat ja rv 7 ultraus, että on oikeassa paikassa kiinni.

Mä sain plussan!!! :nailbiting::love017 Raskaana ollaan.

Vuosien yrittämisen jälkeen letrokiertoon pas ja nyt testiin tuli kaksi viivaa :love7 :Heartred
Torstaina sit labrat ja rv 7 ultraus, että on oikeassa paikassa kiinni.

Ihanaa onnea!! :love7 saitko tänään ekan plussan? Mikä pp\dpo?

Takaisin